Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
21 september 2010 om 17:59 In reactie op: bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja! #17731287
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door afterburner27
origineel gepost door wim-v6
EGR softwarematig uitgeschakeld?? Rij je met Vrij programeerbaar dan??Ik heb nog niemand gevonden die deze kan uitschakelen. (maakt ook geen ene reet uit, deze is gewoon probleemloos af te doppen).
Tja, mijne loopt als een trein, bij zowel warm als koud, droog als nat.
Je zal eens je live data moeten bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen.
Willem
Sorrie wim, maar dat klopt ook niet, de EGR is niet zomaar af te doppen.
Als je de egr helemaal dicht maakt , is er helemaal geen airflow meer. Luchtmassameter geeft dan wel degelijk een foutmelding.Dit kan alleen als het een NO EGR map is.
Fiat oplossing met plaatje met daarin 4 gaten, voor standaard systeem. Onaangepast, of met slow EGR map van opel zelf.
Of gewoon helemaal origineel. (heb zelf gewoon nog een werkende EGR zonder plaatjes er tussen, en een nieuw inlaat spruitstuk, met slow egr fuelmap.No EGR bestaat dus wel degelijk, kontrole parameters van flowmeter override!!
EDS gebruikt dat namelijk.
grt NicoDe persoon die er een andere chip in heeft gesoldeerd, heeft
gezegd dat hij de egr-klep heeft uitgeschakeld in de nieuwe software.
Tevens vertelde hij mij dat ik de egr-klep niet moest afsluiten
en idd ivm de airflow.
Het was allemaal wel in het duits, maar begreep het wel.Op de weg terug naar huis geen foutmelding (lampie) en heb er een paar dagen mee gereden.
Toen toch maar de dichte plaat er tussen gezet en nu telkens
motorstoringslampie aan en weer uit, de motor houdt dan gewoon in, alsof je ineens de choke open trekt .21 september 2010 om 09:07 In reactie op: bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja! #17731279RAYMOND.design
DeelnemerBDP=bovenste dode punt, wist niet dat het zo eenvoudeig kon zijn.
Heb menig antwoord op de vraag, leg uit wat ODP en BDP betekent, moeten nakijken.
Wist niet dat daar ook een sensor voor was, moet maar weer eens aan de studie ben ik bang.Heeft iemand een link naar een afbeelding waar al de sensoren van een X25XE motor op staan afgebeeld, met de naam/functie?
En meetwaarden controleren? Tja nu nog de juiste waarden?
Ik ga echt niet naar de VOD, zeker niet na al die verhalen die ik hier op het forum lees.
20 september 2010 om 21:30 In reactie op: bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja! #17731273RAYMOND.design
DeelnemerWater koelt, meer zuurstof en betere vulling.
Motor doet dus af en toe vreemd en doet dat bij vochtig weer dus niet.
Dat vind ik een beetje vreemd, dus dacht da het dan aan de
lmm zou kunnen liggen (zoekopdracht op het forum gaf veel defecte lmm weer).Bdp-sensor? Was dat en waar zit dat?
Live data bekijken, waarschijnlijk zal de software niet helemaal kloppen?
Is dit hetzelfde als uitlezen?
Heb hier dus weinig (geen) ervaring mee, het liefst zet ik er
een kaal blok met webers in, is de aanschaf van een op-com hierbij een oplossing en tevens ook om de kosten van de VOD te drukken?RAYMOND.design
DeelnemerOké er is nog hoop dus.
Ik heb nog wel een sony ed liggen, maar de originele radio
vind ik wel mooi strak bij de rest passen.
Tis nu 1 geheel en dat ben je kwijt als je er een andere,
veel betere, radio inzet.Het is gebeurd na het plaatsen van de geprogammeerde chip.
Is het eventueel mogelijk om er een andere radio naast te hebben, bv in het dashboardkastje of zo?
Gewoon buiten de elektronica van die hele zooi om?Hoe doe je dat, als je er 1 of meerdere versterkers in wil hebben, voor bv een subwoofer ed?
RAYMOND.design
DeelnemerKan dit aan de nieuwe chip liggen of moet ik de vec uit laten lezen?:o
Ben er niet zo in thuis!:(
RAYMOND.design
DeelnemerDa’s een goede tip!
Is het serienr. van de radio hetzelfde als het nr. op het afneembaar frontje?
Heb er (natuurlijk) weer een probleem bij, bij het indrukken
van de juiste knoppies komt er geen piep meer en ook geen
invoer voor de code op het scherm.:cry:cryIk rij nu maar met m’n mobiel en oortjes in voor een beetje muziek.:thumbdown:thumbdown
RAYMOND.design
DeelnemerMaar weer de VOD gebeld en de code moet toch kloppen volgens de gegevens.
Lekker dan, resetten van afst.bdng cv zou dus de radio niet
in de safe stand mogen zetten.Maar tis wel zo:swear:swear:swear:swear
Optie is, radio er uit en GM nummer doorgeven. Word er
een code bij de fabriek van de radio opgevraagd, kost alleen €32,50.RAYMOND.design
DeelnemerPas op anders val je in dat gat!
Tja kwist nie dah je doof wah joh, je been gebroken?Kan dus wel:P:P
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door gompie
Laat het rustig aan mijn spuiter over.strak plan,
dacht dat je ze zelf ging spuiten.onder de noemer van overbodige info, haal ik het bericht meteen weg, ben erg van het opschonen.
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door RaydeRay
Code kunnen ze zo opvragen bij de dealerheb het contactslot een keer stuk gehad toen ze dat gefix hadden stond er op de rekening
€0,01 code opvragen radio code:****
terwijl de code gewoon bij het kenteken bewijs was
1 cent dat is toch 2,2 cent in guldens…..:vertaghehe
RaymondMoeten ze er gewoon op zettuh, had ik de code nu ook gehad!:swear
RAYMOND.design
DeelnemerIk heb de (een) code gekregen en het invoeren ging ook goed, maar waarschijnlijk de verkeerde code gekregen.
Heb een VOD in Den Haag gebeld en die vroeg m’n kenteken en gaf mij de code door.
Is bij mij dus niet gelukt.
Het is idd de vec B.
Moet nog steeds beginnen met alle werkzaamheden aan de vec, komt er gewoon niet van.
Ik probeer er steeds tijd voor vrij te maken en ook niet onbelangrijk is de plek.
Een beetje water vind ik geen punt, is wel lekker fris, maar
om nu meteen te overstromen vind ik ff te ver gaan.RAYMOND.design
DeelnemerNee echt helemaal niets van enig soort papier.
Maar wat gebeurt er nu met de radio als ik nog 7X de verkeerde code in zou voeren?
RAYMOND.design
DeelnemerHelaas, bij mij zat er helemaal niets bij!
Geen handleiding, geen onderhoudsboekjes, echt helemaal niets.RAYMOND.design
DeelnemerIk heb vandaag een VOD gebeld en de code voor mijn radio gekregen, alleen de verkeerde code :swear:swear.
Hij staat nu op 7 safe, heb ’t 3 X geprobeerd (cijfers in andere volgorde ingevoerd, misschien verkeerd verstaan).
Wat gebeurd er nu als je nog 7 X de verkeerde code intoetst (dat ben ik dus niet van plan)?
Is er nog een andere manier om de radio te activeren?
Heb er maar een nieuwe topic van gemaakt!!
RAYMOND.design
DeelnemerWas geen Duitser, maakt ook niet meer uit.
Ik probeer ’t wel zo strak mogelijk te bevestigen met boutjes en lijm.RAYMOND.design
DeelnemerVaak spelen de euries ook een grote rol, alleen veren is
een stuk goedkoper dan de combi met schokbrekers.Als de schokbrekers maar niet te diep gaan, dan is het
toch geen probleem!:cool:RAYMOND.design
DeelnemerDa’s mooi om te weten, van die goede ervaring.:D
RAYMOND.design
DeelnemerSpoiler wordt meestal alleen gelijmd heb ik gemerkt :hmmz, maar
ik denk dat ik de 2 schroefbevestigingen maar wel ga gebruiken.
Kan ik de spoiler evenueel voorzichtig aanspannen :o en hopen dat de kieren weg zijn.:PRAYMOND.design
DeelnemerTot 4 cm verlagen met standaard schokbrekers is nog wel
verantwoord te noemen, vooral wanneer ze nieuw zijn.Meestal veren de verlagingsveren niet verder in dan de standaardveren.
Zijn vaak alleen stugger, je kunt ook je schokbrekers beschermen tegen het te ver inveren dmv rubbers,
denk niet dat dat hier nodig zal zijn.RAYMOND.design
DeelnemerKlopt, maar poly is wel super eenvoudig pas te maken.
Afschuren of er weer wat van aanbrengen is bij polyester
geen probleem.Bij een hole spoiler van kunststof is dat bijna onmogelijk,
vervormt ook heel snel.RAYMOND.design
DeelnemerIk heb er een paar jaar terug toen zelf maar 1 gemaakt en
heeft al menig wielkast gezien.
Nu is het dan weer tijd voor de vec om wat om te rollen.Zag het staan en die dingen waren in het begin best duur.
Als je er voorzichtig mee werkt, kun je niet alleen omrollen,
maar ook verbreden.RAYMOND.design
DeelnemerInderdaad netjes aangesloten op de achterklep.
Heb ik waarschijnlijk net een misser of zo.
Ik maak er anders wel een mal van voor een polyester variant te maken, die dan wel goed aansluit. Pfffffffff weer
veel te veel werk eigenlijk.
Net zo goed gelijk 1 van plaatstaal maken en vastlassen?Thanks voor de duidelijke foto’s heren.
RAYMOND.design
DeelnemerDat ga ik hier dan ff proberen, service is hier een vies
woord.Thanks.
RAYMOND.design
DeelnemerDat zit er aardig strak op,
bij mij sluit hij alleen in het middelste gedeelte aan en
naar de rondingen toe heb ik dan een kier zitten.Hij zit er nog niet op, omdat ik het eerst wil verhelpen.
Spoilers zijn dus duidelijk niet allemaal goed van pasvorm
en ook niet van hetzelfde materiaal.Die van jou sluit hier echt mooi aan.
Thanks voor de pic, weet ik nu iig hoe het wel moet zitten.RAYMOND.design
DeelnemerMoet de spoiler nu wel of niet strak aansluiten is mijn vraag,
meer niet:cry:cry -
AuteurBerichten