Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
nog nieuws :kewlpics
ben zelf ook bezig kiek maar effe als je wil
nou kale gek je zegt het zoals ik het de hele tijd al denk:thumbup
origineel gepost door Manta 24V
Nee dat hoeft bij mij allemaal niet, het is minder spannend dan het lijkt, heb enkel de motor een eindje naar achter gelegd!Idd een tunnel uitslijpen is nogal een werk (weet er alles van) :o
dat geloof ik heel best:P:D
mooie harde manta blij dat ie zo mooi gemaakt wordt weer respect :wub
ik heb voor mijn 24v bouw in me manta eigenljik alles waar jullie het over hebben aangepast
heb het 24v blok ook verder na achter gebouwd bij mij moet zelf het kagelhuis aangepast worden ( maar dat is meer omdat het blok langer is hijs ook ongv. 3cm verder na achter gelegt )
bij mij heb ik dit veranderd
motorsteunen stalen van manta aangepast met shokdempertje van senator er op
motorsteun houder op subframe aangepast
tunnel helemaal er uit geslepen en nieuwe gemaakt omdat er een hydrolische bak van een omega achter zit en om nog ruimte te maken voor de uitlaat
baksteunen moeten verplaatsen
handrem moeten verplaatsen
aandrijf laten maken bij speciaal bedrijf met schruifstuk er tussenvolgens mij was dat het wel
maar meschien hoeft dat allemaal nie bij jou ?:D
origineel gepost door asconahobbyist
ik heb t lijstje weer even bijgewerkt,ook van marktplaats er weer een paar bij.
Toch zijn de originele NL auto’s nog steeds in de meerderheid boven de import auto’s
we blijven m rustig aanvullen!
Foto’s zijn overigens ook meer dan welkom!he asconahobbyist
het lijkt me meschien een goed idee om bij de regestratie ook meteen het aantal er bij te zeten zo hoef ik ze nie elke keer te tellen :P:hmmz
meschien een idee :wtf
groet maarten
ga me er ook effe in mengen in dit oude onderwerp
vind dat de man een hoop fantasie heeft hijs een beetje chop chop shop achterig bezig
hij heeft die manta zijn beeld gegeven van hoe hij vind een manta er uit moet zienhet is niet mijn smaak maar ik vind het zeker niet lelijk
duus vind niet echt dat ie zo afgekraakt mag worden want hij knapt de manta wel helemaal op
er zijn ook manta rijders bij die dit soort dingen afkraken maar hun eigen manta niet eens goed onderhouden waardoor ze gewoon weg roesten en das nog erger vind ik.
12 november 2010 om 20:45 In reactie op: Bettus accu’s projecten topic: UPDATE! 8-01-2012! #17560441opel opel opel en nog eens opel :wub:D
heb zo verschikkelijke hekkel aan dat soort geneuzel
heb met me meittie net een huisgekocht en het enige
wat ze nu wil is meubels kijken in van die woonboulevardsterwijl ik wil sleutelen, slijpenen, slopen, bierdrinken en smerig worden das mijn perfecte dagje uit hahaha:D
als je zou willen heel graag dn kan ik ongv. een inschating maken
met nog iets meer werk of meschien net zoveel leg je er een 3.0 12v van een senator of omega a in mooi geluid en prachtig rijden
wat heeft het stralen van de bodum gekost
ik wil bij mij de bodum en motorruimte laten stralen wat zou dat ongv. kosten ?
blijf het mooi werk vinden wat jullie daar hebbe
vaak als ik een rondje rij dan ga ik express jullie kant op en dan ga ik alleen of samen met me meidje effe door de etalage gluren:wub
dat het gewoon je werk kan zijn is volgens mij echt een jongens droom:angel
ze blijven zich nog altijd melden asconnahobbyist en toch vind ik het lijstje nog erg klein
zo zie je wel dat de c ascona toch het minder populaire model is terwijl het hele degelijke
auto’s zijn goede wegligging, roest niet snel enz.de ascona die ik heb is uit het zelfde bouwjaar als men manta 85. de manta kats verrot en de ascona heeft ondertussen alleen een paar kleine plekjes.
mooie ascona.
mooi gereedschap ( ga je hard nodig hebbe )
mooi poject
alleen jammer dat et interieur nie ogrineel blijftga je er soms rally me rijden
dankje allemaal complimenten motiveerd altijd:wors
we proberen hem we zo ogrineel en zo bruut als mogelijk te maken het moet echt zo zijn dat je zowat niet kan zien wat er gedaan is:angel
was een 4 cilinder van me maatje ja was echt super leuk capri en manta achter elkaar aan door het dorp
de capri leeft alleen nie meer was nog rotter dan de manta en me maatje wou hem nie restaurerensonde :cry
maar wat heb je voorn bakkie michiel?
hier weer een update
die oude van mij werkt gestaagd verder aan ons project terwijl ik men crossauto aan het afmaken ben wat ook een nogal groot project is geworden :hmmz zoals altijd bij mij:angel
hier een paar foto’s van de chassie balk klaar en hij is nu bezig met de bodum plaat te vervangen alles netjes gespoten ook in de balken.


wordt vervolgd:D
nou nou alle standaard rot zit er op maar deze heeft ook een hoop extra
de kriksteun is volgens mij niet orgineel maar een zelf gemaakt iets:hmmz
in iedergeval suces met de restauratie en pak het goed anders sta je over een jaar of 2 weer alles te doen.
die is blijven zitten want we willen hem idd op kenteken laten zetten
nou de snelle update duurde wat langer:P maar hier komen wat foto’s natuurlijk met tekst en uitleg:angel
op de foto’s hier onder staan de benodigde spullen voor de bestuurderskant. de chassie balk van DR-manta komt met 2 losse buiten delen en 1 binnen balk eerst zet je de binnenbalk en dan alles er omheen we hebbe bij de ophanging van het subframe nog extra verstevigd en ook bij de punten waar oud en nieuw samen komen er zit nog wel wat klopwerk in maar we zijn erg tespreken over de spullen van DR-manta

de achterste stuk van de chassiebalk hadden we nog van een donor manta helemaal goed dus die ging er eerst in en daarna de binnenbalk van dr-manta


alles is natuurlijk gezet met alle richtmaten :D
origineel gepost door Ascona19
Netjes hoor.
Misschien nog een fototje van de rest van de auto.Keep de ctjes alive.
Mvg michel
hier wat foto’s van de rest dan:P



sonde is dat he dat er zo veel moois te krijgen was en dat er niks meer van over is
want vind het prachtige auto’s en heb er een hoop plezier van ook kwa onderhoudja dat blokje bij mij gaat zelf ver boven de 200 hij heeft ook iets meer dan de standaard 150 pk
zit lexmaul op de inlaad en luchtvolumehuis is bewerkt en spagettie er op
ik weet nie je foto wil laten staan anders haal ik hem zo weer weg hoor maar zo ziet me blokje er nu uit
he asconahobbyist mooi lijstje man en leuk dat ik er ook in sta.:thumbup:P
zijn er zo weinig c ascona’s ? en al helemaal met een c20xe
dacht dat net zoals bij de corsa a het inbouwen van een c20xe wel populair was bij de ascona cplus dat de mijne ook nog stuurbekrachtiging heeft en met zoon 2 liter kan je al helemaal veel trekken achter je auto:angel
lekbak is het hoogst waarschijnlijk was bij mij toen ik ging restaureren ook weggerot
dus succes er mee:o
-
AuteurBerichten