Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 februari 2015 om 04:33 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274408
Ik denk dat de 793 gevalletje revisie is en de 4000+ een hele nieuwe bak. :)
26 februari 2015 om 12:57 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274402Ik ben heel benieuwd hoe dit geregeld gaat worden. Ik moet namelijk binnenkort ook naar Opel voor mijn versnellingsbak welke kuren vertoond. Nog maar 36k op de teller, eigenlijk ook splinternieuw dus, alleen de F40 bak. Veel voorkomend probleem bij de J OPC, maar uiteraard ook net uit de garantie. :sleeping
20 februari 2015 om 11:56 In reactie op: M32 BAK. Wie heeft ervaring met Opel coulance IK NU WEL!!! #18274351Hij is dus echt nog maar net uit de garantie. Ik zou het schandalig vinden als dit niet geheel kostenloos wordt gerepareerd.
Nu weten we allemaal dat Opel gigantisch slechte versnellingsbakken gebruikt (M32 en F40, geteisterd door enorm veel problemen) maar voor 40k mag een versnellingsbak absoluut niet kapot gaan.
Net uit de garantie of niet, ik zou zoals gezegd net zolang doorgaan met zeiken tot je niks hoeft te betalen. Valt er niks te regelen dan zou ik er mooi klaar mee zijn.
@Dillenvd wrote:
Sommige mensen zeggen dat rood alleen bij Ferrari staat. Voor deze zou ik toch een uitzondering maken, wat een wagen! @RemcoV
Sent from my iPhone using TapatalkBedankt! Ben ik met je eens. Kleur is natuurlijk iets persoonlijks maar rood zie je tegenwoordig weer erg vaak! Het staat deze auto ook heel erg goed, vind het beter staan dan het OPC blauw op dit model. Wit is ook wel erg dik!
@aapje1963 wrote:
Waarom zie ik eigenlijk nooit een Astra GTC met panoramaruit… wel in reclames maar nooit in het echt :???:
Ik denk omdat het de auto van voren echt een hele vreemde look geeft doordat de voorruit zover doorloopt, erg lelijk vind ik het zelfs. Een mooi gescheiden van de voorruit panorama dakje was veel beter geweest! :D
40 cent?!
Nou, ik heb ook wel eens de 102 getankt van Firezone en mijn J OPC liep daar geen haar beter op als 95/98. In ieder geval niet merkbaar op de weg, misschien op een testbank. Leuke marketing gimmick!
Voorlopig nog in de Astra J OPC! :thumb



Waar begon de laatste Corsa Burg nou vanaf? Volgens mij 33k toch? Dan vind ik vanaf 28k nog mee vallen, of dat moet opeens erg kaal zijn qua opties.
Ik verwacht eerder dat hij minimaal 30k moet gaan kosten hier. Ben benieuwd! De performance pack zal ook wel een aardige duit kosten, en die moet je nog aanvinken natuurlijk als je zo’n auto koopt.
@midnight black wrote:
Hmm waarom denk je dat er geen 1.6 sidi in komt?
SIDI is zuiniger zover ik weet. Dit lijkt op een geupdate blok uit de vorige Burg. 175gram CO2 is echt teveel anno 2015 voor een hothatch. Dat drijft de prijs is NL enorm op. Je betaald nu zo al 10k aan belastingen op deze nieuwe OPC.
Al heeft hij wel meer vermogen en lagere uitstoot als het vorige 192pk model, dus er is vooruitgang. Maar toch lopen ze achter de feiten aan. Ben bang dat je voor een aangekleede OPC al in de klasse van de Golf GTI gaat zitten.
Spul van Qyeon is echt top. Mijn Astra staat in de Qyeon Q2 glascoating, fantastisch spul.
290pk moet je bij de Corsa toch wel iets meer voor doen. Andere inlaat, uitlaat en intercooler komt rond de 235/245pk uit de 1.6t. :)
Veel hoger dan dat moet je met de standaard zuigers niet gaan, het 1.6t blok uit de OPC/Burg staat bekend om falende zuigers bij hogere vermogens, die moet je zeker eerst upgraden met forged zuigers. Dan is het een heel erg sterk en betrouwbaar blok, zelfs tot vermogens van 400pk.
Voor/achter wielen even geswitched van positie. Gelijk geconstateerd dat de remblokken aan de voorzijde aardig aan zijn einde zijn, dus binnenkort weer knutselen. ;)

Grilletje laten spuiten in de kleur van de auto. Stoorde me aan het zilveren grilletje, bij de 13/14′ modellen zijn ze ook meegespoten. :thumbup

Zo laten, ik vind dat carbontintje wel een beetje saai worden. king:
@botssiee wrote:
Mijn ouders hebben ook z’n insignia 2.0T (4×4) en naar de 300pk gechipt, maar maakt niet veel kans tegen mij astraatje
Nee dat is ook niet zo gek, de Insignia is een zware bak, de Astra H is een lichtgewicht daarbij. :angel
Dat moet je voor jezelf bepalen! :)
Ik vind de Insignia een mooiere auto, beide modellen. De 2l turbo vanaf 2010 in de insignia is bijna hetzelfde blok als in mijn OPC ligt, met een chipje naar 300pk te brengen. :)
Geheel basis modellen Corsa’s zijn sowieso erg saai, dat is bij deze niet anders. Ik ben benieuwd hoe hij eruit ziet in een Sport editie met wat extra spoilers/bumpers en dikke velgen. En natuurlijk de OPC versie in de toekomst!
Het interieur is wel een wereld van verschil. De huidige Corsa had echt een spuuglelijk verouderd interieur, maar toch nog zo goed verkopen… Dit is echt weer helemaal bijtijds en ziet er gelikt uit!
Gelijk een voorproefje hoe Opel de dashboards nu gaat maken, ze hadden beloofd van het vliegtuig dashboard af te stappen, met al die tientallen knoppen. Strak zo!
@midnight black wrote:
@pixels66 wrote:
is dat echt zo goed dat spul? IMO is shampoo gewoon shampoo, ik had die Meguiars Ultimate wash & wax, maar als het eenmaal een sopje is, is alles hetzelfde, en schoon is schoon.. of kun jij me anders wijsmaken?
Shampoo zit echt wel verschil in, beste shampoo haalt zoveel mogelijk vuil weg en zo min mogelijk de bescherming (waxlaag)
Idd, het is ook zeer belangrijk hoeveel schampoo je gebruikt. Sommige knijpen maar wat in de emmer, maar een overschot aan shampoo vernietigd je waxlaag.
Ik heb ook de 1l Poorboys SS & Suds, ik doe er ook al ruim 2 jaar mee. king:
In Engeland is iemand bezig met het uitzoeken van schijven en blokken. 350 pond voor een set, dat is goed te doen.
http://www.vxronline.co.uk/forum/showthread.php?259878-VXR-J-Brake-upgraded-pad-prices&p=3435182#post3435182″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dat zijn inderdaad gewoon normale waardes voor een chip + downpipe op de Corsa NBE, veel meer zonder andere hardware valt daar niet uit te halen, is echt zijn max!
Maar die 1.6 blokjes kunnen nog veel meer pk’s aan met de juiste spullen! Zijn heel erg goed, erg ver, te kietelen.
Zijn verschillende grotere vermogens te behalen, 235/245 pk, daarna moeten de internals aangepast worden en zijn 310, 360, en zelfs over de 400pk mogelijk! king:
Maar dat is voor de echte enthousiast.
Zijn dat ook Brembo’s?
Ik snap wel dat Werner zoekt naar een andere optie, als het dezelfde Brembo’s zijn die ik op mijn J OPC heb dan kosten ze gauw tussen de 1500 tot 2000 euro per set bij de dealer.
Zover ik weet zijn er geen, goede, alternatieven. Wel hele goedkope schijven maar die zou ik niet gebruiken. Ebay duitsland staat af en toe nog wel eens wat op! Kost ook zeker nog een kleine 1000 euro maar het scheelt toch. :) Maar dat weet je van te voren dat zulke kosten bij het onderhoud horen van een OPC! :angel
Het proberen waard om een koelere thermostaat erin te laten zetten. Matthijsen Technics verkoopt deze!
Welkom in de wereld van verlagen! Dat je elk steentje voelt dat klopt, je auto wordt van een stuk kortere veren of andere dempers een heel stuk stugger.
Sommige vinden het fantastisch zo’n stuiterbak, ik vind het zwaar vervelend. Je zult er mee moeten leven!
@HarrieAstra wrote:
Haha denk dat je niet op zoek bent naar zo’n scootertje ;)
Denk dat die roze de nodige pk’s heeft king:Rijd je SBO Remco?
Btw: 4 dagen bij de detailer, dan zal die vast verwend zijn!
Hij heeft zeker een fikse verwenbeurt gehad! :wub
Foto’s zijn genomen bij de detailer, niet mijn scooter dus. :angel
Terug van 4 dagen bij de detailer! :wub




Jimmy (jimmy’s carcleaning) van het forum heeft mij benaderd om de OPC aan te pakken. Deze 4 dagen bij hem onder gebracht voor polijst en coating werk. Staat volledig in meerdere lagen Gyeon Prime / cancoat. :wub
Echt een top gozer die weet waar hij mee bezig is. Echt niks meer op de lak te bekennen en een prachtige glans. Zo mooi kwam hij nog niet eens uit de showroom! Volgende keer een orange peel behandeling! :thumb




-
AuteurBerichten