Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Mirage
Neej zn auto is niet afgebrand. Zo moeilijk is da toch niet… Het ging over Porsches die afbrandden.Ik geloof dat ik de volgende X maar wat minder hard op moet
schrijven.
Ik maak 1 woordspelling (gelet de reakties) en ik krijg in een
paar dagen meer reakties dan over m’n ontwerp in 2 weken.Let op, ik doe het nog 1 X!
Ik zorg dat de achterdemper zijn warmte niet doorgeeft aan
de bodem van m’n kofferbak, ik doe er een hitteschild of isolatiemateriaal tussen.
Ik zou er behoorlijk van balen als er door de hitte van de
achterdemper
de auto zoals blijkbaar bij porsche, voor de helft zou afbranden.
Dit gebeurt niet omdat ik de demper isoleer.;)Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door tijgetje57
Hoi ziet er goed uit, mooi project. jouw calibra lijkt wel een beetje op het design van het prototype vectra. Beetje rog achtig zo…… Of was dat de bedoeling?Wel mooie look hoor!! Strak en tja idd net wat ze zeggen denk wel om je uitlaat dat hij koel blijft. Want wat er verteld wordt over porsche is helaas waar…. Maar wel raar. Want als je weet hoe porsche getest wordt….. iig beter als alle andere auto’s… audi kan er ook wel wat van..
Misschien kun je een foto laten zien van het vectra-prototype,
heb deze denk ik nog niet eerder gezien.Wat betreft de uitlaat, of eigenlijk de achterdemper, zorg ik
er wel voor dat de warmte die vrij komt geen invloed heeft
op de bodem van de kofferbak.
De achterdemper wordt ook niet echt heet, doorgang is vrij
groot en er komt nog een polyesterlaag en een aluminium
plaat tussen de demper en de kofferbak.Ik vind het over het algemeen wel leuk om mijn eigen ontwerp
uit te voeren, maar zou het niet over nieuw willen
doen omdat m’n halve auto is afgebrand!!!! :o:cryWel attent van jullie dat je mij op de eventuele gevaren wijst!!
Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerFotootje uitlaat in de maak!!

RAYMOND.design
DeelnemerGa morgen weer verder met de aanpassingen voor de uitlaat en de achterbumper.
Maak wel weer foto’s van tijdens en na de werkzaamheden!:kewlpicsHoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerNog wel ff dichtgemaakt natuurlijk!

RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Mirage
nu word je bier warm in je kofferbak, nie hendig:P:DEr staan bij mij zelden bierflesjes in de kofferbak en
als ze er een keer staan zijn ze leeg.
Bier moet zo snel mogelijk uit z’n flesje bevrijdt worden
en stromen!:PRAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Mirage
beetje roest in de koffer?;)Nee, maak ruimte voor de achterdemper.
Wilde eerst de demper gewoon aan de
bestaande bodem bevestigen, maar kon
het niet laten om het toch weer op de wat meer
ingrijpende manier te doen.
De demper komt nu voor de helft in de kofferbak
te hangen, dus wat meer verzonken.
RAYMOND.design
Deelnemer
RAYMOND.design
DeelnemerWat foto’s van werkzaamheden van de achterbumper
incl. aanpassen uitlaat .2 Simpele (55 euro stuk) rvs potten ff wat stukken af slijpen.

Een bocht lassen

Hier het voorlopige resultaat van de nieuwe achterdemper.



RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door dasmoerf
echt super knap hoe je dit voor elkaar hebt gekregen!!!!:thumbup:thumbupmaar vind het toch net wat over the top voor een calibra.
Bij het recht van voor aanzicht vind ik hem zonder de grill nog wel wat hebben, maar het zij aanzicht vind ik het jammer dat de bumper zover naar voren uitsteekt.1 ding is zeker een zeer geslaagd en uniek project!!:thumbup
Het uitsteken van de bumper scheelt maar 1 cm met een
standaard bumper. Wel loopt hij rechter en loopt ook verder door.
Ik heb de metalen standaard bumperbalk als richtmaat aangehouden, dus het diepte verschil is nihiel.Dat het je smaak niet is, oke.
Dat zijn de gezonde smaakverschillen, gelukkig!
Werd al een beetje benauwd.
Het moet beslist geen modegril gaan worden, dan vind iedereen het ineens allemaal te gek en vet.Wel bedankt voor je reaktie/mening!
Blijven reageren, je weet het :thumbup en :thumbdown reakties!!
RAYMOND.design
DeelnemerGrappig dat bijna iedereen over de grill valt.
Ik begrijp allen jullie standpunt, maar blijf vasthoudend
aan mijn ontwerp.
Met grill straalt hij wat uit, ik vind’ t zelf meer spreken en zonder grill is hij inderdaad wat meer “bruut”.Bijna iedereen rijdt met”racegaas”, dus voor mij ff niet!
Mij 1e grillontwerp bestond uit een rvsplaat met
op patroon gemaakte ronde gaten.Ben ik eigenlijk niet meer mee verder gaan.
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door CorsaF16
@ blue dragon volgens mij gaat ie de skirts gewoon van metaal maken..
@Raymond Je kan idd ook gewoon afterburners kopen.. Heb je ook een fotootje van het geheel zonder Grill? gewoon nieuwsgierigBij alles wat je kant en klaar kan kopen, weet je zeker dat je het bij een andere tegenkom.
Ik vind ronde achterlichten te gek, altijd al zo geweest.
Heb een B rekord gehad en die had ook ronde achterlichten.
Achterlichten van een B rekord heb ik nog liggen .De lichten die in plaats worden niet door andere gebruikt, behalve
door fiat 850 bezitters en worden tevens aangepast.Heb ook al gedacht aan eigen lichten, maar inderdaad de apk
keurt het zeker af.Ik heb nu het keurmerk op de 850 lampen en daar omheen
maak ik de ledringen met wit achteruitrijlicht en rood voor gewoon achterlicht. Deze komen in alle 4 de ringen, dus
wit en rood licht in dezelfde ring.Het plexiglas, 15 mm dik, heb ik al, leds zijn ook al in huis.
Alleen nog strak uitfrezen en polijsten.RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door CorsaF16
@ blue dragon volgens mij gaat ie de skirts gewoon van metaal maken..
@Raymond Je kan idd ook gewoon afterburners kopen.. Heb je ook een fotootje van het geheel zonder Grill? gewoon nieuwsgierigTuurlijk doen we!!!!!:kewlpics




RAYMOND.design
DeelnemerKopt ja, was vergeten dat ik de wielen (per ongeluk) had verwisseld en vergeten ben weer terug te wisselen, THANKS!
Ik wil er zowieso 18inch onder hebben, maar is een beetje prijzig en moet nog en hoop andere dingen doen.
Ben intussen ook m’n huis al een aantal jaren aan ’t verbouwen en dat kost vermogens.:cry
Heeft iemand trouwens enige ervaring met het monteren
van een schakelwegverkorter?
Heb er 1 aangeschaft en wil deze er in ’t weekend ff ingooien.
Is het te doen in een uurtje?:hmmzAnders moet het wachten, want ik wil ook de achterbumper en misschien
ook nog het schuifdak er in lassen.Oja, voor dat ik het weer vergeet!
Had ik eigenlijk niet bij restauraties en verbouwingen moeten zitten met mijn project?????Raymond
RAYMOND.design
Deelnemer
Dat zijn ze inderdaad, komt alleen een eigenbouw ledring omheen
met achteruitrij- en achterverlichting.Ik wil ze in de achterplaat laten verzinken, zodat het lampglas
gelijk komt te liggen met het plaatwerk.Ik maak het lampenglas van alle 4 de lampen rood.
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Bandiet
Ja die kentekenplaat verklooit straks het hele ontwerp :cry
Moet toch zeggen dat het eindresultaat mooi is geworden. Echt iets unieks :thumbupIk denk dat een zwarte gril, zwart gaas en zwarte koplampen ook niet zou misstaan bij die kleur.
Is de Calibra nu in zn geheel striploos?
Gr. Diederik
Dit is een tijdelijke kleur, heb wat restjes bij elkaar gedaan.
Gaat volgend jaar naar de spuiter en dan helemaal uit elkaar
om ook geheel de binnenkant te spuiten.Alle strips zijn verwijderd, wil nog wat met de deurgrepen doen, denk zelf maken van alu of rvs.
Ga eerst met de achterbumper stoeien, is al klaar.
Alleen nog monteren en aanpassen.
Moet dan ook de uitlaat veranderen, zit nu een geheel rvs
magnex onder van EPS.Andere achterlichten, fiat 850 coupe aangepast.
Achterklep ga ik nog veranderen, spiegels van een alfa 147
en natuurlijk sideskirts van metaalplaat maken en vast lassen.Volgens mij heb ik nog een hoop werk te verrichten!:hmmz
Grt
Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerDe tussenstand!
In ’t weekend weer ff verder gegaan met de kap en zo.
Hier een paar foto’s die ik vandaag heb geschoten1


NU MOET IK ERGENS M’N KENTEKENPLAAT AAN VAST MAKEN
BAAL IK DUS ECHT VAN!!!!!:fy1:fy1:fy1:fy1

RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Bandiet
Ook al is het resultaat niet helemaal mijn smaak, heb ik wel ontzettend respect voor wat je gedaan hebt. Ik had in het begin geen idee, dat het zo goed zou worden.
Ik zou de grill lekker zwart laten.Welke koplampen zitten er nu in?
Gr. Diederik
Heldere met ledringen (angel eyes).:thumbdown
Moet de stelmotoren nog overzetten,
moet kunnen toch?Ga ze lekker spuiten, al dat chroom:thumbdown vind ik helemaal 3X niets.
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door wuur

Ik vond m inderdaad al iets weghebben van Volvo..
Heb je al een kleur gekozen ?
Als je goed kijkt is het front niet hetzelfde als de volvo en
de grill niet als die van een audi, maar hebben er wel
de trekjes van.De grill blijft, ook de vertikale lijnen van de grill.
De horizontale lijnen wil ik weg laten vallen, daarom
heb ik de grill zwart gespoten om daarna de vertikale
lijnen mat zilver te spuiten.
Misschien verander ik nog iets aan de breedte van de stijlen en/of verminder ik het aantal stijlen.Ik ben voor 99% zeker dat het de donkerste uitvoering van
ardenblau wordt!RAYMOND.design
DeelnemerMet de grill ben ik nog aan ’t worstelen, maar weet wel zeker
dat er een grill in komt (eigen face).De koplampen vind ik zelf ook veel te bling, dus daar ben ik ook al uit en word spuiten.
Ik moest kiezen tussen deze en die zwart chrome dingen.
Vond ze eigenlijk allebei niet mooi, maar ik moest wat voor de keuring. Heb liever 3 op een rij van alfa.De banden hebben de juiste draairichting volgens het aangegeven pijltje op de band.
RAYMOND.design
DeelnemerMijn ontwerp heb ik afgeleid van de volgende voertuigen, C70, 147, XK, A6, 599 GTB.
Het is dus niet zo gek dat je iets van deze auto’s in de calibra terug vindt.
Ik heb het ontwerp alleen afgeleid van deze auto’s en geen kopie gemaakt, want ik heb m’n eigen draai er aan gegeven!
Ik heb bepaalde vormen van auto’s gebruikt die ik mooi vind en
dat het meegenomen in mijn ontwerp !RAYMOND.design
DeelnemerIk kan zelf nu ook haast niet meer wachten om hem af te maken, kan helaas alleen in ’t weekend binnen staan.
Ik ben zelf ook aardig tevreden over het resultaat (dit bedoel
ik niet arrogant), maar ben zelf nogal een miereneuker of te
wel een perfectionist en dat is soms erg vermoeiend.
Ben niet snel tevreden en moet het dan ook veranderen of
opnieuw doen.
Dat heb ik met alles wat ik maak en ontwerp(naast m’n baan).Nog maals bedankt voor jullie geweldige reakties, :thumbup
ook al vind ik het zelf niet zo bijzonder wat ik doe!Ik vind het wel steeds leuker om de foto’s van de
vorderingen te plaatsen en jullie reakties te lezen.DUS
Blijf reageren, dat motiveerd en stimuleerd mij des te meer
om door te gaan, OOK ALS JE HET NIX VINDT REAGEREN! :thumbupHoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerHier wat foto’s van het resultaat tijdens en na afloop van een lange intensieve zondag. :sleeping
Het geheel is nog niet af, ga deze week verder met het strak
maken van de motorkap en het aangepaste stuk van de bumper.De motorkap heb ik intussen weer verwijderd en binnen gezet, zo kan ik hem wat makkelijker bewerken.
Ik rij nu dus met een originele kap en die past dus echt niet bij m’n nieuwe bumper. Het is niet anders omdat ik helaas
geen werkruimte heb waar de calibra kan blijven staan.
Dus gewoon ff een tijdje voor lul rijden!Zonder grill



Met grill


Met grill zwart


RAYMOND.design
DeelnemerFF de tussenstand van vandaag, was al een beetje donker,
dus foto’s niet optimaal.Ben vandaag nog veel aan ’t schuren geweest en een paar
lagen grondlak gespoten.Zoals gewoonlijk blijkt het elke keer weer meer werk dan
ik had gehoopt.Morgen monteren op de calibra, schuren en verder passend maken en aan laten sluiten op de voorbumper.
Dan schuren, gronden, basis en 2 K blank mat.


RAYMOND.design
DeelnemerIk kan me na al die reakties nu zeker geen fouten meer veroorloven! :o
Ga morgen weer verder met de motorkap en ik zal
jullie op de hoogte blijven houden met :kewlpicsHet is en blijft een hoop werk, elke keer weer!
Het resultaat loont? -
AuteurBerichten