Ray2712

Aangemaakte reacties

6 berichten aan het bekijken - 151 tot 156 (van in totaal 156)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: ecotec 2,5 v6 motor tuning #18207800

    @wim-v6 wrote:

    @Ray2712 wrote:

    Corsa_GSi wrote:
    Saab blok = Opel blok wat betreft de V6.

    3.0 V6 van Saab 9-5 (B308E) heeft een turbo, de Opel V6’en van die generatie niet.
    Kale blok is verder wel hetzelfde als je dat bedoelt.

    Blok is intern anders, die van opel hebben 15bar compressie, verhouding 1:11,5 dacht ik uit mijn hoofd.

    Die van saab is 12a13bar compressie (verhouding 1:10,5)

    Als je geblazen wil rijden is dat eigenlijk een betete basis.

    Let er wel op dat deze motoren totaal niet berekend zijn op iets wataar lijkt op een turbo.

    De turbo op de saab motor (unieke set up, daar op slechts 1 bank een turbo zit) levert max 0,3bar over druk.

    De saab heeft dan.ook minder vermogen dan de opel motor, en slechts 10Nm meer.
    Grootste verschil zit m in de souplesse van deze motor.

    Als je goed rond gelezen hebt is deze motor niet heel geschikt voor hoge drukken, dit schijnt te komen door zijn blokhoek van 54graden.
    Belasting op de krukas is dan niet ideaal.

    Ik heb zelf de 3.0 V6 laag Compressie motor (ala saab) in de Vectra-B liggen met de oeriginele set-up zoals ze in de b ligt.
    Alles origineel vectra-B.
    Deze heeft na motormanage ment optimalisatie de volgende waarden:
    Vermogen: 225pk bij 5750 toeren
    Koppel 280Nm +/- bij 2500 tot 5500 tpm.
    Koppel bij 1000tpm: 200Nm.

    Ik heb hier een transmissie aanhangen van een Vectra-B 2.0 DTi omdat de motor bovenin toeren juist niks doet

    Heerlijk Comfortabel zoeven, Altijd kracht voorhanden!!.

    Willem

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    Interessante info Willem, zover ben ik er nooit ingedoken. Maar is het niet zo dat het verschil in compressieverhouding alleen ligt aan verbrandingsruimte in de cilinderkoppen, zuigers, drijfstangen en eventueel krukas, en dat het kale onderblok alsnog hetzelfde is?

    In reactie op: Astra F station V6 #18208535

    @midnight black wrote:

    Dat zijn leuke wijzigingen! :thumbup

    Dank :)

    @Maurice89 wrote:

    Mooi project :thumb De cali kan ik me wel herinneren op marktplaats

    Ja, kan wel kloppen, heeft inderdaad op Marktplaats gestaan, voor €800 meen ik? Toen zag ik diezelfde wagen ergens anders geadverteerd voor €500, toen ben ik er eens langs gegaan en heb ik hem voor een mooi prijsje meegenomen.

    @Jerremy wrote:

    Leuk project Raymond ! :thumbup
    Sleutelen gaat jouw goed af zie ik..
    Misschien ken je me nog, ik ben (om en nabij een jaar terug zoiets) is bij je langs geweest. Heb toen deurpanelen en achterbank van een Astra F gekocht van je..
    Die rode gril komt me trouwens bekend voor, heb je die via/van je broer toevallig ? Die heeft ie ooit is van mij gekocht weer.. ;)
    Leuk project, ben benieuw hoe die V6 het doet in je station.. Knappe station trouwens, ziet er goed uit, staat goed zo’n ‘chique’ kleur op een GSI kit !
    Hoop je nog is te zien met de auto, zou leuk zijn.

    Groetjes, Jeroen.

    Hee Jeroen! Ja, dat weet ik nog wel, nog een gezellig babbeltje gemaakt toen.
    Die grille komt van Pascal ja, en ik had hem er net een week op zitten en toen vroeg Pascal of ik die grille nog had: eh, ja, maar die is nu niet meer rood, haha :D

    Bedankt voor het compliment over de auto, leuk om te horen.
    V6 doet het lekker hoor, ook qua geluid, vooral zo tegen de 4000 toeren zonder middendemper :mrgreen:
    Maar goed, met normaal rijden klinkt ie ook normaal, dus dat scheelt weer, haha :D Hij is zo zonder middendemper ook door de geluidsmeting van de RDW gekomen.

    En misschien zien we elkaar nog wel eens ja. Weet niet meer waar je woont, of dat je Pascal nog wel eens ziet ofzo?

    In reactie op: Even voorstellen: Raymond #18207508

    1218 kg op de weegbrug.
    Voor de ombouw 1165 kg ledig gewicht.

    Hier nog een linkje naar het topic over deze auto:
    viewtopic.php?f=27&t=182283

    In reactie op: ecotec 2,5 v6 motor tuning #18207796

    @Corsa_GSi wrote:

    @Ray2712, volgens mij had ik dat al gezegd ja. :agent

    3.0 V6 Saab Turbo = 200pk
    3.0 V6 Opel = 211pk

    Oh, sorry, over het hoofd gezien.

    In reactie op: ecotec 2,5 v6 motor tuning #18207790

    @Corsa_GSi wrote:

    Saab blok = Opel blok wat betreft de V6.

    3.0 V6 van Saab 9-5 (B308E) heeft een turbo, de Opel V6’en van die generatie niet.
    Kale blok is verder wel hetzelfde als je dat bedoelt.

    In reactie op: Even voorstellen: Raymond #18207505

    Bedankt voor de reacties! :D

    @Oenatje wrote:

    nice,

    volgens mij de eerste ombouw met automaat :vertag

    Ja, zou goed kunnen. De Astra was origineel al 1.6i met automaat, en de auto waar de V6 uit kwam was ook al automaat. Plus om het feit dat ik automaat rijden wel lekker vind, heb ik de automaat mooi laten zitten achter de V6 :D

6 berichten aan het bekijken - 151 tot 156 (van in totaal 156)