Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
DeelnemerBezig met het modeleren van de originele kunststof bumper.
Ik heb de gehele bumper met polyestermat bekleed
om het risico van randafzetting en/of barsten en
scheuren te voorkomen.
De bumper na menig uren van modeleren en schuren
met een kwast in de zwarte topcoat gezet.
De zwarte topcoat met waterproof “glad” geschuurd.
Ik heb de bumper op verschillende punten veranderd en
aangepast. Zijn moeilijk te zien omdat het gaat om
kleine aanpassingen en veranderingen (stukken kunststof
verwijderd).
Hoi
Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerJe kijkt inderdaad naar de tank e.d.
Ik maak nog een alu plaat die de tank afschermd,
ongeveer als de standaard kunststof kap die er
zit, maar dan is het formaat aangepast aan de bumperopening.Ik probeer binnenkort wel een afbeelding of schets
te laten zien.Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerFF een update van m’n achterbumper, is nog niet definitief. Ben nog steeds aan ’t denken, schetsen en moduleren.
Heb ook niet zo grote werkplek, ik heb rondom ongeveer 1
meter vrije loopruimte en dat is erg weinig voor het maken
van een symetrisch ogend eindresultaat.Tussen de bedrijven door neem ik ook gelijk ’t middenconsole maar onder handen.

Had het console al eens een keer veranderd.
Ik heb toen delen verhoogd en verbreed,
om een beetje meer uitstraling te creeren.
Het standaard console vind ik een beetje mager.Ik heb het console nu aangevuld met pur en gips,
gips is makelijk te verwerken en te bewerken.De juiste vorm verkregen en met plastic-folie ingepakt.
Hier en daar wat stukjes tape om te fixeren en met
een hetelucht fohn de folie voorzichtig verwarmd.
De folie trekt door de warme lucht strak waardoor
het mooi passend over het console komt te zitten.De polyesterhars hecht niet aan de folie, dus ben ik begonnen met het aanbrengen van de hars en glasvezel
in combinatie met glasweefsel.Als het geheel droog is haal ik de polyester bekleding van het console en verwijder alle gipspleister van het console.
Zo beperk ik de gewichts toename.Ik plaats de polyester mantel of over het originele console of
ik verstevig de polyester mantel dmv het aan de binnenzijde
aanbrengen van nog een paar lagen glasvezel en plaats deze
dan zonder het originele console.Tot zo ver deze kleine update!!!!
Hoi
Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerBegin gemaakt met achterbumper, ben er nog niet helemaal uit. Doe er ff een foto tussen door, is wel van bijna 2 wk terug.

Wil voorkomen dat de calibra zo’n lage verzakte kont krijgt, moet wel gelijk blijven aan de standaard bumper hoogte.
Als ik de achterbumper zou gaan verlagen door er een achterstuk aan te bevestigen, vind ik dat de auto z’n slanke lijn verliest en voor mij log overkomt.
Maar ja, ieder zijn smaak en die is gelukkig niet bij iedereen hetzelfde.
Hoi,
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerNiet zo ongeduldig heren, ben druk bezig.
Er is niet echt veel te zien, ben nog steeds aan ’t moduleren..
De achterbumper krijgt vorm en het middenconsole (interieur natuurlijk) begint ergens op te lijken.De voorbumper zit in de topcoat enmoet ik weer glad schuren.
Ik ben alleen maar aan ’t schuren en plamuren en dan weer schuren en plamuren en dan weer polyesteren en weer schuren en plamuren!!!!!!!!!!!!
Het ontwerpen vind ik altijd te gek om te doen, maakt niet uit wat. Meubels, fietsen, lampen, kamers, keukens en alle andere dingen die ik graag doe.
Maar van dat schuren word ik echt helemaal temmus van, wat een :swear ter……..ng baan is dat zeg.
Ik ga jullie z.s.m. weer wat foto’s laten zien,
ik vind de belangstelling die jullie tonen te gek,
thanks!Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerHeb die Skyline toch ff opgezocht, ken die hele auto niet.
De neus is inderdaad afgeleid van de volvo.
Je bedoeld dus deze?
eIk vind het geen mooie auto en hoop niet dat mijn calibra daar op gaat lijken, want dan heb ik gefaald!
Elke auto heeft wel iets dat je bij een andere auto weer terug ziet komen of er veel op lijkt.
Ik probeer een balans te vinden tussen mijn smaak mbt vormgeving/ontwerp en de lijnen van de calibra.
Ik vind persoonlijk dat je niet zomaar een set nieuwe bumpers en sideskirts op je auto (calibra) kunt monteren. Je verandert de vorm/ontwerp op een verkeerde manier.
De vorm en het model van bijna alle tunning-bumpers/spoilers en sideskirts zijn van de meeste auto’s gewoon precies hetzelfde.
Elke auto vraag om een uniek en speciaal ontworpen bumper, skirt, enz.
Als je de bumpers verandert, moet je de rest van de auto daarin meenemen, althans dat is mijn mening en mijn werkwijze.
Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerIk zie het niet als kritiek en al zou het wel zo zijn,
heb gevraagd om jullie mening of het nu positief of negatief is.Bedankt voor de foto, weet ik en beetje wat er bedoeld wordt.
Mijn ontwerp is toch anders, zal wel blijken uit de verdere ontwikkelingen.
Voor de duidelijkheid, ik vind de calibra een schitterend mooie auto en verander deze dus niet omdat ik de auto niet mooi vind.
Ik wil graag een eigen ideeen inbrengen en verwezenlijken.Grt
Raymond.RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Bandiet
Ik vind het een leuk project, tis weer s wat anders. Wat ik minder vind is dat het straks waarschijnlijk meer op een mustang dan op een Calibra lijkt. Maar iedereen zijn eigen stijl natuurlijk :thumbupHet is iig origineel, en niet gewoon ergens gekocht. :wors
Gr. Diederik
Ik krijg meer reakties over de link met een mustang!
Heb je daar een afbeelding van, ik weet echt niet welk model wordt bedoeld!Grt
Raymond -
AuteurBerichten