Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
DeelnemerThanks,
Ik zoek een oplossing voor het probleem, calibra kost nu
elke maand €140,- voor het huren van een garagebox.Ik moet voor mezelf kunnen bepalen of het nog gaan lukken,
anders gooi ik elke maand geld weg en dat gebruik ik dan liever ergens anders voor.Als de calibra af zou komen, maakt het mij geen reet uit of ik nog 3 jaar huur moet betalen en dat moet ik nu overwegen.
Gaat het mij nog lukken???????Mijn vrouw vertelde mij net, dat ze samen met een paar collega’s en haar jongste zusje, mij hadden opgegeven voor de grote beurt.
Ze zei niets gehoord te hebben en ze hadden de brief met foro’s al in september opgestuurd.
Ze kon het mij nu wel vertellen, want dat wordt niets meer.Toch leuk dat ze voor mij die moeite hebben genomen.
RAYMOND.design
DeelnemerEr heeft niemand iets verkeert gezegd, is denk ik ook niet mogelijk hier op ’t forum.
Kinderachtig is trouwens niet het juiste woord, een dip wel.
Het ligt aan mezelf, al hoewel ik het toch prettiger zou vinden als er niet meer in de hij vorm, maar in de jij vorm zou kunnen worden gereageerd.
Ik wist ook niet dat er nog zoveel mensen m’n “project” aan’t volgen waren, sorry voor de gedachte dit topic te sluiten:o
Ik heb ’t zo druk, werk 14 uur per dag 7 dagen per week en heb niet eens tijd en ruimte voor m’n “calibra” en daar baal ik steeds meer van.
Vorige week kreeg ik een seintje van mijn lichaam, dat ik moet stoppen met het plegen van roofbouw.Ik ga ’t alleen niet redden, ik wil de calibra zeker afmaken, maar wanneer dat kan weet ik niet.
het laten doen is geen optie, als ik daar geld voor zou hebben had ik al lang een DB9 gekocht.Ik ben er nog niet uit, misschien moet ik een sponsor gaan zoeken????????
Ik wil niemand teleurstellen, ik ben niet voor niets met dit project begonnen.
Ideeën en/of suggesties om dit project toch te kunnen laten doorgaan???????????? Ik hoor het héél graag!
Hoi
RaymondRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door 1llusion
ik snap het denk ik wel.
hoewel de meeste heel positief zijn, zit er soms wel een bepaalde ondertoon in de berichten van sommige.
Ik zou ook in mijn eigen tijd dingen willen doen, en niet opgejaagd worden door andere, die de hele tijd willen weten wat de status is.
Maar kan een hele andere reden hebbenInderdaad, goed geobserveerd!
De echte reden:
zit er soms wel een bepaalde ondertoon in de berichten van sommige.
:thumbdown:thumbdown:thumbdown:thumbdownRAYMOND.design
DeelnemerZeg, hoe kan ik dit :swear topic hier verwijderen
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door .B4R7.
eej,Als je wil kan ik photoshops van je auto maken met verschillende velgen. Ook kan ik je auto weer in kleur shoppen zoals een hele tijd geleden ook is gebeurd. Stuur maar fotos van de auto in huidige staat door naar bruudje.b4r7@gmail.com
Je kunt ook helemaal doorgeven wat je idee is enzo. En dan kan ik proberen dat te maken precies zoals jij alles wilt.. vin het namelijk leuk om te shoppen en zeker een auto die in opbouw is.
gr en veel succes!
BartAls je het wil doen, graag.:):):):)
Heb alleen geen nieuwe foto’s, want er is niets meer aan de “calibra” veranderd.
Hij ziet er nog net zo uit als de foto’s hier op ’t forum
Heb er gewoon de tijd nog niet voor gehad. .:(:(:(:(Raymond
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door TurboBjorn
Ik denk, dat voor je de zaag en slijptol er weer in zet, je eerst de wielen eronder moet zetten die het uiteindelijk gaat worden. Dan komen bepaalde lijnen en vlakken vaak heel anders over.Ik vind nu de achterschermen bijvoorbeeld te grote vlakken, maar als de wielrand iets naar buiten gaat en er zit een dikke velg onder, valt het misschien weer heel goed mee.
#Allereerst allemaal een goed 2009!#
Klopt wielranden moeten aangepast worden voor 19″ wielen,
dus die komen een flink stuk omhoog.
Ik ben al bezig geweest met een zwarte spuitbus en een ronde houten schijf met de maat van een 19″ band.De auto ziet er in het echt minder beroerd uit als op sommige foto’s, maar kan zeker veel beter.:cool:
Ik zit ook nog steeds te twijfelen of ik de achter-ruit laat zoals deze nu is of een grote ruit maak vanaf de dakrand tot aan de “achterklep”:hmmz
Ben ook al een beetje aan’t schetsen geweest, helaas is dat niet mijn sterkste kant.
Kijk wel of ik er 1 plaats!:hmmz
RAYMOND.design
DeelnemerGegroet mede hard werkende mens,
Het ff laten rusten van een project heeft voordelen, maar ook nadelen.
Het voordeel is dat ik ff afstand kan nemen, er nog eens “rustig” over na kan denken en om alles op een rijtjes kan zetten. :hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
Het nadeel is dat ik dat dan ook ga doen en er achter kom dat het voorlopige resultaat, totaal niet aan mijn wensen voldoet. :swear:swear:swear:swear
De vormen en lijnen zijn te krampachtig en lomp, achterraam vind ik nu ook te pickup-achtig en het dak moet na de deur schuiner en lager doorlopen naar achter en dan nog wat verder dan dat het nu loopt.
Wielkasten achter moeten ronder en de wielrand zelf moet meer naar buiten.
Schermen voor moest ik toch nog doen en die moeten gewoon dik worden. Alles met 19″ wielen.
Motorkap moet meer 1 geheel worden, de lijnen moeten vloeiender gaan lopen.
DIT IS WAT IK VIND ALS IK NAAR DE FOTO’S KIJK, MAAR ZIE DE “CALIBRA” IN ‘T ECHT, DAN VIND IK ‘M WEL OKÉ.
BEN ER NOG NIET HELEMAAL UIT DENK IK.Ik baal wel enorm dat ik gewoon geen tijd heb om hier verder mee te gaan:swear
De garagebox waar de “calibra”in staat geparkeerd, is weer voor 1 jaar betaald (dat wordt dus weer niet op vakantie), dus project gaat nog steeds door!!!:D:D:D:D
Hoi
Raymond
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door kurtmanta
is der nog iets aan gedaan?Een paar X gestart en naar voren en toen naar achteren gereden, moet me echt inhouden om er niet in te gaan rijden.
Nog geen tijd om er aan te werken, veel andere dingen te doen en moet binnenkort ook weer een opleiding volgen :swear
Zal wel motte, anders heb ik geen baan meer en dus ook geen geld meer en dus dan ook geen garagebox voor de “calibra” meer.RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=95013lijkt mij n mooi setje wielen
voor deze wagen;)Zien er lekker breed uit, maar ik denk toch dat ik voor 19″ ga.
Bedankt voor de tip en de interesse. :D
Hoi
RaymondRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door .B4R7.
ooit nog een update?Ja hoor, alleen nu ff niet.
Ben heel druk met m’n nieuwe badkamer,
uitvoeren van m’n ontwerp en ook nog m’n baan.
Heb zelfs geen tijd om naar m’n garagbox te gaan.Ik popel nog steeds om aan de “calibra” verder te bouwen,
heb intussen de ideeën wat verfijnd en aangepast (ja alweer).Hoe druk? nou zo druk http://www.raymondwouter.nl
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Mirage
Even shoppen bij Carlsson.Bedoel je deze???????

RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door kurtmanta
wat voor velgen gaan er eigenlijk onder komen?Ontwerp van de velgen weet ik nog niet,:hmmz
weet alleen dat ze minimaal 19 inch moeten zijn
en een brede velgrand moeten hebben.:oRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door kurtmanta
jawattekwam deze van de week pas tegen
en heb dus heel wat kunnen lezen en zien over het project van jeecht een super vet project
sta van vele zaken echt te kijken hoe je het doetdit ga ik zeker blijven volgen:D
ben benieuwd naart eindrezultaatnog veel plezier en succes ermee
Thanks!:D
Ik ook!:hmmz
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door TurboBjorn
Raymond, huis ziet er zeeeer goed uit. De zwart / wit geblokte tegels in de keuken vind ik net iets te druk in combinatie met de rest, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Echt top verder!1 vraagje! Waar is je keukenblad van gemaakt?
Watervast gelijmd multiplex met een HPL (hoge druk laminaat) als toplaag. Dit werd vroeger formica genoemd en
is in honderden verschillende kleuren en motiven te verkrijgen.
Je kunt het met bisontix en met houtlijm (vind ik de beste lijmmethode) verlijmen.Ik wil de bladen nu van beton gaan maken, heb al een betonnen vensterbank gemaakt en is wel vet!!!!
En de zwart/wit tegels….. is een smaak en dit komt overal
in het huis weer ergens in terug.
Hebben we bewust gedaan! ;)RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door robbyrood
Diesel is te duur , niet cost effectiv .
Maar Raymond, jij kan ook echt NIKS!!!!!……….normaal doen…:P:thumbup!!!!
Dat huis man, waaanzinnig!!!Klinkt misschien vreemd, maar dit is voor mij normaal!:P
Dit is wie ik ben en zou er dol graag m’n beroep van willen maken. (eigenlijk ben ik gewoon maf)
Er is 1 maar, ik ben niet zakelijk.:cryMijn schoonzusje was begonnen met het
maken van mijn website, vond ze leuk en had hulp van een
collega die op haar werk de ict beheerd.
Helaas is ze niet verder gekomen dan dit: http://www.raymondwouter.nlDe foto’s zijn van een ontwerp die ik gemaakt heb voor
vrienden in hun 1e nieuwbouw huis.En ik wil m’n “calibra” ook nog afmaken, ik kom zoveel tijd te kort!
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door dubvivier
VET:D
Ik vindt het echt mooi.:thumbup
Ik ben eens benieuwd als de calibra klaar is,hoe hoog het afwerkingsniveau gaat liggen.Greetz.
Heel hoog, anders komt hij de weg niet op!!:vertag
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door JRC
Originally posted by RAYMOND.design
Heeft iemand enig idee wat er op dieselgebied te koop is
en voor welke prijs?
Zit toch te twijfelen tussen een benzine- of dieselturbo.
Op oude/gebruikte frituurolie rijden klinkt aantrekkelijk.Een 3 liter turbodiesel?
My friend, Zoals al gezegd; blijf bij benzine! Een snelle diesel motor is leuk, maar die loopt echt niet (lang,lees niet) op afgewerkte olie.
Ga idd voor de LET met 300pk!
Ga ik doen,
Rijd dat een beetje rap ?
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door RAYMOND.design
Origineel gepost door AsconaC20NE
vraag me zo stiekem wel af hoe je huis er dan wel niet uit ziet :Pmaar de calibra gaat de goede kant op, ookal is het nu op een zeer laag pitje
Plaats binnenkort wel wat foto’s
Bij deze een paar foto’s van m’n huis, het is wel een opelforum en geen woonforum.
Als er mensen zijn die vinden dat het niet kan, haal ik ze er gewoon weer af.;)Ik heb alles zelf ontworpen en uitgevoerd.
Het huis is uit 1921!













Dit “huisje” heb ik zelf op het dak gebouwd met bouwvergunnig.
Geldt ook voor het grote kozijn en het hekwerk, enz.De keuken heb ik ook zelf gemaakt, incl. de werkbladen, rvs frames/units en heb het balkonnetje er bij betrokken.
Heb de gevel er gewoon uit gehaald.Alle kozijnen en deuren/schuifdeuren in ’t huis heb ik zelf gemaakt.
Alle meubels + kachel en spiltrap (2 verdiepingen)+ loopbrug, heb ik zelf gemaakt.En de lamp heb ik ook zelf gemaakt:sleeping
Al het breek en stucwerk heb ik zelf gedaan.
THE END
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door opcxtreme
Nou als je met je mooie unieke calibra lleen maar op eigen terrein wil rijden zou ik zeker de motor naar achteren verplaatsen.
Als je een mooie calibra wil die iedereen voorbij ziet rijden zou ik het zo laten :DAls ik m’n op eigen terrein zou willen gaan rijden zou ik niet veel
verder komen dan achteruit inparkeren, dit mbt de oppervlakte van m’n eigen terrein.:mad:RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door louwe 16 klepper
sorry voor m,n opmerking
maar op motor gebiedsla je n beetje door vermoed ik
als je geen gesodemieter met het rdw wilt
blijf dan bij de brandstof wat op je kenteken staateen 3.0 diesel is volgens mij ook al n 6 pitter
en dan nog de motor en aandrijflijn naar achteren brengen????krijg je volgens mij nooit n goedkeur op
in iedergeval niet zonder dure lelystad uren van t rdw
weggedrag enz enz
weet niet wat het nu is een 2.08v of 16v???????
ik zou er dan een 2.0 16v turbo van maken c20let
kun je ook nog redelijk betrouwbaar richting de 300 pk uit krijgen
voor niet al te gek geldwil je meer pk,s dan wordt ook zo,n motor al snel veeeel
duurder;);)Je hoeft je voor je opmerking bij mij zeker niet te verontschuldigen! :P
Ik denk vaak hard op of in woorden.
Het is soms ook wel leuk om reakties uit te lokken,
maar echt doorslaan doe ik in mijn ogen niet.Er zit nu een 16v in en wilde in eerste instantie een LET er in hebben, maar zou ook wel weer iets apparts willen.
Misschien dan een let op de achteras plaatsen, is ook wel weer wat anders en dan de hele voorwielaandrijving naar
achteren verplaatsen??????:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz
++++ reakties graag ++++
:o:thumbdown:D:thumbupIk wil zowieso al weer een aantal lijnen/details gaan aanpassen of veranderen.
En een 2e garagebox waar ik in kan en mag klussen.
Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerHeeft iemand enig idee wat er op dieselgebied te koop is
en voor welke prijs?
Zit toch te twijfelen tussen een benzine- of dieselturbo.
Op oude/gebruikte frituurolie rijden klinkt aantrekkelijk.Een 3 liter turbodiesel?
RAYMOND.design
DeelnemerEr schijnen in mijn omgeving veel mensen met wat extra (zwart) geld te zitten, want de garagebox waar ik interesse in had is na 1 dag al verkocht voor de vraagprijs.:(:(:(:(
Ze gaan hier als zoete broodjes.
Nou ja, de “calibra” staat wel lekker droog en ik moet gewoon wat geduld hebben.:mad:
Nu maar wachten op een nieuwe gelegenheid:sleeping:sleeping:sleeping:sleepingRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door mrmonkey
project een stille dood gestorven????? :cryGa nog regelmatig naar de “calibra” kijken, heb er nu alleen
nog ff geen tijd voor.
De garagebox die ik gekocht heb staat al vol met gereedschappen en werktafels.
Ga morgen kijken om een 2e garagebox te kopen, daar zou ik dan eventueel de “calibra”in kunnen zetten en mee verder kunnen gaan.
Stoppen met de “calibra” doe ik nooit!:o:o:o:oEen pauze inlassen wel.:P:P:P:P
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door opcxtreme
Waar blijven ze, waar blijven ze, waar blijven ze :kewlpicsFoto’s zijn te donker omdat ik in die garage geen electra heb.
Moet ff een voldoende licht gevende oplaadbare lamp scoren!Wordt aan gewerkt!:agent:agent:agent:agent
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door JimNuman
en hoe staat de calibra er nu bij?heb je er nog wat aan gedaan?
:kewlpicsgr.jim
Helaas niets meer aan gedaan, maar ideeën en plannen
voor de “calibra” gaan wel gewoon door.
Het nadeel voor mij is nu dat ik weer allerlei nieuwe ideeën
krijg, omdat ik nu toch ff nix aan de “calibra”kan doen.Ik ga wel een verandering aan de achterklep toepassen.
Zeg nog niet welke, omdat ik eerst moet uitzoeken of het
haalbaar is.En dit natuurlijk: Wil proberen de motor, versnellingsbak en aandrijfassen naar de kofferbak te verplaatsen.
“Voorwiel wordt achterwielaandrijving”?Ben nu m’n aangekochte garagebox aan’t opknappen.
Zit een zeer slecht gestorte betonnen vloer in en die
het ik met een betonschuurmachine opgeschuurd.
De bulten en uitstekende kiezels zijn nu vlak.
Wat binnen voegwerk en gaten opgevuld.
Muren wit geschilderd en plafond gestuced.
Aankomende week wat groepen erbij plaatsen,
alarm aanleggen en dan wat kasten gaan kopen.Telkens als ik bij m’n andere garagebox ben,
ga ik naast de “calibra” zitten met een matzwarte spuitbus,
karton, potlood, breekmesje en een een rol tape.Met een matzwarte spuitbus kan ik delen van het plaatwerk
optisch verwijderen, door deze zwart te spuiten.Plaats wel wat foto’s van het 1 of ander.
Hoi
Raymond -
AuteurBerichten