Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
Wij hebben een HELE andere tekst voor het liedje trouwens, maar die plaatsen we hier maar niet..kan de nodige tegen het zere been schoppen.
alleen het stukkie, met gaan huilen als ik een ******** zou zijn haha…
grapje hoor… :jerry
Willem
Ben er zelf ook niet blij mee hoor en ik zelf kan vaak huilen omdat ik een ********** Ben.
Klote stad, behalve waar ik woon, in een vruchtrijke omgevingRAYMOND.design
Deelnemerbedankt voor je aanbod, maar het mot doordeweeks.
RAYMOND.design
DeelnemerDie stad achter de duinen, vlak bij nootdorp en de auto staat in de buurt van Rhenen.
RAYMOND.design
DeelnemerZal het zelf wel moeten doen, ken niemand met een vectra B en ook niet met een 2.5 V6.
Waar moet ik op letten als ik ga kijken?
Kenmerken mbt motor (geluid).
Rij gedag?
Plaatwerk?Ik heb redelijk wat kennis van 4 cilinders en bij een 6 cilinder
kan ik denk wel horen of er iets niet in orde is.
Als dat niet voldoende is, helaas zeer spijtig voor mij als de auto dan dus
niet goed blijkt te zijn.RAYMOND.design
DeelnemerHandelaar
RAYMOND.design
DeelnemerIki hoop het, ga aankomende week kijken!
Heb ‘m alleen op de foto gezien, ik heb nog steeds
dat kleine stukje vertrouwen in de mensheid.Vind ik de auto niet aan de verwachtingen voldoen, krijg ik m’n aanbetaling terug.
RAYMOND.design
DeelnemerBij de RDW staat er massa ledig 1337 kg.
Ik heb de aanbetaling gedaan.
Vectra B station 2.5 V6 bouwjaar 1998, 5-bak
168.000 km, zilvergrijs metallic
Nieuwe apk, nieuwe distributieriem.
Geen schade, prijs € 1950,-Redelijk toch????:hmmz
RAYMOND.design
DeelnemerOké maar voor de wegenbelasting is 1337 kg van toepassing?
Heb er 1 gevonden en wil net de aanbetaling afronden, maar wil wel ff de kosten op een rijtje hebben.
Deze 2 verschillende gewichten staan bij diverse adverteerders door elkaar, dus welke is nu bepalend voor de wegenbelasting?RAYMOND.design
DeelnemerIs het gewicht voor de wegenbelasting nu 1337 of 1475 ?
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
denk je beter een V6 kan kopen dan een ombouwen naar V6.Willem
Ben ik ook van plan en dan het liefst van een particulier,
zonder de garagewinst en andere bijkomende onzin kosten.RAYMOND.design
DeelnemerBen zelf ook een tijdje afwezig geweest, “calibra” staat helaas nog
steeds op non actief.:cry:cry:cry:cryHet is niet anders, ga nu eerst iets voor mezelf proberen op te zetten en als enig kans van slagen heeft op zoek naar een behoorlijke werkplaats.
Niets is zeker en het enige wat ik nu kan doen is hopen, geluk hebben en héél hard en veel werken.RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Jerk
Ik persoonlijk denk dat het fout is om te besparen op je auto
Je hebt een hoop wensen en je wilt er niet al teveel geld aan uit geven
Je kan beter met een goede auto beginnen dan dat je elke maand met pech staat
Je moet ook wel een hoop geluk hebbenMaar ik zou toch gaan proberen om je budget te verhogen zodat je iets echt goeds koopt
Als je iets goeds koopt gaat het jaren mee en bespaar je een hoop geld qua reparatiekosten ;)
Ik heb altijd opel gereden (oké 1X een nieuwe swift gti) en nooit problemen gehad.
M’n eerste was een rekord B olympia en m’n laatste een calibra, heb ook nieuwe opels gehad.Ik ga er van uit dat de vectra B een goede wagen is en is er motorisch wat aan de hand, ander blok erin klaar.
De hoeveelheid wensen valt wel mee, het mag nú ff niet veel kosten,
maar dat verandert hoop ik wel.Ik kan mijn budget zo verhogen, maar dan worden de risico’s ook veel groter.
Omdat ik een 1 mansbedrijf start, kan ik privé ook alles kwijt raken
als het niet gaat lukken met het bedrijf en dat wil ik beslist voorkomen.Ik heb voor mijn vrouw een aantal jaar geleden een peugeot 106 phase 1 gekocht voor €950,-. Er stond laatst 216.000 km op de teller en al ruim een jaar een lekke koppakking, motor 1.0 liter.
Nu zit er een 1.4 liter in met 145.000 km.
Ik heb er gewoon een ander blok in gehangen, was goedkoper.RAYMOND.design
DeelnemerToekomst dromen!:sleeping
Ik moet eerst een leuke station met een 2.5 V6 zien te vinden voor onder de €2000,-:hmmz
dan proberen m’n hoofd boven water te houden :cry
en dan een hele snelle dikke brute 3.0:DRAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door sjouke
wil je snel zijn? … koop dan een astra met een dikke motor…een vectra B is een tour wagen geen racer (tenzij je er een paar rooitjes tegenaan gooit en een GOEIE motor swap doet)
Een astra is het net niet, tenminste die ik onder de €2000,- kan aanschaffen.
Voor de Vectra B betaal je net zoveel als een astra F.
Vectra B vind ik meer auto en heeft ook meer stijl.Ik rij het liefst in m’n (helaas nog steeds niet afgebouwde) calibra, maar gaat allemaal niet passen.
Ik kan natuurlijk altijd nog de 2.5 V6 vervangen voor een 3.0 V6 met een turbo of compressor, enz. OOIT of NOOIT
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Gupy
Tja, jij bent de designer.:worsJe kan ze maken zoals je zelf wilt.:thumbup
Was het maar zo’n feest, moet nu alle energie en tijd in
het verkrijgen van opdrachten gaan steken.Zou het liefst een dikke, lage, strakke station willen hebben
in een matte lak gespoten, greeploze deuren, kuipstoelen met bijpassende gordels, enz.
Als bedrijfswagen lijkt mij dit wel wat, past wel bij mij.Maar misschien woon ik over een jaar wel buiten in een kartonnen doos en is alles dus niet gegaan zoals ik had gehoopt.
Voorlopig moet ik m’n vakantiegeld (nu krijg ik dat nog gewoon) gebruiken voor de aanschaf van een vectra station.
RAYMOND.design
DeelnemerIk zei er ook bij, op de snelweg!
Op het moment dat ik er een andere chip in heb gesoldeerd,
kreeg hij meer koppel, meer vermogen, toerentalbegrenzer
werd verschoven naar 8500 toeren en verbruikte minder benzine (natuurlijk niet als je telkens tegen je begrenzer aan zit te beuken).Korte stukjes doen het bij mij ook een stuk minder, vooral met dit weer en een spastische rechter voet.
Ik heb nu toch maar besloten om voor het geluid van een 2.5 V6 te gaan (overtuigd door het verhaal van wim-v6), dus weet je er 1 te koop staan! :P
Tot €2000,-
Kleur zilvergrijs, grijs, antraciet metallic.
(Dit ivm de kleur van mijn logo).Geen bodykit of van die opgeplakte booskijkers, vind alleen dat achterspoilertje bovenop de klep wel vet.
Grote wielen en verlaagd is zeker geen probleem.
Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerKoppel voor je trekkracht onderin bij lage toeren, maar ik wil toch ook wel snel zijn en dus ook vermogen hebben.
Het wordt denk ik dan toch een benzineslurper, nu nog kijken
wat het makkelijkst om te bouwen is naar een C2.0XE blok.RAYMOND.design
DeelnemerDat klinkt al heel wat beter,
wil namelijk ook wat vermogen overhouden als ik met een
volle kar rij.
Maar lukt dat onder de €2000,-RAYMOND.design
DeelnemerKan iemand mij vertellen of het mogelijk is om voor
een bedrag van onder de €2000,- een vectra B diesel te kopen?
En hoe rijdt een vectra diesel ten opzichte van een benzineuitvoering?Ik weet dat ik veel vragen heb, maar is voor mij belangrijk
dat ik antwoorden ktijg van vectra-rijders, want daar kan
ik wat mee.RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Jerk
Ik snap Raymond wel
Een 2.5 v6 zuipt (veel) meer
Vooral kleine stukjes
Een 2.0 16V is (iets) zuiniger dan een 2.5 v6
Qua wegenbelasting zal het ook wel ietsje schelen maar niet zo heel gek veel
En als je met je bedrijf begint moet je toch een beetje op de kosten letten ;)Maar waarom ga je niet op zoek naar een dikke diesel?
Die heb je ook in dikke uitvoeringen
Die zijn zuinig, snel en je betaalt niet zo heel veel wegenbelasting omdat je een eigen bedrijf hebtIk zie dat je een timmerbedrijf hebt
Waarom ga je niet op zoek naar een dikke Volkswagen Transporter oid?
Ik werk zelf ook in de bouw en heb weleens plannen gehad om voor mezelf te gaan beginnen
Als dat gebeurt komt er (helaas) geen Opel maar een VWEr zijn zoveel zaken waar je op moet letten als je er voor kiest om zelfstandig ondernemer te gaan worden.
Diesel is pas interessant als je boven de 30.000 km per jaar komt.Het wordt geen timmerbedrijf, maar een 1 mansbedrijf in het ontwerpen
en tevens in het uitvoeren van de ontwerpen van interieurs, kleine projecten, industrieële vormgeving,
coaching, advies, begeleiding bij het uitvoeren (aanleren van praktische vaardigheden), eigen producten, enz.Ik heb vanaf m’n 18e al in menig busje gereden, van mercedes tot peugeot en ik vind het nix.
Ik wil niet overkomen als een klusbedrijf, zijn er al genoeg van.
Ik hou van ontwerpen en het realiseren ervan.
Ik weet zelf ook nog niet wat voor een bedrijf het nu precies moet gaan worden, maar geen timmer- of klusbedrijf.Ik wil me gaan richten op unieke/exclusieve opdrachten voor mensen met een gemiddeld inkomen, dus ook mensen uit de zorg, onderwijs, voor een uitzendbureau werken, enz.
Betaalbaar design!Een station lijkt mij daar wel geschikt voor, kan wel aardig wat gereedschap in en anders een aanhanger erbij?
Enne deze stap is voor mij doodeng, want ik geef m’n baan in het onderwijs op om m’n passie (gaat verder dan een hobby) dagelijks te kunnen verwezelijken.
Het leven zit voor risico’s en met het nemen van beslissingen!
Grt
Raymond
http://www.raymondwouter.nl
(binnenkort een echte website)RAYMOND.design
DeelnemerIk heb de motor liggen in een calibra en daar gaat toch een andere motor in.
Van 0 naar 100 in 9 seconden is wat ze aangeven bij een 2.5 V6 en dat vind ik niet snel.
Als die V6-jes hebben zo rond de 250.000 km gelopen en dat zie ik niet zo zitten.
Het rijden en het geluid van een V6 vind ik wel te gek, maar ik rij met de C2.0XE
op de snelweg rustig 1 op 17 en zie die V6-jes alleen maar in mijn achteruitkijkspiegel.Heb al gekeken voor een vectra met een 2 liter 16v, maar die zijn er niet veel.
Heb ook al zitten dubben om een astra F station te kopen, maar vind een vectra B toch wel een meerwaarde hebben.Kan iemand mij vertellen wat is overigens het verschil is tussen een B1 en een B2? en welke belangrijke punten ik moet checken bij de aanschaf?
RAYMOND.design
Deelnemer18″ en laag?
v6 verbruikt een beetje meer en is ook veel zwaarder en duurder in de aanschaf.:hmmzIk heb nog 16″ velgen liggen, zijn 4-gaats.
vectra B heeft toch ook rondom schijven, dus kunnen er ook
calibraschijven onder?RAYMOND.design
DeelnemerKlopt helemaal.
De mooiste stad achter de duinen is D.. H…
RAYMOND.design
DeelnemerFF een ander blokkie tussendoor, was 1.0 met lekke koppakking en is nu 1.4, meteen maar een nieuwe koppeling gemonteerd.
Komen ook andere veerpoten, aandrijfassen en achteras onder. Dit ivm ombouw van 3 naar 4 gaats en versleten homo’s


“calibra”staat te verstoffen in de box:(:(:(:(


RAYMOND.design
DeelnemerHet ontbreekt mij niet aan enthousiastme of inzet,
maar aan tijd en ruimte.Heb nu zelfs de beschikking over een TIG AC/DC lasapp.
De mogelijkheden zijn bijna eindeloos. -
AuteurBerichten