Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@rick1972 wrote:
Ik wil mijn blok laten lopen voordat ik hem in ga bouwen.
Wat moet ik allemaal aansluiten om het blok buiten de auto te laten lopen?Denk ook aan eventuele startonderbreking. Weet niet of de donorauto dit had?
Juiste sleutel met leesring bij de juiste ECU gebruiken, de startonderbreking softwarematig laten verwijderen, of de chip in de ECU wisselen met eentje waar geen startonderbreking in zit.
@Floeske wrote:
8nm? hoe moet ik dat meten?
Net een nieuwe tid binnen gehad en snel ingebouwd :)
Met een momentsleutel.
Juist

Oliedruksensor zit in de rode cirkel. Loopt 1 draadje vanuit die sensor (sensor schakelt massa) naar je oliedruklampje en het lampje krijgt via je instrumentenpaneel een geschakelde plus.
Had je bezwaar moeten maken ;)
Dat van die geplakte booskijkers is pas nog langs gekomen op het forum. Is officieel gewoon goedkeur.
viewtopic.php?p=2555907#p2555907Ik heb met een Corsa B geen ervaring. Toevallig vorige week nog (thuis) bij een Polo de koppelingset met druklager vervangen.

De motor hangt aan die gele balk, zodoende hoef je dus niet heel de motor eruit te halen. Zoiets is zelf te maken, maar voor €68 kun je hem ook hier kopen:
https://www.gereedschapbestellen.nl/motor-support-500-kilo” onclick=”window.open(this.href);return false;18 april 2016 om 11:02 In reactie op: Stuurkogel/stuurstangeind vervangen OPEL ASTRA H GTC 2007 #18316886Ik zou de andere kant op draaien. Je wilt (vanuit dit oogpunt) de moer naar achter verplaatsen over de spoorstang, dus rechtsom draaien.
Ook de geplakte versies zijn toegestaan, mits (net als bij de geschroefde of geklikte versie) het lichtbeeld en lichtopbrengst niet nadelig wordt beïnvloed.
Dat plakken niet mag, baseer jij op artikel 5.2.55 lid 3. Ik snap de denkwijze, maar als je daar bij toelichting kijkt, staat daar letterlijk:@APK regelgeving wrote:
Booskijker
Een koplampglas mag beplakt zijn met een zogenaamde booskijker of met koplampwimpers als de functie van het licht (zoals lichtbeeld en opbrengst) niet nadelig wordt beïnvloed. Op dezelfde manier wordt ook een gerepareerde beschadiging met bijvoorbeeld kit beoordeeld.Koplampen mogen voor 25 procent zijn afgeschermd. Staat letterlijk in de regelgeving in artikel 5.2.55 lid 5. De booskijkers van eerder geplaatste foto’s zijn dus gewoon toegestaan.
Deze auto is helaas gesloopt in augustus 2014.
Heb geen antwoord op je vraag, maar hoe kan dit jou nu geld kosten? Auto is nog geen jaar oud, moet toch volledige fabrieksgarantie zijn?
EDIT: ik zie dat je het bouwjaar in de beginpost hebt verandert van 2015 naar 2006. Dan heb ik niks gezegd ;)
20 november 2015 om 17:18 In reactie op: Vectra B 2.5 V6 automaatbak inbouwen ipv. handbak #18302328@wim-v6 wrote:
Motorkabelboom
Versnellingsbak boom
Versnellingsbak
Assen.
Pook met kabel van een Vectra-B 2.5-V6 va1999verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Waarom assen?
EPC maakt voor aandrijfassen bij toepasbaarheid geen verschil in handgeschakeld of automaat, alleen in motorcodes.15 november 2015 om 19:07 In reactie op: Calibra 3.0V6 Iceland ,06-2017 Update op komst p.4 #18292626Mooi werk kerel, goed bezig!
19 september 2015 om 21:15 In reactie op: digitaal dashboard kadett 4 cilinder –> astra f v6 toeren #18238733Je zou eens contact kunnen opnemen met Dom van http://www.picbits.co.uk
Hij maakte zelf van die pulse converters specifiek voor dit probleem.
Of hij ze nu nog steeds maakt, weet ik niet, maar er is via zijn forum nog wel een tutorial hoe je ze zelf kunt maken. (wel zelf een accountje aanmaken om daar te kunnen lezen)
http://www.picbits.co.uk/forum/viewforum.php?f=9″ onclick=”window.open(this.href);return false;
De benodigde onderdelen verkoopt hij meen ik ook zelf in z’n webshop.Die is voor je dynamokoeling. Die buis loopt naar een ventilator, en van die ventilator gaat er weer een buis naar de achterzijde van de motor naar de dynamo.
Toen ik een poosje terug in Den Bosch mijn Astra van X16SZR om liet keuren naar C25XE, bleef in de handelsbenaming gewoon X16SZR staan. Toen ik vorige week diezelfde auto bij hetzelfde keuringsstation liet omkeuren naar X30XE vroeg ik of ze dat wilden veranderen. Als reactie kreeg ik: “Uiteraard veranderen wij dat meneer. Wij mogen dat niet laten staan als de motorcode wijzigt.” Maar zoals in voorgaande posts al is aangegeven halen ze alleen tekens weg, iets anders terugschrijven mag/kan kennelijk niet.
V.w.b. de herkomst van de motor; ik had mijn zaken altijd op orde met kopieën van kentekenpapieren, maar de motorcode en motornummer zijn nooit bekeken. Sterker nog, ik had de laatste keer van de donorauto een uitdraai van VWE bij gedaan, en alleen daarop waren naderhand dingen omcirkelt zoals vermogen en cinderinhoud, dus of ze de kopieën van de kentekenpapieren echt bekeken hebben..? Ik betwijfel het.
De laatste keuring en die keer ervoor was dus met dezelfde auto bij hetzelfde keuringsstation, maar het leek wel of er 2 verschillende keuringen uitgevoerd werden:
– Vorige keer geluidsmeting gedaan, nu niet.
– Vorige keer viergasmeting gedaan, nu niet.
– Vorige keer achterzijde auto niet gecontroleerd, nu wel.
– Vorige keer niet op beweegbare platen gezet voor onderstel, nu wel.
– Vorige keer was tankinhoud niet relevant, nu wel.Dus ja, of ze echt een lijstje aflopen of steekproefsgewijs wat doen, ik weet het niet, maar ik zie er geen regelmaat in.
Staat bij de kentekengegevens vermeld.
Een willekeurige Monza 3.0 van marktplaats mag 1035 kg hebben op de achteras.
bron: https://ovi.rdw.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false;17 mei 2015 om 07:34 In reactie op: opel astra f1 1.6 i 1993 * maar de verf roller erover* #18282396Injector zal wel massageschakeld zijn, wellicht maakt de schakeldraad vd injector ergens kortsluiting met massa. Heb het zelf ook ooit gehad dat de injector open bleef staan, toen kon er een andere ECU in.
Nieuwe lampje ook stuk?
Onderste lipje in de fitting verbogen?
Krijg je wel 12V op de fitting?Wat bedoel je precies met:
@gwn wrote:Mag het als ik deze lampjes uittrek en er 1 aansluit met een “witte” kleur T5 steeklamp?
Als je bedoelt dat je de angel eyes ringen wilt vervangen door links en rechts een T5 steeklampje; dat mag.
@jethro wrote:
@Ray2712 wrote:
Ik heb net steekproef gehad, en meteen even nagevraagd voor je:
Oranje en ambergele stadslichten mag niet, tenzij je daar vrijstelling voor krijgt op je kentekenbewijs, maar die zul je niet krijgen omdat de auto geen typegoedkeuring heeft.
Weghalen van de glaasjes mag ook niet, en de lampen uitschakelen of eruit draaien uiteraard ook niet, want dan heb je geen stadslichten meer.Je zult dus witte of gele (dus niet ambergele) glaasjes moeten monteren.
Als apk keurmeester hoor je dat te weten zonder na te denken. ;)
De kleur van de verlichting geeft ook aan wat de voorzijde, achterzijde danwel de zijkant aan.
Grof gezegd is rood de achterzijde en wit de voorzijde en ambergeel de zijkant, van het voertuig.
En dan heb je nog aanvulling voor gele en ambergele verlichting.:jerry :jerry :jerry :jerry :thumb
Ging over invoeren, niet over APK keuring. En aangezien ik geen auto’s invoer, weet ik ook niet exact hoe die beoordeeld worden.
Blijft je motorstoringslampje knipperen als je hem op contact zet? Zo ja: dan heb je een probleem met je startblokkering.
Zo nee: dan verdenk ik je krukassensor. Kan iemand het bevestigen dat de toerenteller moet bewegen bij het starten bij een goedwerkende krukassensor?@Fox_1975 wrote:
Gelukt! Bleek los te liggen op ’t-splitsing’ en achterruitsproeier was simpelweg afgeknipt! Nu maar hopen dat hij daarop niet wordt afgekeurd, voorruit-sproeier werkt prima.
Bedankt voor jullie reacties en hulp!
Mooi dat je het hebt gevonden :)
Achterruitensproeier hoeft niet te werken voor APK ;) -
AuteurBerichten