Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door jack-ass
Origineel gepost door Mirage
lexan kost ook een godsvermogen.valt ook wel mee hoor 22 euro de vierkante meter
alleen het snijden op maat kost een godsvermogen moet namenlijk gevreesd wordenHet frezen kan ik zelf wel, alleen de bolle vorm er in krijgen
wordt nog een spannend karwei.
De oven (in de keuken) moet op de juiste tempratuur worden ingesteld en
dan wachten tot het kunststof zacht gaat worden.
Dan in een mal (de originele calibraruit) af laten koelen en
de ruit is klaar.
Misschien nog een tintje geven.RAYMOND.design
DeelnemerHeb veel moeite om de juiste vervangingsruiten te vinden
voor de zijkanten.
Heb 2 zijruiten van een hyundai coup liggen, maar die
zijn het net niet helemaal. Het is wel de juiste bolling,
maar net iets te hoog en de bovenkant loopt net niet
mooi door met de ruit in de calibradeur.Ford puma, renault megane coupe en nog vele andere
auto’s komen niet in aanmerking.Ruiten op maat laten maken kost een vermogen en dan
alleen door het verkrijgen van de bolling door het gebruik
van een mal.Heeft er iemand ervaring met plexi, acryl, lexan of polycarbonaatglas (verschillende merknamen) als autoruit?
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door AsconaC20NE
vraag me zo stiekem wel af hoe je huis er dan wel niet uit ziet :Pmaar de calibra gaat de goede kant op, ookal is het nu op een zeer laag pitje
Plaats binnenkort wel wat foto’s
RAYMOND.design
DeelnemerHet project staat een beetje stil (helaas).
Dat wil niet zeggen dat het wordt beeindigd,
alleen op een heel laag pitje wordt gezet.Heb er nu gewoon de tijd en de ruimte er niet voor.
Probeer de komende weekenden nog wel wat te doen, ben
niet happy met de achterkant en met name de kofferklep.
Ik ga de kofferklep vast lassen, dus de naad tussen klep en
carrosserie gaat dicht.
Ik probeer een vlakke klep te maken in het horizontale gedeelte
en verplaats de ronde achterlichten een stuk naar boven.
Dit kon ik in eerste instantie niet doen ivm de achterklep.Ga dan de calibra in een garagebox stallen.
Heb deze voor een jaar gehuurd en is puur voor stalling,
lopen verwarmingsbuizen doorheen en dus heerlijk droog/warm.Maak m’n huis af en gaat dan de verkoop in, na 10 jaar ontwerpen en verbouwen.
In m’n huis ben ik overgens nog veel verder gegaan dan bij
de calibra, daar valt de calibra bij in ’t niet (vind ik zelf).
Veel met staal, hout en glas (plaats wel een paar foto’s).
Daarna op zoek naar een vrijstaand huis met een stuk grond en
een hele grote garage/schuur/werkplaats.De calibra moet dus ff wachten, maar stoppen doe ik echt niet.
Kom de komende weken nog wel met nieuwe foto’s
Hoi
Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door metaaltebbes
Wat gaat daar een werk in zitten man,heb het gehele project van begin tot eind (even) door zitten nemen,de achterkant is echt héééélemááá’l het einde,die zou je er bij mij ook zo op mogen knallen,de grille vindt ik persoonlijk minder,vond hem zonder die trespa spaken veel vetter,maar een diepe buiging voor je doorzetten,ik was er allang mee gestopt,ideeën zat,alleen de sjoege niet om er ook daadwekelijk iets mee te doen…RESPECT!!!:wors:wors:worsBedankt voor ’t compliment, ben zelf nog niet echt helemal tevreden.
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door robbyrood
Maaar uh Raymond , ga je verhuizen….TOPMOVERS onder de werkbank!!!
Hee , meer foto’s . ziet er echt apart uit!!!!!!!
Nog niet, verhuisdozen hebben ze gebruikt voor op m’n werk!
Gaan wel op zoek naar een vrijstaand huis/ 2 onder1 kap woning met grote tuin en garage of mogelijkheid tot
het bouwen van een flinke garage/werkplaats.Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerHeb alleen nog in ’t weekend tijd,
gaat nog wel ff duren.
Heb de calibra nu toch maar geschorst, scheelt weer
een paar euriesssssss
RAYMOND.design
DeelnemerFoto van m’n engels wieltje
:cool:
RAYMOND.design
Deelnemer:kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
Ben zoals ik eerder al zei, net pas weer met de calibra
begonnen.Ik blijf het nog steeds een uitdaging vinden, maar vind het wel lang duren.
Ik werk er nu alleen nog maar in het weekend aan en niet
meer, zoals voorheen, door de week.

Voor de zijkanten heb ik nieuw plaatstaal gebruikt en een
beetje bewerkt met m’n zelfbouw engels wieltje.
Het horizontale stuk plaat is afkomstig van m’n oude motorkap.



RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door CorsaF16
Hey Raymond lukt het nog een beetje met de Calibra.?Ben er weer mee begonnen, andere projecten tussen door
gedaan! Zoals het 106-je van mijn vrouw.:kewlpics
Achterspoiler moet er nog op en die car nog +/- 6 cm laten zakken.
Spoilertje onderkant voorbumper is gemaakt van de
stootstrips van m’n oude calibra achterbumper.
Heb ik gelast met soldeerbout en strook bumpermateriaal.

Bezig met het installeren van een universele CV, werkt prima.
Linker luchtrooster moet ff opnieuw worden gespoten.
Zal update calibra straks ook wel ff plaatsen.
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door wuur
Was dit geen betere optie geweest voor je achterlichten ?
Dan blijft het toch een beetje binnen het merk..
Was ik inderdaad ook van plan, maar zag toen een calibra
met deze achterlichten en dan is het voor mij niet origineel meer.
Ik heb ook nog 4 rekord B achterlichten liggen.RAYMOND.design
Deelnemer:kewlpics van tussenstand calibra + 106
Nieuwe randen ingelast, randen uit oude calibra
voorschermen geslepen en op achterschermen gelast.
Randen komen nu iets meer naar buiten, heb bumper
ook gelijk maar weer wat veranderd.







RAYMOND.design
DeelnemerBedankt voor de veren, heren!
Ben op ’t moment met ’t peugeotje van mijn vrouw bezig,
gewoon 1-voudig.
Zij mag het zeggen en ze wil het simpel houden.
Booskijkertje, slot achterklep en R-portier weg, dakantenne
verwijderd en dan bumpers meespuiten, beetje verlagen en
ardenblau variant D, afgewerkt met een matte blanke 2K lak.
Plaats wel een prent als het zo ver is.Calibra gaat er af en toe tussen door en gaat steeds “mooier” worden (althans dat vind ik).
Probeer z.s.m. te komen met :kewlpics
Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerOpendakrand vastgelast, vertint en 1e laag vezelplamuur.



Zijlijsten dichtgelast en vertint



Nog ff ’t kontje!!!!

Tussedoor ook ff voorkant motorkap van 106 phase 1
van mijn vrouw strak gemaakt, staalplaat over standaard ribbels
gelast en booskijkers gemaakt, ook in plaatstaal.
Proefstukje blauw gespoten, wordt deze kleur in ’t mat
uitgevoerd.
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door CorsaF16
Handgrepen ook????Deze gaan wel weg, maar er komen wel grepen op.
Heb al een ontwerp gemaakt, maar moet deze
nog uitwerken.
Wil ze van aluminium maken, uiteraard zonder sleutelgat.Wil eigenlijk ook suicide deuren!!!:D
Ben ook nog steeds aan ’t stoeien met een idee voor een andere tankdop
en een andere plaats voor de vulopening.:hmmz:hmmz:hmmz:hmmzRAYMOND.design
Deelnemer:kewlpics van de zijkant, niet echt veel gebeurd.
Ben aan de voorbereiding begonnen van het “cleanen”
RAYMOND.design
Deelnemerzou het best onder de baas z’n tijd kunnen doen, maar dat
doe ik niet.Vertel de kids wel wat en hoe ik het doe en wil ze er het komende
schooljaar ook kennis mee laten maken.
Niet mijn auto, maar een heel leuk project waarbij ze zelf
een auto (klein 1 persoon’s) mogen maken.Of alles wat ik doe goed gebeurt weet ik niet, probeer zelf
wel alles zo goed mogelijk te doen en ben continue bezig
met het verzamelen van vakkennis en het vergroten van mijn
technische kennis en vaardigheden.Zo nu een paar :kewlpics
Ben aan ’t stoeien geweest met m’n originele open dak die ik nog
niet had, maar wel graag wil.:PGa morgen beginnen met het vastlassen van het dak!
Hopelijk kan ik het golfplaat-effekt vermijden.:o:swearBegin eerst met een puntlasapp.
Heb ’t dak eerst bewerkt met een verzettang, zo heb ik
wat meer vlees en minder kans op golven.Ik ga de lasnaden ook nog vertinnen!
Moet lukken?


RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Patricio
Ik lees dit topic al heel wat keer, en elke keer krijg je door iedereen een tros veren in je kont gestampt, maar als iemand dan een keer zijn persoonlijke smaak geeft en zegt dat ie die retro-achterlichten niet zo mooi vind, reageer je kinderachtig (zoals je zelf zegt).
Dat is dan toch ook niet echt nodig….
Er zal geen veer meer bijpassen, dus een kleine opmerking moet je toch wel kunnen accepteren ?!?
:jerryIk heb iig nu ook jouw mening weten los te krijgen!!!!:jerry
In het begin van dit topic heb ik duidelijk vermeld dat ik
graag eerlijke reakties wil ontvangen en zowel posi als
nega.Wat ik wil is dat er wat meer met eigen ideeën en eigen
innitiatieven wordt gedaan.Ik heb jou iig wakker geschut??????
Of iemand het nu wel of niet mooi vind is voor mij niet zo
belangrijk, maar wel waarom en hoe dan wel!
Hoe zou jij het dan doen?????
De reakties zorgen er wel voor dat ik er mee door blijf gaan,
het is voor mij zeker een positieve motivatie-kick!
:thumbupIk weet ondertussen van m’n zelf wat ik wel en niet mooi vind.
Ik ben echt tevreden over m’n ontwerp, maar vind ook dat
het nog beter en/of mooier kan.
Ik probeer mensen te stimuleren hun eigen idee vorm te
geven en niet de makkelijke weg van de massa te kiezen.Dus kom met je eigen ideeën en zet ze op dit forum.
Maak schetsen/tekeningen en laat ze zien, bespreek ze.Ik vind die uitspraak van die retro-lampen wel een topper.
Houden we erin en die veren haal ik er uit, krijg daar
onherroepelijk aambeien van.Dus bij de reaktie die lampen gatver (beetje aandikken),
wel ff wat jij voor lampen zou nemen!!!!Hoi
Raymond :cool::cool::cool::cool::cool::cool:RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door robbyrood
Jo Raymond, N95 is 5,6 M-pixel , met een Zeiss lens, ……..ik heb er een sinds kort.
Maar je zit in dezelfde leeftijdscategorie— ik ben ook al 38 en ik vind dit ook zo gaaf!!!!
Ga zo door, ding word echt UNIEK!!:wors:wubking:Wat heb jij er nou voor betaald?
Met een abonnement van ???? Hoeveel euries????Wil ‘m echt graag in mijn bezit zien te krijgen.
RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Mirage
Respect voor eht werk, de achterbumper en achterlichten vind ik er alleen niet in passen, achterbumper weet je waarom, achterlichten omdat ze te ouwelijk aandoen. Maar das smaak, en succes ermee ;)Ach ja, wat is nou smaak?????:P
Allemaal dezelfde bumper? of allemaal dezelfde “afterburners”?????:cryBouwjaar van de achterlichten is 1971.
Ze zijn dus al 36 jaar oud!!!!!(calibra 15 jaar)
Zien ze er nog goed uit, maar ja zijn natuurlijk
geen lexusachterlichten of after burners? want die zijn vet, toch?:P
Iedereen wil ze hebben en je kan ze bijna in alle auto’s proppen. Kan er ook ledlampen van hella in zetten, heeft
ook nog niemand? :PSorry ff beetje kinderachtig doen.:P
Heerlijk zo af en toe.Ik ben zeer tevreden over de achterlichten, had bijna ook
nog manta A lichten gekocht.
Heb nog nieuwe ronde rekord B achterlichten liggen en
ronde corvette achterlichten, maar die zijn niet mooi meer.Breng er wel een “nieuwerwetse” zelfbouw ledringen op aan, rond de 850 coupe achterlichten .
Het is zo’n goed gevoel om een eigen smaak te hebben
en dat ook te kunnen uitvoeren, raad het iedereen aan.
Het belangrijkste is dan ook om die vast te houden, wat
anderen er ook van mogen vinden!!!!!!:thumbupRAYMOND.design
DeelnemerHeb van de week een set iat 850 coupe achterlichte
erbij gekocht, altijd handig en kan nu 4 dezelfde lampen
plaatsen. Je hebt namelijk 2 verschillende lampen per kant,
zowel het glas als het huis.Hier komen weer wat :kewlpics:kewlpics:kewlpics:kewlpics
Rechts origineel glas voor achteruit en reflector,
links de door mij gespoten versie……





RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door VanMan
Hey Raymond,heb ik toevallig vorig jaar samen met jou de lascursus gedaan in Den-Haag / Rijswijk, toen ’s avonds op die middelbare landbouwschool ?
Ik dacht je hoofd te herkennen op de foto
Adriaan
Ben heel slecht in namen, maar de rest klopt wel.
Wat een bud zooi was dat zeg.Heb 2 weken geleden m’n 1e lasonderdeel van het eindexamen techniek afgenomen bij leerlingen van
klas 4.Heb jij er nog wat van opgestoken en/of doe jij er nu wat mee?
Grt
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Mirage
heb eindelijk zin gevonden m te posten.
Als je dus alleen je kofferklep veranderd en de rest laat
zoals het is, vind ik dat het er niet echt bij hoort!
Ik mis de ronding van de achterruit.Het is keurig afgewerkt, echt mooi werk, maar ik vind het persoonlijk te hoekig.
Ik wil proberen de vorm van de originele ruit aan te houden
en niet zoals hier ineens bijna haaks de hoek om.Ik ga mijn achterruitje waarschijnlijk niet zo diep als bij de belg
plaatsen, maar hoe wel??????RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door CorsaF16
Vind het echt wel super gaaf… Maar ik dacht dat je het ruit ook anders ging maken?? Dat project van de baan?Gaat nog steeds door, maar alles op z’n tijd.
Het is zo ongelovelijk veel werk en veel beslissingen
nemen tijdens de werkzaamheden.
Je kunt niet alles van te voren plannen, je verzint het soms
terwijl je er bij staat.Ben nog met de constructie van de raamsponning in
de achterklep aan het stoeien, een kleine knik in de kabel.
Ik kom er zeker wel uit, maar heeft ff tijd nodig en die
gebruik ik dan eerst voor de handelingen waar ik wel uit ben.Tot de volgende update!!!!!:thumbup
Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerWat is de stand nu????????????????
Het is en blijft een onwijze klus en soms zie ik er geen heil
meer in.
:cry
Dan toch is er weer die positieve stimulans wanneer
ik de vorderingen weer aanschouw (niet arrogant bedoeld).
Nog lang niet klaar en zeker nog niet strak, maar er ontstaat iets!!!!!:DEen paar :kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics
Alle foto’s maak ik nog steeds met m’n NOKIA N73,
echt een wereld toestel met een prima camera van
3.2 megapixels.
Maar er is nu een nog betere NOKIA N95 met 5.0 megepixels.
Misschien volgende maand?


FF kijken of ze passen, moet ze alleen nog helemaal rood
spuiten en een plexiglas ledring maken.
Gebruik hiervoor een plaat plexi van 15 mm dik en frees daar
een ring uit. Het binnenste gedeelte dat ik er uit frees wil ik
gebruiken voor om een paar extra mislampen in de bumper.

-
AuteurBerichten