Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
Deelnemer[rquote=1836452&tid=139553&author=erosnl]waarom gebruik je geen accu beschermer ?
http://www.heelgoedgereedschap.nl/Webwinkel-Product-2604330/BGS-overvoltage-protectie-12V..htmldan hoeft je accupool ook niet los heb je ook geen problemen mat radio code’s
gr erik [/rquote]
Thanks.
Heb dat altijd onnodig gevonden, omdat ik altijd gewoon de accu er uit haalde, bij de calibra bv.
Wat is het risico als ik bij de vec de accupool losmaak?
Radio maakt iig niet meer uit!RAYMOND.design
Deelnemer[rquote=1829963&tid=139553&author=Jerremy][rquote=1829597&tid=139553&author=RAYMOND.design]Ik Kan iemand mij vertellen of ik nog ergens tegenaan loop als ik de accu ontkoppel tijdens het lassen? Ik ben nog steeds niet goed ingelezen mbt de elektonica van de vec.(en andere auto’s met veel elektronica).
[/rquote]
Afgezien van electronica in de auto let ook op lagers, die vinden het ook niet fijn als daar (te) veel stroom doorheen gaat. dus altijd de lasklem zo dicht mogelijk bij je te lassen gedeelte indien lagers in de buurt.[/rquote]
Oké, maar ik bedoel eigenlijk of ik tegen dingen aan loop als ik de accu weer aansluit?
Heeft het invloed op de elektronica?
Ik bedoel, een andere chip gemonteerd en m’n radio krijg ik met geen mogelijkheid meer spelend, code werkt ook niet.
Dus ik knijp ‘m wel als ik de accu ontkoppel.RAYMOND.design
Deelnemer[rquote=1829944&tid=139553&author=sw_reijnders]dat is wel vet relaxed dat je een bedrijfspand hebt :D
ik zou echt direct een leuk 2-koloms bruggetje halen van Marktplaats.keep on the good work en hou ons op de hoogte :thumbup[/rquote]
Uuuuuuuh, ik zei kleine bedrijfsunit en dat heeft niets weg van een bedrijfspand.
Voor mij is het nog groot, maar voor velen nog steeds klein hoor.
Het is wel 370 cm hoog.:PRAYMOND.design
DeelnemerMeestal zijn de stoelen van een 2 deurs gelijk aan een 4 deurs, heb ik ervaren. Je mist dan alleen de zijhendel en kabel om de stoel leuning te ontgrendelen.
Maar pas maken kan idd altijd, is alleen wel eens prettig als er iemand al ervaring mee heeft gehad.
Kan de slede overzetten en dan past het ongetwijfeld.
Ik zal alleen de verstelbare lendesteun van de vec gaan missen.
RAYMOND.design
Deelnemer[rquote=1829736&tid=139553&author=crazijbertje]oh en de cali dan???
die ligt helemaal stil???
gr bertje:agent[/rquote]
Yep, maar die gaat niet weg.
Staat nog steeds op dezelfde plek en het plan is om er in ? mee verder te gaan.
Zelfs mijn vrouw vindt nu dat ik ‘m niet weg moet doen en dat wil ik horen.:PVectra wordt bedrijfsauto en dus zo ook op naam van het bedrijf te staan. Deze is dus ff belangrijker dan de calibra.
Calibra staat bij mij nog steeds op 1.Mijn vrouw rijdt nog elke dag met haar 106 uit ’93 en die wil ook gewoon geen andere auto, betekent wel dat het onderhoud en aanpassingen voor mijn rekening zijn.
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door rooiepeet
ik weet niet waar je nu precies heen wil, maar gaat eerst eens rustiger/zuiniger rijden en kijken wat er dan met het verbuik gebeurd, dan kan je daarna na gaan of er iets kapot is of niet goed meer werkt, want ik krijg een beetje de indruk dat je echt wel goed zit te trappen en ja dan gaat zijn motor natuurlijk zuipen ook.Op dit moment nergens heen!:sleeping
Ik probeer me zoveel mogelijk te houden aan de max snelheid.
Ik schakel tussen de 2000 en 3000 rpm.
Dat lukt aardig, maar wil af en toe ook wel eens ff een beetje snel accelereren.
Ik doe Geen gekke dingen en zeker niet als de motor nog koud is.
Een olie temperatuurmeter zou overigens geen overbodige luxe zijn.
Motor start in 1X loopt stationair mooi en rustig (afgezien ’t feit dat als hij koud is op een diesel lijkt), verder geen gekke dingen.
Geen tot zeer weinig olieverbruik.
Ik rij wel met een open luchtfilter, misschien een mantel om bouwen waardoor hij alleen van voren lucht krijgt?
De chipkerel, een duitser, vertelde mij dat m’n lmm waarschijnlijk aan vervanging toe is, omdat de motor in de
lage toeren niet veel doet.RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Rubyvectra_A
Stevig doortrekken is tot aan de toerenbegrenzer?……….. dan wil ik ik niet weten wat je doet als je een potje gaat scheuren :oIk zou er toch es over gaan na denken…… niet alleen voor het verbruik.
Groet Tim
Ik zei het alleen, wil niet zeggen dat ik het doe!
Heb pas 2 X door getrokken tot de begrenzer, was na de chip wissel en daarna niet meer.
Met de calibra trok ik ‘m door tot aan de 8200 toeren, vind de calibra veel leuker rijden overigens, helaas staat hij al
2 jaar te wachten om afgebouwd te worden.En mijn kadett c1 sedan reed meestal 1 op 4, dat komt omdat je in een kart rijdt met weggoedkeuring.
Die dingen wegen niets en dan een 2.2 of 2.4 met uitgebalanseerde krukas en afgewogen drijfstangen, 3 liter aanzuigbuis + gasklep, scherpe nokkenas, groep A uitlaat, enz.
Veel vermogen hoog koppel kleine tank en veel dorst.
Was m’n allerleukste auto, gevaarlijk speelgoed dat wel, heerlijk.
Oeps ben off-topic!Kan het m’n lmm zijn die vervangen moet worden, onderin vind ik ‘m niet vooruit te branden, dat zij die chiptuner namelijk.
Zuinig rijden doe ik met mijn blauwe chinees, de 4-takt scoot.
Rij met 1 volle tank 2 weken, volle tank kost €7,80.
En daar rij ik altijd dezelfde stijl mee, snel en top.RAYMOND.design
DeelnemerIk ben heel vervelend, want wat is normaal en wat is lekker doortrekken?:P
Van wat ik normaal vind, heeft mijn vrouw een hele andere mening over en lekker doortrekken is bij mij tot aan de toerenbegrenzer.
RAYMOND.design
DeelnemerJaaaaaaaaaaaaa, maar voor iedereen is rustig aan niet hetzelfde, toch?:hmmz
RAYMOND.design
DeelnemerDa’s mooi, vind boven je hoofd tig lassen nog steeds een
kunst om het goed te doen.Heel verhaal neer gezet terwijl jij het zelf al weet :P
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Chelke
spruitstuk is gewoon Co2 te lassen hoor, hoeft niet persee rvs.Ik hoop niet voor je dat je dit advies heb opgevolgd.
Het kan met gewoon lasdraad, maar dan had je beter een
gewoon stalen spruitstuk kunnen nemen.Mig/Mag lassen wordt in de volksmond co2 lassen genoemd,
omdat er over het algemeen met een menggas (20 % argon en 80 % co2) wordt gelast en soms zelfs met alleen co2.
Als je het goed wilt aanpakken gebruik je bij rvs ook wel waterstof, zuurstof of helium bij het menggas.
Bij aluminium gebruik je over het algemeen 100 % argon.Een rvs (roest vast staal) spruitstuk moet altijd met een rvs draad of elektrode gelast worden.
Gebeurd dit niet, gaat het rvs roesten en dat is 100 % zeker.Lasmethoden zijn, mig met een rvs lasdraad, tig met een rvs lasdraad/staaf (100 % argon bij alle materialen) en met een beklede rvs elektrode.
Na het lassen van rvs de lasnaad met een rvsborstel schoonmaken, nog beter is beitsen met een rvs beitspasta
(bevat salpeterzuur en fluorwaterstofzuur).Helaas woon ik niet in de buurt, gewoon ff googlen.
3 november 2010 om 15:26 In reactie op: Welke is nu het meest populair, oftwel, wat rij jij? #17748749RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door sw_reijnders
origineel gepost door Edvries
origineel gepost door Navy
Vraagje. Er zijn 6 mensen die “anders” rijden dan een Vectra sedan, hatchback of station. Welk ander model Vectra is er nog meer dan!? :hmmz :wtf:D
Vectra cabriolet
Vectra off the road
Vectra coupe
Vectra mpv
Of gewoon bezoekers van de andere types maar die hier graag komen. (uiteraard):jerry;)
Je vergeet de pickup ;)

Die is echt vet, wat een gave car.:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
Zou zo in het standaard vectra progamma kunnen.28 oktober 2010 om 21:09 In reactie op: Welke is nu het meest populair, oftwel, wat rij jij? #17748730RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Edvries
Misschien een idee voor een volgende poll; welke zou je eigenlijk liever willen rijden. Hahahahah.Gaat het nog steeds om auto’s?:P:P:P:P
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door GRLWBNL
Nu ik er meer op let zie ik steeds meer stations die het er wel netjes op hebben. En dat zijn over het algemeen auto’s waarvan ik niet denk dat het gedaan is voor 100 euro per raam. Het kan dus wel!Dat per strook van 15 cm heb ik eerder gezien, dat wordt echt NIET mooi! Het is echt tering moeilijk om die stroken mooi op elkaar aan te laten sluiten!
Ik zal me ook wel eens gaan verdiepen in dat vinyl, misschien dat er ook varianten zijn die niet 100 % verduisterend zijn.
Stroken zijn ook niet mooi, maar het wordt wel gedaan.
Ik zie ook vaak van die vito’s met gekreukt folie en grote luchtbellen op de ramen, ziet er niet uit:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdown
Je hebt raamfolie die je ook kan bedrukken met allemaal hele kleine gaatjes erin, is dacht ik ook een vinylfolie.
28 oktober 2010 om 18:46 In reactie op: Welke is nu het meest populair, oftwel, wat rij jij? #17748723RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door crossagek
origineel gepost door RAYMOND.design
Probeer nu eens allemaal te omschrijven waarom je de door jou gekozen auto zo mooi vindt.
Wat maakt de auto voor jou zo bijzonder dat je die keuze
hebt gemaakt, uit zoveel verschillende merken en typen auto’s.Staan weinig mensen bij stil, is ook moeilijk te verwoorden.
Ik heb de GTS uit praktisch opzicht gekocht . Januari is mijn vriendin uitgerekend en aangezien ik een corsa C gsi reed welke niet geschikt was als gezinsauto , moest er een andere auto komen .
Ik heb o.a gekeken naar een Astra H , zafira OPC , vectra C station , astra G station en bij toeval bij een GTS .
nadeel van de astra H was dat de achterlichten schuin aflopen waardoor de ruimte om een buggy of kinderwagen in de kofferbak te krijgen niet overhoud .
zafira OPC duur in aanschaf en onderhoud
vectra station en astra station meteen dat degelijke gevoel en wel een hele grote omschakeling van auto als waar ik eerst in reed . plus het feit dat ik in mijn garage geen ruimte had voor een station .
bij toeval een GTS bekeken en ik was verbaasd door die enorme kofferruimte en toch een beetje een coupe model , dus sportieve uitstraling wat wel bij me past met mijn 31 jaar oud . GtS past trouwens ook maar net in mijn garage ;)
Toen ik ook nog een leuke inruilprijs voor mijn C gsi kreeg was de keus snel gemaakt ;)
mijn Gsi die het veld moest ruimen :
Dit verhaal vind ik :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup :jerry
Who’s next?
27 oktober 2010 om 22:21 In reactie op: Welke is nu het meest populair, oftwel, wat rij jij? #17748715RAYMOND.design
DeelnemerProbeer nu eens allemaal te omschrijven waarom je de door jou gekozen auto zo mooi vindt.
Wat maakt de auto voor jou zo bijzonder dat je die keuze
hebt gemaakt, uit zoveel verschillende merken en typen auto’s.Staan weinig mensen bij stil, is ook moeilijk te verwoorden.
27 oktober 2010 om 22:15 In reactie op: Welke is nu het meest populair, oftwel, wat rij jij? #17748714RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Jerremy
origineel gepost door RAYMOND.design
Of je nu een Vectra A, B of C neemt en dan een model sedan, hatchback of station?
Je zet er grote (wielkast opvullend) dikke (gelijk met of net iets binnen de wielkastrand) wielen eronder, verlaagd de auto zoveel mogelijk, ramen tinten, alle stickers, type en embleemplaten eraf, leuk dempertje eronder, heldere koplampen en ze zijn allemaal mooi en vet om te zien.In kleur meegespoten zijstootlijsten en deurgrepen is sowieso een vooruitgang bij elke vec die dat standaard niet heeft.
De kleur van de auto is ook erg bepalend voor en kan nmi een model maken of breken.
Ja maar dat is natuurlijk een kwestie smaak.
Bij dat ‘leuke einddempertje’ gaat het namelijk naar mijn smaak fout… Afgezien van het feit dat ‘leuk’ in ieders perceptie anders is.. ‘leuk’ is naar mijn beleving bij mensen vaak een pijp die uitsteekt, takke veel k*t herrie maakt, vonken trekt bij drempels (met die verlaging van jouw erbij) en dan het liefst Nippon style is links & rechts op een 1.6 16V :puke.. Evenals heldere koplampen (mocht je daar angel eyes mee bedoelen of die lexus-look troep). Een ware verschrikking (m.i.) tenzij het de originele B2 xenon lampen zijn. De mooiste koplampen op een Vectra B (persoonlijk vind ik dat dus..)Maar daar gaat deze topic toch over, smaak en daar valt niet over te twisten (alom bekent) :jerry.
Met een leuk dempertje bedoel ik een mooie rvs uitlaat, met een mooie donkere sound.
Ik zelf persoonlijk vind de meeste standaard dempers een zielige vertoning.
En de demper moet vooral niet uitsteken, da’s zo fout!:thumbdownKoplampen met angel eyes vind ik mooi als ze matzwart zijn en alleen de reflector/lamp niet.
Die ledringen (angel eyes) ook gewoon matzwart, zie je ze niet.
Lexuslampen? alleen de naam al :puke. Da’s ook niet mijn ding, te veel glim en plastic-chroom.RAYMOND.design
DeelnemerDe Gegoten vinylfolie waar ik het over heb is helemaal dicht,
je kunt er dan niet doorheen kijken :cry:cool::cool::cool:.
Is een alternatief voor die raamfolie.Er was een aantal jaren geleden een kerel die zonnebrillen ontwierp en ook de glazen kleurde.
Hij kon bijna alle kleuren maken en dat deed hij met ecoline of textielverf.
Hij legde de bril met de glazen in een pan met die verf in water opgelost en liet dat koken voor een aantal minuten.
Verf was daarna watervast en krasbestendig en de glazen waren mooi egaal gekleurd.
Hoe langer in de kokende vloeistof, hoe donkerder het resultaat.Nadeel bij autoruiten is dat je een hele grote pan moet hebben :P:P:P:P.
Je kan ze ook spuiten met speciale glasverf of die spuitbussen voor achterlichten, moet je alleen heel erg goed opletten dat je geen stof op je raam hebt.
Ik ga wel ’s ff op zoek naar beter spul om te gebruiken voor
bolle autoruiten.27 oktober 2010 om 16:13 In reactie op: Welke is nu het meest populair, oftwel, wat rij jij? #17748706RAYMOND.design
DeelnemerOf je nu een Vectra A, B of C neemt en dan een model sedan, hatchback of station?
Je zet er grote (wielkast opvullend) dikke (gelijk met of net iets binnen de wielkastrand) wielen eronder, verlaagd de auto zoveel mogelijk, ramen tinten, alle stickers, type en embleemplaten eraf, leuk dempertje eronder, heldere koplampen en ze zijn allemaal mooi en vet om te zien.In kleur meegespoten zijstootlijsten en deurgrepen is sowieso een vooruitgang bij elke vec die dat standaard niet heeft.
De kleur van de auto is ook erg bepalend voor en kan nmi een model maken of breken.
RAYMOND.design
DeelnemerDie folie uit de autoshop, is niet rekbaar en ook niet als je het verhit met een föhn of brander.
Heb ’t zelfde probleem, dacht dat de folie kon vervormen door te verwarmen (zoals je met gegoten vinylfolie’s kan doen).
Het gaat of kreuken of het krimpt of het smelt met als resultaat een gat in de folie.
Het nadeel is ook dat de verwarmde folie zeer snel weer afkoeld en daardoor bijna niet te vormen is.Ik denk dat ze een andere soort folie gebruiken op die joeptjoep filmpjes. Het kreukt daar ook niet en plooien halen ze er zeer makkelijk weer uit. Dat hoef je met die goedkope shitfolie niet te proberen, plooi is en blijft een plooi.
Met die goedkope kreuk-folie snijden ze meestal stroken van zo’n 15 cm en brengen die dat overlappend op de achterruit aan.
Resultaat heb ik echter nog niet in levende lijve mogen bewonderen.Denk dat ik anders gewoon zwarte vinylfolie op m’n ruiten aanbreng, super mooi strak te krijgen, nadeel alleen is 100%
verduistering of 0% licht doorlatend.22 september 2010 om 19:05 In reactie op: bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja! #17731294RAYMOND.design
DeelnemerEr is wel, nog steeds, een constant aanwezig gesis (aanzuig of blaas geluid) aanwezig, ik ben het niet, ook geen leeglopende band en
terug sissen helpt ook niet.22 september 2010 om 15:46 In reactie op: bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja! #17731293RAYMOND.design
DeelnemerIk heb vanmiddag bij stationair lopende motor ff de stekker van de lmm los gehaald en het motormlampie ging branden.
Meteen weer aangesloten en lampie ging uit en het gekke is dat het nu niet meer brand tijdens het rijden en ook de motor ook niet meer inhoud. Tja??????????????:hmmz21 september 2010 om 22:34 In reactie op: bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja! #17731291RAYMOND.design
DeelnemerMorgen maar weer het dichte plaatje er tussen uit halen en kijken of er verandering in optreed.:swear
21 september 2010 om 20:15 In reactie op: bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja! #17731290RAYMOND.design
DeelnemerOké, dus nu nog een op-com aanschaffen:hmmz
21 september 2010 om 18:01 In reactie op: bij regenachtig weer is het een beest, is het droog tja! #17731288RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door teungts
bdp zit op de krukas poeli en nokkassensor op de nokkenas distrubutie zijdeOké, thanks!:thumbup
Zijn dit soort storingen nu met een op-com te lezen?
-
AuteurBerichten