Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door meangreen
heb blijft leuk om je update’s te bekijken.v.w.b. de deur: na de facelift zijn deze verstevigingen doorgevoerd.
De deur zonder buizen is dus van voor de lift :)Ik plaats in de “buis-loze” deur de buizen er zelf wel in,
zitten niet echt ingewikkeld vast!Ik wil de calibra toch voorzien van een rolkooi!
Kijk of ik er zelf 1 kan maken van alu of rvs :hmmz
en dan meteen ook een extra stang langs de deuren.RAYMOND.design
DeelnemerBen nu bezig met de andere deur!


RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door jack-ass
origineel gepost door RAYMOND.design
origineel gepost door jack-ass
ik weet het niet ,vind het persoonlijk niet zo geslaagd.
lijkt een beetje op een pick-up
respect voor het werk
ik ben bang dat er straks geen calibra lijn meer inzit
het is een beetje over-done mischien is dat de bedoeling??Je hebt met de pickup, calibra lijnen en het over-done gedeelte wel gelijk.
Pickup heb ik door de “kofferklep”te verhogen wel opgelost.
De calibralijnen zitten e nog wel in, maar mondjes maat.
Het overdone gedeelte was niet de bedoeling, is er in geslopen.
Telkens weer aanpassen en veranderen.
Ik werk heel veel op gevoel en merk dat sommige ideeën op
papier zeer moeilijk tot helemaal niet uitvoerbaar zijn.De afbeelding van de photo shop, lijkt niet op mijn ontwerp zoals deze nu is.
ik vind het reuze knap dat je dit allemaal kan.
ik had graag gewild dat ik de helft van dit alles kan doen.ik ben jaloers op je kunsten
inderdaad de fotoshop is niet echt gelukt maar is meer een impressie hoe hij :Pof zij zou kunnen worden.
we wachten met zijn allen maar ff af waneer hij klaar is en wil hem graag een keer in het echt zien om te kunnen oordelen.
verder lekker ddor blijven gaan en zoveel mogenlijk op je gevoel afgaan.het is jou auto en is de enigste calibra die er zo uit ziet,dat is uniek en daar doe je het ook voor.Ik heb ook dingen waar je zeker niet jaloers op hoeft te zijn!:thumbdown
Sommige vaardigheden/kwaliteiten moet je ontwikkelen!:thumbup
Als de “calibra”klaar is laat ik hem wel zien op een meeting.
Ben zelf niet zo’n liefhebber meer van meetings, maar dan
maak ik een uitzondering!RAYMOND.design
DeelnemerIn m’n rechterportier zitten 2 buizen in de lengte bevestigd en in de linkerportier niet, :hmmz
is dat standaard?RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door GTS2.2DTI
Veel respect voor het werk wat je ermee doet. Ik vind alleen dat je met de achterkant door bent geschoten. Op een gegeven moment ( voor de polyester tijd, pre poly dus ) had je een rete strakke achterkant aan de auto gefabriceert, nu lijkt het zo’n, tja hoe zal ik het noemen. Wanabee Ferrari achter kant die niet gelukt is.Maar voor de rest kan ik alleen maar respect opbrengen, wat een berg werk. Ik had hem allang op de bult geschoven:)
Er zit weinig verschil tussen de metalen versie en de poly versie.
Ik vind de poly versie beduidend mooier!
:DDe photo shop afbeelding is een projectie van de tussenstand, in werkelijkheid ziet mijn ontwerp er heel anders uit.


RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door jack-ass
ik weet het niet ,vind het persoonlijk niet zo geslaagd.
lijkt een beetje op een pick-up
respect voor het werk
ik ben bang dat er straks geen calibra lijn meer inzit
het is een beetje over-done mischien is dat de bedoeling??Je hebt met de pickup, calibra lijnen en het over-done gedeelte wel gelijk.
Pickup heb ik door de “kofferklep”te verhogen wel opgelost.
De calibralijnen zitten e nog wel in, maar mondjes maat.
Het overdone gedeelte was niet de bedoeling, is er in geslopen.
Telkens weer aanpassen en veranderen.
Ik werk heel veel op gevoel en merk dat sommige ideeën op
papier zeer moeilijk tot helemaal niet uitvoerbaar zijn.De afbeelding van de photo shop, lijkt niet op mijn ontwerp zoals deze nu is.
RAYMOND.design
DeelnemerEr komen aan de zijkant achter trouwens nog ruitjes in hoor,
heb ’t alleen ff helemaal dichtgelast!!!!!:oRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door OpelZwolle
kben net in snelvaart door je topic gegaan ( nouja snel 45 min…)
en heb echt respect voor dit werk
echt vakmanschap……Ook de gril is egt top….
Zwart vind ik trouwens mooier dan de chrome…..:worsmark
Thanks, dacht trouwens dat iedereen al bekent was met m’n tuutproject!
Voor mijn gevoel kan het altijd beter (reagerend op het vakmanschap)
Ik blijf in iig mijn best doen en ’t liefst nog meer dan dat!De gril is niet chrome maar mat zilver gespoten;)
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door HardBase
De handgrepen staat de “Calibra” goed! :thumbup king:Thanks, ben er zelf ook zeer tevreden over.
En dat voor een gewezen politiegolfdeurgreep (hoeveel sgabbel punten zijn dat):jerryWel een baan die hele deurverbouwing.:swear
Het het bovenste gedeelte, +/- 10 cm vanaf het raamrubber,
er geheel af geslepen. Daarna een strook staalplaat tussen gelast waardoor de deur +/- 6 cm hoger is geworden.
Moet nu nog de voor en achterkant van het verhoogde deel nog dichtlassen.
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door meangreen
wat ga je eigenlijk doen met je oude kofferbak?
Kun je daar nog inkomen?Tuurlijk, kruipend via de achterbank!!:P:P:P:P
Ik ga nog wel een klep maken.
Hou het eigenlijk liever dicht, maar is niet zo praktisch!De achterbank komt er niet meer in, hou het op alleen 2 voorstoelen.:D
Ik gebruik de kofferbak voor een 5e wiel, de accu en wat woofers.
Het wordt geen soundbak, maar gewoon een lekker geluidje!:thumbupRAYMOND.design
Deelnemer

RAYMOND.design
Deelnemer

RAYMOND.design
Deelnemer


RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door meangreen
:thumbup goed bezig hoor.
Ben zeer benieuwd als die klaar is! (shop ziet er veelbelovend uit!!)Bedankt,
Ik ook!
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Opelcalibra.nl
Stomme vraag misschien, maar zoals ik het nu op de foto’s zie helt de kofferklep naar voren toe. Dus als er water op terecht komt van regen of wassen, waar gaat dat dan heen..?De kofferklep loopt vanaf de smalle achterruit tot aan de achterlichten, schuin af naar beneden.
Het regenwater of de autoshampoo loopt gewoon naar achteren en dan bij de achterspoiler via de zijkanten op het wegdek.:P
Er is over nagedacht;)
De achterste zijruiten zijn nu allebei verwijderd, dicht gelast en vertint.
Was weer ff prettig om met metaal te werken, blijft m’n voorkeur hebben.
Polyester is top, veelzijdig, roestvrij en vergeleken met metaal relatief goedkoop.
MAAR:
Als je een stuk staalplaat vormt, is het nagenoeg strak, bij polyester krijg je altijd weer die vervelende vezels
die moeten worden weg geplamuurd.Polyester zit als een soort omhulsel aan/over de carrosserie en kan daardoor ook los gaan zitten,
terwijl metaal een onderdeel wordt van de carrosserie.Metaal, lasnaden en tin zijn bij elkaar aardig zwaar, en polyester daarin tegen vrij licht.
Veel voor en nadelen!
De combi van metaal en polyester werkt voor mij toch het best!
RAYMOND.design
DeelnemerVanddag en gisteren nog ff aan’t stoeien met de “calibra” geweest.
Heb op marktplaats 2 deuren van een golf 4 gekocht voor het plaatwerk rond de deurgrepen.
Raad nu maar waar de auto, voordat het een donorauto was, voor gebruikt is?
M’n 1e optie was zelf deurgrepen maken, maar daar gaat nu te
veel tijd in zitten.
M’n 2e optie was en is golf 4 grepen, dus zie hier ’t voorlopige
resultaat!
Ook in de zijkant een plaat gelast, morgen aflassen en vertinnen.

De “calibra” (misschien maar is zelf een naam voor de calibra verzinnen)
krijgt achter al een aardige body.
Hij is aan de achterkant maar aan elke kant 4 cm breder geworden dan de standaard breedte.
Visueel lijkt het veel meer doordat ik de zijkant omhoog heb getrokken.


RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door kadettnemo
damn dikke cali man :thumbup :wubik zou alleen die grill idd weg laten en de achterklep orgineel houden maar vindt het echt super dat iemand zoiets kan bouwen :wub kon ik dat maar zo goed
Heb je ’t al geprobeerd? :thumbup:thumbup:thumbup:thumbup
Want, je weet pas of je iets kan of niet kan als je je voor de volle 200 % heb ingezet!:swear:fy1:swear:fy1
Die laatste “smilies” gebruik je ’t meest !!!
RAYMOND.design
Deelnemer
MADE BY .B4R7.
RAYMOND.design
DeelnemerIk zou eigenlijk wel een eigen custom-forum willen starten voor
de wat verder gaande verbouwingen, zoals m’n calibra.Maar ja ik wil al zo veel doen, dus waarschijnlijk zal er wel
niets van komen.
RAYMOND.design
DeelnemerZo ver ga ik niet met m’n vmbo-kids, dit vinden ze al veel
te ingewikkeld.Het budget is ook heel bepalend voor het project, heb nu
16 mini-quads gekocht voor 129,- euro per stuk incl.btw.
Ik kan hier met 16 groepen aan werken.
Er komen nog spatborden op, koplampen, remlichten en achterlichten,
rolbeugel en gordels.Elke groep maakt een eigen ontwerp, dus het model en de
kleur van het autootje1RAYMOND.design
DeelnemerKlein stukje verder gekomen,
“sideskirts” in plaatstaal vervaardigd en
alvast een 1e laag weefsel op de achterkant aangebracht.Ik vind overgens het werken met metaal prettiger werken
dan het werken met polyester.
polyester is nu eenmaal niet zo zwaar en roest niet!:PHeb een TT-look tankdop besteld, wil ik horizontaal bovenop het achterscherm monteren.
:kewlpics:kewlpics


Skirts hebben een lichte bolling en lopen van breed/hoog naar smal/laag en hebben een lichte twist.
Is moeilijk op de foto te zien

Onderste foto is een schoolproject, leerl. moeten een mini-quad
gaan ombouwen tot een midi-auto.
Ik ben hier bezig met een voorbeeld en gebruik daarvoor
alleen maar resten en gebruikt metaal, bv een standaard van
het metrokrantje, een trapleuning en de stang van een
jaloezieslinger enz.

RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door marcelboukes
kan iemand dit in fotoshop maken in een kleur.
heb je er een betere kijk van.
gr marcelLijkt me wel wat!:thumbup:thumbup
Wie wil dit proberen??????
:P:POPC blauw met 18″ wielen, zitten nu 16″ onder.
:wub:wubHoi
RAYMOND.design
DeelnemerNog ff een paar dagen tijd voordat de calibra de garagebox
in gaat.Ben helemaal op nieuw begonnen met de achter en zijkanten.
Al het plaatstaal werd ook veer te zwaar en ben voor een
groot deel over gestapt op de contruktie met polyester en
pur-platen (bij gamma 5 platen voor 54,- euro).Een paar foto’s.
Ben er zelf heel erg tevreden over en dan heb
ik ’t over het ontwerp!



RAYMOND.design
DeelnemerOrigineel gepost door Mirage
vulopening in de kofferbak?en dat opendak zal wel lastige klus zijn?
En zie ik nou een houten sportstuur?! Dat kan dus echt niet he! Hout hoort in een boot, niet in een auto:P;)
Een wat verlate reaktie, komt er bijna niet meer van om
achter de pc te kruipen.De aller eerste auto’s waren van hout, de oorsprong!!:vertag
Ze zeggen ook dat een vijver in of op de grond in de tuin
moet staan :sleeping
Ik heb er 1 op m’n dak (van een huis uit 1922) gemaakt met zwemmende koi’s!:PRAYMOND.design
DeelnemerDit engels wieltje heb ik een aantal jaren geleden is
gemaakt van rest metaal, sommige stukjes koker
wwaren slechts 6 cm (60 mm) lang. :swear
Tevens heb ik deze gelast met een goedkoop ferm
mig apparaat.;)
Met zo’n lasapparaat heb je bij wat dikker materiaal
de kans dat de las niet goed inbrand, maar stevig en
functioneel is hij zeker.:thumbup
De term geen beste las is hier niet van toepassing, echter
geen mooie las wel.:vertag
Het is een hobby dingetje waar ik aardig wat mee kan
doen, mits het te bewerken plaatmateriaal niet te groot is.:P
Heb al een tekening voor een grote van ruim 2 meter hoog
en gemaakt van constructiestaal. king: -
AuteurBerichten