Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
red astra
Deelnemerhoi,
ik heb dan wel een mitsubishi galant met een vialle lpg systeem.
nu is mijn vraag, heb laatst een grote beurt laten doen bij de garage en me bougies laten vervangen door de orginele van dit type auto.
nu als ik bv. op een stoplicht afrijd en terug schakel naar z’n 2 en bijna stil staat, en dan weer optrek omdat die op groen springt, begint me auto behoorlijk te bokken zegmaar.
dit deed die voor die bougies eigenlijk nooit, en is alleen op LPG dat die bokt, op benzine heb ik er geen last van…
weet jij soms wat dat kan zijn?
alvast bedankt…
gr. sjaak
red astra
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Ehh, is er niet wat mis met je autootje met dat verbruik??Komt ie goed op temperatuur, en kloppen de LPG waarden wel??
Willem
hij komt netjes op temperatuur, en of de lpg waarde kloppen weet ik zo net nog niet, zou hem dan moeten laten uitlezen bij de gas boer in houten.
zal hun morgen wel ff bellen voor afspraak.
gr. sjaak
red astra
Deelnemerorigineel gepost door turbootje
hey sjaakie zit je asbak alweer vol kerel ?:D :D dik nee nog niet :jerry
red astra
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Betrouwbaarheid:2.0 en 2.2 diesels:
t/m 2000:
– Olieverbruik ivm niet willen inslijten cilinderbussen (motoren zijn gewoon TE GOED haha..)
t/m 2002:
– Brandstof pompen gaan vaker dan gemiddeld kapot (niet alleen bij opel hoor: VW, Ford, Alfa-Romeo en nog meer diesels zijn met dezelfde pompen en dus met het zelfde probleem geleverd.
Verbruik:
Persoonlijk vind ik de 2.0Di erg onzuiging als ik dit hier zo lees, en lopen de Dti en 2.2 Dti een stukkie zuiniger..
1.9CDti motoren:
100 en 120pk 8V motoren:
– zijn zeer betrouwbare blokkies, al is er wel eens wat mis met een vervuild inlaas en EGR systeem.
150pk 16V motoren:
– Wervel kleppen geven problemen door vervuiling, gaan ze moeilijk bewegen en krijgen ze speling, ander inlaat zou de oplossing zijn, maar er zijn er hier al, die enkel de kleppen hebben aan gepast dacht ik.
Voordelen Diesel: Rijdt heel fijn, Veel koppel en laag verbruik.
Voordelen LPG: Is gewoon voordeliger, zie het wel bij de Z18XE die ik in onderhoud heb, als je zo veel mogenlijk zelf doet is het onderhoud ook prima te doen,
> Deze Vectra-B 1.8 16V Z18XE loopt gemiddeld 1 op 12 op LPG.. dus heel hoog is het verbruik ook weer niet.
Willem
dankje willem ben nu een stukje wijzer geworden ;)
weet wel dat ik sinds paar mnd nog maar +/- 360 km kan rijden met volle gastank +/- 48liter :thumbdown
in het begin reed ik nog bijna 500km met volle gastank, maar nu is het drama…
en mijn rijstijl is altijd netjes gem rij ik 120 km/u en ik rij als ik lelystad uit ben alleen maar snelweg richting me werk in woerden.
gr. sjaak
red astra
Deelnemerorigineel gepost door Myszek
Over die wegenbelasting: Diesel is 30 euro per maand duurder dan G3, zie http://belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/ (een vectra dan he)
klopt ik zie het, dacht dat G3 en diesel in de zelfde gewichtsklasse bijna het zelfde waren in de wegenbelasting :(
red astra
Deelnemeris het mogenlijk om als je bv. voorwielaandrijving hebt, daar alleen winterbanden onder?
of zeg ik nu iets geks…?
30 januari 2010 om 22:15 In reactie op: Nederland staat vast, omdat er altijd idiooten op zomerbande #17585244red astra
Deelnemerorigineel gepost door stillekracht
Ik heb ze gisteren weer zien staan in de file met doorslaande wielen, men kwam gewoon niet vooruit…..
terwijl mensen met winterbanen nergens last van hadden.wat zit je nu te bazelen…
ik heb zomerbanden eronder en rij 180 km per dag woon/werk en nergens geen last van.
gewoon gezond verstand gebruiken, je aanpassen aan weersomstandigheid en afstand bewaren.
14 januari 2010 om 00:37 In reactie op: GTS 'spoort' niet – oorzaak gevonden; draagarm ver #17589154red astra
Deelnemerik heb zelf 18 inch met bandenmaat 225/35 eronder liggen (mitsu galant) maar die van mij zoekt ook zo.
mijn vraag is hoeveel bar moet er in?
heb nu 2.5 erin zitten.
red astra
Deelnemerorigineel gepost door Sicco
Niet iedereen is een natuurtalent.Beter vragen dan diesel tanken.:angelals je met een benzine auto diesel gaat tanken, dan zit er waarschijnlijk een draadje los in bovenkamer :P
red astra
Deelnemerlancers zijn idd beetje 1tonig aan de binnenkant :P
maargoed… als je mooi je onderhoudsbeurtjes bijhoud, dan zul je weinig mankamenten krijgen.., tenminste dat had ik :thumbup
red astra
Deelnemerorigineel gepost door Juffer1
Ben het helemaal met Blade eens : de X16XEL (1.6 16V) is echt een heerlijke motor !Verbruik ligt bij mij ook rondt de 1:13 / 1:14 met een best wel sportieve rijstijl.
maar zijn wel olieverbruikers…
tenminste dat had mijn vectra 1.6 16v wel(staan ze volgens mij wel om bekend) :hmmz
red astra
Deelnemerheb zelf een vectra gehad met een 1.6 16v (xel) maar dat was niet vooruit te branden…
heb zelf nog een paar jaar met een mitsubishi lancer 1.6 16v (113 pk) bouwjaar 95 gereden, maar dat ging als de brandweer :D weegt ook maar 975kilo
en weinig onkosten aan gehad..
red astra
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
heerlijke bakken die galant.Willem
idd willem, maar de versnellingsbakken van de galant’s zijn een probleem.., willen na de 170.000 vaak moeilijk gaan doen( = een bekend euvel ) heeft voor zover ik op het galant forum las te maken met dat de koppelontvormer ofzo iets kapot gaat, als ik het goed begreep. :thumbdown
gr. sjaak
red astra
Deelnemerbij mij staat de auto gewoon voor mijn huis :D

en nee… tis geen opel :jerry
red astra
Deelnemeris me neefje marko.
heb al een tijd geen contact meer met hem.
dus iets doorgeven doe ik niet… sorry
red astra
Deelnemerorigineel gepost door kaneelschep
hahaha.. tblijft een opel hè!
Je zet hem savonds neer.. en smorgens zit ie vol roest!
:DDDDDhoef je geen opel voor te hebben :P
mijn mitsu = van 1999 en heeft al beetje roest wielkasten :thumbdown
dusss… zijn niet alleen opels die roesten. ;)
red astra
Deelnemerik rij altijd waar je 100km mag 110/120km/u
waar je 120km mag rij ik ook altijd 120 :P
heb altijd veel afstand tussen mij en me voorligger, gebruik altijd netjes me knipper ook als ik weer naar rechterbaan ga.
moet zeggen dat ik nu al een geruime tijd geen bekeuring in de bus heb zien vallen… :angel
kan mij wel mateloos ergeren aan die kwallen die bumperkleven en nooit geen richtingaanwijzer gebruiken. :swear
red astra
Deelnemerik heb geen voorkeur, want heb 2 astra Gsi’s(c20xe) gehad en nog nooit een calibra…
dus ik laat het ff in het midden :P
red astra
Deelnemerorigineel gepost door Rubenn
:jerry wat maakt het uit, in 2012 vergaan we allemaal..http://www.astroblogs.nl/2007/10/16/schrijf-t-in-je-agenda-21-december-2012/
:puke nouja 21 december.. misschien moeten we nog een klein jaartje extra betalen, oldtimers horen er weer buiten:fy1
hadden ze niet al eerder verspeld dat de wereld zou vergaan :hmmz
mochten we in 2012 toch vergaan, ga ik in begin 2012 me leningen enz.. niet meer betalen :jerry
red astra
Deelnemerben een mitsubishi galant rijder 2.0 16v glxi :D

red astra
Deelnemergotverde….gotverde…
die vuile randdebiele in den haag zuigen de minima helemaal leeg, vuile pisvlekken :argue
nou ik ga maar voor andere baan kijken, want die 180+ km woon/werk voor mij gaat me de nek kosten, kan nu al bijna de maand niet rond komen :thumbdown
heb dan wel alleen maar avonddiensten, maar moet wel elke dag vanaf lelystad richting woerden, dus weet niet of die spits tarieven ook voor mij gelden :hmmz
red astra
Deelnemeralle nederlanders moeten zodra die focking kmheffing ingaat uit protest gewoon een week niet naar werk toegaan(ziek melden oid) week geen benzine tanken is strop voor denhaag
en ook week geen kmheffing, omdat je toch de auto niet gebruikt = ook strop voor die etterbakken :fy1
red astra
Deelnemerorigineel gepost door Stender
Wat is eigenlijk de reden waarom kilometerheffing wordt ingevoerd?
Probleem met het oude systeem of nieuwe innovaties waardoor het efficiënter wordt?om nog meer miljarden naar die focking ontwikkelingslanden te sturen :swear :swear
red astra
Deelnemerdie bellini bella 18inch heb ik ook onder mijn auto :wors

red astra
Deelnemerdenk ook niet dat me werkgever me reiskosten verhoogd tegen die tijd….
pffff… word zo moe van deze pleuris regering die het hele land naar de klote helpt :fy1
moet nu al de eindjes bij elkaar knopen, laat staan straks met die focking kmheffing, en dan zeker in deze kut tijd weer van baan veranderen :swear
tief idd maar eerst alle polen het land uit en de (uitkeringtrekkende/criminele marokanen)
en laat de regering eens kappe met miljarden naar die “arme landen” te pompen, en eerst eens de armoede in dit land oplossen.
eigen volk eerst….
-
AuteurBerichten