RAYMOND.design

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 558)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Interieurspray op kleur #17668238
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Je kan het kunststof eerst goed reinigen, opschuren met een fijne schuurpad, dunne laag kunststofprimer, eventueel filler, opschuren, basislak en als laatste blanke mat-satijn of hoogglans lak.

    Je kan ook een spuitbus kunststoflak halen speciaal voor interieurdelen te spuiten.

    VOOR

    NA

    Kunststofprimer 2K
    Basislak 1K
    Blankelak mat 2K

    In reactie op: Aanschaf B station V6 misschien van korte duur? #17600096
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Thanks, zou wel eens prettig zijn.
    Ik ben te goed van vertrouwen en misschien slechte
    genen.
    Bij een slecht blok vervang je de onderdelen door nieuwe en dat gemak mis ik wel een beetje.

    Misschien kan ik wel bij een call-center gaan werken:puke

    In reactie op: led in de kofferbak en in binnenverlichting! #17660598
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    De 12 volt wordt meestal overscheden en dan gaan de leds snel stuk.
    Gewoon een x-tra weerstandje van €0,06 er tussen zetten, dan gaan ze niet meer stuk.

    Ronde rvs minispots met leds kun je gewoon bij een bouwmarkt kopen.
    De trafo die er bij zit heb je niet nodig, alleen de spotjes met bedrading.
    Alles werkt gewoon op 12 volt, misschien ook per spot een weerstand er tussen zetten.

    Heb 6 van die spots bij de gamma (uitzondering, normaal :puke) voor €16,95.
    Zijn die outdoor-spots, héél véél licht en totaal 6 watt.

    In reactie op: aceton #17656235
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Ik zal er nooit meer ingooien dan er wordt geadviseerd.
    Ik denk dat de aceton ook wel een bepaalde tijd nodig heeft om zich met de benzine te mengen.

    Ik heb er 100ml bij gedaan bij +/- 50 liter benzine.:hmmz

    Ik heb wel eens een test uitgevoerd (educatief)met een losse oude motor uit een kadett en bij de benzine verschillende brandbare vloeistoffen bijgevoegd, resultaat? Blijft allemaal gewoon lopen, ging pas moeilijk doen bij het toevoegen van veel plantaardige olie.

    Waterinjectie met ipv water jenever, alcohol + water.
    Injector bleek niet te werken, dus helaas nooit getest.
    Zal op yoepytjoep wel wat over te zien zijn.

    In reactie op: aceton #17656233
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Aceton er in gegooid, hij gaat als de brandweer!
    Ben als eerste weg bij ’t stoplicht (oké stond alleen),
    maar dat deed de vec ook al zonder de toevoeging van aceton.

    Misschien iets te weinig toegevoegd:hmmz

    In reactie op: Aanschaf B station V6 misschien van korte duur? #17600094
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Gegroet allen opel liefhebbers,

    Heb de titel maar ff aangepast, want m’n toekomst mbt de arbeidsmarkt krijgt hoogstwaarschijnlijk een negatieve wending,
    waardoor er misschien geen genoeg euries meer zijn om de vec te kunnen onderhouden.
    Kans dat dit gaat plaats vinden schat ik nu op 70%.
    Start van m’n toekomstige bedrijfje is ook onzeker, that’s :fy1life
    Brandstof en de wegenbelasting zitten niet echt op economisch niveau.

    Kan misschien nog meevallen, maar heb het vertrouwen daar niet meer echt in.

    En ik vind nu net zo lekker gaan rijden en wil de schroefset er nog onder monteren enz.

    Ben echt wel blij met de vec,hij staat hier tussen de nieuwe bmw stations, audi stations en alle andere nieuwe stations.
    Hij heeft wel wat.

    In reactie op: steenslag bra vectra c #17664461
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Je hebt toch ook die transparante niet vergelende “anti steenslag”folie!

    Als je dat er heel strak op je motorkap aanbrengt (zoals car-rap) zie je er niets van en je lak blijft 100%.

    Ik heb toevallig een smalle rol gehaald voor bij de achterste wielkastranden.

    Zo’n “bra” vind ik hetzelfd effect hebben als mensen die met plastic stoelhoezen rijden, blijven ze mooi voor als ze de auto weer inruilen:P

    In reactie op: aceton #17656232
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Ik heb hier een jerrycan met 5 liter aceton staan, voor reiniging van gereedschap met polyesterhars.

    Ik ga ’t gewoon proberen, kan volgens mij niet/niet veel fout gaan.

    Heb met de calibra ook al paar X met alcohol (geen jenever)in de benzine gereden, ging top.

    In reactie op: aluminium Lasser gezocht! #17664770
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Het probleem bij alu lassen met mig, is de draadtoevoer.
    Ik heb toen een andere toorts + slang aangeschaft, is voorzien van een teflon laag om minimale wrijving te creeëren en transportrollen voor aluminium.

    Er is een speciale toorts (pull-toorts), soort pistoolgreep met het alu-lasdraad en een aparte draadtoevoerunit er aan vast.
    Allemaal om de afstand van het draad en de toorts zo kort mogelijk te houden, zodat er bijna geen kans op storing van de draadtoevoer ontstaat.

    Aluminium is lastig omdat je eerst door de harde oxidelaag moet.
    Beschermgas is argon.

    Tig maakt mooiere en smallere lassen, goed tiglasapp. waarmee je alu kan lassen (AC/DC) kost rond de €3000,-

    In reactie op: cebora 155 met rvs draad #17661475
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Als je rvs met mig last en als beschermgas 80% neemt, heb je ook sneller de kans dat je geen goed smeltbad krijgt, las ligt er dan ook vaker
    boven op en dat brengt een hoop slijpwerk met zich mee.

    Ik hecht rvs buizen altijd en ga ze dan niet meteen doorlassen, maar spotten/puntlassen/proplassen hoe je het ook wilt noemen.
    Rvs is gewoon heel gevoelig voor hoge temperaturen en trek behoorlijk snel krom.
    Lassen behandelen met rvs beitspasta, pas op gevaarlijk spul.

    Miglassen met een 400volt app. last zo anders dan op 230volt, dus inleveren doe je sowieso toch al doordat je een 230volt app. gebruikt.

    Op m’n werk heb ik 2 400volt migapp. staan en zelf heb ik ook een cebora 155 en dat werk goed.

    RVS beschermgassen
    Argon 4.6 (Ar, kwaliteit 4.6)
    Standaard beschermgas voor het TIG-lassen van alle lasbare metalen, waaronder RVS. Ook geschikt voor het plasmalassen. Het gas geeft, naast een goede bescherming, een makkelijk ontsteekbare boog en heeft een gunstige invloed op de boogkarakteristiek.
    Dit product is tevens beschikbaar in Vivantos cilinders, de technologie met geïntegreerde drukregelaars.

    Argon 5.0 (Ar, kwaliteit 5.0)
    Standaard beschermgas voor het TIG-lassen van alle lasbare metalen, waaronder RVS. Ook geschikt voor het plasmalassen. Het gas geeft een goede bescherming en heeft een gunstige invloed op de boogkarakteristiek en een makkelijk ontsteekbare boog.
    Door de hogere zuiverheid dan argon 4.6 is het tevens geschikt voor het lassen van titaan, tantalium en zirkoon.

    Ar/H2 95/5 (Ar + 5% H2)
    Dit argon/waterstofmengsel wordt veelal toegepast voor het TIG-lassen, het plasmalassen en het plasmasnijden van austenitische roestvast staalsoorten. De toevoeging van waterstof verhoogt de boogspanning alsmede de boogenergie, méér dan bij Ar/H2 98/2.
    Hierdoor kan de voortloopsnelheid verhoogd worden.

    Ar/H2 98/2 (Ar + 2% H2)
    Eveneens voor het TIG-lassen, het plasmalassen en het plasmasnijden van austenitische roestvast staalsoorten. De toevoeging van waterstof verhoogt de boogspanning, alsmede de boogenergie. De voortloopsnelheid kan behoorlijk verhoogd worden, vergeleken met argon als beschermgas.

    Heligon® 15 (Ar + 15% He)
    Argon/helium beschermgas, speciaal voor het TIG-lasproces, waarbij de toevoeging van waterstof niet mogelijk is. Het mengsel geeft een hogere boogspanning en een grote warmteconcentratie.

    Heligon® 25 (Ar + 25% He)
    Argon/helium beschermgas, speciaal voor het lasproces, waarbij de toevoeging van waterstof niet mogelijk is. Dit mengsel geeft een nog hogere boogspanning en een grotere warmteconcentratie dan Heligon® 15, hetgeen betekent dat de voortloopsnelheid verhoogd kan worden.
    Dit product is tevens beschikbaar in Vivantos cilinders, de technologie met geïntegreerde drukregelaars.

    Heligon® 20S
    Geheel nieuw beschermgas voor het MAG-lassen van RVS. Naast de zeer geringe toevoeging van zuurstof bevat dit mengsel ook nog 20% helium. Het effect van deze twee componenten is een stabielere boog, een smalle las, een goede inbranding en een hogere lassnelheid. Ook geschikt voor het automatisch lassen.

    Koolzuur (CO2, kwaliteit 3.0)**
    Voor het MAG-lassen van RVS. Maximale zekerheid tegen poreusheid in het sproeibooggebied. Uitstekend geschikt voor het lassen van grondnaden en bij die toepassingen, waar een goede, brede inbranding vereist is.

    MISON® Ar (Ar + 0,0275% NO)
    Een universele gaskeuze voor het TIG-lassen, die zorgt voor een makkelijke boogontsteking en een stabiele boog. Voor het MIG-lassen van Ni-legeringen, met een stabiel, spatloos lasproces.

    MISON® H2 (Ar + 2% H2 + 0,0275% NO)
    Voor het TIG-lassen van austenitisch RVS en Ni-legeringen. De waterstof zorgt voor een hetere en beter beheersbare boog en een sneller lasproces, een diepere inbranding en een gelijkmatige overgang van de las naar het basismateriaal. Waterstof geeft tevens een reducerende werking in het smeltbad en een blank lasuiterlijk.

    MISON® He30 (Ar + 30% He + 0,0275% NO)
    Voor het TIG-lassen van veelal hooggelegeerde RVS staalsoorten en Ni-legeringen. De toegevoegde helium zorgt voor een goed beheersbaar smeltbad, een stabielere boog, een diepere inbranding en een hogere lassnelheid.

    MISON® 2 (Ar + 2% CO2 + 0,0275% NO)
    Universeel beschermgas voor het MAG-lassen van austenitische en ferritische RVS-soorten, alsmede de standaard duplex-staalsoorten.
    Te gebruiken in het kortsluit-, sproeiboog- en pulsbooggebied. Geringe spatvorming, een geringe silicaatvorming en een vlakke las.

    MISON® 2He (Ar + 2% CO2 + 30% He + 0,0275% NO)
    Voor het MAG-lassen van austenitische en ferritische RVS-soorten, alsmede de standaard duplex-staalsoorten. Te gebruiken in het kortsluit-, sproeiboog- en pulsbooggebied. Geringe spatvorming, een geringe silicaatvorming en een vlakke las. Goede inbranding en een hoge lassnelheid.

    MISON® 20 (Ar + 20% CO2 + 0,0275% NO)
    Voor het MAG-lassen van RVS met gevulde draad. Een goede bevochtiging in het smeltbad in het kortsluitgebied. Maximale zekerheid tegen poreusheid in het sproeibooggebied. Uitstekend geschikt voor het lassen van grondnaden en bij die toepassingen, waar een goede, brede inbranding vereist is. Het gascomponent NO zorgt voor een stabielere boog en beperking van de ozonconcentratie in het booggebied.

    Protegon 0/2 (Ar + 2% O2)
    Dit argonmengsel met 2% zuurstof vindt zijn toepassing bij het automatisch of met de hand MAG-lassen van roestvast staal. Vooral bij het sproeibooglassen van RVS worden uitstekende resultaten bereikt. De toevoeging van de O2 geeft een mooi lasuiterlijk en een goede aansmelting van beide laskanten.

    Protegon 20 (Ar + 20% CO2) **
    Voor het MAG-lassen van RVS met een rutiel-gevulde draad. Maximale zekerheid tegen poreusheid in het sproeibooggebied. Uitstekend geschikt voor het lassen van grondnaden en bij die toepassingen, waar een goede, brede inbranding vereist is.

    Protinox (Ar + 3% CO2 + 1% H2)
    Protinox wordt toegepast bij het met de hand en automatisch MAG-lassen van de meeste roestvast staalsoorten. Dit mengsel is voor alle MAG-lasmethodes, zoals kortsluitboog, en sproeiboog, alsmede pulserende boog geschikt. Dit uitgebalanceerde driecomponentenmengsel bestaat uit argon, koolzuur en een kleine hoeveelheid waterstof. Dit garandeert een gelijkmatige, fijne materiaaloverdracht. De verkleuring van het lasmateriaal wordt sterk verminderd door de aanwezigheid van het reducerende waterstof. De opkoling van het lasmateriaal als gevolg van de koolzuurtoevoeging is zeer gering, terwijl het verlies aan legeringsbestanddelen van het toevoegmateriaal nihil is. De gelaste verbindingen hebben een uitstekende röntgendichtheid.

    Protinox-S (Ar + 25% He + 2,5% CO2)
    Protinox-S is een nieuw, uiterst zorgvuldig samengesteld menggas, dat het MAG-lassen van roestvast staal met hoge snelheden mogelijk maakt, waarbij aan de hoogste kwaliteitseisen wordt voldaan. Verder heeft het dezelfde toepassingen als Protinox.
    Dit product is tevens beschikbaar in Vivantos cilinders, de technologie met geïntegreerde drukregelaars.

    Protix RVS (Ar + 2,5% CO2)
    Protix RVS is hét universele beschermgas voor het MAG-lassen van hooggelegeerd staal (RVS). Het geringe percentage koolzuur zorgt voor een stabiele boog, een goede inbranding en een goede aansmelting van de beide laskanten.
    Dit product is tevens beschikbaar in Vivantos cilinders, de technologie met geïntegreerde drukregelaars.

    Varigon N
    Een beschermgas bestaande uit stikstof (2 of 3%) in argon om bij het TIG- en MIG-lassen van duplex RVS de verhouding austeniet – ferriet te beinvloeden. Ook geschikt voor het lassen van met stikstof gelegeerd austenitisch RVS. De stikstof verhoogt de rekgrens en de corrosievastheid van het materiaal.
    Eventueel kan er helium (20%) aan het beschermgas toegevoegd worden om de boogenergie te verhogen en daarmee de inbranding en/of snelheid.
    Let op: dit is geen standaard artikel. De levertijd is enkele weken.

    In reactie op: airco niet koud #17662553
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Mij airco gisteren ook ff geprobeerd, misschien doe ik iets niet
    goed, maar het werd alles behalve koud.

    Temp. stond op LO, middelste op automatisch en verder?
    Middelste geeft niets aan door het kapotte lampie.
    Ik heb hiervoor alleen de calibra gehad met gewone airco,
    dus ik niet zo goed op welke stand de airco moet staan.

    Alle info omtrent de werking/instelling van de airco is welkom.

    In reactie op: Aanschaf B station V6 misschien van korte duur? #17600093
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Al m’n hele leven.:cry

    In reactie op: Aanschaf B station V6 misschien van korte duur? #17600091
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Heb toch maar voor het gemak 4 gebruikte in kleur gespoten deurgrepen op marktplaats gekocht.
    Is idd minder werk dan mijn ongespoten deurgrepen te spuiten.
    Ze zijn mooi paarsachtig metallic, wah, o ja die van mij is zilver.
    Toch minder werk, ff dof schuren en spuiten die handel.
    Weet alleen niet wanneer, moet eerst nog zoveel andere dingen doen, ook dingen die niets met de vec te maken hebben.:(

    In reactie op: poging wagen #17662618
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Yep +3 :thumbup

    Vette wielen! :thumbup
    V6 :thumbup

    In reactie op: vectra aanpassen update 19-05-2010 #17651481
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    De las vertint?
    Het is of vertinnen of helemaal doorlassen.
    Zo is het mij aangeleerd.

    In reactie op: Lampie climate verwisselbaar? #17662739
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Bedoel je deze topic?
    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119430

    Kan natuurlijk ook gewoon een led nemen, veel licht en weinig tot geen warmteafgifte!

    In reactie op: Lampie climate verwisselbaar? #17662738
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Oké
    Gebruik de zoekfunctie regelmatig, maar doe waarschijnlijk iets verkeert.
    Vaak kom ik via google op het juiste topic hier op het opel forum.

    In reactie op: Stuur Vectra C**UPDATE** #17660699
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Zo’n stuur wil ik ook!:thumbup

    In reactie op: Luchtfilter #17660423
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    origineel gepost door Gupy
    ….en heb je ook geen rendement van de geforceerde inlaat.

    Je zult toch echt moeten denken aan:

    Verruiming inlaattraject.
    Nokkenassen.
    Uitlaat.
    Seperaat motormanagment.

    Stap verder wordt dan al snel andere zuigers om de compressie te verlagen.
    Grotere benzine capaciteit, zoals pomp, drukregelaar injectors.
    Intercooler en evt extra oliekoeler.

    En dan heb ik het nog niet eens over aanpassingen aan onderstel, remmen, ophanging, aandrijfassen enz.

    Voor de grap moet je zoiets niet gaan doen, maar goed lezen op diverse projecten in Engeland en Duitsland.
    Het voordeel is dat alles al geprobeerd is en je zelf eigenlijk niks meer hoeft uit te vinden.

    Had ik al gedaan, alleen voor de c20xe en de peugeot 106 met een 1.4 monopoint.

    Compressie kan naar beneden dmv een dikkere speciale koppakking.
    Uitlaat wordt aan gewerkt en inlaat kan standaard blijven.

    Voor de grap/gein betekent voor mij dat ik het leuk vind om te doen, niet dat ik het niet serieus neem.
    Heeft bij mij alles te maken met uitdagingen.

    In reactie op: Stuur Vectra C**UPDATE** #17660685
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    origineel gepost door sw_reijnders
    @ raymond

    je zal wel problemen krijgen met je airbag. Of je zou op de een of andere manier het knal mechanisme over moeten zetten op de airbag van het C stuurtje.

    De bedieningsknoppen op het stuur zijn hetzelfde als op de B stuurtjes, aangezien ze dezelfde radio’s aansturen (intern dan he) in de eerste lichting van de C’s.
    Maar dan moet je wel een stuur hebben zoals hierboven zonder die draaiwieltjes.

    Ik denk dat zo’n stuurtje niet verkeerd zou staan in een B:o

    Kan ook gewoon de airbag weglaten, komen toch ook 4-punts gordels in en aan de bijrijderskant zit er ook niet eens 1. Blijf ik straks leven en m’n vrouw die naast mij zit niet, nou dan maar geen airbag in ’t stuur.

    Maar hoe weet ik dat het om de 1e C lichting gaat?

    In reactie op: Stuur Vectra C**UPDATE** #17660683
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    origineel gepost door jaimey
    Hoi allemaal,

    Ik wil de kapjes van mijn stuur mooi maken omdat de bovenste laag een beetje loslaat.
    Wie weet hoe je die kapjes los krijgt en met wat voor spul je hem moet over spuiten.

    De foto heb ik gejat van marktplaats.
    Mijn stuur heeft gewoon een soort van zwart anti slip laagje

    Groeten

    Zo’n stuur zou ik nu ook in m’n B willen hebben, ipv dat truck-stuur.

    In reactie op: Irmscher logo.s en slagwapens gemonteerd! #17660563
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    origineel gepost door louwe 16 klepper
    als je die maglite,s met het glas naar beneden ophangt
    vallen ze veel minder op bij n eventuele controle;);)

    zelf heb ik geen slag of steekwapens aan boord
    geef wel gas als er iemand voor gaat staan
    met slechte ideeen;);)

    Dat zou ik ook doen hoor, maar wel achteruit.
    Zit ik straks met voorschade door zo’n idioot.

    Heb ook geen slag- en steekwapens aan boord, ben bang
    dat ik dan in m’n vingers snij.:P

    In reactie op: achterklep vectra station blijft hangen #17659794
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    origineel gepost door yzf1kr
    Nee, niets is zo betrouwbaar als gewoon met de hand.
    Met de hand is ook sneller.

    Maarja, dit is wel veel leuker en makkelijker.

    En het werkt normaal gesproken wel, het is alleen niet bestand tegen ongeduldige lomperikken die aan de klep gaan zitten duwen/trekken.

    Ik zie regelmatig kerels hun achterklep zo hard dichtgooien, dat je elk moment verwacht dat de voorruit er uit geblazen wordt.

    Het lijkt me wel vet om van een afstand je achterklep te kunnen openen.

    Als je vindt dat de klep niet snel genoeg open gaat, had je dat van te voren toch kunnen bedenken en een gewone gasveer kunnen nemen.

    Vind zo’n los systeem helaas voor mij een beetje te veel kosten.

    Dus op zoek naar een goedkoper alternatief.

    In reactie op: verlagen. #17660993
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Als je de juiste veren neemt voor de verlaging die jij wilt hebben wel.

    Het chopshop idee is standaard veren inkorten, ik haalde meestal nog een stuk van de verlagingsveren af, zo had ik m’n voormalige c kadett tot 85 mm verlaagd.

    De verlagingsveren zorgde voor een verlaging van 60 mm, dus haalde ik er nog 15 mm van af.
    Wordt veel gedaan, ook door prof tuners.

    De vering wordt tevens iets stugger.

    Hetzelfde toegepast bij een rekord B, rekord C, peugeot 106, calibra, kadett E sedan, enz.

    Allemaal met verlagingsveren en dan extra ingekort.

    De rekord C gingen de verlagingsveren maar tot 30 mm, kon toen geen andere vinden.

    De rekord B was weer een ander verhaal, deze had nog bladveren achter.

    Wel altijd korte “sport”schokbrekers gebruiken.

    Heb nu voor het eerst een schroefset gekocht, een “low budget” set. Nog geen €250,- incl. verzendkosten en 3 jaar garantie.
    Instelbaar van 20 mm – 100 mm, draagkracht voor 1025 kg en achter 1055 kg:thumbup

    In reactie op: Luchtfilter #17660418
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Klopt, maar als je met een lage druk gaat rijden, kan je motor standaard blijven en zal er ook niets stuk gaan.

    De eaton die ik het is een kleine 45 en het lijkt me wel grappig om te proberen.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 558)