Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[rquote=1847662&tid=140700&author=mike hammer]UPDATE:
Kom net terug van de dealer.
En die zegt dat wat je af en toe zou kunnen voelen bij een toerental net boven de 2000 rpm het inschakelen van de egr klep is.
Bij benzine auto’s kan je het nog beter voelen en horen volgens de monteur.
Ook kan het zijn dat boven dat toerental je roetfilter gaat regenereren.
Tjaa dan zal dat het wel zijn.
Er gaan ook geen lampjes branden en brandstofpompen bij dit type heeft hij nog nooit problemen mee gehad.[/rquote]Nee, ik geloof dat niet. Simpelweg omdat ik geen roetfilter heb.
EGR is het ook niet, maak ik 1X per 10000 km schoon.
Ik denk zelf aan valse lucht. Maar dan zou die het altijd moeten doen denk ik.
Maar: bij mij is het al een maand of 3 weg. Helemaal vanzelf.[rquote=1845229&tid=140700&author=mike hammer]We gaan vrijdag met de computer op schoot rijden misschien iets in de brandstof toevoer.
Ze doen er alles aan bij vriens in etten-leur maarja de ellende is dat hij het maar af en toe doet.[/rquote]OK, als ze iets vinden ben ik zeker geinteresserd om te weten wat het was. Hou ons maar op de hoogte.
Ik herken het probleem precies.
Heb maanden naar de oplossing gezocht, van alles geprobeert, zelfs de LMM vervangen.Raar maar waar, uiteindelijk is het vanzelf verdwenen. Geen idee wat het geweest is. Geen EGR, geen sensor, geen idee.
Mooi gedaan !!
Ik heb er reeds 1 in combi met IDS+, maar dit terzijde, is de telefoon in je display het gevolg van een UHP4 module??
Is zoiets achteraf in te bouwen??Nee, dat is niet mogelijk.
Dan zou je een ander type/merk radio hiervoor moeten monteren. Die zijn er wel hoor.
Daar zijn genoeg draadjes over op dit forum.9 november 2010 om 19:19 In reactie op: Waarom hoor ik iedere dag dat OPELS SLOPELS zijn ? #17757098Tja, wat moet je daar mee….
Ik heb zelf iets meer dan 30 jaar mijn rijbewijs, ben begonnen met een kadett 1.6 diesel station, nooit geen problemen mee gehad, bijna 2 ton mee gereden.
Daarna een Ascona 1.6 Champignon editie: nooit problemen.
Daarna een E Kadett, 1.3 GT, nooit geen enkel probleem. (120000 km)
Daarna een 1.6i E kadett Club op gas, nooit geen enkel probleem. (100000 km)
Toen kwam de Vectra, 1.6i, het wordt eentonig, maar geen enkel probleem. Ook op gas trouwens. (120000 km)
Dan maar weer een Vectra 2, ook weer 1.6i, koppakking lek bij de 90000 km. Door een auto van de zaak deze weggedaan bij 110000 km.
En nu een Astra H 1.9 CDTI 150pk: nog geen dramatische problemen als een egr klep.Fleurt dat weer een beetje op?? :thumbup
origineel gepost door D.C030
mijn 1.6 8v heeft dat ook :S lig fgwn aandie blok is gwn rotzooi slooooooooooom , het zuiptt , 10euro 50-60km en per blokje tussen 25 en 12,5 ne geen 100km :S , en die dip is hindelijk , mj gwn elke keer 2000 en dan koppeling late schiete , dan heeft die helemal een dip en mijn blok heeft 185.0000 gelopen en heb der a 40.000 me gerede ,maar tzijn gwn kut bloke dus 8vOK, dat lijkt me een overduidelijk antwoord…..:agent
OK, die is dus toch aanwezig.
Ik lees regelmatig over issues hiermee bij benzinemotoren.
Geldt dit ook voor Diesels?Kan problemen met carterventilatie ertoe bijdragen dat een Diesel slechter loopt? Verstoppen van ventilatiegaatje of zo?
:thumbup
origineel gepost door stefanDTI
de automatische tijdsynchronisatie zal wel aan staan in je settings menu.daarom verspringt hij automatisch.
Yep, precies zo. Reuze handige optie.
origineel gepost door Spacejam
hij is van 2005 maar hij is anderhalf jaar geleden vervangen, door het vergelijken van foto’s zag ik dat ik de gemodificeerde heb.deze foto’s:
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109983&page=2#pid1754427die van mij is overigens ook nog brandschoon.
het stangetje zit overigens ook nog gewoon goed vast en draait ook goed.
Ik heb nog wel even in dat topic aan speaker gevraagd wat de 2 type nr’s van beide inlaten waren om er zeker van te zijn dat er de gemodificeerde op zit.
Kun je het verschil aan de buitenkant zien?
origineel gepost door Spacejam
vergeten te vermelden; bij mij zitten er al gemodificeerde kleppen in. Ik dacht dat hij dan ook bij 2000 toeren inhield, dit is bij mij niet het geval.Van welk jaar is jouw Astra? Dit mbt de gemodificeerde unit.
@ Willem
Wat houd precies deze modificatie in? Kun je dit aangeven?
Heb zelf de Z19DTH 150 pk 16 kleppen. Heeft ook al lang dit probleem.
Merk het bijna niet meer. Heb geleerd dit toerental te vermijden.Ik vrees dat dit niets met de egr te maken heeft.
Zoek het maar bij je lucht inlaat systeem. Luchtfilter al vervangen? LMM is inderdaad ook een optie.
Controleer voor de zekerheid je mapsensor eens. Die zit daar waar je egr klep zit, maar dan meer naar links, ongeveer in het midden van het blok. 1 schroef, en de connector even losmaken. Goed kans dat hij behoorlijk vuil is.
Maar dat verklaard niet dat hij alleen bij 18+ stotterd.Ik heb me het ook wel eens afgevraagd.
Ik denk dat het principe gelijk is aan een HAL generator.
Door de draaiende beweging van het wiel komt het ventiel steeds langs een vast punt waar, denk ik, een magneetje vastgezet is. Hierdoor wordt een inductiespanning opgewekt die net genoeg is om de data door te sturen.Een andere optie, die ook wordt toegepast, is het meten van het zakken van de auto als de band leger of leeg is. Dan zit er dus een referentiepunt op de schokbrekers. Dit systeem geeft echter geen absolute waardes door.
origineel gepost door Rizi
Heb je nog wel de dvd´s??? :)Voor de CD70 zijn geen dvd’s beschikbaar.
De update staat op cd, en de kaarten ook.origineel gepost door Spacejam
geen idee eigenlijk wat het verschil is :).die versie zoomt in ieder geval in bij een kruising en vraagt of je een tankstation wilt opzoeken als je minder dan 50km rijbereik hebt maar ik weet niet of dat bij die eerdere versie ook al zo is.
Ja, zo werkt 04-2007 ook. Mocht je te weten komen wat er anders is bij 09-2007 dan verneem ik dat graag.
origineel gepost door Rizi
M’n Astra komt uit 2004.Wat versta je onder een systeem update? (wat valt daar allemaal onder?)
De software van de CD70 zelf. Dus NIET de navi CD’s.
origineel gepost door Spacejam
er is er ook nog eentje van 09-2007.Hmmm….
Die ken ik niet. Wat is hier aan verbeterd? Weet je dat ook?Bedoel je echt een systeem update? Van welk bouwjaar is je Astra?
De laatste versie is 04-2007.
Nieuwe kaarten komen normaal gesproken in juni uit. Heb geen idee of ze al uit zijn voor de CD70
Maar die moet je kopen en niet downloaden ;)
Zeggen ze…origineel gepost door Spacejam
die achterop je blok zit met een zwart blokje eraan en de stekker naar boven gericht is je turbo sensor, die meet de luchtstroom in je inlaat om te controleren of de turbo de juiste druk geeft. Die sensor wil nog wel een vervuilen die die egr klep. Zo heb ik hem laatst ook schoongemaakt, het was gewoon één klont met drab wat er aan zat.Ja, ja, die ken ik, dat is de mapsensor. Maar die sensor linksvoor. Wat doet die??
origineel gepost door Spacejam
we bedoelen dezelfde sensor ;)Weet jij misschien waar die voor is?
origineel gepost door Spacejam
dat is toch niet de mapsensor?Nee, de mapsensor zit in het midden, aan de achterkant van het blok, 20cm links van de EGR klep.
Die ik bedoel zit links voor, bovenop het blok, dus net onder de zwarte afdekplaat, zeg maar tegenover de distributieriem. Temp sensor misschien?? Geen idee.
origineel gepost door Spacejam
turbo sensor zou ook nog kunnen, die raken ook nogal eens vervuild. (zit links van de egr van vooraf gezien, zit met één torx bout vast.).Ja, dat is de mapsensor. Die is brandschoon.
Links vooraan, tegenover de distributieriem als het ware, zit ook (denk ik) een sensor ??? Wat doet die?? Kan ik die er zo uit halen? Of is het geen sensor?Iemand nog suggesties?
Kan het de LMM zijn, of zijn het de beruchte wervelkleppen misschien? -
AuteurBerichten