Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Volgens mij zit er een standaard carb. op.
Ik hen alleen het gedeelte nodig van de luchtfilter naar de eerste bocht.
Een foto staat in m’n topic “tuinslang”.Heb je daar geen extra olie verlies door?
Ik heb de kapotte schroef kunnen inzagen en er uit draaien.
De pakking zit er tussen en beter dan gisteren, oefening baart kunst! Haha.
Ik heb de schroeven kruislings vast gedraaid. Heb ze met een ratel vastgezet maar niet te vast.
Ik ben langs de automaterialenzaak geweest maar de ontluchtingsslang verkochten ze niet. Iemand hier nog een reserve liggen?Ik had ook nog een topic genaamd tuinslang. Kan het daar beschreven probleem ook voor rookontwikkeling zorgen?
Bedankt voor de tips allemaal. Ga morgenvroeg ff aan de slag. Zal een nieuwe pakking kopen aangezien ik geen vloeibare moest gebruiken.
Ik las op internet allemaal tips. De een legt de pakking in water, de ander smeert hem in met olie enz. Wat doen jullie?
GroetenHeb je een tip hoe ik het afgebroken stuk bout het beste er uit kan halen?
Ik las net dat iemand een kurke pakking een nacht in het water zette. Bij iemand bekend?
Ok, ik kan je gedeeltelijk volgen. Eigenlijk tot het gedeelte van de afvoer van de dampen. Daarna ben ik je kwijt, haha
Ik heb net een ritje van 3 minuten erop zitten en er kwam allemaal rook onder de kal vandaan met
olie geur. Zal de damp wel zijn dan….
Kan dit overigens kwaad? En heeft iemand zo’n slangetje liggen?Voor de liefhebber heb ik nog een setje 13 inch te koop (niet verbreed).
Staat onder marktplaatsehmz, gewoon lood dan. Is mn eerste auto die geen aluminium (winter)velgen heeft…..
Vandaag de auto even weg gebracht aangezien ik het te koud vond om op straat zelf te gaan sleutelen (verwend, niet?)
De monteur zei meteen al dat het zoemende geluid de banden waren (gecupt). Dit was ook duidelijk te voelen aan de band.
Verder vond hij het geluid en het trillen op een wiellager lijken. Hij zou ook even kijken of ik geen plaklood verloren was. (stom genoeg ook nog niet aan gedacht).
Valt gelukkig allemaal dus wel mee, maar we wachten even af.origineel gepost door H-400
@remcoarets:
Ontspannen weekendje in Antwerpen?
Ik woon er 9 km van en dat adres moet je me maar és u2’en!
Antwerpen en ontspannen…Ja, was zeker een relaxed weekendje. Waren we ook echt aan toe. Met de Manta op gas kost het ook nog niets om ff op en neer te rijden.
Klopt, ik wil inderdad de vierkante lampen er weer inzetten.
Ik ga morgen eens even naar de bevestiging kijken. Misschien dat ik zo zie of er iets aan veranderd is of niet.Ik heb al aan de banden aan de voorzijde gedraaid. Ze zagen er normaal uit. Ik hoorde wel een schurend geluid en dacht daarom aan de wiellagers.
De stalen velgen zijn niet origineel van de Manta. Er zitten een paar spacers tussen aan de voorzijde om de afstand goed te houden. Aangezien ze het 1500 km zonder problemen deden denk ik niet dat het hier aan ligt –> ook voor stender.Ik heb ondertussen nog een 75 km woonwerk verkeer moeten rijden maar heb besloten de auto nu toch te laten staan tot dinsdag. Morgen maar even wat anders regelen.
Eergisteren begon het stuur zeer hevig bij 100 km/h te trillen, alsof ik een platte band had.
Vandaag naar Maastricht op en af gereden (50 km). De heenweg met 80 tot 90 km/h ging goed. De terugweg was 80 km/h eigenlijk al te hard. Het trillen komt dus steeds bij lagere snelheden.
Iemand een idee wat het kan zijn buiten de wiellagers? (de (winter)banden zien er goed uit)origineel gepost door H-400
Deze middag rond 12.20h op de Belgische E313 richting Antwerpen:
Een blauwe Manta B1 met chromé bumpers. Nummerplaat 17-XS-68.
Ik denk (daar er een gele plaat aan hangt en en wel chromé bumpers) een
late 77’er of een 78’er.
Iemand van hier?Dat was ik. Was met mn vriendin onderweg naar Antwerpen voor een relax weekendje. Het is een 78’er. Blauwe platen staan nog op het verlanglijstje :)
Die zit ook op de stijl. Het gedeelte tot onder de spiegel (het voetje) is aan beide kanten gelijk. Op dit voetje kan je dan met een schroef een spiegel indraaien. De linker is zoals gezegd groter en een mooie rechthoek. De rechter is minder hoog, iets korter en loopt wat spits toe. Ik had deze spiegels ook op mn c kadett. Ik weet niet of de spiegels de gelijke vorm moeten zijn aangezien dit niet bij alle auto’s zo is (audi A4, VW golf, enz)
De foto’s zijn ff snel met mn gsm genomen dus niet van top kwaliteit. Nu wachten op het smelten van de laatste sneeuw en dan de zomervelgen eronder. Ziet echt stukken beter uit!
Ik heb trouwens 2 verschillende spiegels. Links een grote rechthoek en rechts een kleine die ik ook op mn c kadett had (loopt iets spits uit).
Welke van deze 2 is orgineel voor een manta uit 78?Ik heb momenteel Irmscher koplampen er in zitten. Nu zie ik de foto van de groene manta en moet zeggen dat ik dat nog beter vind uit zien. Volgens mij zijn dit geen originele lampen, of vergis ik mij?
Ik vind het donkere randje goed uit zien, dan zijn het niet van die grote vlakken..BIj deze nog een paar foto’s van mn manta. Staat nu op winterbanden met wieldoppen. De velgen ook maar ff op de foto gezet. :agent




Klopt ja, 0.4 mm.
Een spruitstuk heb ik er nog gewoon op zitten, zo te zien en te horen, haha! Ik moet nog een werkplaatshandboek scoren. Ik vind het nadeel van deze boeken dat er alleen in staat hoe iets moet. Er staat geen gedeelte (zo ver ik weet) waar je een gevolg kan linken naar een mogelijk probleem.
Ik heb gisteren foto’s gemaakt maar moet ze nog ff op de pc uploaden.Vandaag weer mijn standaard km gereden totdat hij echt iedere keer afsloeg met remmen. Uiteindelijk kreeg ik hem niet meer aan het rijden. Hij startte wel maar als ik hem in de drive zette sloeg hij af.
De auto over gezet op benzine, hierna wilde hij niet totaal niet meer starten. Uiteindelijk uit pure frustratie de ANWB gebeld. Bleek het het contactpuntje te zijn. Deze stond geheel dicht en moest op 4 mm staan (??). Nu moet ik alleen de groeven nog invetten om te voorkomen dat dit nog eens gebeurd.
Met mijn vorige auto (c kadett) heb ik nooit problemen met het contactpuntje gehad dus denk dat ik me hier eens wat meer in moet verdiepen. Is hier op dit forum nog een naslag over?
Zal morgen eens wat foto’s maken.Als het goed is ga ik hem morgen even pekelvrij maken. Hierna zal ik een foto maken en posten. Wellicht komt hij bekend voor. Is een blauwe manta B met Irmscher koplampen. Stond niet zo lang geleden op marktplaats
Het is een carb.
Ik denk dat ik inderdaad de uitlaat ff luchtdicht moet krijgen en dan is de rest vanzelf af te stellen. Ik kan in ieder geval weer snelweg cruisen zonder problemen. Die 4 verkeerslichten die ik tegen kom overleef ik wel voor een week.Ik heb alleen aan de schroef op de grote slang gezeten. Ik ben nu met bij met de schroef open aan het draaien.
Hij loopt nu lekker zonder dat hij inhoud.Ik denk dat het snelle afslaan bij stationair lopen dan meer te maken heeft met de lekke uitlaat. Als ik hem laat uitrollen, bij bijv het einde van de snelweg dan ploft hij aardig. Zodra hij stil staat slaat hij meteen af, ook als ik hem neutraal zet (is een automaat). Dit deed hij bij aanschaf niet en toen was de uitlaat ook nog in orde.
Iemand anders nog een idee?
-
AuteurBerichten