Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
aja kweet het al hoe het werkt:)
7 plus da 1tje optellen natuurlijk dan heb je 71:P
het is nog een hele boterham zie ik
code 21, 61,41,81,71:o
origineel gepost door jason
is code 71en hoe weet je dat als hij bv 7 keer knippert code 71 is?
origineel gepost door jason
FOUTCODES12# Begin en einde foutkode uitlezing
13#Lambda sonde geen of onjuiste signaalspanning
14#Koelvloeistofsignaalspanning te laag
15#Koelvloeistofsignaalspanning te hoog
16#Pingelsensor geen of onjuist signaal
17#Pingelsensor 2 geen of onjuist signaal
18#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
19#Krukassensor geeft onjuist signaal
21#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
22#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
23#Pingelsensor correctiegedeelte in regeleenheid geen of onjuiste werking
24#Snelheidssensor geen of onjuiste signaalspanning
25#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
26#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
27#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
28#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
29#Relais brandstofpomp stuurspanning te laag
31#Krukas positiesensor geen signaal (deze code word altijd gegeven als het contact aan staat en de motor niet loopt)
32#Relais brandstofpomp stuurspanning te hoog
33#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le laag
34#Uitlaatgas recirculatieklep spanning le hoog
35#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
37#Spanning controlelamp te laag (eindtrap in regeleenheid defect)
38#Lambdasonde mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
39#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een hoog niveau gestaan)
41#Herkenning 1e versnelling spanning te laag
42#Herkenning 1e versnelling spanning te hoog
43#Uitlaatgas recirculatie geen of onjuiste werking
44#Lambdasonde: Mengsel te arm (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
45#Lambdasonde: Mengsel te rijk (signaalspanning heeft te lang op een laag niveau gestaan)
46#Relais secondaire lucht injectie spanning te laag
47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
48#Voedingspanning op regeleenheid te laag
49#Voedingspanning op regeleenheid te hoog
51#Regeleenheid fout
52#Spanning controlelamp te hoog (eindtrap in regeleenheid defect)
53#Relais brandstofpomp spanning te laag
54#Relais brandstofpomp spanning te hoog
55#Regeleenheid fout
56#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
57#Stationair stelmotor geen of onjuiste werking
59#Variabele inlaat klep stuurspanning te laag
61#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
62#Brandstof regenereerklep geen of onjuiste werking
63#Variabele inlaat klep stuurspanning te hoog
63#Bobine primaire spanning te laag
64#Bobine primaire spanning te laag
67#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (stationair)
69#Luchttemperatuursensor signaalspanning te laag
70#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
71#Luchttemperatuursensor signaalspanning te hoog
72#Gasklepschakelaar signaalspanning te laag (vollast)
73#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te laag
74#Luchthoeveelheidsmeter signaalspanning te hoog
75#Koppelcontrole automatische transmissie spanning te laag
76#Koppelcontrole automatische transmissie geen of onjuiste werking
79#Gaskleppotentiometer signaalspanning te laag
81#Injector stuurspanning 1e cylinder te hoog
82#Injector stuurspanning 2e cylinder te hoog
83#Injector stuurspanning 3e cylinder te hoog
84#Injector stuurspanning 4e cylinder te hoog
85#Injector stuurspanning 5e cylinder te hoog
86#Injector stuurspanning 6e cylinder te hoog
87#Relais airco compressor spanning te laag
88#Relais airco compressor spanning te hoog
89#Lambdasonde 2 spanning te laag
91#Lambdasonde 2 spanning te hoog
91#Lambdasonde verwarming spanning te hoog
92#Nokkenaspositiesensor geeft onjuist toerentalsignaal
93#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te laag
94#Nokkenaspositiesensor signaalspanning te hoog
95#Warme start klep spanning te laag
96#Warme start klep spanning te hoog
97#Gaskleppotentiometer signaalspanning te hoog
98#Lambdasonde verwarming spanning te laag
113#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik
114#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens stationair toerental
115#Absolute druksensor inlaat: signaalspanning buiten bereik tijdens vollast
116#Absolute druksensor inlaat: geen of onjuiste signaalspanning laaddruk te hoog
117#Turbodruk regelklep stuurspanning te laag
118#Turbodruk regelklep stuurspanning te hoogthx!!
als bv mijn lampje 7maal knippert met wat komt het dan overeen? want de getallen beginnen hier maar vanaf 12?
dat is eigenlijk mijn grootste vraag:P
ik heb net opgemerkt dat de turbo niet draait gelijk het zou moeten denk ik, als ik in neutraal gas geef en aan de turboslangen voel dan merk ik dat er geen druk op komt, integendeel! de slangen worden bijna dichtgezogen:o normaal moet je toch voelen dat er druk op komt? als ik de slangen loshaal en gas geef blaast hij wel maar niet genoeg denk ik:hmmz
iemand nog idee wat het zou kunnen zijn?
heb vandaag nog wat verder gezocht en zonder resultaat:(
paar vacuum darmpjes vernieuwd die wat verstorven waren, en verder nog eens goed gecontroleerd, dumpvalve werkt ook zoals het hoort en ook juist aangesloten denk ik…
heb wel 1 darmje tegengekomen die los is, loopt vanaf de versnellingsbak denk ik (kan het moelijk zien) maar gaat nergens naartoe:hmmz
weet er iemand waarover ik het heb? en waar die naartoe zou moeten gaan? ik denk dat deze normaal op het stukje zit waar nu het darmje van de dumpvalve op zit kan dit?
origineel gepost door svdk20
wellicht een rare vraag maar heb je de accu polen al los gehad?
ivm resetten van de computer.
anders opnieuw uitlaten lezennee nog niet gedaan morgen ook eens proberen:hmmz
origineel gepost door sw16v
ohja heldere ingeving :P welke kleur stekker zit er op de Knocksensor? en welke kleur zit op de stationair regelaar?Rood hoort op knocksensor
zwart op de stationair regelaarwissel je die om, loopt die wel, stationair raar maar je mist bergen met vermogen!
dat weet ik niet zal morgen eens chekken. heb hem moeten plaatsen op het gevoel:D zit nogal goed wegestoken
origineel gepost door sw16v
dumpvalve niet open staan?al uitgelezen? wat doet de tempsensor? hoe zijn alle slangen en leidingen betreft vacuum e.d.?
vorige eigenaar heeft hem laten uitlezen bij opel en die zij dat de knock sensor kapot is, maar die is vervangen en geen resultaat
k’had 1 slangetje aan de inlaat gevonden die kapot was, die heb ik direct vervangen ook zonder resultaat
dumpvalve is goed denk ik anders zou die toch niet mooi afbazen bij gas los of niet?
en hoe bedoel je van de temperatuursensor?
en hoe moet ik die dan ressetten?
de turbo is goed denk ik zit een blow off valve op en je hoort hem mooi afbazen en rookt ook niet.
aan 2000 toeren sputtert de wagen en als ik dan plankgas geef dan sputtert hij niet meer maar is het vermogen gewoon weg, denk dat voor de moment mijn oude calibra 2.0 8v beter optrekt:(
-
AuteurBerichten