RAYMOND.design

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 558)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Mijn ontwerp #17328544
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    FF een tussenstand
    Hoop schuurwerk

    Bedankt voor jullie toffe reakties

    Wil in het weekend proberen de kap op m’n
    calibra te monteren.

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328538
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328537
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door Mirage
    Heel mooi zo! De grill uitneembaar omdat ik m niet zie? of niet op verder gegaan?

    Helaas mensen, de grill komt er wel op!!!!!!

    Dat maakt het nu ook net mijn “calibra”:thumbup:thumbdown

    Thanks voor alle reakties,
    spoedig meer:kewlpics

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328535
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Nog een paar foto’s van de diverse stappen.

    Ik heb de calibra in een 2-k blanke matte lak gespoten, omdat ik geen binnenruimte heb en de calibra dus buiten moet staan.
    Helaas is er dan veel dubbel werk omdat ik af en toe wel een binnenruimte tot mijn beschikking heb en dan de calibra moet beschermen tegen ons natte klimaat.
    Het is niet anders!!!!!

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328534
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door Maartuh
    bewerk je de dakrails wel van binnen nog? anders gaat het dalijk van binnenuit roesten lijtk me?

    Doe ik zowieso met al het plaatstaal dat ik in de calibra verwerk.
    De 2 voorschermen die ik heb gemonteerd zijn gebruikte schermen, heb wat roestige plekken verwijderd en als eerste behandeld met een zuurhoudende primer.
    Vervolgens een paar lagen 2-k grondverf en daarna een steenslagcoating.

    Ik behandel de binnenkant van de dakrails ook, maar ik moet er nog een origineel dak in monteren (weer zagen, slijpen, lassen en vertinnen).

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328531
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    De dakrail dichtgelast met 1 mm metaalplaat

    [img]Dakrail1.jpg

    Las afgeslepen en met een brander vertint.

    [img]Dakrail2.jpg

    Het aanpassen van mijn bumper, is iets gaan vervormen door het uitharden van de polyesterhars.

    De verdere afwerking van de bumper heb ik op een andere plek dan de calibra gedaan, dus wist ik dat er nog wat aanpassingen zouden moeten gebeuren.

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328527
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328525
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Heb jij toevallig een foto van jouw zelfgemaakte achterbumper?

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328523
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door Mirage
    Geeft niks dat het geen allemans vriendje word. Dat is mijn achterbumper ook niet (ook zelfgemaakt). En als ie eind dit jaar weer de verbouwing ingaat word de complete auto een maker of breker, maar wat ik ga doen komt pas volgend jaar zomer naar buiten.

    In ieder geval succes met je project Raymond!
    PS mag ik vragen wat voor werk je in het dagelijks leven doet? (eventueel per PM) Ben nieuwsgierig.;)

    Bedankt,

    En jij ook alvast succes met je toekomstige metamorfose plannen!

    Ik doe in het dagelijkse leven heel veel, maar
    sta op de loonlijst als docent techniek voor klas 1, 2, 3 en 4 op een
    onwijs leuke vmbo school!
    Ik probeer de kids wat van mijn enthousiastme en
    creativiteit mee te geven!

    Sta jij toevallig ook nog ergens op een bepaalde loonlijst
    genoteerd

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328518
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door Mirage
    Erm wil je weten waarom? Dit is mijn 2 cents;
    Ten eerste zitten er te veel lijnen in, dit past niet bij de ruwe bouw van de rest van de neus, die is nogal grof en bruut, door deze lijnen erin te maken ga je 2 contrasterende stijlen bij elkaar voegen, en voor zover ik dit kan zien word dat niet eecht een succes naar mijn mening.
    Ten tweede maken deze verticale lijnen de bumper smal, wil je per se die lijnen erin houden maak ze dan horizontaal, dan lijkt de auto breder (zo hebben ze ook de 1e Challenger breder laten lijken met dat soort trucs).
    En als laatste komt het mij te statig over, iets voor een rolls of een mercedes, zo’n lompe sedan bak, niet voor een sportcoupe als een calibra.

    Dit is mijn mening en je moet doen wat je zelf wilt zoals je al aangaf. Zoals ik al zei bewonder ik de werk aan de neus van de auto en vind ik het een durf project, mijn bewondering hiervoor. Persoonlijk vind ik alleen dat je met de grill net de plank misslaat. Hoop dat je wat aan deze kritiek hebt.

    Kijk, hier hou ik van!
    Reakties met een duidelijke mening en goed bedoelde kritiek.

    De grill heeft in dit “project”een zeer groot aandeel, het maakt of breekt het ontwerp.
    Zelf gok ik op maakt het ontwerp.

    Ik ben inderdaad stylen aan het combineren en zoek
    daar een mooi evenwicht in.
    De vertikalen lijnen wijzen naar de motorkap en creeën
    een visuele stroomlijn.

    Over het algemeen zit ik wel op de goede lijn als ik
    met een idee kom, maar misschien deze keer niet?
    Ik ben nog steeds positief.

    De bumper, grill gecombineerd met de motorkap en skirts
    vormen straks een eenheid.

    Ik probeer ook nog de voorschermen aan te laten sluiten
    op de bumper.

    Ik denk dat het een gedurft en vernieuwend ontwerp wordt,
    maar waarschijnlijk geen allermans-vriendje!!!!

    Bedankt voor je mening/visie!

    Raymond

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328514
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door Blue Dragon
    grill rules

    Oke, but what are those rules?
    Can you tell me the grill rules?

    Thank you,

    Raymond

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328513
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door Bandiet
    Vorm vd bumper heeft wel wat weg van een RS bumper. De gril is niet mijn smaak.

    Gr. Diederik

    Niet mijn smaak is oke,
    maar ik zou zo graag willen weten
    waarom niet (puur uit interesse/nieuwsgierigheid).
    De vorm spreekt je niet aan, te veel lijnen,
    te statig of te oudbollig, enz.

    Raymond.

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328510
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    De calibra zal wel een totaal andere look krijgen, maar
    blijft hoop ik nog steeds zodanig als calibra herkenbaar!
    Dat is in ieder geval wel mijn uitgangspunt.

    Ik zelf vind eigenlijk dat een monster-bumper, shark-bumper of een F50-bumper totaal niet bij een calibra past.

    Smaken verschillen! Gelukkig maar, anders zou het knap saai
    worden in ons kikker land(je)

    Raymond.

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328506
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door CTB
    mooi grilletje maar ik persoonlijk zou het niet zo hoog doortrekken ,voor de rest sterk bezig, petje af
    greetz

    De grill moet aansluiten op de motorkap,
    die begint vlak boven de grill en sluit aan
    op de bumper!

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328505
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door wuur
    Je zou het ook nog zo kunnen doen.. ;)

    Nette bumper!

    Ik heb deze bumper al bij verschillende auto’s gezien, dat is dus het risico als het door een bedrijf wordt gemaakt.
    Er wordt dan vaak voor meerdere merken auto’s dezelfde
    soort bumper gemaakt en dan is de exclusiviteit er vind ik af.

    Nix mis mee, maar niet voor mij!

    Het is onwijs moeilijk om echt iets heel nieuws te bedenken,
    er zijn al zoveel verschillende vormen en modellen gemaakt,
    daarom heeft mijn bumper bekende/bestaande vormen.
    En toch is mijn bumper anders en is er maar 1.

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328501
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door TurboBjorn

    ;)

    Kijk, deze car heeft uitstraling en een eigen “gezicht”.

    Helaas ook een eigen prijskaartje!

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328500
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    ZIJN GEEN CHROME STANGETJES!

    Grill (is overgens nog in ruwe staat) heb ik gemaakt van
    trespa en aluminium.

    Ik wil mijn calibra een eigen gezicht geven, dus ook
    een eigen “ontwerp” grill.

    Het voordeel van een losse grill is, hij kan er duhhrrrrraf of durrrrhhop!

    Ik waardeer je mening, vind ik belangrijk en kom zo ook
    te weten wat anderen mensen mooi vinden.

    Ik hou over het algemeen voor 99% vast aan m’n eigen ideeën, vind het belangrijk een eigen stijl te hebben.
    Ik ben van mening dat er best wel veel mensen zijn met
    eigen ideeën. Vaak durven zij deze niet uit te voeren omdat
    ze niet genoeg vertrouwen in hun eigen creativiteit hebben.
    Jammer!

    Wil natuurlijk niet zeggen dat ik wel vertrouwen in mijn eigen creativiteit heb,
    maar wel wat IK wil!

    Blijf reageren en vragen mag natuurlijk ook!

    Raymond

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328497
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Ben begonnen met de uitvoering van een grill-ontwerp.

    Alvast wat foto’s van de uitvoering.

    Raymond

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328493
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Met een aantal zaken het ik weinig tot geen ervaring.

    De bumper is aardig gelukt, maar het is de eerste keer
    dat ik met polyester heb gewerkt, dus is dit tevens al mijn
    opgedane ervaring.

    Ik heb ook nog nooit een auto in matte verf gespoten of
    laten spuiten, dus ook geen ervaring.

    Ik ga er meestal gewoon voor, een beetje handigheid,
    een snufje logica en een mespuntje technisch inzicht.
    Het is als een recept waarbij je de benodigdheden al
    in huis hebt, of deze nog moet proberen te verkrijgen!

    Raymond

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328492
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door TurboBjorn

    Ga de calibra denk ik geheel in ’t mat laten spuiten, maar
    weet nu niet of ik dat in de kleur “ardenblau” ga doen!

    Ga als proef de 106 van mijn vrouw geheel mat laten spuiten,
    zij vindt het matte gelukkig ook mooi!

    Raymond

    Matlak is mooi, maar heb je je ook al bedacht hoe je dat gaat doen met poetsen…

    Bumper ziet er trouwens super uit!

    Ik zal ’t ff aan m’n vrouw vragen hoe ze het poetsen
    van de matte auto’s wil gaan doen!!!!

    Geintje hoor, ze hoeft ze alleen maar te wassen, in de was
    te zetten en de binnenkant uit te zuigen!

    Als ze dit zou lezen, zou ze zeggen; wat een ongelovige
    sukkel ben jij! Ik geef ’t niet graag toe, maar ze heeft
    meestal gelijk!

    Oke, ff terug komende op de poetsvraag.
    Alle lakken zijn glanzend en als je een matte verf wil
    moet je er matteringspasta bij toevoegen. Hoe meer
    pasta des te matter de verf wordt, dus zijdeglans, zijdemat en halfglans kan je zo ook verkrijgen.

    Als je een matte verf, bv blanke 2K-lak, gaat poetsen
    met een polijstmiddel zoals commandant, gaat de matte lak
    glimmen.

    Je kan de matte lak wel gewoon in de was zetten en de
    matte lak zo toch een beschermlaagje geven.

    Door de matteringspasta wordt de lak helaas ook
    porreus, dus moet er bij metalen delen eerst een
    laag gewone glanzende blanke lak op gespoten worden.

    Polijsten doe je alleen om de glans te bevorderen bij
    oude of sterk vervuilde lakken en/of ondiepe krassen
    weg te poetsen.

    DUS BIJ EEN MATTE LAK IS EEN POLIJSTMIDDEL UIT
    DEN BOZE EN VERDER MOET DE PRAKTIJK HET UITWIJZEN!!!!!

    Raymond

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328484
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    [FOTO’S genomen met m’n nieuwe NOKIA N73,
    3.2 megapix en Carl Zeiss lens.
    Heb ze wel enorm moeten verkleinen, echt een supermobiel.]

    Bumper in metallic en matte blanke 2K lak gespoten.

    Is niet de definitieve kleur, heb wat zitten mengen, E266 met
    50% zilvermetallic van mercedes.

    [img]http://[/img]

    Ga de calibra denk ik geheel in ’t mat laten spuiten, maar
    weet nu niet of ik dat in de kleur “ardenblau” ga doen!

    Ga als proef de 106 van mijn vrouw geheel mat laten spuiten,
    zij vindt het matte gelukkig ook mooi!

    Raymond

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328482
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door blue-vision
    Pfff.. wat een schuur werk !!! weet er alles van !

    wel mega hoor.. petje af..

    Het is inderdaad heel erg veel schuurwerk :cry,
    ik denk niet dat ik ooit weer opnieuw aan
    zo’n project begin (ik zeg dat wel vaker, maar begin er dan toch weer aan).

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328481
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Origineel gepost door Pattje*kadettje
    MOOI MOOI MOOI allemaal:D
    Ik wou dat ik geld en tijd had;)
    Maar in de toekomst komt er vast een cali bij:D en miss ook wel een manta B:angel:angel:angel

    Als ik geld had, had ik alleen de tekening gemaakt en
    de bumper wel door een bedrijf laten polyesteren!!!!

    Voor het maken van een eigen ontwerp bumper,
    heb je altijd veel te weinig tijd!!!
    Het aantal uren dat ik in een bumper heb zitten is
    schikwekkend!!!:cry

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328478
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Als 1e wil ik jullie ff bedanken voor al de reacties! Echt TOF!
    *************************************************:thumbup

    De zijkanten van de achterbumper heb ik aan de onderkant
    met ongeveer 1 cm verlengd.

    Als je de stootstrip van de bumper verwijderd en het geheel
    strak maakt, lijkt het net alsof de bumper aan de zijkant hoger is.

    Doordat ik aan de achterkant een flink stuk van de bumper heb verwijderd, wordt dat nog eens versterkt.

    EN WAAR HEB IK NU GEEN REKENING MEE GEHOUDEN?
    Het nadeel van polyesteren is dat de bumpers een flink stuk
    zwaarder zijn geworden, maar wel behoorlijk stevig!

    EN DOORGAAN MET HET PLAATSEN VAN REAKTIES!
    OOK AL VIND JE HET HELEMAAL NIX, LAAT HET ME WETEN!

    Raymond

    In reactie op: Mijn ontwerp #17328475
    RAYMOND.design
    Deelnemer

    Het gaat hier nog steeds om de originele kunststof bumper.

    Heb de binnenkant ook met polyestermat bekleed en aan de zijkanten versterkt met pvc buis.

    Ik weet nog niet of dit nu het eindresultaat is of dat ik
    er nog wat aan ga veranderen, ik denk het laatste.

    Ik moet in ieder geval de achterste demper van de uitlaat
    wat meer naar rechts verplaatsen. Er moet links en rechts
    een eindstuk komen en daar tussen komt een alu plaat.

    Ik laat de achterbumper ff rusten en ga weer bezig met
    het gladschuren van de voorbumper.
    De gril is nog in de ontwerpfase.

    Hoi

    Raymond

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 558)