Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
DeelnemerWil proberen de motor, versnellingsbak en aandrijfassen
naar de kofferbak te verplaatsen.
“Voorwiel wordt achterwielaandrijving”?Het is maar een idee, kwam er op toen ik op ’t circuit in zandvoort was en in dit karretje ging rijden (foto van m’n broertje)
Motor renault en opel-lotus, versnellingsbak van audi.

RAYMOND.design
DeelnemerEr zaten meer dan 35 virussen in ’t besturingssysteem,
heb ze er allemaal uit kunnen halen.
Compu is nog wel wat traag, met name om op dit forum te komen.RAYMOND.design
DeelnemerKan al een week of 2 geen afbeeldingen downloaden, m’n pc zit barstens vol met virussen.:swear:swear
Bij het eind van het opstarten gaat m’n pc vanzelf uit en
start dan weer opnieuw op.:swear:swear
Wat blijkt nu, het antivirusprogamma heeft de afgelopen
4 maanden geen updates meer geïnstalleerd waardoor
er allemaal shit is binnengekomen.:swear:swear
Ik werk nu in de veilige modus en probeer zo m’n pc
weer te herstellen en goed te beveiligen.:swear:swear
Als ik een afbeelding wil plaatsen,gaat m’n pc tijdens het uploaden ook vanzelf uit.
:swear:swearRAYMOND.design
DeelnemerVanmorgen concept koopakte getekend met daarin opgenomen de toestemming om te klussen van de VVE.
Nu wachten op de bank en dan heb ik weer een werkplek.Geintje tussendoor, let niet op de lasnaden!:thumbdown
Heb ’t tijdens m’n lessen gelast en had zo weinig tijd dat ik
niet eens de verf heb verwijderd op de plekken waar ik moest lassen.
Krijg je uiteraard een zootje.
Moest ff een voorbeeld maken voor een “pimp my bike” project voor de 1e klassen.
Heb ‘m gemaakt van een oude meisjes mountainbike en
het frame van een schoolstoel.
Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerDe “calibra” is dus verhuist naar een gehuurde garagebox en
mag daar niet klussen.
Dat wist ik van te voren al, het gaat erom dat de “calibra” op
een veilige droge plek staat tot ik weer tijd heb om er verder
mee te gaan.
Ben nu ook gelijk op zoek naar een garagebox waar ik wel
kan/mag klussen.
Heb al een bod op een garagebox gedaan en wacht nu op
een goedkeuringsbrief van de VVE, waar de garage onder valt.
Kunnen ze later niet gaan zeuren als ik met werkzaamheden bezig ben.Omdat hij geschorst is, mag ik er niet mee rijden.
Ik heb dit wel gedaan omdat het om een meter of 900 ging.
Was wel weer een hele ervaring, helemaal leeg met alleen
de bestuurders stoel.
Had ‘m op m’n werk al ff warm laten worden en kon toen de
“calibra”goed laten brullen.
Ging als een beest, heerlijk.:D
Al is er nu ff een ingelaste verbouwings stop, ik ga er beslist mee door.:thumbup
Ik heb er zelfs een garagebox voor gehuurd en heb deze
voor 1 jaar vooruit betaald.Hoi
RaymondRAYMOND.design
DeelnemerDe witte achterkant is niet erg, de “calibra”staat nu in de
garagebox en kan er voorlopig niet uit (opstal).Ik kleur ‘m zelf wel in, met een stift of zo!
RAYMOND.design
DeelnemerHeeft er iemand ervaring met deze adapters?
Betreffende systeem 4L, 4M of systeem Xhttp://www.spurverbreiterung.de/index.php?c=true&lan=nl
Heeft er uberhaupt iemand ervaring met adapters?
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door .B4R7.
naar mijn mening hele mooie velgen… 19″ steek 4×100
wel een per stuk prijs van 248 euro, dus zit je bijna aan de 1000 euro!
http://www.develgenspecialist.nl/website/product_info.php?cPath=43&products_id=192
als je wil maak ik er wel een shopje van:P
grz bartVelgen zien er inderdaad niet verkeert uit, alleen denk ik
dat een breedte van 7.5 J voor de achterwielen te smal is.:hmmzAls je een photoshop wilt maken graag en als het kan dan
van de auto in de laatste update!:DHoi
RaymondRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door meangreen
ombouw naar 5 gaats??Yep, anders kunnen er geen 19″ velgen onder.
deze hebben namelijk bijna altijd 5 gaten!!:(RAYMOND.design
DeelnemerIk ben ff op zoek gegaan voor 19 “velgen, maaruh dat is niet
zo eenvoudig als je zoals ik alleen 4-gaats kwijt kan.Heb nu ook al 4 nieuwe geboorde 4-gaats schijven liggen.
Zal toch iets moeten verzinnen zodat ik 5-gaats kan monteren.Je hebt van die space-adapters voor 4-gaats naar 5-gaats,
maar dat wil weer niet werken met de APK-shit.Iemand een gouden tip ??:(
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door TurboBjorn
Zit ook nog steeds aan een tubo diesel te denken,:o
lijkt me wel wat ennuh ook niet standaard!!!
:hmmzIk dacht dat je geen gezeur met RDW wilde???
Ik zit vol met tegenstrijdigheden:swear
Ik wil ook geen gezeik van/met bepaalde mensen !:thumbdown
Werkt bij mij ook niet echt!!!!!RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Mirage
300 PK is snel te halen met een turboblok. richtprijs zonder revisie 3500 a 4000 euro voor een goed blok.Helaas komt er dan geen LEGO blok in…
LEGO blok????
Technisch lego????Zit ook nog steeds aan een tubo diesel te denken,:o
lijkt me wel wat ennuh ook niet standaard!!!
:hmmzRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door meangreen
laat je je achterzijruiten op maat maken??Daar heb ik ook nog aan lopen denken en sterker nog,
een prijsopgave laten maken voor kleinere ramen met
de zelfde gebogen vorm als een calibra.De standaard calibraramen kun je niet veranderen, omdat
het gehard glas(in de volksmond veiligheidsglas) is.
Het valt uiteen in kleine stukjes bij het uitoefenen van de
minste druk en/of spanningsverschil.Een zijraam laten maken zonder gebogen vorm, dus recht, kost +/- 60,- euro per raam
incl. laten harden van het glas.Een zijraam met gebogen vorm kost +/- 500,- euro per raam incl. harden.
Er moet dan namelijk eerst een mal gemaakt worden waar op
het raam dan wordt gebogen.Toen ben ik gaan kijken of ik zijraampjes van een bestaande
auto zou kunnen gebruiken.
Heb een paar ramen liggen van verschillende coupe’s,
maar zijn het net niet.
Bv wel de juiste gebogen vorm, maar net weer te groot of
het model van het raam sluit helemaal niet aan met raam van
de deur.Ik heb nu besloten om er raampjes van plexiglas in te zetten.
Polycarbonaat (bv lexan) was ook een optie, maar ben ik
van afgestapt, omdat uit de verkregen info bleek dat plexiglas
strakker/vlakker (vooral na verwarmen) en kleur-echter is dan polycarbonaat.
Plexiglas van 6 mm dik is behoorlijk slagvast en is goed te kitten met een zwarte ramenkit.Ik heb in het verleden wel vaker met plexiglas gewerkt en
legde het dan om te buigen in de oven (keuken).
Ik vormde het plexiglas dan op een zelf gemaakte mal en
ging goed.Nou, dat was weer een heel verhaal over een raampje:sleeping
RAYMOND.design
DeelnemerNog een paar pics!
Er komt nog een led-ring rond de achterlichten.

Zoals je ziet moet er nog het 1 en ander strak worden gemaakt
en wat gemodeleerd worden!
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Mirage
ja wat voor blok komt erin?Een MOTOR-blok:jerry
Misschien een gekietelt turboblok?
Ik moet geen RDW gezeur hebben met keuringen enz.
dus een V6 of een V8 zit er waarschijnlijk niet in,
wat ik overgens wel erg jammer vind.
Misschien blijft het mijn standaard blok wel met een compressor (heb ik nog liggen samen met een KKK26).Kijk, ik ben getrouwd en heb dus een vrouw die over de
financiën gaat en dat is in mijn geval trouwens maar goed ook!
Ik weer niet welk prijskaartje aan welk blok hangt.
Wat ik zou willen voor deze “calibra”,is een 300 pk blok.
Of dit voor mij haalbaar is?
Kan iemand mij toevallig een richtprijs verschaffen????Hoi
RaymondRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
ik vind het wel top dat je t zo doorvoert
grote lijnen vind ik het ook n prachtding worden
((sommige details zou ik anders doen)jij gelukkig niet:thumbupnu blijft het n ray design:wors)maar eigenlijk moet er motorisch toch ook n beets van gemaakt worden
wil t nog n beetje overeen komen met t uiterlijk
en mogen inderdaad wel erg grote wielen onder:thumbup:thumbupkwamen er nu nog ruitjes in de zijkant????
zou wel mooier zijn vermoed ik??Er komen inderdaad nog zijruiten in, dat was ik al van plan
en heb dit ook al eerder in dit topic vermeld.
Mijn vrouw vindt de “calibra” trouwens helemaal te gek, maar zo zonder
die zijruiten vind zij het een beetje een batmobiel!RAYMOND.design
DeelnemerOp deze foto heb ik ’t achterscherm met wiel ff op een simpele manier aangepast (groter/ruimer gemaakt).
Nu alleen nog op de auto zelf toepassen.
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door GTS2.2DTI
Respect voor het werk dat je doet, maar ik blijf bij mijn mening dat je ergens tijden het verbouwen bent doorgeslagen. Geeft niets zolang jij het maar mooi vind. Maar zoals gezegd, respect.Als je een calibra gaat “verbouwen” en je wilt iets “unieks” maken,
ga je al gauw, althans ik, wat verder dan de standaard body-kits ed.Ronde achterlichten is geen bijzonderheid, side-skirts,
heldere koplampen, deurgreeploze deuren en andere bumpers is ook al menig X toegepast.Ik wil gewoon iets unieks en ga dan voor een aantal mensen misschien te ver?
Voor mijn eigen gevoel is dit zeker niet extreem, dan zou ik nog veel verder gaan en
blijft er niets herkenbaars van een calibra over.RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door .B4R7.
sorry raymond, t weet dat het niet je bedoeling is om m op een ferrari te laten lijken… het word ook zeker iets echt unieks, en dat unieke zie ik er echt wel in hoor;) Ik zou m niet durven vergelijken met een ferrari. daar rijden alleen badjes in of mensen die na hun 65e geld over hebben:P
ik vond alleen de lijnen. en dan bedoel ik achterlichten, en ‘pick-up’ wel wat op elkaar lijken. Maar ik vind dat je echt een strakke auto neer aant zette bent.. succes!Je hoeft je nergens voor te verontschuldigen, het was niet voor jou bedoeld.
Het feit dat ik ‘m niet zou willen vergelijken met een ferrari is
omdat niemand dit kan.
Ferrari’s zijn zo uniek en hebben zo’n eigen stijl,dat is niet te evenaren en zeker niet door mij.
Dat jij er een soort gelijke stijl in ziet, is helemaal niet verkeert en ervaar ik in zekere zin toch wel als een compliment.:thumbupHet gaat om die mensen die commentaar leveren op iets wat ik
helemaal niet beweerd en/of gezegd heb.
:thumbdownIn het begin van dit topic heb ik vermeld dat ik graag kritiek en/of je mening wil
ontvangen, zowel positief als negatief en dat is nog steeds zo.
Maar ik hou er niet van als mensen woorden in m’n mond gaan leggen!:thumbdownRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door SCORPION
echt super dik zo..
word een erg gave en unieke auto.:wors
1 vraag, hoe zit dat met je koffer ruimte, kom je daar nu nog bij??Nu nog via het interieur en in de toekomst via een kofferklep,
moet er nog de zaag in zetten!!RAYMOND.design
Deelnemer


RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door John_v6
Wat een schattige kleine wielkastje achter… en eindelijk iemand die met een Calibra in panel-van uitvoering komt…Sorry, ik heb respect voor je kwaliteiten m.b.t. het bodywork, maar een succesvol ontwerper zul je in mijn ogen niet worden. En om deze auto te vergelijken met een Ferrari F355 gaat mij (veel) te ver, Enzo zou zich omdraaien in zijn graf wanneer deze “Calibra” de naam Ferrari zou mogen dragen.
Het belangrijkste blijft natuurlijk dat je ‘m zelf mooi vind, maar ik kon het niet laten om míjn mening ook even te ventieleren. Succes met het project, hopelijk wordt het wat je er van verwachtte!
Ik zou de laatste zijn die mijn “calibra”met een andere auto zal vergelijken, laat staan een ferrari.
Ik zou ook niet weten waar je deze wijsheid vandaan hebt????
Een calibra blijft een vectra in een ander jasje en is zowieso met geen andere auto te vergelijken.Kritiek is altijd welkom!!!!
Ik wil iets anders dan die standaard bodykits!
En ik solliciteer zeker niet op een baan als auto-ontwerper,
zijn in heel nederland misschien 2 geschikte kandidaten.Ik hou het bij het ontwerpen van interieurs en deze calibra
is gewoon een uitdaging.De wielkasten worden aangepast om er dikke 19″ wielen in te plaatsen, auto is nog lang niet klaar.
RAYMOND.design
DeelnemerWeer wat foto’s van de tussenstand.
Had nog wat resten lak liggen en daar de “calibra” maar ff mee “versierd”.
Hij is nog lang niet strak en overal symetrisch, dat komt wel als laatste aan bod!!!!




RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door JimNuman
Goed bezig geweest zie ik weer:thumbupgr.jim
Weet je al in welke kleur je de Cali wilt hebben?
Ben wel weer druk bezig geweest, of het goed bezig is geweest
weet ik niet!:hmmz:hmmzOp dit moment zou ik al heel erg blij zijn met grondverfgrijs:P:P
De planning staat nog steeds op OPC (ardenblau) blauw
en dan de donkere uitvoering.Een 2-tone kleur of mat oranje-metallic trek me ook wel, net als vele andere kleuren.
Ik denk dat ik de knoop door hak als ik de “calibra” naar de spuiter kan brengen (heb dus nog wel ff tijd om er over na te denken).RAYMOND.design
DeelnemerLinker deur voorzien van een golf 4 deurgreep en alle gelaste delen vertint!



Ik denk dat er onder deze “calibra” misschien wel flink brede 19″ wielen moeten komen!
-
AuteurBerichten