Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik betwijfel het of het aan de EGR ligt, denk eerder de nokkenas-sensor. Mijn calibra komt ook niet boven de 4500 toeren uit, slaat spontaan soms uit. En acceleert voor geen meter. Uitgelezen en daaruit is foutcode 96(nokkenassensor(low voltage) uitgekomen, dit blijkt een ecotec kwaal te zijn. :thumbup
Dat vind ik juist het rare eraan, uitlezen met draaiende motor lukt niet. Dan blijft het motorcheck lampje gewoon branden en knippert dus niet. :hmmz
-Gespot op 30 maart omstreeks 15:00
-In Amersfoort op de parkeerplaats van Winkelcentrum emiclaer een Blauwe V6 Iceland edition geloof ik.
Op een kleine stuk plamuur ziet hij er mooi uit :thumbup .:
Je krijgt die foutmelding altijd als je hem uitleest zonder draaiende motor.
Noodloop/ Komt hij niet boven de 4500 rpm? Dan is namelijk je nokkenassensor stuk.Dus ik moet hem uitlezen met draaiende motor? Damn, gelukkig heb ik de bonnetje nog van de krukassensor. En inderdaad je hebt gelijk hij slaat moeilijk aan en hij loopt niet meer als 4500 toeren.
Topic is verhuisd naar het Kopje Ecotec
@Haasje17 wrote:
Je krijgt die foutmelding altijd als je hem uitleest zonder draaiende motor.
Noodloop/ Komt hij niet boven de 4500 rpm? Dan is namelijk je nokkenassensor stuk.Dus ik moet hem uitlezen met draaiende motor? Damn, gelukkig heb ik de bonnetje nog van de krukassensor. En inderdaad je hebt gelijk hij slaat moeilijk aan en hij loopt niet meer als 4500 toeren.
hahah LOL
Dat is een dikke calibra turbo 4×4 met 98.000 :wors
7165 Personenauto, OPEL,
type CALIBRA 4WD C2.0 LET,24 maart mocht ik uiteindelijk mijn Opel Calibra ophalen uit Pijnacker, met een motorstoring toch het risico genomen om hem terug te rijden:

vandaag 27-03-2012:
Er waren 2 dingen wat mij ergerde qua uiterlijk. De spoiler(boekenplank) en de velgen.
Gelijk de originele velgen van mijn vorige calibra eronder geplaatst. En gekeken waar die verrekte storing
vandaan kwam:


De lijst die ik vandaag heb kunnen afwerken:
*Grote Beurt(olie,bougies,luchtfilter,koelvloeistof)
De bougies waren pikzwart, wat duidde op slechte verbranding. of een slechte mengsel*Nieuwe Bobine
*Nieuwe bougiekabelsMorgen uitlezen, om te kijken wat de ECU aangeeft. :thumb
jazeker, dat klinkt top!, ik weet dat er ook redelijk veel calibras er in Apeldoorn rondrijden. Maar die zijn meestal niet actief hier op het forum. Heb mijn vorige calibra nog verkocht aan iemand in Apeldoorn.
23 maart 2012 om 07:35 In reactie op: even voorstellen:nu met een paarse calibra v6.Nw pic’s! #17939762Succes, vergeet niet dat als hij eenmaal klaar is je in een mooie calibra rijd
Het is in principe wel gewoon plug & play, maar het kan zijn dat deze optie niet beschikbaar is en werkt bij jou.
Wat voor een Opel heb je? k denk een vectra a?
En vergeet niet je moet wel een gedeelte van je middenconsole loshalen, deze zit met 4 parkers vast en je pookhoes moet je loshalen. gr. Reda :thumb@lucas- wrote:
Een paar foto’s terug ben je je raambediening schakelaar aan het vervangen, maar waar is dat knopje voor? Bij een vectra A is het om de elektrische ramen achter te beveiligen, maar als je alleen elektrische ramen voor bestuurder en bijrijder hebt heeft dat weinig nut lijkt me?
Dat is je winterstand voor de ramen, voorbeeld:
Zonder het knopje ingedrukt, gaat je raam omlaag zodra de ramen bevroren zijn of als er iets tussenkomt.
Met het knopje ingedrukt gaat je raam omhoog of er nou iets tussen het raam zit of niet.
Of zoals het Hennie Boomkamp het uitlegt:

Wat fotos van mijn eerste calibra:



Thanks, ja de velgen gaan eraf en idd wat schoonheidsfoutje. De auto is ook voorzien van een boekenplank spoiler die ik er als eerste eraf ga halen. **Soon more pics**
@Supporter81, je bent niet meer alleen, vrijdag haal ik mijn calibra op die ik gekocht heb. Een X20Xev uit 1995

VMWare installeren voor de mac, en vdaar windows op installeren.
http://www.vmware.com/products/fusion/overview.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Gisteren[18-03-2012] een nieuwe calibra gekocht, de virus laat maar niet los. 3 keer is scheepsrecht

**SOON MORE**
Het is misschien niet hpe auto waar iedereen op valt, maar geloof mij dat de taxatierapport echt is.
Hier een filmpje van de auto, bij blik op de weg.het filmpje heb ik 2 jaar geleden geupload:,
http://www.youtube.com/watch?v=fHHOgKyTVGs

@81supporter wrote:
Welke Calibra eigenaren wonen er in of rondom Deventer ?
Ben altijd wel benieuwd waar iemand woont.
De meeste users vullen dit niet in bij hun gebruikerspaneel namelijk.
Misschien wel leuk om eens ergens in de buurt af te spreken.
Het weer wordt weer mooier dus….Ik maar dat wist je wel, en ja helaas heb k geen calibra meer dat wordt wachten tot na de zomer.
Er rijd wel een antraciet grijze calibra E266 in Deventer met Lexxus lampen, waarschijnlijk van een jong knul. :hmmzEn als je hulp nodig weet je mij wel te vinden. :thumb
@81supporter wrote:
Het is gewoon achterlijk dat we bestolen worden door de overheid.
Kijk nou eens wat een liter brandstof kost en dan de belastingen nog.
Te gek voor woorden.
Ik vraag me af hoe lang we dit nog moeten slikken voor Nederland eens in actie komt.Ja idd Helemaal met je eens Patrick
Even vergelijking met Amerika, niet dat dat de perfecte land is maar toch. K vind het niet gek dat ze daar in een 5,7 hemi kunnen rijden. Een 2.0L is voor hun nog een zuinige auto:
:vertag http://www.sanfrangasprices.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
En dit gaat om Gallons wat omgerekend 3,7 liter is.
Check deze lijst om te zien hoe we het doen in europa
http://www.brandstofprijzen.info/brandstofprijzen-europa.php?sort=4″ onclick=”window.open(this.href);return false;,Nederland staat in de Top 4 duurste land om te tanken :cry
@16VCalibra wrote:
Zo een 8 klepper is tog niet zo onzuinigg????
Niet erg onzuinig nee, op de snelweg zonder teveel tegenwind en een vlotte verkeers doorstroming haalde ik wel 1 op 14. Maar je zult dan wel je gaspedaal op 1 punt moeten houden. Maar in de stad haalde mij calibra de 1 op 9-10. En daardoor ging mij gemiddelde rijverbruik omlaag. Ik heb nu een golf 3 TDI gekocht(erg burgerlijk en totaal niet uniek).
Vergelijking:
Volle tank VW Golf 3 TDI : 55 liter x €1.33 = €75 Gemiddeld verbruik: 1:20 = 1100 km volle tank gemiddeld
Volle tank Opel Calibra : 60 liter x €1.67 = €100 Gemiddeld verbruik: 1:12 = 650 km volle tank gemiddeldTotale km Woon-Werk verkeer per maand: 2500km
VW Golf 3 TDI = 2500km:1100= 2,72 x tanken in de maand = per jaar: 32,64 keer tanken = €2448 per jaar aan tanken kwijt
Opel Calibra = 2500km:650 = 3,84 x tanken in de maand = per jaar: 46,08 keer tanken = €4608 per jaar aan tanken kwijtMet de wegenbelasting verschil kom ik uit op zo een 2000 euro wat dat scheelt op jaarbasis. :hmmz
En dan heb ik het voor de opel calibra nog ruim ingeschat. Maar dat neemt niet weg dat ik geen Opel Calibra meer haal. K weet van mijzelf dat ik hoe dan ook weer een calibra aanschaf. It’s the calibra virus :wub
@81supporter wrote:
@re2flex wrote:
@Supporter81
Mooi he de stad aan de ijssel :kewlpics
@ re2flex
Je hebt je Calibra verkocht man !
Wat maak je me nou ?Hoi Patrick,
Ja ik heb inderdaad mijn calibra verkocht. Dit was helaas ook niet de bedoeling. Maar elke dag 150 km rijden in combinatie met de benzine prijzen. Was iets teveel van het goede. En zo te horen had je Farid al gevonden. Maar je weet hulp te vinden als er iets is met je calibra.
Gr. Reda
@Supporter81
Mooi he de stad aan de ijssel :kewlpics
Snow-White

-
AuteurBerichten