raylax

Aangemaakte reacties

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Astra H 1.7 cdti DTL 2005 Noodloop!! #18298677

    Nou zo als ik eerder al aangaf dames en heren, het gassen heeft geholpen !!!
    Flesje meuk er in, gas, noodloop, contact uit, weer aan en gas, noodloop contact uit en weer aan gas.. etc etc

    Na een keer of 20 kwam de diesel steeds hoger in z’n toeren..
    Had nergens meer last van……. :wors

    Mag ik u allen heel vriendelijk danken…. :thumb

    Nu nog een Opel(garage) vinden waar ze goed EN betrouwbaar zijn en geen nonsens zaken willen vervangen om snel mijn zuurverdiende centjes te cashen dan ben ik een blijvende trouwe klant.

    Iemand een idee in de omgeving Haarlem

    In reactie op: Astra H 1.7 cdti DTL 2005 Noodloop!! #18298663

    Hallo PeOpele

    Ik neem de adviezen ter harte. en ga toch eens kijken wat het vervangen kost en of ik het zelf kan schoonmaken etc.

    Nu was ik op een Engelse site met wat volk aan het chatten en deze man wist mij te vertellen dat als ik een lange rit had, ik als de auto op bedrijfstemperatuur is, het pedaal naar het metaal moest drukken en tot dik in de 4000 RPM moest door drukken..

    Zodra als het autootje met het sleuteltje verschijnt, gas los, contact UIT en weer AAN en weer door gassen in z’n 4.
    keep that shit up for a few miles, zei hij.

    En warempel na ongeveer 10 keer ging het lampje steeds later aan. waar hij eerst al bij 3000 brandde ging hij nu pas aan bij 4000.
    Ik kan hem inmiddels door drukken tot bijna rood en het lampje gaat niet meer aan.

    Nu vind ik het wel welletjes, alleen als ik het gas los laat en de auto terug laat zakken naar een niet strafbare snelheid wil hij nog wel eens gaan branden zodra als ik dan doorschakel naar 5 gaat het lampje netjes uit..

    Ik moet zeggen ik kwam voorheen nooit boven de 3000 toeren reed netjes en zuinig en dat schijnt volgens de Engelse monteur de doodsteek voor de wat modernere diesels te zijn.
    Omdat die auto’s geen volledige verbranding hebben en er dus allerlei shit achterblijft in de motor wat op zijn beurt weer storingen in sensors en kleppen over het hele segment gaat geven.

    Het is nog geen echte oplossing maar het advies komt er dicht bij en ik geloof wel in de oorzaak zo als uitgelegd.

    Ik ga morgenochtend maar eens kijken hoe m’n olie er uit ziet en het met het peil is gesteld. wellicht ook maar even verversen na al die toeren idioterie!

    In reactie op: Astra H 1.7 cdti DTL 2005 Noodloop!! #18298661

    Kijk dat zijn berichten, ik ga eens zien of dat Vacuumklepje schoon gemaakt of vervangen moet worden!

    Vriendelijk bedankt voor het meedenken!

    In reactie op: Klokkenspel valt uit #18250653

    Ik zal hem eens gaan uitlezen.
    En een paar codes posten.

    Bedankt voor het meedenken people :thumb

    In reactie op: Klokkenspel valt uit #18250650

    Het probleem is niet alleen de tellers en benz meter
    Het is ook de stuurbediening
    Licht bediening
    Verlichting van de tellers
    Waarschuwingslampjes etc

    Het heeft niets met een hobbelige weg te maken want op strak asfalt gaat het ook aan en uit

    Als het gebeurt bij een drempel of iets dergelijks had ik ook gedacht aan een losse zekering of connector.

    Heb tegenwoordig maar een km teller app op m’n tel aanstaan

    In reactie op: P0234 foutmelding + lekkende koelvloeistof (Z17DTH) #18128603

    Een tip van een garagehouder om een hoop centjes te besparen…

    GAS GEVEN !!! :thumb

    dat wil zeggen de auto hoger in zijn toeren laten gaan rond de 4
    ik schakelde altijd voor de 3 over dat is een zuinige en rustige rijstijl
    daarnaast liep de auto ook nog wel eens voor langere periode stationair..
    dat is naast zuinig en behoedzaam rijden ook een grote vervuiler van de motor..

    als het lampje gaat branden ( Auto met steeksleutel ) en hij valt in noodloop dan kan je het beste de eerste maand (als ie eenmaal warm is) over de 4 komen qua toeren..
    daarmee maakt je de motor weer schoner en bij mij is het lampje uitgegaan en niet meer aan geweest…
    Wel even olie verversen na die tijd…

    De opel garages waar ik geweest ben wilde zonder blikken of blozen m’n turbo gaan vervangen.. :fy1

    In reactie op: Astra H 1.7 cdti valt in noodloop foutcode ECN050074 #17874077

    Same here

    Iemand?

    Turbo’s vernieuwen doen garages graag

    sensor is het natuurlijk nooit

    en ik heb er de ballen verstand van

    In reactie op: CD30 mp3 #17890878

    HE HE

    t is dus mn linker achter speaker connector
    als er 1 speaker mee stopt ligt ook meteen het hele systeem er uit belachelijk

    nu een workshop zoeken “hoe netjes een deur paneel te verwijderen en herplaatsen zonder schade”

    In reactie op: CD30 mp3 #17890876

    Ok ik ben er achter
    Het ligt dus op zeker niet aan de radio

    Andere radio CD30 Mp3 geprobeerd geen geluid
    Een gewone Sony autoradio aangesloten met adapter ook geen geluid

    Alles werkt bij beide radio’s, Cd, Radio, Mp3, het hele rattaplan
    Alleen geen geluid uit de speakers

    Zo nu en dan slaat het geluid aan als ik een scherpe bocht naar rechts maak
    Dan doet ie het weer een dag en dan hop weer een week of maand geen geluid

    Weet iemand
    Zijn er nog connectors tussen de speakerkabels waar ik evt bij kan die los kunnen zijn gegaan???

    In reactie op: cd30 vervangen door cd30 mp3 #17795548

    Hallo mensen,

    Ik heb een OP COM is er een handleiding hoe mijn kapotte CD 30 Mp3 af te melden en een andere CD 30 Mp3 weer aan te melden
    En wat heb ik precies nodig om dat allemaal te realiseren.

    Alvast bedankt

    In reactie op: CD30 mp3 #17890872

    IEMAND?

    In reactie op: CD30 mp3 #17890871

    Ja op zich leuk een nieuwe CD-30

    Maar is die van mij wel echt stuk dat vraag ik mij dus af

    Straks heb ik er 2 die exact hetzelfde doen omdat het bijvoorbeeld aan de stuurkolom module ligt

    PROBLEM SOLVED !!!!

    290 euro achter gelaten bij Opel dealer “van Kouwen” in Hoofddorp

    Een nieuwe krukas sensor er in
    Nieuwe software op mn boord pc computer CAN-Bus module ding ?
    Zodat er weer gecommuniceerd kan worden met m’n CIM (Steering Column Module) ding ?

    En hij rijd zo een eerste dag weer als een zonnetje

    Hopen dat dat zo blijft ;-)

    Allen hier bedankt voor de hulp en het meedenken.
    :wors :wors :wors :wors

    Thanx voor de reacties !!!!!!


    @Wim-V6

    Tja ik moet toch naar de garage als ik nu de foutcodes wis en de boel reset kunnen ze straks weer niets vinden of kan de opel PC dat altijd terug lezen?


    @StefanDTI

    Das dus het rare die benzine meter doet het prima
    Mijn koelvloeistof geeft wel zo nu een dan een melding dat het niveau te laag is
    Dan ga je als gehoorzaam bestuurder meteen kijken
    En is er helemaal niets aan de hand genoeg koelwater in het reservoir


    @xladage

    Binnen 20 min starten betekent bij mij starten tot je accu leeg is want aanslaan doet ie niet tot na ongeveer 1.5 uur wachten en met een bijna lege accu moeizaam 1 keer de startmotor in het rond en vroem lopen als een zonnetje.
    Na 1.5 uur (koud)starten betekent als die auto alleen maar een sleutel ruikt……. En hop hij loopt al..

    Maandag ga ik naar Opel

    Yess m’n stekker met op-com werkt perfect :thumb
    En zo als beloofd een update !!

    Total vehicle readout gedaan… Daar schrok ik een beetje van :shock:

    Op de verlichtings fouten na vielen mij een antal dingen op

    B3055-00 Transponder Key Problem
    P0335-29 Crankshaft Position Sensor “A” Circuit Open
    P1614-50 Wrong Transponderkey
    U2139-00 CAN-Bus No Communication with CIM (Steering Column Module)
    B0575-05 Fuel Level Sensor Circuit Malfunction
    U2141-71 Invalid Data from REC (Rear Electrical Centre)

    Mijn simpele niet technishe leken diagnose zegt.. :hmmz
    Dat die CAN Bus niet met mn Stuurkolom praat geeft dus een Transponderkey probleem
    Is nou die CIM stuk of die CAN Bus (klinkt duur)
    En die krukassensor is gewoon stuk.. (klinkt minder duur)
    Fuel Level Sensor (Klinkt ook niet schreeuwend prijzig)

    Ik ga hier maar eens mee naar de garage denk ik :???:


    @Axeoth
    je had gelijk zo als je kunt lezen ;)

    Willem te gek ik heb net zown kastje gekocht ik dacht altijd handig
    Op 2ehands.nl :wors

    Er zit oude software bij heb jij die nieuwste versie toevallig dan :D
    Ik heb waarschijnlijk een japanse kloon en geen serienummer of is dat overbodige info :angel

    Ik heb denk ik zomaar wel hulp nodig met het begrijpen van de codes… Eerst maar eens kijken of ik mn stekker aan de gang krijg..

    Groet Ray

    In reactie op: OP-COM #17576693

    hallo luitjes,

    Jaaaaahaaa ik heb hier ook zown apparaat liggen met 3 ledjes er op usb stekker er aan
    Net gekocht via 2ehands.nl voor 3 tientjes
    Zit alleen oude software bij
    Iemand een idee waar ik de boel kan registreren of iets
    En welke laatste software versie ik ervoor nodig heb…

    Allen alvast vriendelijk bedankt

    Ray

    Ok allen bedankt voor het meedenken zover…

    Inmiddels is het drama kompleet.

    Vanmorgen onderweg naar mn werk voor het stoplicht…. Plop UIT :wtf
    Het taluud af laten rijden en verderop maar aan de kant gezet.
    2 min later starten lopen.. :hmmz ……. Lambda sonde mischien?

    Probleem is ik ben niet zo rijk dat ik een garage kan laten zoeken en na 800 euro aan manuren nog een rekening krijg van 1500

    Ik laat hem morgen maar eens uitlezen.
    Kost 30 euro ex btw.

    Ik houd jullie op de hoogte..

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)