Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb net steekproef gehad, en meteen even nagevraagd voor je:
Oranje en ambergele stadslichten mag niet, tenzij je daar vrijstelling voor krijgt op je kentekenbewijs, maar die zul je niet krijgen omdat de auto geen typegoedkeuring heeft.
Weghalen van de glaasjes mag ook niet, en de lampen uitschakelen of eruit draaien uiteraard ook niet, want dan heb je geen stadslichten meer.Je zult dus witte of gele (dus niet ambergele) glaasjes moeten monteren.
Laatst eentje besteld voor een 2001 Suzuki Swift op http://www.mister-auto.nl. Kostte toen €45.
Kleine toevoeging nog: wat ik hierboven beschreef geldt voor APK. Hoe dat precies met invoering zit weet ik niet. Hoe dan ook, als de auto met oranje stadslichten of ontbrekende glaasjes kan worden ingevoerd, wordt hij 2 jaar daarna daarop alsnog afgekeurd bij de APK.
@Fearless wrote:
dan zal ik wel weer gematst zijn bij de import :vertag
Ik weet niet wat voor auto je geïmporteerd hebt, maar ging het in jouw geval niet om zijmarkeringslichten die van voren zichtbaar zijn? Die zijn wel altijd ambergeel (en de achterste eventueel rood).
@Fearless wrote:
Artikel 5.2.59 kleur toegestane lichten,
wit of geel van voren…..amber kleurig staat er ook nog bij.
Dat kan van alles zijn van geel/oranje….Wat hier normaal rond rijd met oranje lichten, zijn bedoeld als markeringslichten (volvo/bmw enz).
Kun je ze er makkelijk afhalen?
Dan ga je gewoon met oranje glaasjes naar de RDW, vervolgens vraag je daar wat de keurmeester er van vind. Als hij zegt dat oranje niet mag, draai je je glaasjes er snel af en voilla….wit licht…zonder glas is ook toegestaan.Zo deed ik dat met een kapot knipperlichtglas, draaide gewoon de andere er ook af zodat ik 2 gelijke lichten had ;)
Artikel 5.2.59 gaat over toegestane lichten. Stadslichten vallen daar niet onder, die zijn verplicht en vallen dan onder artikel 5.2.53 lid 1:
1. De grote lichten, dimlichten, stadslichten en achteruitrijlichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
Ambergeel of oranje is dus niet toegestaan.
Artikel 5.2.55 lid 3
De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.
Het geheel ontbreken van het glas van een lichtarmatuur heeft altijd nadelige invloed op de functie van het betreffende licht. Het geheel ontbreken van het glas moet worden afgekeurd.
(Komt letterlijk uit APK-regelement)Ja, inderdaad, hieronder nog wat plaatjes van het festijn:
Wat ik de eerste keer zag, vanaf de achterkant:

Wat ik vanavond zag, vanaf de voorkant:


Hoe het er nu, tijdelijk, onder zit:

Ding trekt weer als een beest / :thumb
Bedankt iedereen, voor het meedenken!Compressie nog niet gemeten (hoop ik van de week nog te kunnen doen)
Sensor waarden niet uitgelezen, heb daar geen apparatuur voor. Iemand in de buurt van Waalwijk die dat voor mij kan en wil doen?
Injectoren ook nog niet naar gekeken.
Kat heb ik helaas alleen van de achterkant naar binnen kunnen kijken, daar zag ik overigens niks aan, maar kan me voorstellen dat een verstopping juist aan de voorkant vd kat ontstaat, maar daar heb ik nog niet kunnen kijken.De auto waar de “nieuwe” bobine uit kwam reed wel goed, zonder inhouden.
Edit: ik heb trouwens net wéér een andere bobine getest, maar ook weer zonder resultaat.
Wat was het dan?
4 januari 2015 om 19:54 In reactie op: [Astra G] Lichtbeeld DEPO xenon unit te veel naar rechts #18266830Lichtbeeld te ver naar rechts kan voor APK in principe niet, vandaar dat ze hem er nooit op afkeuren. Het lichtbeeld is links van het midden horizontaal en rechts van het midden mag en kan het met een knik schuin omhoog gaan. Misschien dat je dat bedoelt?

@Maurice89 wrote:
Even een domme vraag, doet het lampje het dan wel? Normaal gesproken moet het gewoon werken zoals je zei kwa uitlezen.
Heb net even gekeken, en de de transponderring heeft een stekker met 8 draden (en 1 onbezette pen), waarvan je er maar 4 aan hoeft te sluiten:
1. Bruin/rood
2. Bruin/blauw
3. Onbezet
4. Bruin – massa
5. Zwart – geschakelde plus
6. Blauw/rood
7. Blauw/rood – pin 9 ECU
8. Bruin/wit
9. Rood – constante plusLet op dat je de juiste blauw/rood pakt, aangezien er 2 naast elkaar zitten.
Voor diegene die het gaan nazoeken; pin 9 van de ECU heet in veel elektrische schema’s wagensnelheidssignaal of iets in die richting. Dat komt omdat die draad ook naar de ABS en snelheidsmeter in instrumentenpaneel e.d. gaat. Echter is dit wel de juiste aansluiting voor de wegrijblokkering.Dan nog even de sleutel tegen de transponderring houden, en je kunt starten.
Het kan wel op die manier, met die transponderring er nog aan. Pas geleden nog gedaan. Die ring moet wel een stuk of 4 draadjes aangesloten hebben. Ik zal (als ik het niet vergeet) vanavond thuis eens kijken hoe dat bij mij aangesloten zit.
@jraaf wrote:
Owww :wtf Ik heb er geen verstand van maar je ‘naloop’ zit .01 over de max.
Verder had ik soortgelijke slijtage rechtsachter en dat kwam door een kapotte schokbreker.De keuring checked volgens mij alleen maar of je schokbreker niet lekt. Maar de werking checken ze volgens mij niet.
Wat heb je er voor onder zitten en hoe oud zijn ze?Groet jraaf
Goed werkende schokbrekers zijn wel degelijk een APK-eis. (Artikel 5.2.28 lid 3) Of dat dit werkelijk gecontroleerd is, blijft natuurlijk de vraag.
Zoiets?


Waarom 2 topics over exact dezelfde vraag?
Maar on-topic: als je de elektrische schema’s erbij pakt zie je meteen wat de verschillen zijn.@peter777 wrote:
Handig lijstje :)
Nog een vraag, hoe werkt die niveau regeling achter eigenlijk? Heb er nu shocks zonder aansluiting ingezet, maar vroeg me af waar het systeem zijn druk vandaan haalt? Bij de monza zit er een losse compressor onder de kap en een schakelaar op de achterste draagarm die hem aan/uit zet. Bij de astra niks kunnen vinden.
Er zit in de kofferruimte (ik meen rechts in de bodem bij het achterlichtluikje) een ventiel waar je een bandenpomp op kunt zetten. Daarmee kan je de druk aanpassen.
Standaard accu kapot?
Zodat de deuren niet vast vriezen.
27 november 2014 om 22:00 In reactie op: hoe schokbrekers bij astra F caravan los te krijgen? #18262408Het is alweer even geleden dat ik bij mijn F station de achterste schokbrekers heb vervangen, maar ik meen dat ik daar gewoon met ringsleutel of zelfs een ratel bij kon. Ik heb in ieder geval geen andere zaken losgehaald.
Maak er anders eens een foto van.Die slangetjes kan je inderdaad gewoon los laten hangen.
Laat eens nakijken of de condens afvoer van de verdamper niet verstopt zit.
@astrawez wrote:
Die zie ik daar vaker. Ik denk dat de eigenaar daar ergens werkt. Niemand van hier toevallig?
Hij zegt: vervang de bougies en zeer waarschijnlijk zullen de foutcodes van de O2 sensor en klopsensor weg gaan.
-
AuteurBerichten

