Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door McLambo
Waar vind ik zo’n setje voor 1.9n?Bccp.nl
of
Dr manta
Oh hij staat op bccp wel, alleen dan de 35PDSI ???
origineel gepost door rinus de boer
In m’n Rekord en de Kadett zit een Solex 35PSDI carb (enkeltraps).Nu heb ik hier een tweeledige vraag over.
Hoeveel en welke pakkingen kent zo’n ding nou?
En waar zijn die nog te verkrijgen, als ik ze eens een keertje nodig zou hebben?Dr manta heeft ze nog DR manta KLIK
Bccp.nl heeft ook veel revisie setjes maar kon die voor 35PSDI daar niet vinden ..
Nou was ik laatst bij het rdw om me Rekord in te voeren (dus niet voor ombouw, maar PERS.AUTO LICHT/BEOORD. GOEDK.10 OF >ASP)
Nu zit er gewoon een originele 1.7s motor in, maar er is niet gevraagd naar het vermogen of motorcode.
Op het kenteken staat dan ook geen motorinhoud of vermogen alleen dat het om een 4 cilinder gaat…
Als ik hier bijv een 2.4 in hang zou die dan weer omgekeurd moeten worden ??
Gaat wel om een andere inhoud en code maarja stnd waarden staat niet geregistreerd …Of omdat het ook een 4 cilinder is en verder niks op kenteken staat zou het gewoon goed zijn ??
origineel gepost door ckad
Imitatiepompen zijn in dit geval vaak van betere kwaliteit dan de originele.Oke gaat goed komen nog even Benzine en waterpomp vervangen en dan is me Rekord weer in orde.
Heeft heel wat jaartjes stil gestaan en in 2005 uitgevoerd (nergens meer ingevoerd). Laatst weer ingevoerd bij het rdw, staat weer op kenteken met apk tot 2012 :thumbup en is dus weer gered van de ondergang ;)

origineel gepost door Ghanz
inderdaad, die pomp is overleden. ff nieuwe halen bij de brezan, of het clubmagazijn.Oke duidelijk, ben geen lid van een club dus zal eens kijken bij Brezan/Rijsbergen …
Over welke club gaat het precies ??
Zoo ik zou toch even kijken waar die brokken vandaan komen ….
Die spikkels zitten die erin ‘geslagen” dus voelbaar of veeg je het zo weg want lijkt alsof er toch iets flink geëxplodeerd is ….
Zou zeker even kijken wat en hoe .
origineel gepost door 14XE
Kippeneukers:P dat ze die geile kip niet in beslag hebben genomen voor inwendig onderzoek :o
Even voor de duidelijkheid :)

En dan staat er P22E als er harde klepzittingen inzitten
origineel gepost door McLambo
Maar zit daar dan een eind-demper bij? Zonder spruitstuk is het nog wel te betalen dan. Zo’n spagetti spruitstuk hoeft van mij niet zoKijk maar op de site staat op plaatje wat erbij zit:
http://www.gkb-import.nl/simons/indexsimons.htm (en dan ff bij prijslijst)Ik had mijn universele delen hier besteld heeft ook complete systeem voor Manta :
http://www.stroevemotorsport.nl/Complete_systemen/Opel/Oke die H staat voor Hydraulische stoters.(dacht ik ;))
Deze code staat deze onder de kleppendeksel of op de zijkant van de kop.
Kijk even wat de code is als je voor de motor staat aan de rechter lange kant ( met kleppendeksel erop) en dan links naast de deksel midden in de lengte van de kop.
Staat staat daar 19H ???Ik heb er nog eens duidelijk plaatje van maar hij wil niks uploaden :thumbdown
origineel gepost door bettus accu
dan heb jij waarschijnlijk de gewone 3 puntgordels gehad zonder oproller.maar is geen probleem, pak een stukje 3mm plaat. een strip van 5 bij 3. tap er draad in, en las hem op die hechtpuntjes van die je op de foto ziet zitten.:thumbup
Gaat idd wel goed komen :thumbup
origineel gepost door bettus accu
volgens mij heeft me vader die nog wel liggen voor je.ik zal et is aan hem vragen…;)
Nog even over die bevestigingspunten dit kwam ik tegen :hmmz :

origineel gepost door bettus accu
o ja. ik ben er morgen ook..,gaat helemaal goed komen!:thumbup
Oke top :thumbup
origineel gepost door Fearless
Ben je wel gordels nodig met dat bouwjaar?Personenauto’s die na 1 januari 1971 doch voor 1 januari 1990 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van autogordels voor de zitplaats van de bestuurder en de naast deze plaats aanwezige zitplaatsen, voor zover deze aan een portier grenzen.
Maar goed maakt ook niet heel veel uit ik wil ze er ook gewoon in :P
origineel gepost door bettus accu
volgens mij heeft me vader die nog wel liggen voor je.ik zal et is aan hem vragen…;)
Oh dat zou mooi zijn. Ik kom morgen toch bij Romijn om de schermen van de rekord te halen die op marktplaats stonden :thumbup
Hier staat nog een werkplaats handboek zo te downloaden net als een vraagbaak voor Manta A:
origineel gepost door henk 400rr
je kan de stand van de vacuumvervroeger zelf bepalen als je even het oliepomptandwiel eventjes verdraait met een lange schroevendraaier zodat het platte uiteinde van de ontstekings er goed voor staat.
Dit vat ik niet helemaal. Zou je me dit kunnen uitleggen ??
Wat voor motor heb je carb injectie ?
Ploffen in de uitlaat is meestal toch dat de ontsteking te laat staat of dat de vacuüm vervroeging los zit van ontsteking. En dan trek je valse lucht wat er weer voor kan zorgen dat de motor uitvalt stationair.
Injectie is ander verhaal ..
Als je hem redelijk wil afstellen voordat je met co meter kan doen.:
Gewoon even grootte schroef op slang helemaal dicht draaien paar slagen open. Even stukje vol gas geven (rijdend dus niet onbelast) dan voel je datie inhoud. Dan schroef verder open draaien net zolang tot de motor niet meer meer inhoudt en dan nog een kwart tot halve slag verder voor de zekerheid dan staatie ongeveer wel goed.
Op stationair is lastig zonder CO meter dit doe je met het kleine schroefje op verdamper. Als je niet aan de gasklepafstelling hebt gezeten gewoon draaien tot hij mooi stationair loopt.
PS
Wat zijn de waardes voor CO ??:wtf
Vandaag een update :hmmz:hmmz:hmmz
Update Maandag 8 Februari 2010:
Het is al wat stiller geworden, blijkbaar zijn er een paar instellingen eens goed gaan inventariseren en hebben er een paar van hun bed geligt. Voor die personen: Maak je niet druk we zullen goed voor je opblaasbare vriendin zorgen.
Beste Arjan,
Hierbij bevestigen wij dat bieder jan willem het bod van 2.200,00 euro op uw advertentie heeft verwijderd. Onderaan dit bericht staat een kopie van de advertentie.
Reden waarom de bieder het bod heeft verwijderd: Andere reden…
u bent echt een stumper,de zwaarste gek die ik in dit leven ben tegen gekomen. maar ik zal netjes zijn veel geluk met de verkoop hahaMag ik er even aan toevoegen dat ik u nog nooit ben tegen gekomen. De meeste gekken schiet ik van mijn terrein af en als ik ze op straat tegen kom dan rij ik er vrolijk overheen. Dat is mijn bijdrage aan een leefbaar milieu, zeg maar.
Om deze iet wat negatieve reactie op te vrolijken is hier een reactie van de jongens van Renault:
Geachte Arjan,
Een geweldige advertentie haha.
op ons forum lachen wij ons een krul in onze lul TOP!
Ik weet niet of je ook serieus je auto wilt verkopen, maar leuk is hij wel!
maaruh, KUT Opel geef ik je gelijk in, maar Renault heeft ook wat hoor ;)
En voor een VW is Scirocco toch 1 van de mooiere wagens!
succes met de verkoop!mvg
Deze reactie is afkomstig van;
Naam: Renault5Uiteraard krijgen ze hiervoor mijn respect en Renault heeft ook een paar mooie modellen.
Weer even terug naar de trieste figuren, misschien kunnen jullie wat meer moeite doen om een gangbare dialoog te voeren met een stukje inhoud.
Dus haal even je “garnaaltje” uit je oma en die Gerbil uit je kanaaltje…Nog maar even een update:
Geachte Arjan,
Groot gelijk! Ben onderhand al aardig wat jaartjes bekend met marktplaats en dus ook met deze vervelende mensen. Succes met de verkoop, het zijn mooie auto’s die een liefhebber verdienen.
Gr Rinze
Deze reactie is afkomstig van;
Naam: R. DammanGeachte Arjan,
Mijn complimenten met de fantastische advertentie! Ik heb geen interesse in de Scirocco aangezien ik meer van de “kut”Opels ben maar de tekst bij jouw advertentie heeft mijn dag toch weer wat opgefleurd.
Veel succes met de verkoop, ik hoop dat je de hoofdprijs ervoor krijgt en als je ooit weer iets verkoopt maak dan weer zo’n heerlijke advertentie en laat me iets weten als het op Marktplaats staat!
Nogmaals mijn complimenten!
Met vriendelijke groet,
HansDeze reactie is afkomstig van;
Naam: HansBeste Arjan,
Er is een bod uitgebracht van 13.337,00 euro op uw advertentie op Marktplaats.nl. Onderaan dit bericht vindt u een kopie van de advertentie, het bod en het e-mailadres van de bieder.
Daar zit je dan, achter je trieste Pentium 1 computertje. Je trieste wormpje hangt uit je Lidel spijkerbroek en je nageslacht zit nog op je voorhoofd. Je bent nu net klaar met de middelbare school en dat is toch niet slecht op je dertigste. Je moeder heeft net een lekker boterhammetje met pindakaas voor je gemaakt.
Dan ineens…. een INGEVING !!! laat ik die stouterik met die Scirocco’s eens goed te pakken nemen.
Weet je wat !! ik doe een bod van 13.337 euri op z’n stomme autootjes DAT ZAL HEM LEREN !!! nee, geen 13.333, nee zelfs geen 14.000 maar….. 13.337…..Ik ben geschokt, dit komt hard aan, heeft het leven nog zin ???
Een bod van 13.337, 13.337 !!! zal ik ooit nog normaal over straat kunnen …..Kop op zeg, hoe fucking triest kun je als persoon zijn als dit het dan moet zijn.
Wat ga je vanavond tegen je impie vrienden zeggen: “ik heb er nou toch één te pakken genomen op het internet”. Triest persoon 02: “Ooh ja joh ??, wat heb je gedaan dan ??”. “Nou ik heb een bod gedaan van 13.337 euri, tjhhaaaa dat zal hem LEREN !!!”
Triest persoon 03: “Ha weet je wat ik heb gedaan ??”
Triest 01 & 02: “nou joh wat dan ??”
Triest 03: “Ik heb een bod van 133.337 gedaan !!!”
Triest 01 & 02: “Tjeezus !!!, jij durft, kijk maar uit dat ze je niet pakken”
Triest 03: “ha dat lukt ze toch niet want ik heb een andere naam in mijn email staan hahahaha”Stelletje oerkeutels……
Het water achter je bestuurdersstoel verwacht ik ook dat het via het achterraam komt. Kijk ook in de reservewielbak daar wil het ook nog wel eens heen lopen.
Het water loopt vaak vanuit het raam over de achterwielkachten naar de plek waar bij jouw water staat en vaak ook een deel de reservewielbak in. Je ziet niet vaak niet dat het er heeft gelopen maar toch gebeurd het.Kijk meteen even onder de hoedenplank onder dat matje daar lopen aan beide kanten afwater gaatjes je achterbak in vaak is het daar als eerste nat. Leg er even een krant neer om te kijken of het nat wordt.
Ik heb een bakje onder de afwatergaatjes staan en af en toe staat er wel een laagje in. (bij mijn komt het zeker via de achterruit rubber is niet al te best meer :( )Gewoon even voorin de vloerbekleding wegdrukken en dan zie je meestal wel waar het vandaar komt. Meestal zit er een gat boven de bijrijdersvoeten als je de roest sporen volg kom je bij de oorzaak :

Bij de bestuurders kant ook :

En dan ook even naar de vloer kijken als je pech hebt is het zo :

-
AuteurBerichten