Rekord-Rob

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 94)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Geharde klepzittingen #17601527

    Hier op het forum staat ook nog wat te koop beide op gas:

    Commodore a:
    http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=111721

    Rekord D:
    http://opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119555

    In reactie op: Geharde klepzittingen #17601526

    origineel gepost door Fearless
    Carb of injectie maakt mij weing uit, ga ook niet speciaal een auto zoeken waar net een bepaalde motor in zit.

    Moet gewoon netjes op gas kunnen zonder dat ik rekening moet houden met de klepzittingen.

    Als je iet zoekt met geharde klepzittingen dan moet je zoeken naar eentje met een 2.2i met kopcode P22E (vanaf 86 ? daarvoor was volgens mij niet gehard) of een met een motor c24ne van een omega A die altijd geharde klepzittingen heeft. Deze koppen hebben sowieso een andere poorthoogte als een 1.9 of 2.0.

    Of inderdaad geharde klepzittingen erin te laten zetten (geen ervaring mee)

    Ik heb ook een Rekord D op gas en toen ik hem kocht zagen 2 uitlaatkleppen er zo uit:

    In reactie op: Geharde klepzittingen #17601524

    origineel gepost door Fearless
    Die ben ik nog niet tegn gekomen ;)
    wel 2.0S of de std 1900….
    Kan dat wel fatsoenlijk?

    Geharde zittingen kunnen toch ook achter af ingezet worden?

    Een Rekord met een 2.4 zal je niet zo snel tegenkomen, zat er namelijk niet origineel in. En als er niet de originele motor inzit dan ligt er vaak een 2.0s in omdat dit makkelijk over te zetten is en goedkoper dan een 2.4.

    Ben je op zoek naar een carb of injectie ? 2.4 is namelijk injectie als er geen webers op zijn gebouwd.

    In reactie op: 1.9n caffeine toer #17572168

    origineel gepost door JohnSmith
    ja, hij is den ik zeldzaam, was ook ff zoeken in de autodata, want het meeste zie je de S

    In de rekord D 1900 lag ook een 19SH. H wil zeggen dat er hydraulische stoters in zitten (dacht ik).

    Maar nu vraag ik me af zaten die niet in een 19s dan ??

    In reactie op: Olie diff en bak #17597094

    origineel gepost door H-400
    GL-5 is eigenlijk olie voor sportief gebruik, en is in verschillende viscositeiten
    leverbaar, zoals de SAE-90 voor bak en brug. Ik dacht dat het ook voor
    platensper mag gebruikt worden;
    dus je kan het in je rekord pompen.

    Op kroon-oil.com wordt GL-5 80w90 voorgeschreven maar voor de 4-bak GL-4 80W.
    Zal daar veel verschil in zitten ??

    Nou las ik ook ergens dat er geen GL-5 in de bak mocht omdat er bronzen syn ringen in zaten (was volgens mij een getrag 240 5 -bak)?

    In reactie op: 20E met 19S kop #17597082

    origineel gepost door MantasticB1
    gevoelsmatig zou ik zeggen op de kop gegevens want het onderblok is alleen qua diameter zuigers anders…correct me if i’m wrong….

    Ik zou zeggen omdat er elektronische ontsteking en injectie afstellen op 10 graden.

    In reactie op: Knipperlichtglas Astra f #17590384

    origineel gepost door dejongt
    Dit heb ik ook gehad :-).
    Inderdaad even lijmen ja, zo opgelost.

    Ja idd maar het glaasje terug vinden wordt misschien iets moeilijker :jerry:jerry

    In reactie op: Originele bandenmaat #17595540

    origineel gepost door Maarten_Rekord_C
    Weet iemand wat de originele bandenmaat is voor een Rekord C uit 1968?
    Ik heb er nu 175/70 R14 op liggen, maar heb zo het idee dat mijn echte snelheid niet klopt met die van mijn snelheidsmeter.

    Zitten er origineel niet 175sr14 onder oftewel 175/80 R14??

    In reactie op: Knipperlichtglas Astra f #17590378

    origineel gepost door Goossens Bjorn
    heb nog orginele oranje knippers liggen, mag je allebei voor 5€ hebben

    Zit al een nieuwe in :thumbup andere kant was ook al een keer los gegaan die is toen weer vast gelijmd. :thumbdown

    In reactie op: Knipperlichtglas Astra f #17590369

    origineel gepost door Oenatje
    glas zit gelijmt

    Oke had al zo’n vermoeden :thumbup

    In reactie op: hydraulische stoters schoonmaken #17589700

    Heb er 2 los :D eentje kon ik nog bewegen kwam na een tijdje met perslucht los. De andere eerst even met de bankschroef gangbaar gemaakt en kwam toen met perslucht ook los. Nu de rest nog maar dat gaat goed komen. ;)

    Hoe kan je ze het beste schoonmaken met een bakje thinner ofzo ??

    In reactie op: hydraulische stoters schoonmaken #17589699

    Ok bedankt voor de info.
    Had ze al geprobeerd met perslucht (zonder ring natuurlijk ) lukte niet echt maar nu ik weet dat het kan zal ik het nog eens GOED proberen :thumbup

    Zit er verschil tussen stoters van een N of S en 1.6 en 2.0 ?? Er zitten nu vaste in geen idee welke zaten er al in toen ik hem kocht (2.0S).

    Edit: Hydro of vaste natuurlijk, hebben alle N modellen vaste stoters ?

    In reactie op: hydraulische stoters schoonmaken #17589694

    origineel gepost door postbusmanta
    Doek tussen de bankschroef en daar de stoter tussen klemmen.
    HEEL voorzichtig elke keer een stukje aandraaien.

    Je ziet vanzelf de olie uit het kleine gaatje komen.

    Als ze leeg zijn, kun je ze met de hand inknijpen.
    Je kan nu ook voelen of er speling in de kop zit.

    Daarna dompel ik ze ik een bak met verse motorolie. Terwijl ik ze ondergedompeld hou, knijp ik ze een aantal keren in.

    Nu komt er een beetje verse olie in de stoter.

    Vervolgens weer monteren.

    Is het niet mogelijk om ze uit elkaar te halen ? Zodat ik ze goed kan schoonmaken ?

    In reactie op: Vraag #17574256

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    ik dacht auto,s van voor 10e maand 73
    was geen type goedkeur op

    dus geen weggedragtest enz nodig

    momenteel wordt er ook weer vanalles goedgekeurd bij de rdw
    zelfs corsa,s met 2.016v turbo,s erin

    dus momenteel is er weer vanalles mogelijk
    maar dat kan ook maar zo weer veranderen bij de rdw
    hoe dat komt dat wijzigen van regels????????????????????????

    Dus een rekord c met een V8 zou geen probleem zijn op kenteken te krijgen ??

    In reactie op: Vraag #17574253

    origineel gepost door henkjan_80
    En als ’t iets meer mag kosten hang je d’r een dikke zespitter in. Gezien het bouwjaar stelt het keuren naar 6 cilinder geen bal voor (geen typegoedkeuring nodig).
    Misschien kun je nog makkelijk aan een goede 6 pitter komen dan aan een 2.4 maar het is uiteraard jouw feestje.

    Hoe zit dat nou precies want vanaf wanneer heb je geen typegoedkeuring nodig en wat heb je wel nodig.
    Of hoef je alleen naar rdw net als je een auto opnieuw invoert ??

    In reactie op: senator A wiellager wisselen #17562494

    Ik heb wel eens wat besteld bij mobilityparts.

    Remdelen (schijven blokjes en achterwielcilinders ) en voorschokbrekers voor Rekord D.

    Werd me verteld dat het 1 a 2 weken zou duren omdat de schokbrekers uit Duitsland moesten komen.

    Maar na 3 dagen lag alles al op de mat en niet duur. :thumbup

    In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560099

    Mooie projecten :thumbup

    Commodore is al tijdje van zelfde eigenaar :vertag
    Datum aanvang tenaamstelling 02-06-1987

    In reactie op: Ascona C valt uit onder het rijden #17553814

    Condensator ook vervangen ?

    origineel gepost door js 400
    ik zal wel even een foto maken van verschillende drijfstangen,dan kan je het verschil zien.

    Heb je ook nog foto’s van de koekoeksblokkken ?? :kewlpics

    In reactie op: opel rekord 20s op lpg #17554515

    Was in het begin ook niet zo toen ik hem eerst kocht. Was het meer 1op 5a6. Maar reed alleen op de eerste trap en miste 1,5 cilinder :P.

    Met een frisse kop erop met andere carb met mechanisch gekoppelde 2de trap (gewoon met veer) reed het al een stuk beter, sneller en zuiniger ;)

    In reactie op: opel rekord 20s op lpg #17554513

    Ik rij ook op lpg met een 2.0s wel 4-bak (hand) en 2traps-zenith carb.

    Op 80 km/uur wegen haal ik ongeveer 1-8 a 9 op snelweg 1-10a11.
    En ik rij niet op ze zondags … :P

    In reactie op: (PROBLEEM OPGELOST) af en toe haperende ontsteking #17553782

    Misschien ligt het aan de condensator.
    Heb hier ook last van gehad steeds uitvallen en dan slecht starten als die weer aanstond deedie het weer gewoon.

    In reactie op: a.u.r. schakelaar #17514154

    Vergeten bij te zetten gaat om een (Rekord 1900 1972) 4 bak.
    En bak is gewoon gemonteerd.

    In reactie op: het Opel commodore A/B en Rekord C/D topic #17493384

    Mijn rekord’s:

    Datum eerste toelating 16-11-1972
    Datum aanvang laatste tenaamstelling 17-03-2007
    Datum eerste afgifte Nederland 16-08-1999

    Met laatste aanwinst: Dieselmotorkap

    Project:

    Momenteel uitgevoerd. (2005)
    Orgineel ned 1973 (onderhoudsboekje met aankoopgegevens aanwezig)
    Orginele motor en alles, zover ik weet 93k op teller.

    Klusplaats:

    In reactie op: afstelgegevens en meer info 2.5s carburateur #17491520

    origineel gepost door piet
    en weer u2u:D

    En weer terug :thumbup

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 94)