Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
RAYMOND.design
DeelnemerDie trekhaken zijn eigenlijk best lelijk, 1 van rvs en dan een andere vorm is toch ook geen gek idee?:hmmz
Alleen die kogel is belangrijk toch en de stevigheid:DRAYMOND.design
DeelnemerMiddenstuk:wtf
Hoe laag is laagst?
RAYMOND.design
DeelnemerAls het in 3 uur kan is het geen probleem.
Kan ik gelijk ook ff de boel goed bekijken en zo en schoonmaken!
Ik wil ‘m zo laag mogelijk zetten, dus is een carterbeschermplaat wel raadzaam denk ik.
Heb nog wel wat 4mm dik alu-plaat liggen, kan ik dat ook gelijk bekijken.
Alvast bedankt voor de info en maak deze X ook wat pics.
Niet van te dichtbij, de vorige eigenaar had waarschijnlijk + of – 10 en was erg actief met de lakstift.
Plekken die er zijn, zijn van schade die lijken door paaltjes ed te zijn veroorzaakt.:swearRaymond
RAYMOND.design
DeelnemerIk ben wil een constructie zoals op afbeelding 3 maken.
Ik wil dus proberen een mooi zwaar sportief, maar niet te overheersend geluid te verkrijgen.
RAYMOND.design
DeelnemerZodra het kit heet, is het bedoeld als lijm of afdichting en bij beide toepassingen is het niet verstandig om te plamuren.
Bij een las waar nog iets van beweging in zit scheurt de plamuur ook.
Als je toch het risico wilt nemen, kun je misschien beter een 2K epoxy plamuur nemen en wat weekmaker in je spuitlak (ook in de primer) toevoegen.
RAYMOND.design
DeelnemerMooie car, zwart blijft een mooie “kleur” en vooral bij de B station. Veel sleutel-plezier:jerry
RAYMOND.design
DeelnemerIk dacht dat het een antwoord was op mijn laatste berichtje, vandaar.
Ik ga Links en Rechts een demper maken op de vec station met trekhaak en
kan dan eventueel een mal maken om er dan vervolgens meerdere te maken op bestelling.Ik ga dan niet hobby-en met autostyle bochten, maar koop gewoon buis lengtes en buig de bochten dan zelf wel.
Moet ik alleen eerst nog ff een buigapp. voor dunwandige buis maken, heb nu 1 hydraulische voor dikwandige buis.
RAYMOND.design
DeelnemerWat kost dat eigenljk? Werd mij verteld dat er pas een nieuwe was ingezet, maar kan dat nergens terug vinden.
Wat is de schade als ik dat zou willen doen?RAYMOND.design
DeelnemerHet is zo jammer dat die vectra airbagsturen zo groot en lomp zijn.
Tegenwoordig heb je van die leuke sportieve kleine airbag’s in de standaard sturen.Een leuk standaardstuur uit een andere auto en dan aanpassen voor in de vectra?
Tis maar een idee.RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door redmanta
via autostyle.nl kun je een heel gamma aan bochtje ed verkrijgen, ik denk dat je daar mee aan de slag moet gaan want je gaat hier niet veel verder komen denk ikSorry maare ikke nie begrijpuh?
RAYMOND.design
DeelnemerJe kan het ook anders bekijken, stootlijsten van metaal!:P
Uniek of niet?RAYMOND.design
DeelnemerAls je 1X je deur te hard dicht gooit, heb je een barst over de gehele deur en dan ga je na al dat werk te hebben verricht toch echt wel :cry:cry:cry:cry
RAYMOND.design
DeelnemerZijn er leden die al geïnteresseerd zijn in een RVS L + R demper voor vectra B met trekhaak (natuurlijk onder voorbehoud)?
Zo ja, laat het mij weten a.u.b.;)Raymond
RAYMOND.design
DeelnemerMetaal, kit, metaal en dan plamuur?
Metaal reageert sterk op temperatuurverschil, plamuur veel minder en kit is een blijvend elastisch materiaal.
Tussen het plaatwerk en de strip blijft altijd beweging zitten, de plamuur gaat zeker weten scheuren.
Beter geen metalen strip, maar vezelplamuur met combi glasmat en polyesterhars nemen (als je niet wil lassen)
Als je metaal wilt plamuren moet je het altijd lassen en niet kitten/lijmen, dat werkt niet maar eigenlijk ook weer wel:P
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door OPC-lijntje
Deze zijn kwalitatief in ieder geval een stuk beter:jerry
Die led lampjes die ik heb komen uit de buurt van China geloof ik (door een collega besteld voor € 8,95 incl. verzendkosten:wtf )
Gaan ook in no-time stuk en dit werkt zeker net zo goed! :thumbup
Dat het maar weer snel avond mag worden dan :kewlpicsExtra weerstandje tussen zetten, als een led dmv een weerstand is aangepast voor 12 volt en je accu leverd 14 volt, dan gaan ze stuk.
Koop gewoon losse leds (€0,15) en losse weerstanden (€0,06).
3 april 2010 om 13:21 In reactie op: Handig sleutelen voor de klein behuisde doe hetzelver #17650160RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door 2000
origineel gepost door CommoCruiser
origineel gepost door 2000
origineel gepost door RAYMOND.design
Heeft een keurmerk en kan tot 1500 kg dragen.Om aan 55 kg gewicht te komen, heb je een hoop profiel nodig of weinig van een goede kwaliteit.
Wat voor keurmerk, CE? Als dat zo zou zijn (CE) dan zegt dat me niks…… CE keur betekent in mijn ogen alleen dat het niet vanzelf uit elkaar valt
CE-keurmerk houdt in dat de fabrikant verklaart dat het apparaat gebouwd is volgens de machine richtlijn en dat ze verantwoordelijkheid nemen dat de kwaliteit constant is en volledig aansprakelijk zijn voor constructie- en produktiefouten.
In de machinerichtlijn zijn o.a. eisen opgenomen omtrent (de kwaliteit van de) te gebruiken materialen en veiligheidsmarges.
Voor de particulier wat minder interessant, maar het geeft wel aan dat het geen chinese kopie van een japanse kopie is, en dan gemaakt van pisbakkenijzer.
Het wil niet zeggen dat ze niet in China gemaakt worden, maar wel dat ze voldoen aan eisen van de EU.Als je ‘m bedrijfsmatig gaat gebruiken eigenlijk noodzakelijk, gezien Abro-eisen en aansprankelijkheid die je krijgt als je niet-CE gereedschap laat gebruiken.
Quote keurmerk.nl: De CE-markering geeft alleen aan dat het product aan de gestelde minimumeisen voldoet en is daarom geen kwaliteitskeurmerk.
En stelt dus eigenlijk niets voor
(sorry voor mijn eigenwijsheid+offtopic-heid)Als iets aan de minimum eisen voldoet (zoals bijna alles wat gemaakt wordt) is dan toch goed!
Als ik het niet zou vertrouwen, zou ik het niet kopen of zelf nog wat verstevigingsveranderingen toepassen.Er zijn in het verleden heel wat van die oprijbokken (weet de naam niet) ingestort en dan terwijl er iemand onder lag, zie nog steeds mensen die dingen gebruiken.:o
3 april 2010 om 13:17 In reactie op: Handig sleutelen voor de klein behuisde doe hetzelver #17650159RAYMOND.design
DeelnemerJe zou ‘m ook hydraulisch kunnen maken ipv een spindel.
Je zit met die haakse overbrenging en dan X 2.Als je een auto omhoog brengt met wat dan ook, is het altijd raadzaam om 1 of 2 passende bokken te gebruiken.
RAYMOND.design
DeelnemerBij eps kost een op maat gemaakte L+R uitlaat tussen de €700,- en €800,- is incl. btw en montage, maar exclusief eind sierstukken. Dus komt er ook nog minimaal €100,- aan sierstukken bij.
Je hebt dan geen l + r een demper, maar een middendemper met 2 uitgangen en de rest is gewoon pijp.Ik ga toch proberen om 2 einddempers te maken en ook nog een katvervanger, gewoon een pijp of een absorptie middendempertje.
En de prijs wordt zeker minder dan de helft dan die van eps.
RAYMOND.design
DeelnemerElke standaard auto die je laat zakken wordt ineens een vette bak, ben benieuwd hoe vet de vec wordt.
Ik vind het nu een oude lullen-auto, m’n vrouw werd pissed toe ze het hoorde. :swear
Veel te hoog op z’n wielen en veel te slappe veren.Ik heb een ruime tijd in C-kadettjes gereden met korte gele koni’s die in hardheid versteld konden worden.
Ik had 12 cm verlaagd met apex veren en de koni’s helemaal op z’n hards, was net een stuiterbal
(wel 1 met een opgeboorde 2.2 met uitgebalanceerde krukas, uitgewogen drijfstangen en 2.4 kop,
afgedraaid super licht vliegwiel, senator injectie, snelle nokkenas en groter injectoren). Een soort superkart en snel!RAYMOND.design
DeelnemerIk wil er een betaalbaar product van maken, met een mooie sound.
Heb op you-tube naar een aantal einddempers geluisterd en vind het geluid tegenvallen, komt waarschijnlijk ook door het niet goed weergeven van het lage geluid via de pc.Ik ga er zowieso 1 voor mezelf maken en als er hier dan interesse voor is, maak ik een mal voor verschillende einddempers.
Ik denk dat ik zelf 2 van deze neem:hmmz
Of enkel rond:hmmz
RAYMOND.design
DeelnemerIk wil op de vec links en rechts een rvs absorptiedemper maken en dan zo dat de trekhaak kan blijven zitten en de dempers dan zo dicht mogelijk tegen de bumper aan komen.
Zijn er leden die dit ook willen?
Ben een beetje aan’t kijken wat ik zelf kan maken als startende partime zzp-er en tegen een redelijke prijs kan aanbieden.
Ik maak dan een mal voor de hele constructie en kan de dubbele dempers dan op bestelling maken.
Constructie vanaf de midden demper.2 april 2010 om 17:28 In reactie op: Handig sleutelen voor de klein behuisde doe hetzelver #17650154RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Jerremy
je CAPSLOCK staat nog aan !!Foutje, bedankt!
Krijg ik nu straf?:cry
RAYMOND.design
DeelnemerIk denk helaas altijd 10 stappen vooruit:P
Voor mijn omgeving en vooral mijn vrouw zeer vermoeiend.
Zelfs nog met 16 Rita’s per dag, word er zelf ook een beetje gestoord van.Te veel ideeën of te weing tijd?:hmmz
Kan iemand mij vertellen hoeveel mm ik de vec kan verlagen met (helaas nog) standaard 15″ velgen?
Het gaat mij alleen om het aanlopen, drempels enz. zijn zo verschillend in hoogte dat ik er met de standaard 106 van mijn vrouw zelfs nog schurend over heen ga.:swear2 april 2010 om 14:14 In reactie op: Handig sleutelen voor de klein behuisde doe hetzelver #17650152RAYMOND.design
DeelnemerALS JE EEN BEETJE TECHNISCH INZICHT HEBT EN LOGISCH KAN DENKEN, IS HET TOCH GEEN PROBLEEM.
ALS DE FUNCTIE UITEIDELIJK GELIJK IS MAAKT HET NIET UIT OF HET EEN KOPIE WORDT OF NIET.IK ZOU ER ZELF WEL VOOR ZORGEN DAT DE CONSTRUCTIE OP MINIMAAL 2000 KG IS BEREKEND.
HET IDEE VIND IK PERSOONLIJK GEWELDIG EN LEKKER SIMPEL, HEB JE EEN BRUG OF TOEGANG TOT 1 IS ZO’N DING OVERBODING EN NIET INTERRESANT
RAYMOND.design
Deelnemerorigineel gepost door Silverspeed
jij blijft wel bezig met de auto he :P ben wel benieuwd naar het eindresultaat nu :)hET PROBLEEM IS DAT IK MET HÉÉL VÉÉL DINGEN BEZIG BEN EN KOM ALTIJD TIJD TE KORT, WAARDOOR DINGEN NIET AF KOMEN OF IK HET NIET KAN DOEN ZOALS IK WIL.
MIJN GEZONDHEID IS NU OP DIT MOMENT OOK NIET JE VAN HET, DUS HET IS ROEIEN MET DE RIEMEN DIE…………….!
-
AuteurBerichten