Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Vapor
ik gok 40 :jerryBijna goed!
43 en de energie van iemand van 18:cool:RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door meangreen
Origineel gepost door RAYMOND.design
Ik had mezelf nog niet voorgesteld!Bij deze dan!
voorstellen kan ook >>hier<<:D:D
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door robbyrood
Leerlingen????????????
Hoe oud ben je dan Raymond???
Wat voor opleiding??
wel grappig. hobbïstHoe oud denk je nu dat ik ben dan?
Heb nog een foto(tje) geplaatst, een paar
pagina’s geleden.
Heb ‘m gevonden hoor, staat hieronder!!!!!!VMBO BBL en KBL
Maak en ontwerp veel, maar beroep is gewoon
docent techniek klas 1 t/m 4.Het maken en uitvoeren van een ontwerp is m’n lust
en m’n leven!!!!!Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerBen zeker niet van plan te stoppen met m’n projectje.
Zolang ik zo af en toe in een overdekte ruimte kan sleutelen,
ga ik gewoon verder.De reakties die ik krijg van m’n leerlingen geven mij ook telkens
weer de energie en motivatie om verder te gaan,
zij vinden het alleen wel te lang duren.De vraag, wanneer is ie nou is klaar mees? word mij vele
malen per dag gesteld.Nog ff wat up to date foto’s!!!!!!


Ben op een punt gekomen dat ik er veel tijd en energie in
stop, maar daar weinig van kan zien en dat is soms wel eens
moeilijk.
Je ziet haast geen resultaat en dat heb je soms nodig om
door te kunnen blijven gaan.RAYMOND.design
Deelnemer





RAYMOND.design
DeelnemerAlles gaat nog steeds volgens schets, maar de klep kun je beter bewerken als hij nog aan de auto vast zit, dit ivm
de grote kans op kromtrekken en kan ook z’n stabiliteit gaan
verliezen.M’n opmerking sloeg trouwens op dat er volgens jullie niet
veel veranderingen waren te zien.
Die gaten dichtlassen is ook 10 in een dozijn werk, maar de rest
is voor mij althans best veel werk geweest.
Met name het opmeten en controleren van de beide kanten
gaat veel tijd in zitten.Het enige nadeel vind ik het ontbreken van een werkplek/stalling.
Hij moet elke dag buiten staan en heb daarom veel xtra werk
mbt het voorkomen van roest en lekkage.RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door RAYMOND.design
En wat vind ik hier nu weer, ja hoor, bruin ijzerrrrrr.Ik verveel me gelukkig niet!!!!

Oude achterklep verwijderd

Kunststof kapje verwijderd, dichtgelast met staalplaat en
vertint
Beide gaten voor doorvoer kabelboom dichtgelast en vertint

Nieuwe (oke gebruikte) achterklep gemonteerd en begin gemaakt met de gëintegreerde achterklep “spoiler”.

Gat ruitenwisser dichtgelast en vertint
Linker achterwielkast ook omgerold en verbreed, rechter had ik
al gerold en verbreed.
Verzwakt de aandacht?:hmmz
Heb ’t er afgelopen za en zo best druk mee gehad.
RAYMOND.design
DeelnemerEn wat vind ik hier nu weer, ja hoor, bruin ijzerrrrrr.
Ik verveel me gelukkig niet!!!!






RAYMOND.design
DeelnemerLaag en dik vind ik ook werelds, maar bij die duitsers is het
extreem laag en dik.Had hiervoor een kadett C1 sedan met de nodige aanpassingen
aan onderstel, remmen, bak, motor enz.Bij kadett C meetingen lagen er vaak stroomkabels over de weg en waren
beschermd door een smalle gasbuis waar de kabels doorheen liepen.Als die duitsers met hun kadettje aankwamen, zag je die
gasbuizen gewoon meerollen, bleven hangen aan de bodem
van die kadettjes.Je spreekt dan over een vrije bodemspelling van rond de
5 á 6 cm en dat is echt wreed.RAYMOND.design
DeelnemerIk vind de calibra ook mooi zoals hij is, afgezien de bumpers dan.
De standaard bumpers vind ik vanaf de zijkant gezien niet mooi.Toch bedankt voor je reaktie en mening, smaak is heel persoonlijk, gelukkig!
Het zou anders een saaie boel worden, toch?RAYMOND.design
DeelnemerBedankt voor jullie reakties.
Motivatie om te blijven updaten!
Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerOver de opmerking van de vergelijking met een corvette kan ik alleen dit zeggen,
iedereen ziet er wel wat van de vorm of een detail van een andere auto in mijn “ontwerp”
(vergelijk het een beetje met, al die chinezen lijken toch op elkaar?).Ik heb in het begin al vermeld welke merken ik in mijn ontwerp heb meegenomen en dat is nog niet veranderd.
Het lijkt inderdaad soms een …………….. of op een ………….!
Op m’n werk hoor ik skyline, door de achterlichten en 90% vraagt aan mij
wat voor een auto het eigenlijk is.Ik zeg dus nu gewoon het is mijn auto!!!!!!!
Het achterste zijruitje is van een hyundai coupe!
Moet helaas veel gaan aanpassen, omdat de portierruit een
stuk rechter loopt dan de hyundai-ruit.
Er zit geen mooie vloeiende lijn van de portierruit naar de hyundai-ruit, maar een flauwe knik.Ik denk dat ik die vloeiende lijn maar moet creëren door het
dak boven de portierruit aan te passen.
Ik weet alleen nog niet hoe, omdat de deur geen omlijsting heeft en daardoor moeilijk is te veranderen.Tot de volgende update met,
:kewlpics:kewlpics
Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerDe tussenstand


Nieuwe ruit

RAYMOND.design
DeelnemerDe tussen stand van de werkzaamheden aan de achterkant!
Slijpen,lassen en vertinnen!
Heb andere vertinningspasta, tinoliet.
Kon ik bij loodgieter kopen, werkt niet echt lekker.
Ga weer terug op tin-it, moet ik alleen wel weer bestellen.

RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door BadMuts
netjes :worsben benieuwd naar het eindresultaat :)
Ik langzamerhand ook,
vooral als ik weer wat heb zitten slijpen en lassen.
Ziet er vaak ff helemaal niet uit! :o:o:o:o
Oke komt dan wel weer goed, maar toch!!!!:DRAYMOND.design
Deelnemer

Zag een afbeelding van dit apparaat en dacht ff namaken.
Werkt uitstekend en eenvoudig. Gemaakt uit allemaal restmateriaal, dus bijna voor niets.



RAYMOND.design
DeelnemerDe achterlichten komen niet in de bumper,
heb eerst een plaat in en tegen de achterkant gelast.De achterkant heb ik veranderd, loopt nu vanaf de klep naar de bumper schuin naar achteren en ik heb de bumper aan
de bovenkant hoger gemaakt.
Nu is de achterkant, waar de lichten zitten, smaller geworden.Ik plaats wel en paar foto’s met wat eerdere en met de laatste werkzaamheden.
RAYMOND.design
DeelnemerAlvast ff een plaatje tussendoor :sleeping

RAYMOND.design
Deelnemer:swear:swear:swear:swear:swear:swear
:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1:fy1
:cry:cry:cry:cry:cry:cryHeb flinke shit met m’n compu,
Liep helemaal vast, kon er niets
meer mee beginnen en heb alles al weer
3X geinstalleerd en heb nu nog steeds geen e-mail.
Ben een zooi software kwijt en een hoop gegevens,
maar foto,s heb ik nog wel kunnen reden, YES.Ben al wel weer druk bezig geweest met de calibra.
Heb foto’s genomen, maar moet natuurlijk wel ff weer
m’n nokia-software installeren.Probeer eind deze week met de nieuwe updates en :kewlpicste komen.
“computers zijn echt klote dingen als ze niet goed werken”
Hoi,
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerJazeker, namelijk gisteren!!!!!
Nee hoor, dat is voor mij onmogelijk.
Doe het meeste voor de eerste keer en kan
het allemaal niet inschatten.Ik probeer elke week zo vel mogelijk te doen,
maar er komt ook vaak wat tussen.Ik heb nog best wel veel werkzaamheden voor de boeg en
verander toch ook nog regelmatig iets aan mijn ontwerp.Ga gewoon stug door en vermoeiend is het trouwens ook!
Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerDat calibra/ferrari geval lijkt op een soort hatchback omdat
de stylen aan de achterkant zijn “opgevuld”, zowel in de lengte als in de breedte.
Hij heeft geen kofferbak meer, maar een soort 3e deur.Tuurlijk wordt mijn calibra door de veranderingen een andere auto.
Ik haal een achterruit weg en verleng de achterklep?,
of ik betrek de hoedenplank bij de achterklep?Ik laat iets weg waardoor de vorm van de calibra naar mijn
idee alleen maar wordt versterkt.Als je een standaard calibra voorziet van dikke velgen
en drop ‘m 60 mm, oogt hij ook veel breder en langer, hetzelfde
visuele trukje bereik je als je een auto een lichte kleur geeft,
lijkt ook langer/groter.Ik wil ook mijn ramen lager doen lijken, ik doe dat door de
deuren aan de bovenkant bij het rubber +/- 2 cm te verhogen.
Een soort visuele topchop, maar dan neem ik de achterste zijruiten
natuurlijk ook mee.
Ik doe dit omdat ik de zijkant op de zelfde hoogte wil laten doorlopen als de motorkap.Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door CorsaF16
Jongens ik zei het toch!!!!! WAt een goed ontwerp de kleur vind ik minder maar voor de rest.. Gewoon Matzwart doenDe kleur van mijn schets is gewoon een gele markeerstift,
heeft verder geen invloed op de uiteindelijk bepalende lak-kleur.
Ik had deze stift toevallig in m’n zak zitten.Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door vmbo-masters
Origineel gepost door Mirage
Vind m zo een beetje wegkrijgen van die Cali pick-up. En lijkt een heel klein beetje op die bestaande Ferrari C-stijlen die voor een Cali te koop zijn.En waar is je benzineklepje?
Ook heb je het achterraampje niet goed getekend die loopt niet rond maar in een punt;). Maarja das details.Vind het niet echt een goede vergelijking, toch?????????
Natuurlijk weer een kant en klare pimpset?
men koopt een linker en rechter stuk voorgevormd polyester
en plakt deze aan de achterkant vast en klaar is u?Ik vind die ferrari achterstylen echt geen reet aan, spuuglelijk.
Dit vind ik persoonlijk nu een voorbeeld van je calibra
verkrachten, de verhoudingen zijn totaal zoek en echt niet
te vergelijken met mijn ontwerp.Nog ff over de tekening, het is maar een schets, gemaakt
tijdens m’n pauze onder het genot van een kop koffie.
Ben er ongeveer 15 min. mee bezig geweest, dus vol met
schoonheidsfoutjes.Ik heb overgens het achterste zijruitje wel goed getekend,
het is een onderdeel van mijn ontwerp en ga dat ook op
de calibra toepassen.Tankkleppie ben ik gewoon vergeten te tekenen, ben er ook
nog niet uit waar ik deze wil hebben.
Vind een aluklep wel wat hebben, wel een echte functionele
en niet zo’n nep plak ding.
Moet dan een andere vulopening gaan lassen.Ik moet/wil nog een hoop doen ben ik bang, maar gaande
weg zie ik mijn ontwerp vorm krijgen en dat is een vet cool
gevoel (zoals met leerlingen dat zeggen).Ik zou voor geen goud willen ruilen met een komplete bodykit
van welke tuningfirma ook!
Je eigen ontwerp maken is te gek, maar wel onwijs arbeidsintensief en kost misschien zelfs wel meer aan materiaal dan wanneer je een bestaande bodykit koopt.Zoek je een uitdaging, ben je een doorzetter en ben je bereid
om veel tijd en ook wat geld te investeren, maak je eigen ontwerp!!!!!!Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerM’n schets, met als basis een foto van de calibra.

RAYMOND.design
DeelnemerVeel werk geweest, komend weekend hoop ik de bumper af
te kunnen maken.Heb de bumper maar ff zwart gespoten, ziet er dan iets beter uit.



-
AuteurBerichten