Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
origineel gepost door Fearless
Ik heb voor de nieuwe type c20xe’s nog wel een paar van die bouten op voorraad….dit is dan wel een gewone 6 kant (van de opeldealer)Die vette gasklep kan komen door eenvestopte carterventilatieslang.
Schoonmaken met remmenreiniger of carburateurcleaner…Als het maar ontvet….Heb je ook de binnenplaat van je kleppendeksel aangepast?
Heb mijne aangepast zodat er er minder damp naar buiten kan,in jou geval dus de gasklep.
Zoek via goole naar Breather mod c20xe….
Maar zou eerst je slangen checken…Lullig van die bout, zon klein dingetje zon grote schade…
ben effe aan het lezen geweest maar als je aan het trappen bent met je auto komt er dus olie in je gasklephuis met als gevolg veel rook en slechte performence en die breater mob zou dat verhelpen zit het zo:wtf
in me leiding van de carter naar de kleppendeksel zat idd een hoop drek dus dat ook maar effe schoonmaken
ps wat voorn olie kan ik het beste gebruiken voor die type blokis het ook verstandig om me lexmaulinlaat de ook maar af te halen en goed schoon te maken ?
groet maarten
ebay
marktplaatsben altijd aan het zoeken na onderdelen, plaatwerk en andere dingen die ik nodig heb en zo af en toe kom je wat tegen want veel dingen zijn niet meer te vinden :angel
maar de typische plekjes tja wat doe je der aan gewoon goed aanpakken nie zelf wat in elkaar flansen gewoon goed doen denk ik altijd dan maar een maand langer bezig zijn :sleeping
terwijl ik druk bezig ben me overleden ascona weer tot leven te wekken is me vader wel doorgegaan met het er in maken van de bodum dus hier wat vorderings foto’s


nou het probleem is gevonden de LOOPROL va me distributie riem is afgebroken ( de bout die vast houd )


en dat is dus ook de reden geweet van het geklepper en geknars omdat er geen spanning meer op de distributie riem stond is ie van tijd af gesprongen waardoor het kleppen dus nu allemaal verkeerd staan:(
morgen op de mantabeurs kijken of ik zoon bout kan vinden en dan maandag alles weer in elkaar en op tijd zetten ps nog een vraagje ik heb me gaklephuis er af liggen maar die zit helemaal onder de olie hoe komt dat en hoe kan ik dat het beste schoonmaken


groet maarten
:hmmz pfff ben bank dat je gelijk hebt maar haal hem morgen ochtend op met mijn ambulance en breng hem dan na me schuur daar maar verder sleutelen
ga kijken of alles nog goed draait en meschien als ik hem met de hand rond draai hoor ik meschien ook waar die tik vandaan komt vind ik dan niks haal ik de carter der onderuit om te kijken of me krukas meschien krom is of er metaal splinters in de carter zit
post morgen ook wel wat foto’s en hopelijk vind ik het probleem en anders kunnen jullie me meschien helpen via de foto’s alvast bedankt allemaal voor de adviesen:thumbup:wors
groet maarten
heb je draagarm er onderuit liggen
want anders met een pers en in drukken
lol oo dus nova hoor dus bij corsa a
:angelmooie site maar die spagheties zijn voro corsa b en nie a toch of zie ik het verkeerd
ja ga hem vrijdag zaterdag maar eens rustig uit elkaar halen
is het een duur geintje krukaslagers of 1 van die andere dingen
heb ik nie :(
wat een kutdag maar wat kan er denken jullie kapot zijn
als ik hem probeer te starten hoor je volgens mij alleen de kleppen een heel hard tikken/knarsend geluid maken
nou dat snap ik dus nie is niks te zien onder het blok dat ik iets geraakt heb:hmmz
hoe kan ik de compressie meten ( speciaal gereedschap voor nodig ?)
olie heb ik gepeild is gewoon goed
maar aan de kleppen kan ik het dus nie zien want voor me gevoel kwam het geluid dar vandaan
wat kan het nog meer zijn en wat is verstandig hem wegbrengen of zelf doen:hmmz
origineel gepost door schuitje
lekker bezig. mooie oplossing voor de aandrijfasaansluiting op de bak:thumbupsucces verder:jerry
dankje de comliment voor de bak zal ik doorgeven aan die ouwe van me :D dat heeft hij bedacht
ben meer van het plaatwerk zoals op de foto’s te zien is :angel
en hebben een prachtig mooie tekening met alle richtmaten der op en die ben zoveel mogelijk weer goed aan het zetten dus doe vervangen, repareren en richten waar nodigja gebruik ik ook altijd 2 mm is perfect
is toch leuk om te zien dat elke manta die goed gerestaureerd wordt toch overal de zelfde roestplekken heeft
jammer dat het der bij allemaal wat erger en meer zijn heb een ascona c ook uit 85 daar zit geen spatje roest op en me manta uit 85 is focking gaten kaas:thumbdown:hmmzme vader was op vakantie dus kon eidelijk een keer doorwerken:P:angel
heb zijn voorbereide werk aan de chassiebalk afgemaakt balk zit er weer in heb de nieuwe plaat en de wielkas er in zitten en de bodum plaat zo goed als klaar die gaat er woensdag in maar hier al wat foto’s


ja idd gewoon verrot :P
zeker netjes :wub
geweldig wat een mooie manta :wub:wub
raar ik had laatst ook bij artaparts bestel en had et ook binnen 2 weken binnen
maar mooi project en het tempo zit er in :thumbup
origineel gepost door de wit
YES.. autocross… mooie hobby. De ervaring leert, Maak je auto zo licht mogelijk, wat de regels toelaten. ( het is makkelijker je auto lichter maken dan jezelf :D) en zorg voor de beste schokbrekers die je budget toelaten, geloof me, dit is het belangrijkste..
Daarnaast een goed open luchtfilter met olie voor het fijne stof.
Je kunt ook nog je inlaatspruitstuk en je kop pas maken. vaak zie je nog randjes uit steken als je de pakking past.
Kan net dat beetje vermogen zijn dat je te kort komt…is idd een mooie hobby komt allemaal nie zo krek een beetje beuken echt iets voor mij wat nog mooier is dan autocross en wat ik ook nog een keer wil doen is bangers rijden:wub
maar die lucht filter ga ik dan ook maar eens halen
doe je zef ook aan autocross en waar rij je dan in ??
he in iedergeval al bedankt voor de tips me buget is erg klein ja
hij wordt zoizo helemaal gestript dus ook alle isolatie maten binnen en bodum wordt ook kaal gemaakt
kit naden weg en alles goed doorlassenhet buget is gewoon erg klein omdat ik maar 1 sponsor heb nu en daar heb ik alleen spullen van in bruikleen en hij matst me met andere dingen ( autospuiterij super handig voor als je wat plat rijd:angellol )
die short-throw schift-kit die kan je toch ook bij M-tech kopen? want die wou ik ziozo al nemen
voor de rest komt er een verstevigings kit op draagarmen worden aangepakt plus PU bussen
cross filter enz van die kleine dingentjes jaeen 2 liter wordt het ook niet want wil 1600 klasse gaan rijden :hmmz
hier weer een update we zijn nog steeds met de roest bestijding bezig
me vader is begonnen met vervangen van de rotte chassiebalk recht + kriksteun de rechter chassiebalk hadden we 5 jaar geleden bij de koop van de auto er bij gekregen er zatten ok wat gaten in voor leidingen en die heeft ie dicht gelast


en ik ben heb de onderdorpel onder handen genomen en ben bij de achteronhangins punt bezig want die staat nogal uit zijn vatzoem keer betonnen paal geraakt :P maar die wordt weer netjes terug gezet

super mooi kan je niet voorstellen dat zoiets zo lang stil heeft gestaan veel geluk er me :D
ja idd ik ga ook voor de handschakel in me r28 bak :thumbup
foto zijn echt bruut en dat fimpje van makko de 2e is echt ongelooflijk zo hoog door de bomen ook :wors:wors:wors
-
AuteurBerichten