Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
das een goeie ben dan leg maar eens uit waarom een koude motor meer oliedruk heeft dan een warme en 4000 toeren dat is wie stationair lopen bij 7000 toeren en op trekken en goed door rijden dan wordt een motor pass warm en zonder olie koeler zit je dan gouw op 120 tot wel meer graden en dat is mijn ervaring over meer dan 20 jaar met getunde motoren zowel 4 als 6 cilinders maar ja we kennen ons ja is het zelfde als bij de domstrebes he en voor de rest doe maar wat je het beste lijkt
de olie koeler heefd wel zin anders had opel deze niet geleverd op de 3.0.e motors maar de koelers hebben een thermostaat die pas open gaat bij 80 graden olie temperatuur en bij de oudere modellen blijft deze meestal dicht of hangt vast
staat ook hier op het forum onder meetings iets verder naar onderen met de prijzen erbij ja er zijn bekers te winnen er is geen feesttent dit in verband dat het treffen op een camping is
en nu voor de dere keer en wel op 23 tot 25 september 2011.
ja de donker blauw is inderdaad een senator caravan en geen rekord het is een van de 7 stuks die gemaakt zijn. deze foto is voor twee jaar genomen op het youngtimerfestifal in herne/d en was daarna nog bij mij op het treffen in Roermond sept 2009.
jammer genoeg moet ik toch weer iets terecht stellen de antwoorden die ik gaf zijn zo uit mijn hoofd zonder kabel boom erbij nu kon ik weer eens in de hal en heb de automaat kabel boom nog eens goed nagekeken
nr. 9 is geen lamba sonde want deze heeft 3 aansluiting kabels en zit op de foto verstopt bij de doorvoer rubber van de automaat computer er zijn op nr. 9 maar twee stroomkabels te zien beide zijn zwart/rood gaan naar de automaat bak en zorgt ervoor dat je de auto niet kunt starten als deze niet in de p of n stand staat.en nr 16 komt inderdaad wat jo1 zegt foutje van mij
dan nr 11 de multi stekker hierop komt ja een stekkerverbinding tot wel 16 kabels toe je hebt deze niet allemaal nodig wat heb je nodig
er is een iets dikkere kabel erbij in de kleur rood/blauw deze is voor de benzinepomp
dan de normale blauw/rood kabel voor de boordcomputer/km teller
dan rood wit en zwart bruin voor boordcomputer
dan bruin/blauw of rood wit voor motor storing lampje
zit er nog een zwarte er bij deze op contact plus
moet je een beetje uitproberen met het storing lampje er zijn ja verschillende kabel bomen1 is geen massa maar de plus deze komt naar de accu.
2 is voor op de stroomverdeler
3 is voor de bobine
4 is multi stekker voor
5 is klopsignaal motorblok
6 is injectoren aansluiting zit onder de grote luchtbuis
7 is voor de automaat bak
8 is voor de automaat bak
9 is
10 dit zijn de massa kabels voor achter op de grote luchtbuis
11 is multi stekker aansluiting voor de kabel boom omega/senator b
kun je weg hallen de meeste kabels hoef je niet meer behalve een stuk of zes.
12 klopsignaal nr twee motorblok
13 is aansluiting ontsteking van uit de eigen kabel boom
14 is benzinepomp/ontsteking relais
15 is inspuit computer aansluiting
16 is lamba sonde uitlaat
17 is koud startsysteem/ stappen motor
18 is temperatuur voeler
19 is gas klep po.. meter
20/21 is voor klep/schakeling vacuüm tank ontluchting
23 staat twee keer op de foto een keer is het de automaat computer aansluiting en een keer voor klep/vacuüm derde gasklep/tussengasklep in de grote luchtbuis
24 is voor de lucht h. h. meterik doe deze meeting organiseren en wel weer dit komend weekend op campingjachthaven de hatenboer een geheel weekend kost 25 euro en is voor alle achterwiel aangedreven opels
heb er ook een e2 bj 1983 motor 18,s grijs twee deurs caravan
23 februari 2009 om 21:41 In reactie op: Help storing rekord 2.2(opgelost) Gezocht luchtmassameter 2. #17467573al eens naar de filter in de tank gekeken
een orginele 2.2 e as van de rekord e caravan is wel groter en de olie wordt dan ook niet via de deksel naar aan de zijkant bij gevult ook heefd deze as grotere lagers en dikkere steek assen.
-
AuteurBerichten