Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
als je morgen eerst bij de automateriaal zaak een paar van deze
haalt is het zo gepieptInmiddels werkt de op-com clone maar nu eerst even mijn laptop opladen
Dus morgen gaan we het grote onbekende transmissie foute bos eens bekijken
Wordt vervolgtMet dank aan Luuk weet ik hoe hij werkt Bedankt :thumbup
Hoe simpel wil je het hebben “even een dubbeldraads van je rempedaal naar je stuur kolom trekken heb je hooguit 1 meter nodig” zo moeilijk is dat toch niet
Maar als je hier al moeite mee hebt raad ik het je wel af
Jij denkt dat het makkelijker is om het van uit je achterlichten 4 draden door je auto aan te leggen ????Je remlichtschakelaar is een maak contact dus lijkt mijn optie ten eerste logischer en ten tweede makkelijker
Maar ik wens je succes :thumbup :jerry
Kan echt heel simpel hoor tussen de twee draden die naar je rempedaalschakelaar gaan moet je dat schakelaartje zetten en klaar is kees
Zwart/geel draad van af je rem pedaal
en die voor je achteruitrij lamp moet ergens aan de zijkant van je versnellingsbak zitten (kleur weet ik ff niet)Ja ook ik heb hulp nodig ik wil Guppy zo graag eindelijk op de weg hebben ! viewtopic.php?f=82&t=183772
Ik dacht laat ik ook eens een op-com kopen :wtf
Ik krijg hem niet werkend en hij word niet herkend ( ik draai windows 7 64 bit)
iemand raad
Het is versie 201008dit is zeker een clone
Hoop dat een van jullie mij op weg kan helpen
Mijn dank is HEEEL groot :worsNu was ik vanmorgen bijna blij aan het worden …………..
Mijn bestelde op-com was binnen nou denk ik gelijk uitproberen :swear mijn pc herkent het apparaatje niet danm…Heeft iemand misschien drivers beschikbaar zodat de (neem ik aan clone) op-con wel werkend te krijgen is er staat versie 201008 op
De drivers en zo heb ik inmiddels hij werkt nu :jerry
Maar als het goed is heb ik morgen mijn eigen Op-Com dan weet ik meer
Dan kan ik in ieder geval met fout codes aan het werkHad wat informatie ingewonnen bij een transmissie bedrijf en die heeft mij verteld dat ik het op mijn manier niet werkend krijg in Guppy
Ik zelf ben nog al eigenwijs en denk dat het zeker wel werkend te krijgen is , maar wil nu wel eens de weg op met GuppyNu kreeg ik te horen dat er dus stand alone TCU`s te koop zijn dat zal het voor mij een stuk makkelijker op gaan maken Haasje
Ben nu een beetje sleutel moe om het zo maar even te noemen ,,,,,,,,,,Heb mijn hoofd er ook even niet bij , mijn lichaam is op noem maar opEen TCU vervangt dan de automaat computer die er nu origineel opel op zit want die is op dit moment ook eigenwijs :swear
Ik heb wel eens een tussenbak van een Frontera open gehad en daar lijkt deze wel heel veel op , maar kan je er verder geen zekerheid over zeggen heb ook geen GM dossier ter inzage
Applaus Duitse auto …………….Engels draad ? :jerry
Ik vind hem wel leuk gevonden Want in het chassis van Guppy zat wel volop whit-worth draad 2/16 3/8ste en dat soort en dat is een Blitz
Ik zou het zelf proberen met polijstpasta met zo een polijstsetje van Dremel
Hallo Haasje , klopt volgens mij ook want die word berekend uit de ABS.
Sowieso moet ik een snelheid signaal hebben voor mijn kilometerteller
Eerst de OBD eens netjes aansluiten straks ( heb via marktplaats een opcom gekocht)
Daar word dus aan gewerkt word gewoon de eerste optie die ik heb (ABS-Ring op voor-naaf)
Het gekke is dat hij de vehicle speed sensor echt in de bak zit zie foto 3
Heb zelf al een hele map met schema`s maar wordt er nog niet echt duidelijk uit



Yep dat werkt gelukkig wel
Dat gaan we morgen uitproberen , had zoiets gelezen over de paperclip methodes ………Dus dat proberen we eerst , werkt dat dan zal de op-com ook wel gaan lukken :jerry
Volgens dit schema moet het goed komen
Had zelf een lege OBD-stekkerbehuizing waar ik de draden naar originele Opel kleurcode heb in gesoldeerd

Nu nog even de draden bij Guppy en aan koppelen den komt het goed
Alleen nog even een Op-Com op de kop tikken maar dat moet ook geen probleem zijn

Heb nog geen opcom , die wil ik wel graag hebben
Waar kan je die voor een leuk bedrag kopen?Na veel gemail en uitzoekerij ben ik no nog niet veel verder gekomen met de schakel cyclus van mijn versnellingsbak
De een zegt je hebt geen snelheid signaal nodig
En de ander beweerd van wel ………….
Dus heb ik zelf maar een ODB aansluiting gemaakt om de boel uit te kunnen lezen
Deze gaat ik morgen op de juiste manier proberen aan te sluiten…….. gezien er een hoop dingen afvallen ( ABS/ECC/CV) word het weer een pluizerijweet iemand toevallig welke pin voor de bak uitlezen is op de stekker


@CarloAstra wrote:
Hij moet volgens mij wel snelheidssignaal hebben…
Carlo weet jij dan ook misschien welke pin ik van de automaat ecu dat signaal moet invoeren er zij namelijk 2 ingangen voor
Ik denk zelf pin 9 , maar zo zomaar ook 55 zijn
hier onder de pin lay-outGetriebesteuering/ Automaat ECU
OBD 6 : K61 Pin 13
OBD 7 : K61 Pin 55
Ter. 1 Information to Motronic (Park/Neutral) Zwart/rood
Ter. 2 Cruise control *********
Ter. 3 Pulse pick-up – transmission output speed Zwart/geel
(+12 V)
Ter. 4 Load reduction ignition retard Bruin/groen
Ter. 5 Pulse pick-up – transmission output speed Blauw/groen
Ter. 6 Unoccupied ************
Ter. 7 Program display telltale zwart/geel
Ter. 8 Selector lever position switch terminal “C” zwart/geel/ rood huls
Ter. 9 TC or ABS active ************
Ter. 10 TC or ABS emergency off (diesel) ***************
Ter. 11 Inductive pulse pick-up, engine speed Groen
Ter. 12 Telltale “winter program” Bruin/groen
Ter. 13 Bidirectional data lead Bruin/wit
Ter. 14 Unoccupied **********
Ter. 15 Kickdown switch Bruin/wit/rood huls
Ter. 16 Ground for transmission fluid temperature sensor Bruin/groen
Ter. 17 Unoccupied ***************
Ter. 18 Inductive pulse, transmission output speed sensor Zwart met mantel
Ter. 19 Ground (battery) Bruin
Ter. 20 Unoccupied **************
Ter. 21 Input, AC ***************
Ter. 22 Transmission fluid temperature sensor Zwart/blauw
Ter. 23 Selector lever position switch terminal “A” Zwartblauw 2x
Ter. 24 Unoccupied ************
Ter. 25 Unoccupied **************
Ter. 26 Selector lever position switch terminal “B” Zwart/groen 2x
Ter. 27 Unoccupied ***************
Ter. 28 Ter. 30 Rood +
Ter. 29 Telltale, instrument panel (MID/TID) Grijs
Ter. 30 Kickdown switch (for diesel) ******************
Ter. 31 Tip switch “winter program” Groen
Ter. 32 Unoccupied *****************
Ter. 33 Selector lever position switch terminal “G” Grijs 2x
Ter. 34 Tip switch “sport/economy program” Blauw
Ter. 35 Ground Bruin
Ter. 36 Unoccupied ****************
Ter. 37 Ter. 15 Zwart Geschakelde +
Ter. 38 Converter clutch solenoid valve (ground) Zwart/geel
Ter. 39 Brake lamp switch Zwart/geel/rood
Ter. 40 Pressure regulator solenoid valve (voltage supply) Zwart/paars
Ter. 41 Pressure regulator solenoid valve (ground) Grijs/rood
Ter. 42 Unoccupied ***********
Ter. 43 2-3 shift solenoid valve (ground) Blauw/geel
Ter. 44 Unoccupied ****************
Ter. 45 Brake band solenoid valve (ground) Grijs/Zwart
Ter. 46 Unoccupied ******************
Ter. 47 Unoccupied ******************
Ter. 48 1-2/3-4 shift solenoid valve (ground) Blauw/wit
Ter. 49 Unoccupied *****************
Ter. 50 Unoccupied *****************
Ter. 51 Unoccupied ******************
Ter. 52 Unoccupied *******************
Ter. 53 Unoccupied ********************
Ter. 54 Solenoid valves (voltage supply) Blauw/zwart
Ter. 55 Engine load signal or multiplex signal Bruin/geelJa de pook gaat door alle versnellingen heen is dus in alle standen te zetten
de draden om uit te lezen kan ik wel bij het is alleen geen odb stekker die moet ik er nog in plaatsen , maar heb ik op dit moment nog nietJa voor ik hem uitbouwde uit die Omega reed hij perfect
denk dat het een massa probleem isHey tcat bedankt voor het mee denken , maar heb gewoon de selector van de Opel omega er op zitten zitten van P naar R gaat goed van R naar N gaat ook goed van N naar D geeft hij wel alle lampjes dat is al een punt van aandacht maar dit ligt mijn ziens aan die pizzapunt heeft volgens mijn ook niets te maken met het schakelprogramma of ik hen nou in ze D zet op in 1-2-3 dat maakt niets uit
Met tank bedoelde ik pomp Igggghh heb het aan gepast
Hier onder de pin lay-out
Is het zo dat pin 38-41-43-45-48 op de min / ground moeten zitten
en pin 40 en 54 op de geschakelde plus
Iemand enig idee ?Getriebesteuering/ Automaat ECU
OBD 6 : K61 Pin 13
OBD 7 : K61 Pin 55
Ter. 1 Information to Motronic (Park/Neutral) Zwart/rood
Ter. 2 Cruise control *********
Ter. 3 Pulse pick-up – transmission output speed Zwart/geel
(+12 V)
Ter. 4 Load reduction ignition retard Bruin/groen
Ter. 5 Pulse pick-up – transmission output speed Blauw/groen
Ter. 6 Unoccupied ************
Ter. 7 Program display telltale zwart/geel
Ter. 8 Selector lever position switch terminal “C” zwart/geel/ rood huls
Ter. 9 TC or ABS active ************
Ter. 10 TC or ABS emergency off (diesel) ***************
Ter. 11 Inductive pulse pick-up, engine speed Groen
Ter. 12 Telltale “winter program” Bruin/groen
Ter. 13 Bidirectional data lead Bruin/wit
Ter. 14 Unoccupied **********
Ter. 15 Kickdown switch Bruin/wit/rood huls
Ter. 16 Ground for transmission fluid temperature sensor Bruin/groen
Ter. 17 Unoccupied ***************
Ter. 18 Inductive pulse, transmission output speed sensor Zwart met mantel
Ter. 19 Ground (battery) Bruin
Ter. 20 Unoccupied **************
Ter. 21 Input, AC ***************
Ter. 22 Transmission fluid temperature sensor Zwart/blauw
Ter. 23 Selector lever position switch terminal “A” Zwartblauw 2x
Ter. 24 Unoccupied ************
Ter. 25 Unoccupied **************
Ter. 26 Selector lever position switch terminal “B” Zwart/groen 2x
Ter. 27 Unoccupied ***************
Ter. 28 Ter. 30 Rood +
Ter. 29 Telltale, instrument panel (MID/TID) Grijs
Ter. 30 Kickdown switch (for diesel) ******************
Ter. 31 Tip switch “winter program” Groen
Ter. 32 Unoccupied *****************
Ter. 33 Selector lever position switch terminal “G” Grijs 2x
Ter. 34 Tip switch “sport/economy program” Blauw
Ter. 35 Ground Bruin
Ter. 36 Unoccupied ****************
Ter. 37 Ter. 15 Zwart Geschakelde +
Ter. 38 Converter clutch solenoid valve (ground) Zwart/geel
Ter. 39 Brake lamp switch Zwart/geel/rood
Ter. 40 Pressure regulator solenoid valve (voltage supply) Zwart/paars
Ter. 41 Pressure regulator solenoid valve (ground) Grijs/rood
Ter. 42 Unoccupied ***********
Ter. 43 2-3 shift solenoid valve (ground) Blauw/geel
Ter. 44 Unoccupied ****************
Ter. 45 Brake band solenoid valve (ground) Grijs/Zwart
Ter. 46 Unoccupied ******************
Ter. 47 Unoccupied ******************
Ter. 48 1-2/3-4 shift solenoid valve (ground) Blauw/wit
Ter. 49 Unoccupied *****************
Ter. 50 Unoccupied *****************
Ter. 51 Unoccupied ******************
Ter. 52 Unoccupied *******************
Ter. 53 Unoccupied ********************
Ter. 54 Solenoid valves (voltage supply) Blauw/zwart
Ter. 55 Engine load signal or multiplex signal Bruin/geelNou eindelijk het was zo ver ik heb mijn eert proefronde kunnen rijden , igggg maar niet na tevredenheid
toen Guppy met zijn achter wielen van de grond stond leek he er op dat alles werkte
Maar nu ik een ronde gereden heb schakelt de automaat bak niet op , dus ik denk dat hij in zijn noodloop zit
Of is het zo omdat hij geen ABS signaal krijgtIemand enig idee waar ik zoeken moet?
Is de automaat computer te resetten ? -
AuteurBerichten