reaceyourfears

Aangemaakte reacties

9 berichten aan het bekijken - 126 tot 134 (van in totaal 134)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: calibra turbo #17705765

    aja kweet het al hoe het werkt:)

    7 plus da 1tje optellen natuurlijk dan heb je 71:P

    het is nog een hele boterham zie ik

    code 21, 61,41,81,71:o

    In reactie op: calibra turbo #17705764

    origineel gepost door jason
    is code 71

    en hoe weet je dat als hij bv 7 keer knippert code 71 is?

    In reactie op: calibra turbo #17705761

    origineel gepost door jason
    FOUTCODES

    12# Begin en einde foutkode uitlezing
    13#Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
    14#Koelvloeistofsignaalspanning te laag
    15#Koelvloeistofsignaalspanning te hoog
    16#Pingelsensor geen of onjuist signaal
    17#Pingelsensor 2 geen of onjuist signaal
    18#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
    19#Krukassensor geeft onjuist signaal
    21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
    22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
    23#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
    24#Snelheidssensor geen of onjuiste signaalspanning
    25#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
    26#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
    27#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
    28#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
    29#Relais brandstofpomp stuurspanning te laag
    31#Krukas positiesensor geen signaal (deze code word altijd gegeven als het contact aan staat en de motor niet loopt)
    32#Relais brandstofpomp stuurspanning te hoog
    33#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le laag
    34#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le hoog
    35#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    37#Spanning controlelamp te laag (eindtrap in regeleenheid defect)
    38#Lambdasonde mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
    39#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een hoog niveau gestaan)
    41#Herkenning 1e versnelling spanning te laag
    42#Herkenning 1e versnelling spanning te hoog
    43#Uitlaatgas recirculatie geen of onjuiste werking
    44#Lambdasonde: Mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
    45#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
    46#Relais secondaire lucht injectie spanning te laag
    47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
    48#Voedingspanning op regeleenheid te laag
    49#Voedingspanning op regeleenheid te hoog
    51#Regeleenheid fout
    52#Spanning controlelamp te hoog (eindtrap in regeleenheid defect)
    53#Relais brandstofpomp spanning te laag
    54#Relais brandstofpomp spanning te hoog
    55#Regeleenheid fout
    56#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
    59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
    61#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
    62#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
    63#Variabele inlaat klep stuurspanning te hoog
    63#Bobine primaire spanning te laag
    64#Bobine primaire spanning te laag
    67#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)
    69#Luchttemperatuursensor signaalspanning te laag
    70#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
    71#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
    72#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (vollast)
    73#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te laag
    74#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te hoog
    75#Koppelcontrole automatische transmissie spanning te laag
    76#Koppelcontrole automatische transmissie geen of onjuiste werking
    79#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
    81#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
    82#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
    83#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
    84#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
    85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog
    86#Injector stuurspanning 6e cylinder te hoog
    87#Relais airco compressor spanning te laag
    88#Relais airco compressor spanning te hoog
    89#Lambdasonde 2 spanning te laag
    91#Lambdasonde 2 spanning te hoog
    91#Lambdasonde verwarming spanning te hoog
    92#Nokkenaspositiesensor geeft onjuist toerentalsignaal
    93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
    94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
    95#Warme start klep spanning te laag
    96#Warme start klep spanning te hoog
    97#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
    98#Lambdasonde verwarming spanning te laag
    113#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik
    114#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens stationair toerental
    115#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens vollast
    116#Absolute druksensor inlaat: geen of onjuiste signaalspanning laaddruk te hoog
    117#Turbodruk regelklep stuurspanning te laag
    118#Turbodruk regelklep stuurspanning te hoog

    thx!!

    als bv mijn lampje 7maal knippert met wat komt het dan overeen? want de getallen beginnen hier maar vanaf 12?

    dat is eigenlijk mijn grootste vraag:P

    In reactie op: calibra turbo #17704782

    ik heb net opgemerkt dat de turbo niet draait gelijk het zou moeten denk ik, als ik in neutraal gas geef en aan de turboslangen voel dan merk ik dat er geen druk op komt, integendeel! de slangen worden bijna dichtgezogen:o normaal moet je toch voelen dat er druk op komt? als ik de slangen loshaal en gas geef blaast hij wel maar niet genoeg denk ik:hmmz

    iemand nog idee wat het zou kunnen zijn?

    In reactie op: calibra turbo #17704781

    heb vandaag nog wat verder gezocht en zonder resultaat:(

    paar vacuum darmpjes vernieuwd die wat verstorven waren, en verder nog eens goed gecontroleerd, dumpvalve werkt ook zoals het hoort en ook juist aangesloten denk ik…

    heb wel 1 darmje tegengekomen die los is, loopt vanaf de versnellingsbak denk ik (kan het moelijk zien) maar gaat nergens naartoe:hmmz

    weet er iemand waarover ik het heb? en waar die naartoe zou moeten gaan? ik denk dat deze normaal op het stukje zit waar nu het darmje van de dumpvalve op zit kan dit?

    In reactie op: calibra turbo #17704780

    origineel gepost door svdk20
    wellicht een rare vraag maar heb je de accu polen al los gehad?
    ivm resetten van de computer.
    anders opnieuw uitlaten lezen

    nee nog niet gedaan morgen ook eens proberen:hmmz

    In reactie op: calibra turbo #17704778

    origineel gepost door sw16v
    ohja heldere ingeving :P welke kleur stekker zit er op de Knocksensor? en welke kleur zit op de stationair regelaar?

    Rood hoort op knocksensor
    zwart op de stationair regelaar

    wissel je die om, loopt die wel, stationair raar maar je mist bergen met vermogen!

    dat weet ik niet zal morgen eens chekken. heb hem moeten plaatsen op het gevoel:D zit nogal goed wegestoken

    In reactie op: calibra turbo #17704775

    origineel gepost door sw16v
    dumpvalve niet open staan?

    al uitgelezen? wat doet de tempsensor? hoe zijn alle slangen en leidingen betreft vacuum e.d.?

    vorige eigenaar heeft hem laten uitlezen bij opel en die zij dat de knock sensor kapot is, maar die is vervangen en geen resultaat

    k’had 1 slangetje aan de inlaat gevonden die kapot was, die heb ik direct vervangen ook zonder resultaat

    dumpvalve is goed denk ik anders zou die toch niet mooi afbazen bij gas los of niet?

    en hoe bedoel je van de temperatuursensor?

    In reactie op: calibra turbo #17704773

    en hoe moet ik die dan ressetten?

    de turbo is goed denk ik zit een blow off valve op en je hoort hem mooi afbazen en rookt ook niet.

    aan 2000 toeren sputtert de wagen en als ik dan plankgas geef dan sputtert hij niet meer maar is het vermogen gewoon weg, denk dat voor de moment mijn oude calibra 2.0 8v beter optrekt:(

9 berichten aan het bekijken - 126 tot 134 (van in totaal 134)