RaydeRay

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 62)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Werktemperatuur vectra b2 #18044785

    wat ook kan zijn is dat de temparatuurmeter niet goed werkt. dat de motor helemaal niet te warm word maar dat de meter het verkeerd aan geeft.
    misschien wat corrosie op de stekker of zo iets.
    zou kunnen .

    Raymond

    (edit) ik lees nu net dat je de sensor hebt vervangen . raakt hij ook aan de kook dan?

    Hoofdveer voor
    d=12.50mm lo=315mm do1=141mm
    Handbak -ac -ch.t7999999 95.00 95 Zj Sachs

    Hoofdveer voor
    d=12.50mm lo=316mm do1=142mm
    +/-ac ch.v10000 01/x1000001- 96.00 96 Sachs

    Hoofdveer voor
    d=12.75mm lo=322mm do1=144mm
    +ac ch.v1000001- -ch.w7999999 sachs

    dit is wat ik zo snel kan vinden van een 2.5 v6 station hoofdveren voor van het merk sachs misschien heb je hier wat aan.

    een v6 heeft inderdaad andere veren dan een 4 cilinder.

    ik denk dat jij de middelste moet hebben dan.

    Raymond

    De velgen zijn van een B1 CDX ik weet niet of de cdxen ook lager zijn. als ik even naar buiten kijk dan heb ik een cm of 4 a5 tussen de band en de wiel kast.

    Raymond

    In reactie op: advies gevraagd #17907845

    thanks scheelt weer zoeken.

    Raymond

    In reactie op: advies gevraagd #17907846

    WAT!!! hoor ik nu Geen garantie….. :shock: ……hehe ..maar ik heb toch een CDX….ik heb rechten!!!

    effe serieus.
    de roest zit onder het kentekenplaat als je er van achter tegen aan kijkt. er zijn wel meer plekjes die beginnen . ik moet aan het werk om dat te repareren.
    ik denk dat ik een imi bumper koop en laat spuiten want ik ken een mannetje die vroeger spuiter is geweest die dat wel effe voor mij doet.
    hij weet het alleen nog niet…… :D

    want dan komt het op €80,- plus wat lak… zal eens zoeken waar ik de kleur code kan vinden…

    Raymond

    In reactie op: honden rek #17912751

    @greg wrote:

    @RaydeRay wrote:

    Hee zo’n één heb ik ook (zwitserse herder) alleen die van mij is tien maanden oud ..
    ik heb een bagagenet grijs, maar ik vond het niet zo raar staan hij kleur mee met de dakbekleding. heb toen eens een keer op
    marktplaats gekocht.

    Raymond

    Een fotootje zou wel leuk zijn :kewlpics Ons ventje is nu 11 weken!

    was even afwezig.
    maar hier wat fototjes

    maar ik had genoeg aan een bagage net .
    bij mijn weten zijn die herders honden niet echt van die wilde honden en er doorheen lijkt me ook niet want er zit staaldraad in.
    de onderste foto is het witte er wat van af want ze zit onder het zand

    Raymond

    In reactie op: honden rek #17912742

    Hee zo’n één heb ik ook (zwitserse herder) alleen die van mij is tien maanden oud ..
    ik heb een bagagenet grijs, maar ik vond het niet zo raar staan hij kleur mee met de dakbekleding. heb toen eens een keer op
    marktplaats gekocht.

    Raymond

    In reactie op: Whaa Vectra I500 voor 2750 #17915572

    @wim-v6 wrote:

    @RaydeRay wrote:

    zwaar of topic…maar goed.
    ik zit effe goed te kijken ik heb niet helemaal de zelfde radio lijkt er wel veel op delco nog wat heb ik … maar niet belangrijk…
    jij heb toch een cdx dat heb ik ook alleen die van mijn is van “97 maar die hebben toch een automatische airco? en die knoppen werken allemaal?
    (stoel verwarming/TC/knopje met een sleutel er op was da?)

    ben niet nieuwschierig hoor maar ik mag graag alles weten… ;)

    Raymond

    Ik heb een CDX met handbediende Airco (godzijdank!!!!!), dit ivm deze van voor 02-1997 is, toen was ECC nog niet leverbaar op de Vectra-B

    Knoppen stoelverwarming hebben een ander doel als stoelverwarming..
    het TMS knopje doet niks, is alleen voor engeland

    TC knopje werkt inderdaad, Traction control is niet uitvoerings afhankelijk maar motor afhankeleijk
    TC zit op de volgende motoren:
    – X20XEV
    – Z22SE (zonder TC knop, en dus niet uitschakelbaar)
    – X25XE
    – Y26SE (zonder TC knop, en dus niet uitschakelbaar)

    knoppen op een rij van links naar rechts:

    – Stoelverwarming links
    – Fabrieks alarm (standaard op alle B1 CDX-en op de rest een optie)
    – Achterruitverwarmng
    – Alarmknipperlicht
    – Binnenlucht circulatie
    – Airconditioning / Eco knop (handbediend / ECC)
    – stoelverwarming rechts
    – Traction Control
    – Traffic Message Service (alleen voor engeland)

    Willem

    waar ging deze topic ook alweer over?……

    maar inderdaad die ecc bij mijn in de auto werkt niet helemaal fijn.
    als ik een lange rit maak op een warme dag dan word het toch op den duur weer warm bij mij in de auto
    en al druk ik de ecc op “LO” dan merk je dat ie steen koude lucht in de auto wil pompen maar er gaat een klep niet open ofzo
    je hoor de vent. blazen maar er komt niks uit.en als ik in de auto stap werkt het allemaal prima.
    ik heb hem al gereset d.m.v. twee knoppen tegelijk in te drukken (je hoort de motortje draaien) en het haar al van dat blauwe uhh…..tempsensor afgehaald
    achter het paneel. helpt allemaal niks.
    ik heb de neiging om die klep vast te spijkeren op de “open” stand.

    Raymond

    In reactie op: Whaa Vectra I500 voor 2750 #17915569

    zwaar of topic…maar goed.
    ik zit effe goed te kijken ik heb niet helemaal de zelfde radio lijkt er wel veel op delco nog wat heb ik … maar niet belangrijk…
    jij heb toch een cdx dat heb ik ook alleen die van mijn is van “97 maar die hebben toch een automatische airco? en die knoppen werken allemaal?
    (stoel verwarming/TC/knopje met een sleutel er op was da?)

    ben niet nieuwschierig hoor maar ik mag graag alles weten… ;)

    Raymond

    In reactie op: Whaa Vectra I500 voor 2750 #17915567

    @wim-v6 wrote:

    @RaydeRay wrote:

    Een dikke vette Radio cassette deck in een I500.
    hehe VET! ;)

    Raymond

    Dat is wel gewoon de originele radio voor deze auto..

    Ik ben moderner met mijn 1996 Vectra-B met (origineel OPEL CDR500) CD-Speler, ik had ook een originele Casette radio erin de CCR600, echter ontbrak de wisselaar / heeft er nooit ingezeten

    Willem

    Oh ik geloof best dat dat de originele radio is maar het is nu 2011….

    ik heb trouwens de zelfde radio die jij heb alleen ik moet er altijd een cd in laten zitten anders gaat ie spontaan aan , na een uurtje of 5 ofzo.
    de ochtend na dat ik heb gekocht had dacht ik nog “tering wie heeft die radio zo hard aan staan om 7 uur in de ochtend”….JA IK!!! :shock:

    Raymond

    In reactie op: Whaa Vectra I500 voor 2750 #17915565

    Een dikke vette Radio cassette deck in een I500.
    hehe VET! ;)

    Raymond

    In reactie op: Slechte verstuivers #17847332

    vindt het toch raar, als je verstuivers test doe je dat toch onderdruk. kijk je of hij goed kraakt en dat het nevelbeeld goed is of de openingdruk goed is.
    als hij in het retour systeemlekt zou hij toch naar biuten moeten lekken als hij draait?
    zijn de gloeibougies nog goed . komt er uberhoud spanning op de gloeiers te staan.

    oh dit zag ik http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/475369625-verstuivers-voor-opel-y22dtr-2-2dti-gereviseerd.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    voor de vraagsteller.

    Raymond

    In reactie op: Slechte verstuivers #17847330

    oh ik las het inderdaad verkeerd.

    maar de vraag blijft?

    hoe werkt dat vacuumtrekken van de verstuivers/injectoren. :hmmz

    op druk afpersen ken ik wel.

    Raymond

    In reactie op: Slechte verstuivers #17847328

    hoe werkt vacuum trekken van de cilinders :hmmz

    Raymond

    @Vogelz wrote:

    Ja ging flipperen en toen helemaal omlaag en viel uit. Is me laatst ook al eens gebeurd bij lage snelheid maar op de autosnelweg is dit toch minder moet ik zeggen.
    Kosten voor een nokkenassensor?? Makkelijk te vervangen?

    @RaydeRay wrote:

    Ik gok de nokkenas sensor. :hmmz

    ging de toerenteller flippen vlak voor dat ie uitviel ? dat was namelijk bij mij het geval.

    Raymond

    Is wel zelf te doen als je een beetje handig bent . maar uitlezen is wel wat je het eerste moet doen. ik heb het met de paperclip methode
    gedaan (zoek maar op in dit forum)ik weet niet of jouw auto daar geschikt voor is. ik had hem vervangen en toen trok ie weer als een leeuw
    voor een 1.8 ecotech…….115 PK man!!…..hehe ;) .

    Raymond

    Ik gok de nokkenas sensor. :hmmz

    ging de toerenteller flippen vlak voor dat ie uitviel ? dat was namelijk bij mij het geval.

    Raymond

    In reactie op: Starten, af en toe wel af en toe niet vectra 1997 #17894097

    misschien het contactslot zelf?

    even verbinding maken de +pool en het startdraad en als hij normaal start is het niet de startmotor en ook niet de verbinding
    naar de startmotor maar de aansturen van af het contactslot.

    Raymond

    In reactie op: Cruisecontrol kabel #17895547

    zal na de vakantie een op zoek gaan.

    bedankt

    Raymond

    In reactie op: Cruisecontrol kabel #17895545

    hmmm…de keuze is dus erg beperkt.

    Raymond

    In reactie op: Cruisecontrol kabel #17895543

    hebben alleen cdx’en cruisecontrol standaard? vectra B 1 dan he.
    dan kan ik wat gerichter zoeken bij sloperijen enzo

    Raymond

    In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Vectra ? Deel 1 #17440832

    een wiellager vervangen rechtsachter ( :vertag Auw) draagarm bus linksachter onder (die moest nog ,wat een rust in de auto.. :sleeping )
    gaatje gelast in de uitlaat (prrrrrrr……..no more :thumbup ) aanhanger stekker steun weer aan de trekhaak gelast (had het lasapparaat toch al staan)
    olie ververst (de rest van de beurt doe ik na de vakantie) en als laatste de auto even getuned (gewassen ;) was nodig)
    dat heb ik vandaag gedaan

    Raymond

    vectra 1.8 16V CDX ’97

    In reactie op: Vectra – Caravan – Rijbewijs #17904809

    kiek an weer wat geleerd… :thumbup
    je heb gelijk ,moeders krap 60 rijd nooit met aanhanger heeft auto van 1300 kilo mag 1600 kilo trekken rijdt met zware aanhanger op de snelweg : MAG DAT? : JA! :shock:
    veilig?…uuhhhh..? :hmmz

    Raymond

    In reactie op: Vectra – Caravan – Rijbewijs #17904807

    @1985 wrote:

    Hey mensen,

    Misschien niet de juiste plek, maar het gaat om een Vectra GTS en een te trekken caravan.

    Wie o wie kan mij hierbij helpen? Ik heb geen E achter B en kom geloof ik net 7 kilo te kort. Iemand tips/tricks hier over? :D

    De regels:

    Rijbewijs B met aanhangwagen
    Met een rijbewijs B mag u een personenauto of bestelauto met aanhangwagen besturen. De aanhangwagen mag, inclusief laadvermogen, niet meer wegen dan 750 kilo.

    In bepaalde gevallen mag u, met alleen rijbewijs B, een aanhangwagen trekken die zwaarder is dan 750 kilo. U moet dan voldoen aan 2 voorwaarden:

    De lege auto moet zwaarder zijn dan de aanhanger maximaal mag wegen.
    De totale combinatie (dus auto en aanhanger samen) mag niet zwaarder zijn dan 3.500 kilo. Er wordt daarbij gekeken naar wat de aanhanger maximaal aan gewicht kan vervoeren. Dat, plus het gewicht van de maximaal beladen auto, mag niet zwaarder zijn dan 3.500 kilo.

    GTS is op kenteken 1293 kilo ledig gewicht, de caravan maximaal toelaatbaar gewicht 1300 kilo (Ledig 1050 kilo) En bij elkaar komen we bij lange na niet aan de 3500 kilo.

    Ik heb op privé terrein (camping in Frankrijk) een paar seizoenen met een Mitsubishi Pajero 4×4 caravans op een rots/etage camping gereden en zonder E achter B caravans van de stalling in de omgeving naar de camping gereden en tegenwoordig rij ik geregeld met aanhangers tot max 750 kilo (achter de GTS en dit mag qua gewicht, regels en verzekering) Alles zal ik niet weten, maar in mijn beleving wel voldoende om veilig met 90 een lange afstand te rijden.

    Hebben jullie mede vectra rijders tips, tricks of ervaringen mee? E achter B halen is natuurlijk ten alle tijden beter en daar ben ik mij volledig van bewust (Alleen de tijd ontbreekt mij nu om een dag hier voor uit te kunnen trekken)

    Wie o wie wil zijn ervaring/kennis (dus liever geen mening!!!) hier over ventileren over wat het beste te doen met de wettelijke 7 kilotjes?

    Ik snap het niet helemaal…
    op het kenteken staat toch wat de auto geremd mag trekken dat zal toch meer zijn als die 1050kilo.
    stel dat is 1400 kg geremd (ik weet niet wat een GTS mag trekken) dan mag de caravan er achter want die is 1050 kilo je mag alleen niet tot 1300 kilo laden want dan ga je
    over het gewicht van de auto heen. dus dat word dus max 1293 kilo.

    ik kan het mis hebben , ik heb BE dus ik knoop alles er achter…. ;)

    Raymond

    In reactie op: Electrische ramen blijven "open" Vectra B #17905751

    ik geloof dat als je pas de deur weer dicht is dat je dan niet meer de ramen kan bedienen met de knopjes
    nog wel als je de deur alleen open doet (dacht ik)
    Ik dacht dat er ook modules te koop zijn dat als je de auto met de ab dicht doet dat alle electrische ook dicht gaan.
    persoonlijk vind ik dat niet handig, ik laat het raam nog wel eens op een kier staan.

    Raymond

    In reactie op: Electrische ramen blijven "open" Vectra B #17905760

    Klopt ,
    alleen dan met de sleutel in de deur en dan op slot vasthouden
    dan gaan alle electrische ramen dicht

    Raymond

    Vectra ’97 CDX (4 electrische ramen…) ;)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 62)