Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Gupy
Een Vortech is er redelijk goed onder te krijgen, alleen alle bijkomende zaken. :cryDaarom misschien beter een eaton?
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door astra-tim
hey,
ik wil mijn vectra b verlagen.
en en een beetje rond aant kijke voor veren/schroefset.
nu heb ik veren gevonden van 35mm verlaging.
wie heeft er een foto van een vectra b met 35mm verlaging en dan het liefst op 215-45-17 banden?
anders koop ik liever een schroetsetje wat je naar je zit kunt aanpassen.gr tim
Ik heb m’n verlagings-set nog steeds in de doos zitten, maar ik zou als ik jou was een schroefset nemen.
Is toch veel handiger, zelf bepalen hoe laag en ook de verhouding tussen voor en achter kun je dan zelf bepalen.Ik heb daarvoor altijd met gele koni’s en apex veren gereden, maar ik haalde altijd wel 1 of meer windingen van de veren af.
En wat er bij veren af gaat, kan er niet meer aan!Mooie vec hierboven:thumbup
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door DCAT
ik heb het gedaan zonder airbag eruit te halen heel simpel als je wat technisch bent aangelegd:afroIk heb geen vectra C en dus ook niet zo’n stuur, maar ik wil hier graag wel ff op een (aan) gepaste manier op reageren.
Na na na na naaaaaaaaaaaaaaa, lekker PUH!
En ik zeg lekker toch niet hoe ik ’t heb gedaan :P:P:P:P:P:PIn dit topic wordt toch gewoon een normale vraag gesteld,
het woord hoe komt er ook in voor.:puke
Kom dan ook met een normaal antwoord of ga iemand anders vervelen.:swearRAYMOND.design
DeelnemerSysteem dus niet 100% vertrouwbaar?:hmmz
Kost nog een paar flinke euries ook zeg!:oRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door McKaamos
origineel gepost door RAYMOND.design
origineel gepost door parma-it
ROFLDe vertaling :hmmz volgt?
Rolling on floor laughing.
Oftewel: die heeft de slappe lacht te pakken ;)
Overteffende trap: ROFLMAO = Rolling on floor laughing my ass off :PEn een bodykit voor je vrouw kan natuurlijk, past ze meteen ook beter bij het interieur :P
Nee, beter bij m’n vriendin van 21:D
Als mijn vrouw dit leest:oRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door parma-it
ROFLDe vertaling :hmmz volgt?
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door McKaamos
Jij bent toch goed met design? Maak er een bodykit voor :PEen bodykit voor m’n vrouw?:P
Dat ipv plastische …………….:hmmz
Tis een idee :PRAYMOND.design
DeelnemerSlagwapen????????????
Gereedschap van uitmuntende kwaliteit mevrouw!Hij hangt gewoon aan m’n binnenspiegel hoor!
Geloof je het zelf? Geintje.:P
RAYMOND.design
DeelnemerDa’s vet man een brug:thumbup
Mijn vrouw wil niet hebben dat ik er 1 aanschaf, ze vindt het niet staan bij de meubels in de huiskamer.
Da’s namelijk de enige plek waar zo’n app. bij mij in zou passen!:swearRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door ColinH
Hoi Raymond, las je Vectra topic (http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119767) een tijd terug, dat vond ik al een heel gaaf idee.Maar heb nu vanaf pagina 1 dit topic door gekeken, maar dit is echt heel mooi, dat iemand zo veel tijd erin wil steken, las ook dat je docent was toen, denk dat dat voor je leerlingen ook wel gaaf was als ze dan foto’s zagen :thumbup
Maar goed hoop dat je het nog af maakt, zal het blijven volgen.
Gr. Colin
Thanks ik hoop het ook.
Ben nog steeds docent en de foto’s van de calibra zijn in het lokaal genomen, heb de meeste aanpassingen toen ook daar gedaan.
Mag niet meer ivm de strenge regels van de milieu- en arbo inspectie.Ik heb gewoon teveel ideeën en te weinig tijd en ruimte.
Ik hoop echt dat dit in de, liefst nabije toekomst, gaat veranderen.Calibra zou wel een koele reklameauto zijn, wie weet.
Misschien een sponser zoeken, ook voor de vectra.
Ik vind het geen probleem om naast m’n eigen bedrijfslogo, ook met andere bedrijfslogo’s op de vectra te rijden.
In ruil voor een paar vette wielen, lampen enz. wil ik dat best doen.
Ik wil me gaan richten op allround designs en creations.
Ik ben bv ook met een eigen fiets bezig, dat is het allround gedeelte. Ik doe dit omdat ik het leuk vind om dingen te ontwerpen en uit te voeren.Ik ben nu ook zelf bezig een website te maken zoals ik dat in gedachten heb. De site die er nu staat, is door iemand anders gemaakt en ik het het 3X nix.
Dat is ook vaak de reden dat ik alles zelf wil doen en niets uit handen kan geven.
Het is ontzettend moeilijk om jouw ideeën over te brengen op iemand die dat stukje creativiteit en inzicht niet heeft.Ik hoop over een paar weken m’n nieuwe (echte) site te kunnen publiceren.
origineel gepost door .B4R7.
Hey Raymond,wat voor bedrijfje wil je precies opstarten? De cali zou inderdaad een mooie promotiewagen zijn!
En een vectra kan ook met weinig aanpassingen erg strak worden!
in ieder geval succes met het opstarten van je bedrijf:)groetjes
Thanks,
Voor de vectra heb ik ook zat ideeën, maar te weinig tijd en helaas ook geld.
Ik wil gewoon met een gave bak aan komen rijden, alles behalve standaard.
Helaas kost alles dat anders is dan standaard veel euries.
Ik blijf hopen!RAYMOND.design
DeelnemerGa wel een advertentie op marktplaats zetten, wie weet.
Is het vervangen een beetje goed te doen?
En de kosten?RAYMOND.design
DeelnemerWel ff voor de duidelijkheid, gebruik alleen in geval van nood (af/weer), voor de rest alleen af en toe afstoffen.
Ben zuinig op mijn gereedschap en sommige vlekken zijn ook moeilijk te verwijderen.:cool:RAYMOND.design
DeelnemerMijn pech onderweg gereedschap is gewoon een super grote baco (verstelbare moersleutel).
Zitten altijd van die lekkere grote ronde gaten in, nylon kort er door en dan zwaaien zonder dat hij uit je handen valt.Humor meneer de polisieagvent
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
haha ja was t maar waar!:DAlles is mogelijk toch?
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door CALIBRA4x4TURBO
origineel gepost door Gupy
Je zou die van mij eens moeten horen John, dan weet ik zeker dat je keuze makkelijker ging.Ik kan wanneer ik wil iemand de stuipen op z’n lijf jagen door m’n gas eens in te trappen als ik er langs rij….en dan hoeven ze nog niet eens op de fiets te zijn.:P
haha had ik bij mijn calibra turbo! haha liet ik effe hem tot zo maar tot 5000 toeren komen! Dan leek het wel een vulkaan man! Dan brieste hij zomaar die dumpvalve! haha echt waar heb toen mensen nog nooit zo zien schrikken:o Blijft gewoon t mooiste wat er is een turbo! en t liefste met een v6!:cool:
Mooi, begin dan maar gelijk met een nieuw topic, project v6 met turbo (compressor is ook goed hoor).:D
Ik heb nog steeds een kkk26 turbo en een bijna nieuwe eaton liggen, wachten nog steeds op een plekje onder m’n motorkap. Is nog alleen niet duidelijk onder welke motorkap.
V6 met open filter klinkt echt heftig en dan 1 met turbo:o
RAYMOND.design
DeelnemerDie 5W40 had ik al gehaald, wilde alleen weten hoeveel er in moet.
Dit is m’n eerste auto waar geen boekjes aanwezig zijn, erg jammer.
Olie verversen is echter geen overbodige luxe, het is gitzwart.De auto zou overigens volgens de verkoper pas van een nieuwe distributieriem zijn voorzien, kan het alleen nergens in terug vinden.
RAYMOND.design
DeelnemerIk ben gelijk zo “brutaal” om middels dit topic te informeren naar de werking/uitvoering van die elektrische achterklep.
Ik zou dit graag op m’n vectra B station willen maken.
Kan iemand mij vertellen hoe dit systeem werkt ?
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
EGR kan je niet Softwarematig uit schakelen..Dit is echter niet erg, daar je deze probleemloos met een Blinde pakking kan afdoppen..
rijdt zo al 5 jaar met mijn V6.
willem
Ik had dat al eerder gelezen dat jij dat zo bij jouw vec hebt gedaan, maar maakt het dan niet uit of je egr niet meer voor de volle 100 % werkt dan?
Als je de egr softwarematig zou kunnen uitschakelen, is de staat van je egr natuurlijk niet belangrijk meer toch?
RAYMOND.design
DeelnemerNog ff een vraagje hoor, ik lees veel tegenstrijdige berichten over het uitschakelen.
Moet of kan je de egr bij een x25xe nu wel of niet software-matig uitschakelen.Zo ja, waar kan ik dat laten doen zonder dat ik de rest van de maand droog brood (wel bruin) moet eten?
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Waarschijnlijk is gebonk niet een geval van een rubbertje, maar zijn de achter Dwararmbussen versleten.dit zijn totaal 4 bussen (alle 4 gelijk type) 2 links en 2 rechts aan de wielzijde.
deze zitten in het achterfusee geperst..
dit zijn bussen met een stalen scharnierkogel welke speling heeft omdat de stofhoesjes kapot zijn waardoor het vet eruit is gekomen.
Willem
Heb ff een vlugge blik onder de auto geworpen en als ik op de stabilisatorstang sla (zacht)
klinkt het hetzelfde als het gebonk dat ik hoor tijdens het rijden.
Er zit ook speling in de stang.Heb dus eerst maar 2 nieuwe rubbers gehaald en dan hopen dat het dat is.
RAYMOND.design
DeelnemerOp kroonoil.nl wordt aangegeven dat er 4,5 liter olie + 0,25 liter voor het filter en aanbevolen olie is Helar 0W-40.
Heb ik aan 5 liter genoeg.:P
RAYMOND.design
DeelnemerOké, beide bedankt!:thumbup
RAYMOND.design
DeelnemerYep!
Trekhaak aanpassen en het sleepoog weg!
Ik weet nog niet of ik een nieuw sleepoog monteer,
ligt aan de apk eisen.
Als het niet verplicht is, laat ik ‘m weg.Ben nu bezig info te verzamelen mbt het maken van een doornbuigapp. voor de dunwandige rvs-uitlaatpijp.
Al die losse bochten zijn mij te prijzig en te lek gevoelig.Het worden iig 2 absorptiedempers met een diameter van 45 mm en een ovaal of een rond 80 mm eindstuk.
De 2 pijpen van 45 mm hebben bijna dezelfde doorstroom als 1 pijp van 63,5 mm.
Wil dan ook meteen een demontabele katvervanger/rechte pijp eronder maken.Maar eerst m’n schroefset er onder en nieuwe dwarsarm-bussen.
RAYMOND.design
DeelnemerMijn banden zijn standaard en niet zo fris meer, kijk het eerst wel ff aan.
Zullen er wel een X op komen, misschien bestel ik ze wel meteen.
Wil de vec zo laag mogelijk zetten, maar weet dus nog niet hoe laag dat wordt.
Ik wil wel over die :fy1bulten enz. kunnen rijden, al is het maar stapvoets.
Ik moet ook nog die dwarsarm-bussen vervangen en ik denk ook de voorste stabilisator rubbers.RAYMOND.design
Deelnemer+6 :thumbup
-
AuteurBerichten