Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ja weet ook niet echt maar de man waarvan we al het spul hebben gekocht had zelf ook al een paar keer
een 3.0 ingebouwt en die raden ons een 2.2 aan dus hebben we dat ook gedaan :angelhahaha ja meschien :P
maar kreeg een tip dat vaak bij grotte vrachtwagen garage’s ze dat ook vaak doen assen verstevigen
zal nog proberen foto’s op internet te zetten van verstevigte assenga van de week me tunnel huis los halen en kijken hoe de versnellings bak past gebruik trouwens een 2.2
versnellingsbak is wat beter dan die van de 2.0 want dat is wachten tot ie kapot gaat of je moet heel rustig rijden :hmmzdas dus wel een heel goed verzogrd blokje :thumbup
maar ik haal me blok niet hellemaal uit elkaar want daar ben ik minder goed in kan goed dingen verbouwen nieuw maken en dat soort dingen maar een blok uit en in elkaar zetten dat gaat geheid fout bij mij :jerry
Hoe ga je alles laten versterken?
Zijn meer mensen hier die dat willen maar niet weten hoe? [/quote]als we zo ver zijn zal ik zeker foto’s en uitleg op het forum zetten een gedeelte zoals de aandrijfas en de cardanas laten we in duitsland doen door een prof ook daar zal ik nader info overgeven
maar het subframe gaan we zelf doen ook daar zal ik foto’s en uitleg van op het forum zetten
geloof me h-500 het lassen valt opzich best mee kon het tot 2 weken geleden ook niet maar pak een stukje staal ga flink oefenen en dan komt het vanzelf :D
heb je je motor ook al liggen of moet je die nog halen ? foto’s zouden anders wel leuk zijn:P
en ik heb ook rot op de gebruikelijke plekken ( ook al valt het bij mij wat mee alleen de bestuurderskant is echt heel erg )
origineel gepost door H-400
Knap project! Ik ben ook voorstander om het blok zo ver mogelijk naar
achter te plaatsen,een beetje druk op je achteras mag wel!
En we hebben één ding gemeen: Ik wil deze zomer ook met m’n GSI de
Pyrenéen afrijden.ja klopt en je blok verder na achter brengt is volgens mij ook beter voor je belans maar de druk kan ie ook wel kwijt want we laten alles versterken aandrijfas, kardanas, subframe enz.
hahaha ja das een optie :P maar die doe ik niet nee gewoon en knik in makenking:
zijn vandaag gaan kijken hoe de versnellingsbak in het tunnelhuis zit en of het past ( niet dus :swear) maar dat wisten we al van te voren ga volgende week tunnelhuis los slijpen en kijken tot hoe ver hij na achteren moet
en gaan nieuwe motorsteunen maken en combinatie van de 3.0 steunen en de orgineele van de manta ( foto’s komen nog )
we hebbe een caterpan van een monza de bij gekocht die hebbe we los gesneden omdat we de laagste punt achter maken is nog een heel werkje


ook hebbe we een nieuwe steun voor de dynamo moeten maken



effe mooie foto’s van de motor op zijn plek


we hebbe de tunnelhuis los geslepen en om geslagen zodat de motor verder na achteren kan en de we de versnellingsbak goed kwijt kunnen.
probleem is nu dat het gaspandaal niet meer in getrapt kan worden maar daar verzinnen we wel wat op
origineel gepost door piet
superrrrr keep up the good work:D :thumbupja THX het is de bedoeling dat ik van de zomer met me meidje in me manta op vakantie kan daar droom ik van :wub
maar of dat gaat lukken pfff ik weet het nietwe hebben ondertussen het oude blok er uit gehaald
zoveel moggelijk de auto gestript kwa bumbers enz.
dasboard , bekleding en kabels er uit
hebbe de tunnelhuis los geslepen en in vorm geklopt zodat de nieuwe motor verder na achter kon komen
we hebben de radiateur steunen weg gehaald want de radiateur komt verder na voren geplaatst
we gebruiken een tropen radiateur geschikt voor een 2.2 tot 2.6 maar we zeten er extra fans op voor de koelingvoor de motor ophanging gebruiken we motor steunen van de 3.0 en de motorsteunen van de 2.0 die passen we later weer aan zodat we de gasveren weer trug kunnen plaatsen
voor de dinamo hebbe we een nieuwe steun gemaakt hij zit nu aan de linker kant van de motor de grotte van de multiriem ligt zo rond de 91cm maar we maken nog een spanrol er tussen dus hij kan ook iets langer zijn ( foto’ komen nog )
de caterpan van de 3.0 past niet in de manta nu gebruiken we een carterpan van en monza die we hebbe losgeslepen en hebben omgedraaid waardoor het laagste deel nu achter zit ( foto’s komen nog )
hebbe jullie tips over hoe we dingen kunne verbeteren laat graag weten
vet project :thumbup ik ben zelf een 3.0 24v aan het in bouwen maar ik had een vraagje je dasboard tellers gaan tot 240 km maar orgineel zit bij een manta tot 220 heb je zelf de tellers veranderd of heb je passende teller seten voor de manta tot 240 of meer ???????????????:P
dat zijn heel wat pk’s ook een mooi project trouwens
ben zelf bezig met een ombouw naar een 6cil 3.0 24v dual ram en heb dan rond de 210 pk maar vegeleken is dat dus al echt hellemaal niks meerwel super vreet :o:thumbup:wub
thx :D hijs nu wel iets anders maar hij wordt wel weer mooi wordt van het voorjaar hellemaal overgespoten zelfde kleur / want zitte wat krassen her en der en nog wat roest weg halen:angel
C:Documents and SettingsRedmenMijn documentenmjin autoDSC00295.JPG
dacht doe er nog maar 1 bij :P
persoonlijk heb ik niet zo veel de GT maar wow:o dit is wel een mooi wagentje , die uitlaten zijn en te vet king: king pimping dat ding
pfff dagen is effe nadenken maar waren volgens mij in het weekend / ga dan vaak toeren met maatjes. en ik denk 1 of 2 weken geleden heb 2 keer de zelfde gezien
ik rij zelf een polo paarse manta cc uit 1985 ben goed te herkenen aan mijn toeter 128 db vrachtwagen horn / toeter altijd als er een manta voorbij komt :P
Origineel gepost door The_Undertaker
Origineel gepost door Redmen
hey mensen kon wel eens een witte manta b tegen gekomen tussen woudenberg en scherpezeel bij ons prov. utrecht kent eimand hem meschien hier ???zou hem wel eens wille spreke :P
Hoe vaak kom je die tegen dan? Ik rijd daar wel eens heel af en toe, maar ja, misschien dat ik toevallig net op die momenten daar rijd.
ben hem nu 2 keer tegen gekomen weet zeker dat het ze zelfde was want hij herkende mij ook nog en meschien weet ik het niet zeker dat zou ook nog kunne want manta rijders groeten elkaar altijd vriendelijk:P:hmmz
Origineel gepost door City
Wat is het voor een uitvoering?
Als het een i200 is dan kan het zijn dat ik dat ben, ik rij wel eens om de file vanaf Ede naar Nieuwegein te omzeilen een stuk over de provinciale weg richting Zeist.Mvg Patrick
oke ou maar zo kunnen mar als dat zo is heb jij mij ook wel gezien rij zelf een manta cc / polo paars met een 128 diciebel toeter king:er onder en heb wel na hem / of jouw getoetered en hij terug effe zwaaien en door rijden :P:thumbup
hahaha ja das vaak wel zo:P dan zie je iets en denk dat zou bij de mijne meschien ook wel mooi staan ben zelf wel bezig maar niet op zo grotte schaal :angel
hey mensen kon wel eens een witte manta b tegen gekomen tussen woudenberg en scherpezeel bij ons prov. utrecht kent eimand hem meschien hier ???
zou hem wel eens wille spreke :P
oke ik zal weer dom zijn maar hoe krijg je foto bij de dingen die je verzend
kan ik ook effe wat foto laten zien van mijn auto zal wel snel moeten want volgende week gaat hij de garage in en ga ik hem uit elkaar halen :D
effe snel foto’s maken:P
waarom altijd van dit soort foto’s dan kom ik er meteen weer achter hoeveel ik nog moet doen wil ik mijn manta zo mooi krijgen:P:D
als je het mij vraagt wel een heel beetje erg overdreven
dat je je manta een beetje pimpt is oke maar dit slaat alles ;)
-
AuteurBerichten
