Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
als je er al over nagedacht hebt zal het wel goedkomen;)
bij mij met de 24v moes ie nog wel iets gericht worden want je wil natuurlijk niet dat je je cardanas kapot of krom rijd door zoiets
origineel gepost door Christian-tsx
ja klopt, heb precies hetzelfde, zit in de bouw terwijl ik in mn vrije tijd alleen maar met auto’s bezig ben.
nu moet ik wel zeggen dat als ik opnieuw kon kiezen, ik wel wat met auto’s ging doen. ma dat kan altijd nog.wat klinkt dat toch allemaal bekent zit zelf ook in de bouw maar ben helemaal weg van oude opels en autocross natuurlijk daar begon het mee ben ondertussen al 2 jaar bezig met mijn manta hoop hem dit jaar voor het 40 jaar bestaan van de manta klaar te hebben :D en dan meschien nog een prijs winnen:angel
wauw hoe vet top project :wors
en die verdelerkap is echt de bom
als je zo effe je topic doorcrolled lijkt het allemaal zo gedaan
maar dat is nie zo weet ik uit ervaring wel top bezig :thumbup10 januari 2010 om 15:45 In reactie op: Opel Manta B GSI Jawel, gelukkig hebben we eindelijk de fot #17562324elke keer als ik bij het restautratie stuk aan het kijken ben kijk ik ook hier effe of er al fotos staan maar nu nog steeds niet :(
he rico meschien een tip die je kan gebruiken
als je je blok van voor tot je achterass gelijk wil hebbe zou ik er een laser onderlangs houden zo kan je alles goed in 1 lijn zetten ( wil overal effe het midden uitzoeken )
origineel gepost door kermitc
waar zijn de achterwielranden van?john
als ik het me goed kan herinneren stond toen op koekies site dat ze van een vw golf waren
origineel gepost door DevilraY
Bij mijn ouwe Manta zaten ze vanaf nieuw. Erachter zag het er dan ook als nieuw uit. Opel had ze eigenlijk standaard op elke Manta moeten leveren als je ziet hoeveel laswerk er aan het schutbord kan zijnja idd had eigenlijk vanaf fabriek moeten zitten maar heeft iemand meschien fotos van hoe het zit moet ze nog bestelen maar heeft bij geen haast want toch ng wel effe aan het restaureren :D
ja dat kan die koekie wel top he
zo mooi als bij jou de carosorie is moet ie bij ook zijn :P
maar je bent al wel effe bezig met dit project toch want op jullie site staat ie ook al effe ?origineel gepost door rico523
@ Redmen, misschien een stomme vraag, maar past je stuurhuis nog wel met die motorsteunen?gr’s Rico
ja me stuurhuis past nog we hebbe het stuurhuis laten zitten met het inbouwen maar bedankt voor de bezorgt heid;)
@ fluks effe 1 pagina terug kijken daar staan foto’s van de aandrijfass met schruifstuk:angel
super mooie manta vooral de zilverre :wub wel
jammer dat er volgens mij 1 stopt met zen hobbyorigineel gepost door Pastra
Weer goed bezig geweest:wubBTW, je woont niet echt ver van me vandaan, toevallig iemand met c-kadett project bij je in de schuur? En anders wil ik best eens je project komen bewonderen:angel:wub
ik denk dat jij het met de c-kadett over de jongens van pater hebt ??
ik woon zelf in leusden en heb me schuur in hoogland maar bezoek is altijd welkom :D als je eens wil komen kijken mag dat natuurlijk als je het vraagt zeg ik wel waar het ligt en wanneer we er zijn:thumbup
me vader heeft gisteren de voorkant afgemaakt de tussenbalk is en stuk ne voren gezet maar heb schuin na achter toch de oude punten nog benut en een nieuwe radiateur steun gemaakt

en nog een foto van de aansluiting van de aangepaste cardanas en een salen aansuiting tussen bak en aandrijfas

he rico die 5 gaats assen hoe zit dat van welke model merk of auto komen ze vandaag en past dat zo op de manta of waar moet je op leten want vind het ook wel wat voor mijn manta
lekker bezig D-lover schiet goed op zo :thumbup
ik zie bij jou alle standaard plekken die ik ook op me manta heb dus kijk het een beetje of bij je :D
voor de rest is het maar goed dat je manta in een schuurtje staat al dat buiten werken met dit weer word je ook nie goed vansucces en hou de tempo er in king:
origineel gepost door Pastra
Mooi project, ben ook met een manta begonnen met strippen en opknappen, en wil er een C30NE in (laten) leggen.Maar je bent iets verder dan ik ben met kennis en het project zelf, dus kan mooi wat afkijken bij je:wors
Mooi werk!!
thnx :D we doen ons best
de kennis had ik zelf ook niet maar dat leer je als je iets maakt
wat ik denk van het ( laten ) inbouwen is dat ze altijd voor de snelste oplossing gaan dus blok ver na voren in niet voor het in mijn ogen mooie en beter verder na achter bouwen :angel maar das mijn mening en wie ben ik :Pik weet echt niet welke interieur waar bij hoort vond het we dik staan zo bij de auto
ja gaan idd alleen de bodum stralen en de prijs dat verschild per bedrijf heel erg bij de 1 moes het me 2000 voor de hele auto kosten en bij de ander 800 maar me budget voor me manta is op dus er met weer gespaard worden :sleeping
dus opzich valt het wel mee want ik laat alleen de bodum doen maar daarna moet ie natuurlijk helemaal gespoten worden en dat kost natuurlijk ook wat :D
al die kloten roest altijd ik moet ook de zelfde plekken nog aanpakken
heb bodum delen en een stuk wielkast via ebay gekocht
en zal sommige stukken ook bij dr manta moeten kopenorigineel gepost door rico523
nee, valt wel mee, moet er een dun laagje opsmeren, dan lost de bitak wel op(bij mij tenminste).Wat wil je nog allemaal aan de auto doen of veranderen?
gr’s Rico
@ rabbitopc is idd een erg mooie loods hebbe alle ruimte ook om alle troep die van de manta af komt te bewaren :D
@ rico wat ik allemaal nog we doen aan de manta pffff te veel we hebbe al wel 80 pocent van de dingen liggen die nog gedaan gaan worden
zoizo wordt ie nadat we alles gerepareed en afgelast hebbe gestraald subframes ook om te kijken of er nog verscholen plekken tegen komen dan alles strak maken ( doet een maatje dies schade reparateur ) dan spuiten en opbouwen :D@ voederbiet zoon blok inbouwen kan makkelijker dan dat wij het doen als je bok ver na voren legt hoef je je tunnel niet aantepassen maar dan zit je met dat er super veel gewicht voor in de auto ligt
wat wij hebbe gedaan is het bok vergeleken met de orginele manta ophanging nog eens 3 cm extra na achter gelegt waardoor je het gewicht meer in het midden van de auto hebt / met als nadeel tunnel, aandrijfas, kachelhuis, pendalen, handrem, versnellingspook moet je allemaal aanpassen:Pmaar dat is nu allemaal zo goed als klaar:angel
origineel gepost door voederbiet
ziet er netjes uit hoor al deze vorderingen!!
Suc6 met het verdere bouwenik wil het ook graag zo aanpakken voor mijn CC 24V
thnx we doen ons best en vooral nu ik vakantie heb kan ik meer aan me auto werken daarom zo veel vordering
maar heb je a een bcc 24v of ben je er ook 1 aan het ombouwen voederbiet
@ rico
wordt het dan niet een verschikkelijke kliederboel als je het met afgewerkte olie insmeerd ?
hier nog de beloofde interiuer foto’s :D



ik heb em nie schoon gemaakt daar had ik geen tijd voor sry :P
zo de kerst dagen zitten er weer op nu kunnen we weer wat doen :angel
we hebben vandaag de auto eindelijk in zijn draaibok gezet en ben begonnen met het kaalsteken van de bodum :swear wat een kutwerk maar heb al een kwart kaal
als de bodum helemaal kaal is gaan we de chassiebalken, bodums en andere roest pekken aanpakken en in die tussentijd ga ik sparen om hem daarna te laten zandstralen
alle roest die na het stralen nog te voorschijn komt wordt natuurijk ook nog weggehaaldhier wat foto’s van de auto in de bok


he rico bedankt voor de foto’s ik denk dat ik mijn ophangings punten toch maar eens ga aanpassen nu ik het bij jou heb gezien :thumbup;)
is goed zal binnenkort effe fototje plaatsen :P
he rico effe een vraagje tussen door jij heb voor je manta aan een draaibok gemakt waar ie nu in hangt maar waar heb je je ophangpunten gebruikt achter op de manta ?
-
AuteurBerichten