Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wat was nou het euvel?
Edit: Sorry Opeltje17, had je reactie niet gezien.
@wim-v6 wrote:
Gaat niet om geloven of wat dan ook.
Dit is simpelweg de rede dat de ABS pomp in werking gaat .
Omdat een of meerdere sensoren afwijkende snelheid weergeeft.
Dat kan door een kapotye sensor of kapotte ABS ring.In de meeste gevallen is het een van de ABS ringen op decaandrijfassen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Ik snap wel hoe het zaakje werkt, maar ik vind het raar dat als TS zegt dat die ringen goed zijn, dat er gelijk iemand zegt dat (o.a.) die ringen gecontroleerd dienen te worden. Zal vast al wel gebeurd zijn, anders kan hij niet weten dat ze goed zijn (of het moet een aanname geweest zijn), en de tweede reactie gaat ook meteen over die ringen.
Ik vind dat je daarmee de deskundigheid van de persoon die naar de auto heeft gekeken ondermijnt. Misschien terecht, want ik ken die persoon verder niet, maar dat terzijde.
Desalniettemin ben ik het ermee eens dat die ringen een heikel punt zijn.Lezen jullie niet, of geloven jullie de beste man niet als hij zegt dat die ringen goed zijn?
Een 106 heeft meen ik een ontluchtnippel op een koelvloeistofslang zitten achterop de motor
Vanmorgen op de A59 zwarte Kadett C sedan, omstreeks 7.35 uur
20-RV-80Is gewoon te koop hoor, zit alleen wel een Audi A8 aan vast
Ik weet niet precies waar alle draden van die transponder heen lopen, maar kun je dat ook niet over zetten dan?
Heb ooit iets vergelijkbaars gedaan met een Omega motor. Daar zaten toen stuk of 7 draden aan die transponder, waarvan ik er maar 3 aan hoefde te sluiten; een massa, een geschakelde plus en een draadje naar de ECU. En toen werkte het al. Weet niet of je elektrische schema’s hebt?
Een x16szr motor (monopoint injectie) kun je niet aan een x16xe ECU (multipoint injectie) hangen en ook niet aansluiten op een x16xe motorkabelboom. Je zult dus het hele zaakje moeten overbouwen.
Dan zit je nog met je startblokkering. Makkelijkste en goedkoopste is om de transponderring van de x16szr rond je contactslot te monteren en de chip uit de sleutel van de x16szr in de buurt van je transponderring monteren (of gewoon in je eigen sleutel als dat gaat)@Haasje17 wrote:
Eigen kabelboom een ecu behouden op nieuwe motor of de ecu opsturen naar een bedrijf wat het eruit kan schrijven. Kan gewoon stuur maar een pm naar ramswa hier op het forum.
Dat gaat dus alleen als de oude motor ook een x16szr is. Dat kan je uit het verhaal niet opmaken.
Die (nieuwe) x16szr ECU kun je niet zomaar gebruiken als je geen transponderring met bijbehorende sleutel in die auto hebt, aangezien de startblokkering ook in de ECU verwerkt zit.
Of ik begrijp je verkeerd. Je kan natuurlijk een motor vervangen door eenzelfde motor zonder ECU en alles mee te vervangen.
Maar als je alles van de donor op de andere auto overbouwt, moet dat geen probleem zijn lijkt mij.Bedank voor de reacties heren!
De eigenaar denkt zelf niet dat het aan de peilstok ligt, want hij heeft die auto al 4 jaar en nu ineens begint die melding, terwijl hij het peil altijd op de max. streep heeft staan. Maar goed, hij gaat alsnog even proberen wat er gebeurt als er wat meer olie bij gegooid wordt (om de peilstoktheorie te testen) en anders toch maar een ander sensortje proberen.Als ik ervanuit mag gaan dat die bij een vectra a op dezelfde plek zit als bij een calibra, zit ie onder het dashboardkastje tegen het schutbord.

@RaymondVec wrote:
Je spoorbreedte mag niet meer zijn dan 3% van wat er voor de auto aangegeven staat.
Bij een vectra gts is dat voor 153,6 cm en achter 152,5 cm. Reken daar 3% bij, deel het gene wat er bij komt door 2 en je weet wat je maximaal aan spacers mag monteren. Dit is als ik het goed heb 2,5 cm aan iedere kant ofzo.Verder is het volgens mij over algemeen zo dat een spacer onder de 1,5 cm geen grote impact op je lagers en dergelijke heeft.
Ook mag je band/velg niet meer dan 3 cm buiten je wielkast uitkomen (vanaf bovenaf gezien)Ik rij zelf al een tijdje met 16mm spacer en heb nog niks gemerkt.
Waar haal je die 3 procent vandaan?
Als je naar het APK regelement refereert, mag (volgens artikel 5.2.23) de spoorbreedte van personenauto’s niet meer dan 2,0% groter zijn dan de waarde die voor het voertuig is vermeld in het kentekenregister.Maaaaaar… Aan deze eis wordt niet getoetst tijdens de APK ;)
Hoe ver mag je dan wel gaan. Zoals ook hierboven al wordt aangegeven (en volgens lid 4b van artikel 5.2.48): de wielen onderscheidenlijk banden van personenauto’s mogen niet meer dan 30 mm buiten de afscherming uitsteken en (lid 4c) mogen niet aanlopen.
Heb je ook een sleutel die bij de transponder hoort?
12 oktober 2014 om 09:52 In reactie op: vrij gas geven is geen probleem in versnelling motor dood #18254899Hij bedoelt: als je hem uitleest, wat voor storingen geeft ie aan. Als het motorstoringslampje brandt met draaiende motor zit er een storing in die je kunt uitlezen.
Toestand vd bobine maakt niet uit voor een compressietest.
6 á 7 bar is wel laag. Wel met de gasklep open getest neem ik aan? Laat anders eens een cilinderlektest doen. Dan weet je waar je drukverlies zit.Gisteren vergeten te posten, maar heb gisteren de station V6 gekeurd; niks aan het handje, dus heb weer 13 maanden APK :)
Goed bezig, wat kostte dat grapje nou (die ECU), als ik vragen mag?
Weerstand van de temperatuursensor moet je meten met een multimeter ja.
Lambda van 3 is erg ongeloofwaardig, maar gezien je eerdere bericht denk ik dat je CO bedoelt.
Maar dan wachten we de rest van de gegevens even af.Die nieuwe kat, is die echt nieuw of tweedehands?
En de lambdasonde; origineel of imitatie?
Wat is lambda bij verhoogd toerental?
Wat is de weerstand van je temperatuursensor (voor de ECU, niet die van je instrumentenpaneel)?
Weet je de rest van de waardes van de viergastest ook? (CO, CO2, HC, 02)Jouw links werken niet. Maar na een beetje zoeken kom ik hierop uit (wat jij denk ik bedoelde)
En dan klopt het precies wat je zegt.
Ik was hier vanuit gegaan:

EDIT:
Bij de Astra G X16SZR wordt er alleen over de M12 bout met 95 Nm + 30° + 15° gesproken.Jouw links werken niet. Maar na een beetje zoeken kom ik hierop uit (wat jij denk ik bedoelde)
En dan klopt het precies wat je zegt.
Ik was hier vanuit gegaan:

Klopt, had even een spanrolloze motor in gedachte, maar de hierboven beschreven methode is correct.
Wat betreft de krukaspoelie, ik zie hier op mijn pc dat er 2 mogelijkheden zijn:M10 bout: 55 Nm + 41° + 15°
M12 bout: 95 Nm + 30° + 15°Heb je je truckjes waar je het over had al geprobeerd dan? Zo ja; wat waren de resultaten?
En je zou kijken of er wel iets in je kat zit. Dus… Zit er iets in? Als je je bevindingen niet doorgeeft, is er ook niet op te reageren.Speciaal gereedschap is niet per se nodig. Gaat zonder ook prima.
Riemspanning gewoon even voelen tussen duim en wijsvinger. De lange zijde vd riem (tussen nokkenas en krukas) moet je dan 90 graden kunnen draaien. -
AuteurBerichten