Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dus: starten en gelijk weer uit. Nog eens starten en weer uit of soms gewoon blijven lopen?
Heb ik ook gehad. Die van mij is uit 2006 en daar was een software update voor. Die heb ik uit laten voeren in de garage, daarna nooit meer last van gehad.
Een microprocessor controleert de signalen van de ESP-sensoren en vergelijkt 25 keer per seconde of de wensen van de bestuurder en de richting waarin het voertuig zich beweegt overeenkomen. Als het voertuig zich in een andere richting beweegt dan de stuurrichting van de bestuurder aangeeft, reageert ESP onmiddellijk. ESP gaat dan doelgericht de afzonderlijke wielen afremmen waardoor het voertuig gestabiliseerd wordt en in de juiste richting gestuurd wordt. Een wagen met ESP beschikt automatisch ook over twee andere actieve veiligheidssystemen: ABS en ASR. Het antiblokkeersysteem ABS voorkomt dat de wielen blokkeren bij het remmen waardoor de wagen nog bestuurbaar blijft, de antidoorslipregeling ASR (ook wel TCS of Traction Control System genoemd) voorkomt dat de wielen blijven doordraaien tijdens het wegrijden of versnellen. Terwijl ABS en ASR de lengtedynamica van het voertuig beïnvloeden, verbetert ESP daarnaast de dwarsdynamica. ESP verzekert daardoor een stabiel rijgedrag in alle richtingen.
Bovenstaand is wat ESP is en doet. Maar die ASR dan??
Bij mij doet die nagenoeg niets. Is zoiets nu af te laten stellen in de garage?? Dat is de vraag.origineel gepost door xladage
ik zeg, google resultaat 1 als je zoekt op “ESP”: http://nl.wikipedia.org/wiki/Electronic_Stability_Program
lijkt me een mooi beginJa, die ken ik…
Maar hoe zit dat met de ASR??
Waarom grijpt die zo laat in op sneeuw??
De voorwielen horen toch niet te spinnen?Hoi,
18″ op die van mij.

Hoi, hoi,
ik zit hier dus ook aan te denken. Heb zelf een 1.9 CDTI 150 pk. Ik ben al vrij lang hier mee bezig, ik denk dat het wel waar is wat ze beweren. Ik heb menig expert hiernaar gevraagd. Het schijnt allemaal mogelijk te zijn, en ze doen het op een betrouwbare manier.
Wat je zeker niet moet doen is 1 of ander kastje ergens plaatsen. Dat werkt wel, maar leid het feitelijke motormanagement systeem om de tuin door andere gegevens daar naar toe te sturen. Dat kan nare gevolgen hebben: te warm, veel olieverbruik etc.De prijs van 500 Euro houd me nog even tegen.
Hoi,
ja, ik heb ze achteraf ingebouwd. Kost niet veel, iets van 50 euro voor 4 sensoren. Ben met een rolmaat naar de opel gereden, heb de plaats voor de sensoren opgemeten en ze er in gezet. Rijd er nu iets meer dan een jaar mee, zonder problemen. Er kan volgens mij geen water in. Die dingen zijn dicht. Althans bij mij.
Inderdaad staan ze iets naar boven gekanteld.
Je krijgt trouwens een boortje meegeleverd.
De gaten om de draden naar binnen te voeren zitter er al, voorzien van rubbers waar je alleen een gaatje in moet prikken. Aansluiten op de lampen en klaar.Hallo allemaal,
Sinds kort de trotse eigenaar van deze koets 1.9CDTI, 150pk Cosmo:




Opties:
Lederen bekleding, ESP, IDS+, sport chassis, adapt. xeon verlichting, regensensor, auto light, licht/zicht pakket, CD70 navi, boardcomputer, climate control, verwarmbare stoelen, 18″ velgen met 225/40 banden, en in de bak nog de nodige railsjes om alles vast te zetten. -
AuteurBerichten