Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ok tan word het die sachs met de 4 schoentjes ;)
drukbol moet ik ook nog hebben beste bij henny boomkamp zekers?
grtz
@16VCalibra wrote:
Voor die 5 euro meer zou ik dan kiezen voor de sinter. Heb ik ook gehad, is prima mee te rijden.. Ze waren eerst 649 bij mtech trouwens, nu dus 599..
Groetjes Ram
kan je daar ook nog normaal mee aanzetten? dient wel voor dagelijks gebruik :D en die zou minder snel slijten denk je of de andere?
grtz
ik zie hier op mtec een Sachs organische sportkoppeling, goed voor 450nm dus veronderstel dat deze wel goed genoeg zal zijn met een 280pk en een zware voet :hmmz :angel
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=400024&hid=876&lhid=&lvid=&mid=93″ onclick=”window.open(this.href);return false;
grtz
bij mij zit er 5w40op vind ik persoonlijk het beste
origineel gepost door Noordpoolgsi
Had eens ooit n golf 3 de v-snaar piepte ik dank ach laten we een kijken of het er echt aan licht dus met mn vinger onder v snaar om die te spannen ….De snaar kreeg grip en mn vinger deed n rondje krukaspoelie
De snaar piepte nie ik wel op het ziekenhuis met mn kromme wijsvinger.Motorkap dicht gooiten en hand nog op slotplaat en tegelijk weg willen lopen , arm uit de kom :hmmz
Uitlaat pas maken onder mn seat ach ik maak de demper wel zo dat die goed zit ik pas hem wel even vaaaaaaaaaaaaaaast :) handpalm gegrilt :P
Dat waren wel de meest spectaculaire dingen :P:P
dat met de v-snaar heb k ook eens meegemaakt:P
mijn moeder kwam met de klacht dat haar auto piepte, ik dus onder de auto gekropen ( moeder achter het stuur)en even voelen aan het riempje,ineens ging er een alarmbelletje bij me rinkelen waarop ik zeg tegen mijn moeder “NIET STARTEN HE!!! waarna mijn moeder mooi de motor laat draaien en mijn vinger lekker meedraaide:swear
dus was een pijnlijk misverstandje:jerry maar gelukkig was mijn vinger niet gebroken wel heb ik nog altijd een dik litteken aan overgehouden:P
en heb ook nog eens mijn achterwiel zien voorbijvliegen van mijn golf 3:jerry blijkbaar was die losgetrild:wtf was er nogtans zeker van dat hij goed vast stond:P
en zo zou ik ook nog even kunnen verder kunnen schrijven maar dit waren zowat de toppuntenking:
origineel gepost door gsi-maffia
Het is niet aan te raden en ook volledig nutteloos om t vol vermogen van de C20LET los te laten in de 1e versnelling..weet niet in welke auto de motor ligt??
maar als je dan toch de v-bak wil testen ,volgens mij kunnen ze bij EDS de 1e versnellingsherkenning uitschakelen door middel van software..
in een calibra,
is de eerste versnelling dan niet zo sterk?
rijd een andere originele calibra turbo dan ook als een c20xe in de 1é?
als ik dat nu en dan zo voel hoe hij macheerd als hij zijn volle power heeft, dan is het wel verleiderlijk om deze te ontgrenzen :afrolol krijg daar eens op je doos van:o
joehoe:afro de calibra rijd terug normaal!
de fisches van de klopsensor en de stationairregelaar waren verwisselt,dat had SW16V al eerder gepost dat dit het zou kunnen zijn, maar ik dacht dat dit bijna onmogelijk was:wtf maar na gisteren hem nog eens te hebben uitgelezen begon er bij mij een belletje te rinkelen, en idd sw16v had gelijk:) had beter maar eerst eens goed gekeken dan moest ik die onodige kosten niet doen,maar het belangrijkste is dat hij nu terug vlamt!! had niet gedacht dat een c20let zo goed mascheerd erg geschrokken:o
en dank aan iedereen voor het meedenken!
vandaag de wagen nog eens uitgelezen.
3 foutcodes:
*klopsensor 1 geen signiaal, zitten er dan nog klopsensors op?
*toerentalsigniaal bij startoerental foutief
*stationairegelaar EWD onderbreking massasluiting
heb hier op het forum gelezen dat de klopsensor exact op 20nm moet vast staat en dat deze niet scheef mag hangen klopt dit:hmmz
origineel gepost door nvt_opel
lol das nie ver he ik ga ook om men onderdelen naar duitsland en ik woon wel in west vlaanderen (diksmuide)
je als je met zoon auto wil rijden moet je er ook iets voorover te hebben he (niet kwalijk bedoeld he )ik heb veel voor de wagen over, is altijd mijn droomauto geweest, maar met een auto die bij wijze van spreken bijna uit elkaar valt rij ik zo ver niet mee:P en een autoremorque is ook geen optie kweet niet direct iemand met een jeep ofzo die hem tot daar wilt brengen.
morgen word hij nog eens uitgelezen voor de zoveelste keer :swear en de foutcodes eruit halen hopen dat het dan inorde is:thumbup
origineel gepost door jason
contoleer dan maar eens de bedrading van die 2 sensorende bedrading heb ik al nagekeken.
kan het zijn dat de wagen nog niet goed rijd doordat de foucodes nog niet gewist zijn?
in totaal waren er 2 fouten, de knock sensor en de lambdasonde, maar deze zijn nieuw maar nog niet gereset:hmmz
is nog 2uur rijden voor mij, en kweet niet als hij het zou uithouden tot daar lol
is er echt niets wat niet zo ver van mij ligt?
origineel gepost door Andre Botter
Temperatuur sensor is denk ik kapot en anders een keer bij iemand neer zetten die er echt verstand van heeft (bij mij of frank jansen).
Anders kan je wel alles nieuw kopen voor je het vind.temperatuursensor is ook al nieuw,
zou hem graag bij iemand binnendoen die van de c20let veel verstand heeft maar nederland is zo ver van hier:( in belgie is er bijna niemand die er deftig kan aan werken denk ik:hmmz, heb het al overwogen om hem hier bij opel zelf binnen te doen maar die hebben er zelf bijna zo goed als nooit aan zo een wagen gewerkt lol, en heb geen zin om met een rekeningetje van 2000 euro ofzo te zitten aan werkuren en dat het stukje maar 100euro ofzo kost.
of weet hier dan toch iemand in belgie zitten die er goed kan aan werken?
mvg
de auto stinkt ook inorm naar benzine bij de uitlaat,
heb vandaag er even mee doorgetrokken als de motor nog niet zo warm stond, en dan had hij in de eerste versnelling volop power maar daarna was het weer gedaan:( kweet het is eigenlijk niet verstandig als de motor nog niet warm is, maar moest het even weten:P vind het wel raar bij koud power en warm totaal geen.
gaat de luchtmassameter wel eens kapot bij de c20let?
origineel gepost door svdk20
waar kom je vandaan reaceyourfears?
mocht je in de buurt van zeist wonen kom dan eens hierheen kijken we samen ff in combinatie met gelijk uitlezen via een opcomik ben van belgie (oudenaarde) dus dat is wel een heel eind:P
origineel gepost door kadett4x4
dat darmpje wat van je bak af komt, zal waarschijnlijk de vulslang van je tussenbak zijn.groeten.
dus dan is dat waarschijnlijk normaal dat die nergens heen loopt?
heb ondertussen de wagen nog eens laten uitlezen en de lambdasonde was defect zeiden ze,
ik dus nieuwe gehaald en een nieuwe temperatuursensor, nog altijd zonder resultaat:(
ik krijg er bijna grijs haar van:swear
zou het de turbodruk sensor of zo niet kunnen zijn? ik weet het echt niet meer..
mvg
bij sommige wagens staat het zelf in het boekje dat je de koppeling moet inrijden(150-200km), kijk eens op google ja zal er wel wat van vinden:)
het kan idd wel zijn dat de koppeling te licht is.
maar vind het proberen waard om er eventjes er mee op het gemak te rijden, blijft hij dan nog slippen dan zou ik er mee trg gaan.
origineel gepost door martijn b.
inrijden? en dan zou die niet meer slippen…….sterretjes kun je beetpakken want is koud vuur.
in een nieuwe auto zit een nieuwe koppeling…deze slipt echt niet.
een nieuwe amberjage rij je best wat in, heb het vroeger ook eens gehad met een ford escort rs2000, had er ook een nieuwe set ingeplaatst, en die slipte ook bij veel gas geven, had er dan een tijdje mee op het gemak gereden en daarna niets meer van gemerkt.
rij er eens een tijdje mee op het gemak, een nieuwe koppeling moet je altijd wat inrijden!
zal mijn topsnelheden er ook maar eens bijplaatsen:P
1. calibra c20xe 230
2.calibra c20ne 205
3.calibra turbo 180:P (staat in noodloop)
4.honda crx gewone 1600 215
5.honda crx vtec 230
6.saxo 16v 220
7.corrado 2.9 vr6 245
8.bmw 328i 235 (kon nog wel meer)
9.bmw 320 220
10.bmw 525 230
11.golf 2 gti 8v 205
12.ford escort rs2000 230
13.mazda mx-6 (2.5 v6) 240
dit zijn zowat de snelste die ik gehad heb:angel
het snelste wat ik ooit gereden heb was op mijn moto suzuki rf900r 285
origineel gepost door Frankvanz
Het werkt nog steeds niet:(
Uitlezen wil helaas niet, omdat de ecu het ook niet doet op het moment dat er een probleem is:sik heb net hetzelfde tegengekomen met men calibra turbo,
ook het lamje dat niet tevoorschijn kwam en dan niet wilde starten:(
na lang zoeken had ik het uiteindelijk gevonden, bleek de relais te zijn die naast de ecu zat! weet niet voor wat die precies dient maar het is toch opgelost! dus check je relais eens goed hoogswaarschijnlijk is dat het probleem:)
origineel gepost door noc
origineel gepost door reaceyourfears
origineel gepost door noc
draad van een turbo is langermaar voor de rest is het zelfde?
weet ik niet,gewoon een nieuwe halen.
ok zal het zuiverste zijn zeker:)
origineel gepost door noc
draad van een turbo is langermaar voor de rest is het zelfde?
-
AuteurBerichten