reaceyourfears

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 134)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Zafira A OPC goed? #18154678

    dus met een 300pk moet een 6sec wel lukken denk ik dan?

    In reactie op: Zafira A OPC goed? #18154675

    wat zou eigenlijk ongeveer de 0-100tijd zijn van een zafira met een 250pk? +-7sec?

    In reactie op: Zafira A OPC goed? #18154673

    ik hoop echt dat het vermogen me niet zal tegenvallen, want als ik eens de 0-100 tijd kijk van de zafira, is het om bij te huilen
    en ik hoop ook dat die 50 extra pk’s er wat toe dragen om toch nog goed uit de voeten te gaan :D

    enuh idd de type-r heeft zijn vermogen op 7500rpm, oigineel dan, maar vergeet niet dat hij dan nog zo een goede 1000rpm over heeft!

    de type-r is echt rete snel, zelfs nog sneller dan men geschipte calibra turbo geweest, zit onder de 6sec en hoop dit toch beetje te evenaren als de zafira nog eens een remap krijgt king:

    In reactie op: Zafira A OPC goed? #18154670

    thx voor de tips!

    4500 is idd weinig, de meeste kopen liever een originele en zullen ook niet veel willen geven op een wagen met 22Odkm
    en 1 waarvan de motor getuned is. ik zie het anders, ik hou van iets wat “snel” is en er is al veel aan gebeurd wat ik dan zelf niet meer moet doen :D enkel dus opletten dat hij niet afgeragt is :???:

    dat ik er nog 5000 bijkrijg is niet meer dan normaal, aangezien men civic in perfecte staat is met 100dkm en de prijzen hiervan nog 10-12deuro zijn.

    maar verder zou een zafira betrouwbaar moeten zijn? geen problemen met versnellingsbak enz? en wat verbruikt dat eigenlijk?
    ik doe met men civic 450km met 70euro met nu en dan eens goed doortrekken, de zafira zal waarschijnlijk slokje meer lusten denk ik?

    hoop stiekem dat hij sneller zal zijn dan men civic maar dan zal hij eerst nog eens aan de computer moeten gehangen worden denk ik :D

    In reactie op: Zafira A OPC goed? #18154667

    heb de man aan de telefoon gehad,

    zuigers zuigerveren, verzwaarde roulementen intern, grotere intercooler, injectoren,grotere turbo, koppeling, kop zou vernieuwd en versterkt zijn,uitlaatlijn, volgens de man is de zafira van een baas geweest van een bedrijf en die heeft de wagen binnengedaan om hem volledig te tunen en er zou op niets bespaart zijn… heb een afspraak voor morgen eventuele tips zijn welkom!

    In reactie op: Zafira A OPC goed? #18154666

    ok,

    ga hem straks even bellen

    In reactie op: Zafira A OPC goed? #18154663

    de zuigers zelf blijven origineel dan bij 300pk?

    In reactie op: Zafira A OPC goed? #18154661

    volgens hem zou het blok volledig aangepast zijn… maar wat moet er dan eigenlijk aangepast zijn dan? zou het wel eens willen wete zodat ik het hem kan vragen.enige wat ik weet is dat er een grotere turbo opzit.

    en ik denk dat het niet die zafira is, had die ook al zien staan die andere :D ik dacht dat die andere 350pk had? als we tenminste over dezelfde spreken.

    In reactie op: Wie hebben er nog een Calibra Turbo? #18061188

    mijne heb ik over enkele maanden weggedaan aan ludo uit belgie, en geen klagen van ludo ;) (staat trouwens nu te koop op kapaza)
    maar ben het toch aan het overwegen om terug 1tje te kopen in perfecte staat :D

    In reactie op: motor swap in begië.. #18078114

    @wim-v6 wrote:

    @joop1970 wrote:

    Die gti’s zijn redelijk vlot. Maar zou toch niet veel moeten verschillen met jouw 0-100 tijd. Gti is 8.7 sec, astra 9 sec.
    Reservewiel en achterbank eruit en je houdt hem bij! Op het rechte stuk dan…

    Houd er rekening mee dat de Meeste Peugeots knap rapper zijn dan op papier word weergegeven..

    Mijn Broer zijn Standaard 309GTI16 liep ook ipv effe 7,8 tellen in een krappe 7,2 seconden (profi gemeten) naar de 100…

    en staar je niet blind op 0-100 cijfers, Veel sportieve peugeot’s halen de 100 in 2 net niet, en dat kost op papier een hoop seconden en geeft in werkelijk snellere acceleratie!!

    Velen Opels halen juist WEL 100 in 2, en winnen daardoor tijd op papier, maar leveren daardoor meer in op de Korter sprintjes…

    Peugeot 106 generatie 1:

    106Rallye 1.3: 0-100 10,3 seconden (Geniaal motortje (een 1.3 8klepper een goede 7500 toeren laten draaien (102pk!!) klinkt echt lekker)
    106XSi 1.6: 0-100 10seconden

    Peugeot 106 genratie 2:

    106Rallye 1.6: 0-100 10,0 seconden (en daar heb je het met je lange gangen in je OPEL knap moeilijk mee op de korte stukjes kan ik je melden en zeker geen schande om op een sprint van te verliezen!!)
    106Sport 1.6 16V: 0-100 8,7 Seconden (en deze haalt de 100 NIET in 2, moet dus een keertje extra schakelen, kortom deze is Flink rap!!)
    106GTi 1.6 16V: Als Sport

    Willem

    jaja onderschat die franse dingen maar niet, ooit eens een saxo 16v gehad, zelfde motor als in de peugeot gti, man wat was dat ding snel :shock:
    mijn calibra c20xe was er niet echt iets tegen, scheelde zefs weinig met mijn calibra turbo in de sprint, met een honda s2000 kon ik tot 140-150 mooi mee zelfs tot 80per uur was ik sneller king: geweldige auto’s voor in te raggen maar daar blijft het bij, betrouwbaar zijn ze al heel niet 3 versnellingsbakken in grut gereden met dat ding en een hoop elektrische storingen dus we houden het maar bij opel :thumb


    @ts
    of van eerste keer corsa gsi kopen? of 1600tje erin

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077452

    heb ze een mailtje gestuurd,

    het resultaat laat ik jullie zeker weten ;)

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077449

    @wim-v6 wrote:

    De electrisch gestuurde pompen kun je niet in de maling nemen, turbodruk word gecontroleerd, dus deze zal storing gaan geven in dat geval

    willem

    ja dit dacht ik ook al,

    maar bij de c20let zetten ze die toch soms zelf strakker met effect en die heeft ook een stuurdoos?

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077448

    @astraTD wrote:

    Als het nou een F TDS was wat ik dus rij, een x17DT isuzu blok met standaard 82pk die kan je zelf handmatig naar de 110/120pk pompen.

    Kwestie roetstopschroef op de pomp halve slag in draaien, alleen dit merk je al vanaf 2300/2500toeren betere duw in de rug.
    Ring uit pomp halen, en turbodruk hoger zetten. Standaard 0,8bar sommige rijden voor sprints op 1,6/1,7bar pijnlijk voor de turbo maar het kan. :mrgreen: voordagelijks vevoer is 1.1bar voldoende.

    Maar dat ik me eigen blokje niet meer aan naar bijna 510.000km :sleeping

    mijn broer zijn vorige was ook een astra f station en hij zegt dat die allesinds beter rijd dan de G die hij nu heeft :D
    hij zal dan wel gaan kijken voor een chipje maar die bij mtec moet opgestuurd worden of je moet ter plekke met de wagen komen
    en aangezien wij van belgie zijn is dit nogal een afstand :( maar ik neem aan dat die chipjes van mtec gewoon in de ecu moeten ter vervanging van de originele chip? in dit geval gaan we vragen aan mtec dat ze de chip zo mogen verzenden dan laten we die zelf wel plaatsen in een computerwinkel :D
    heb ik nog wel eens gedaan met een chipje voor een mazda mx6.

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077445

    ah kijk thx!

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077444

    ja ik dacht ga hem een draaitje bijgeven omdat hij zo nogal zwart rookt, dus krijgt volgens mij genoeg mazout :D

    heb dat nog al eens gedaan met een golf 2 1600tdi maar daar merkte je wel mooi het verschil en die heeft toch nog een zijn tijd meegegaan.

    maar als je eentje vind laat maar weten ;) ga ook nog eens zoeken

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077441

    weet je ook waar je die kan krijgen? wij hebben er al eens achter gezocht en niets gevonden…

    net even met de turbodruk gespeelt, heb het stangetje wat ingekort dus dat zou toch moeten de druk iets verhogen?
    maar gaf eigenlijk geen verschil,je kon er eigenlijk blijven aan draaien maar de turbo reageert er niet op :swear of is het net het stangetje uitdraaien wat ik moet doen?

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077439

    het zal dus de 68pk versie zijn, dit zou allesinds kunnen kloppen met het rijgedrag : op achterklep staat TD maar heeft wel intercooler
    dus er kan niet handmatig aan geschroeft worden, maar een powerbox weet iemand waar je die kan krijgen?
    chip op maat zal hij alesinds niet doen, aangezien het een teidelijke auto is, en hij daar het geld niet zal willen aan uitgeven.

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077437

    en heeft intercooler

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077436

    het is een 1.7 diesel met turbo dus het zal een dti zijn dan? kan je die handmatig wat meer geven dan?

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077432

    net even naar broer gebeld en die zegt dat hij maar 160 na heel lang rijden 165 haalt

    nu en dan komt er wel een lampje van motorstoring op en dan gaat ie helemaal niet meer vooruit turbo valt dan heel weg.
    wat me wel opvalt is dat hij (als lampje niet brand) dus zogezegt niet in noodloop staat nogal veel rookt (zwarte rook)
    dus krijgt genoeg mazout en toch gaat hij niet vooruit :hmmz turbo voel je wel maar denk dat dit toch stukken beter kan

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077430

    en btw topsnelheid is al eens getest en na lang stuk haalt ie maar een 165-170

    In reactie op: astra g 1.7 tds sneller laten rijden? #18077429

    is hier idd al een topic over maar niet echt duidelijk.

    mijn broer zijne is een tds dus blijft eigenlijk het zelfde? dus die kan je ook handmatig wat sneller laten rijden?

    en 13sec doet hij echt niet volgens mij, ik rij er nu paar dagen mee en die is echt traag, is eerder gelijk een gewone diesel je voelt nauwlijks dat er een turbo op zit, is ook een stationwagen weegt wel iets meer.

    mazoutpomp weet ik hoe je die opshroeft maar de wasgate moet je die zogezegt inkorten of uitdraaien?

    In reactie op: aankooptips/ervaringen astra h 1.9 cdti 150pk #17958977

    heb net wat gelezen op internet :hmmz

    het feit dat het vliegwiel veel kapot gaat zou dus kunnen komen door de egr, als die niet goed werkt kan hij zoals spacejam al aangaf de verstuivers stukmaken en vervolgens het vliegwiel.

    stukje wat ik van internet gehaald heb:

    Het ontstaan van defecten

    Zoals gezegd hoort bij elke motor een ander vliegwiel, de samenwerking tussen beiden komt zeer nauw. Wanneer er iets mis is met de motor, kloppen de verhoudingen tussen motor en vliegwiel niet meer. Daardoor is bijvoorbeeld een slecht werkende verstuiver enorm van invloed op de levensduur van een twee massa vliegwiel. De oneffenheden in de motorloop worden in eerste instantie wel opgevangen door de trillingsdempers. Maar zoals gezegd word dit opgenomen vermogen omgezet in warmte en bij dat soort defecten moeten de trillingsdempers zoveel vermogen opnemen dat schade door oververhitting ontstaat. In onze praktijk zien we bijvoorbeeld veel TDCI motoren van Ford met een compleet slijtage beeld, het vliegwiel, de verstuivers en de krukaspoelie zijn dan allemaal stuk. De oorzaak ligt dan in 1 of meer versleten verstuivers, waarmee al een tijd doorgereden is. Het is dus erg belangrijk om de oorzaak van een vliegwielschade te vinden voordat je hem vervangt. Uiteraard kan een vliegwiel ook gewoon versleten zijn, dit kan bij intensief gebruik van een auto al na 50.000 km voorkomen. In de regel kan er van uit gegaan worden dat een vliegwiel na ongeveer 150.000km zijn beste tijd gehad heeft. Bij dergelijke km standen is het vervangen dus onderdeel van het reguliere onderhoud van de auto.

    In reactie op: aankooptips/ervaringen astra h 1.9 cdti 150pk #17958974

    ah ok dan is er maar eigenlijk 1 probleem het vliegwiel.

    maar wat gaat daar aan kapot? verbrand die gewoon door het koppel na tijd of vliegt het huis na loop van tijd in brokken?

    In reactie op: aankooptips/ervaringen astra h 1.9 cdti 150pk #17958972

    ok, egr zou ik dan gaan afdoppen, maar is het mogelijk om bv ander vliegwiel te steken een verstevigde ofzo? net zoals je een verstevigde koppeling steekt?

    en wat loopt er juist kapot aan de versnellingsbak?

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 134)