Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
het stuur zit ook gewoon links is gewoon een ombouw er zit ook een gewoon type plaatje op is gewoon een Europese wagen en zo ik al schreef zijn het tuning bumpers van de firma irmscher de neus is wel mooi omgebouwd
kabelboom foto 1 van een c3.0.ne bosch 1.5 motronic
kabelboom foto 2 van een c3.0 se 24v
computer is volgens het bosch nummer van een c3.0neals eerste is het geen a2 maar een a1 te zien aan de schuine met knik lopende achterklep en aan de motorkap de bumpers zijn wel voor een a2 en komen van irmscher.
koppelingplaat maten zijn
8 = 200 mm
8.5 = 215mm
9 = 228 mm
9.5 = 240 mmzon voorruit er uit hallen gaat goed door de rubber kapot te maken omdat deze meestal gekit zijn komt er ook teveel druk op de ruit rand
bij de montage van een voor ruit met schone rubber zorg ik dat alles goed warm is dan inspuiten met vaseline en intrekken dat doe ik dan ook alleen en zonder hulp4 december 2011 om 23:47 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948653@fluks wrote:
@rekordherm wrote:
de 3.0 buis past wel op een 2.0 kop heb ik zelf gehad er zijn ja ook verschillende net zo als bij de 2.0 en 2.2 en toeren maken kan een cih ook. mijn oude gebouwde 2.4 had een koppel van 310 nm 215 pk en een toeren grens van 8500 toeren per minuut
van alle 3.0 e zitten de inlaatpoorten niet in lijn met de uitlaatpoorten
bij een 2.0 wel je zal het waarschijnlijk er wel op krijgen maar zal nooit optimaal presteren
en 215 pk haalt uit een 2.0 liter zal je wel wat meer dan €800 hebben gekostnee klopt was ja ook een 2.4 met webber koste in 1992 zon 10.000 maar hoe kleiner de inhoud hoe hoger het toeren getal kan liggen gewoon aan de nokkenas maar mijn eerste getunde motor had ik opgebouwd met o,a een andere nokkenas supersprintgroep a sport uitlaat en het zescilinder systeem met 65 mm gasklephuis bij de eerste 6 cilinders met l/le inspuit systeem zitten de in/uitlaat kanalen wel op een lijn monza a1 en senator a1 dacht ik
3 december 2011 om 23:22 In reactie op: McLambo’s C24NE opknap/opvoer project – vliegwiel praat #17948646de 3.0 buis past wel op een 2.0 kop heb ik zelf gehad er zijn ja ook verschillende net zo als bij de 2.0 en 2.2 en toeren maken kan een cih ook. mijn oude gebouwde 2.4 had een koppel van 310 nm 215 pk en een toeren grens van 8500 toeren per minuut
28 november 2011 om 22:24 In reactie op: Senatorman’s project: Ombouw Senator (update 26-06-2021 #17926410klopt passen niet als airco hebt
nee bij de e2 voor ruit zit de spiegel op de ruit en bij de e1 in het dak voor de rest qua grote wel gelijk.
ja jammer dan. ik was graag weer gekomen ook de mensen van bitburg/belgie en zo maar zo ik al schreef is op dat weekend het kadett c treffen in roermond ja ook van mij en ook nog het grootste treffen in roermond en dit treffen zit nu al meer dan 6 jaar op deze datum en dat scheeld dus al een stuk of 12 auto,s
jammer van de datum dat deze nu in juni valt wand dan zijn er al een paar grotere treffen de eerste 3 weekenden zijn er kadett c treffen van Nederland Eefde en Roermond en het vierde weekend een record e.commodore c treffen dit gaat jullie deelnemers kosten het is een drukke maand die juni
het oliecarter van binnen uit naar buiten toe vastzetten met 20 nm en normaal een nieuwe afdichting gummi dan het grote kleppendeksel monteren met nieuwe afdichting ringen voor de bougie gaten en schroefgaten en ook de rondom afdichting gummi vervangen dan de moeren met schijven aanhalen op 20 nm en de bougie deksel met 8 nm
je moet hebben twee spatborden van senator a of monza a daar zit het breedte verschil in. en de complete neus/voorkant met de voorste 15 cm van de binnenschermen. en een motorkap en verder ook nog de voorbumper
klopt een grijse rekord e2 caravan met 400er wielen er op en een lichtbruine 60 er jaren caravan er achter is een vriend van mij
de beru is gewoon duurder omdat deze origineel zijn voor de 24v en rest niet ook de bosch bougie kabels gaan niet zo lang mee hebben bij mijn motor maar twee jaar gehouden toen kwamen de problemen met tussen vonken onde de bougie kabel deksel heb nu weer origineel rode beru,s erin en geen problemen meer
18 september 2011 om 21:36 In reactie op: 23 tot 25 september 2011 3. HECKTRIEBLER TREFFEN ROERMOND #17909540ik ben er vanaf woensdag en begin met de opbouw de eerste komen ook al vanaf woensdag
16 september 2011 om 21:09 In reactie op: 23 tot 25 september 2011 3. HECKTRIEBLER TREFFEN ROERMOND #17909537voor een dag is dat 10.00 euro voor de auto en tot vier personen in de auto en de beste dag is dan zaterdag want dan zijn ook de onderdelenboeren aanwezig
de zwarte is voor contackt plus de rode gewoon op de plus en de groene aan de groene van de bobine
en voor de boordcomputer ook niet normaal gezien is dit een losse kabelboom net als voor de ramen of het moet al van de fabriek uit besteld zijn dan is het mee verwerkt in de kabelboom van de auto.
in die witte van p 55 met 6 maanden kenteken zit wel een omega v6 met achterwiel aandrijving gebouwd
aan ben ik heb meerdere rekords in mijn bezit met verschillende motoren wie zecht dat ik met 205/60-15 banden rij de banden maat is bij de rekord met de c 20 ne motor 215/40/16 op 9j velgen.. heb zon 140 km gereden vanuit mij thuis naar duisburg en als laatste punt nog bij de 24v is een nieuw type distributie deksel gemaakt met een andere olie pomp en druk ventiel type en ja ook meteen de olie koeler aansluitingen erbij en maar te zwijgen van een lotus motor die heeft er zelfs twee grote olie koelers zitten .
1 augustus 2011 om 22:13 In reactie op: 23 tot 25 september 2011 3. HECKTRIEBLER TREFFEN ROERMOND #17909535in Roermond is ook de omega a ex dtm/kissing ook bekend van diverse 24 uurs rennen op de nurburgring aanwezig zijn deze omega is nu van m.bartsch
aan het vliegwiel/motor het koppel is gek genoeg niet hoger geworden vreemd wel moet ik er bij zeggen met loodvrije normale euro 95 daar de motor dan via de klopsensors de ontsteking terug zet rij ik momenteel weer op super 98 en zal als het goed is weer in oktober terug op de testbank staan om te kijken hoe groot het verschil is
nog even terug op de verschillende temp ben van de week door Duitsland gereden naar oberhausen met mijn tweede rekord e2 caravan daarin een c 2.0 ne motor naar zoon uurtje rijden rond de 5500 toeren zat de motor temp bij 80 graden een half jaar tevoren zonder de oliekoeler nog rond de 100 graden. de versnellingsbak temp ook zo rond de 80 graden maar de achteras toch afkomstig uit een commodore c limo bij de 100 graden
motor zonder begrenzer klaar ander chip in computer en nokken assen van schrik er in getest op de mobile testbank van van een bekende tuner uit Duitsland naam moet ik nazien mijn vermogen was 225 pk bij 7280 toeren
ja dan heb ik geen normale auto dan mijn schakelgrens bij de 24 v ligt op 7400 toeren . voor twee weken nog gemeten op een vermogens testbank
-
AuteurBerichten