RamSwa72

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 475)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225263

    Hallo Gose91 bovenste foto is waarde van de motor bij stationair draaien ( dit klopt ook ) verhoogt bij gas geven
    De onderste foto is van de automaat en inderdaad bij een draadbreuk zou hij dan een fout nul moeten geven en niet spanning haag zo als nu het geval is

    van de TPS sensor weet ik zeker dat hij goed is mijn motor zelf loopt ook als een naaimachine
    Ik denk ook dat het ergens een massa probleem moet zijn

    Mijn selector schakelaar werkt ook tot de N gewoon normaal P lampje brand in P stand R lampje brand in R Stand N lampje brand in N Stand
    Maar als ik hem in D zet branden alle lampjes en ik denk dat hier ook de fout uit voor komt
    de pizza punt heb ik er al af gehad en schoon gemaakt en door gemeten die werkt zoals je zou verwachten.

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225260

    Hoi Haasje
    de eerste foto is van de motor ECU.
    en de tweede foto is van de TCU

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225258

    Vandaag weer eens de moed bij elkaar geraapt en weer eens een kijkje in de camper gedaan
    Weer de Op-Com er bij even verder uitzoeken waarom mijn TPS niet goed is
    WAT schept nu mijn verbazing er is niets mis met het TPS Signaal als ik de Op-Com de motor laat uitlezen
    Dus dit is echt een bottleneck waar ik nu tegen aan loop

    Als ik dus terug ga in de Op-Com en ik ga naar automaat uitlezen krijg ik dus melding 71 TPS Belastinssignaal spanning hoog
    Heb natuurlijk de draden door gemeten en die zijn prima in oorden
    Ik zelf vermoed ook dat ik iets kleins over het hoofd zie !

    Al met al een enorme domper , Mijn lichaam gaat er ook al niet op vooruit en ik wil zo graag nog eens weg met Guppy maar zo als het er nu uit ziet gaat dat niet snel gebeuren.

    Help!

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225257

    Hallo peepz
    Deze week gaat ik weer een poging wagen om de automaat werkend te krijgen
    Wordt vervolgd

    In reactie op: Belazerd door OTDH #18244326

    Ik vroeg mij het bovenste ook al af
    Maar zeg er ook bij 1 1/5 jaar is wel erg lang voor een revisie

    In reactie op: Opel Admiraal 2.8 op Marktplaats #18239868

    En dan nu de :kewlpics ?

    In reactie op: OPEL KADETT VERNEDERT SUPERCARS #18243917

    Geniaal , zo een project heb ik ook op stapel (zou ik graag willen :wub ), als Guppy eindelijk klaar is

    In reactie op: corsa a v6 #17806816

    Niet helemaal correct GSE kijk maar er zijn zelfs Vauxhall`s VXR’s met vier cilinder 2.0 turbo motoren
    http://www.vauxhall.co.uk/vehicles/vxr-range/vxr-range.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: c20seh start !. (07-08-14) #18241880

    Dit is niet een Motronic M15.4 die jij hebt
    die heeft drie rijen pinnen en jij heb met 2 rijen als ik het goed heb
    Dus dan zal dat schema niet geheel kloppen helaas :hmmz
    Sorry

    In reactie op: c20seh start !. (07-08-14) #18241878

    welke Motronic is het M15.4 ?

    Dit is de pinbezetting van de M15.4

    01 Bobine 2+3
    02 Massa
    03 Brandstofpomprelais
    04 Klep luchtregeling stationair toerental
    05 Klep actief koolfilter
    06 (leeg, alleen voor Sintra)
    07 Luchtmassameter
    08 (leeg, alleen voor Sintra)
    09 Regelmodule startblokkering, of wagensnelheidssensor bij wagens zonder startblokkering
    10 Massa
    11 Klopsensor
    12 Gaskleppositiesensor
    13 Diagnose-aansluiting
    14 Massa
    15 (leeg, alleen voor Sintra)
    16 Injector 3
    17 Injector 1
    18 Constante plus
    19 Massa
    20 Bobine 1+4
    21 (leeg)
    22 Motorstoringslampje
    23 Magneetklep EGR
    24 Massa
    25 Relais koppeling airco
    26 Klep luchtregeling stationair toerental
    27 Geschakelde plus
    28 Verwarmde lambdasonde
    29 (leeg)
    30 Gaskleppositiesensor, Klopsensor, Luchtmassameter, Temperatuursensor inlaatlucht, Temperatuursensor koelvloeistof
    31 (leeg)
    32 Instrumentenpaneel
    33 (leeg)
    34 Injector 2
    35 Injector 4
    36 (leeg)
    37 Relais motorregeling
    38 (leeg)
    39 (leeg)
    40 Airco
    41 Airco
    42 Transmissieregelmodule
    43 Toerenteller
    44 Temperatuursensor inlaatlucht
    45 Temperatuursensor koelvloeistof
    46 Relais motorregeling
    47 (leeg)
    48 Krukaspositiesensor
    49 Krukaspositiesensor
    50 (leeg, alleen voor Sintra)
    51 Transmissieregelmodule
    52 Koppelingspedaalschakelaar
    53 Gaskleppositiesensor
    54 Transmissieregelmodule
    55 Diagnose-aansluiting

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225256

    Hallo Olaf , ben nog niet verder gekomen
    Ik heb er ook even niet het lichaam voor helaas staat het nu even op een laag pitje , Maar ik geef niet op

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566469

    Heb de volle 27 minuten met genot bekeken , volgens mij werkt het echt want hij lijkt minder zenuwachtig in de snelle bochten

    In reactie op: Opel Astra G Storing!!! #18242747

    Ter illustratie hier een foto van de sleutel chip
    Ben je deze kwijt gaat het niet meer lukken om de auto te starten

    In reactie op: Opel Astra G Storing!!! #18242745

    Ook het deel ( grijs blokje iets groter dan een rijst korrel) terug geplaatst ?

    In reactie op: Opel Astra G Storing!!! #18242743

    Dat is je Imobilizer (startonderbreker) heb je een reserve sleutel probeer dan die eens

    In reactie op: Achteruitrijlicht/remlicht … en cruisecontrol #18241353

    En als je dan niet de juiste cc op de sloop kan vinden , kan je nog altijd voor deze gaan http://www.conrad.nl/ce/nl/product/851329/Waeco-Magic-Speed-cruise-control-MS-50?ref=list” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: Standalone TCU ? #18241232

    De solenoïdes in het brein van de bak worden bestuurd door de TCU
    Dit kan ik ook met de op-com bedienen en dat werkt allemaal
    Het gene wat Wim aan haalde daar zit ik zelf ook aan te denken ik mis een of andere spanning
    Gaat er van de week wel weer aan verder nu lukt het allemaal niet zo best heb mijn lichaam niet bij

    In reactie op: c20seh start !. (07-08-14) #18241870

    Naar mijn weten moet hij wel geaard zijn er zit als het goed is aan je stekker bij je ecu ook een bruine draad met een oogje-31
    ook in de diverse schema`s staat de behuizing als -31 aan geduid en -31 in de schema`s is massa

    In reactie op: c20seh start !. (07-08-14) #18241868

    ligt je ECU er los bij ?
    Maak hier ook een aarde draad aan!

    In reactie op: sludge in koelvloeistof tank #18242340

    Warmtewisselaar kan je af laten persen !

    In reactie op: manta b1 cc —-> c20xe #18240768

    Oke bedankt voor de info dat moet mij ook wel lukken ga dan alleen geen strip gebruiken maar massief 15×15 mm
    Van die riem wil ik idd wel heel graag weten ( type staat op de riem rode letters)

    Keep up the good work :kewlpics

    In reactie op: sludge in koelvloeistof tank #18242332

    Wat Wim-v6 bedoeld , is dat de koppakking lek is
    En na mijn mening is een lekke koppakking een defect aan je motor en HEEEEL verstandig dit te repareren
    En dan niet met een flesje weyss of wat voor rommel dan ook maar gewoon de koppakking vervangen ,en als je dan toch bezig ben pak gelijk je distributie en waterpomp mee.
    Olie in je KVS is een signaal dat er wat mis is , dat moet je niet negeren hoe fijn of je auto nu rijd , Dit kan dus zo maar af gelopen zijn …

    In reactie op: sludge in koelvloeistof tank #18242329

    Het verhaal van Wim klopt helemaal , en dan kunnen ze het ook niet meten met zo een snuffelaar in je kvs want dan zitten er geen uitlaat gassen bij
    En zal een compressie test ook niets uit halen …………..En toch is je koppakking dan lek !

    In reactie op: Standalone TCU ? #18241229

    Die signalen komen ook gewoon binnen zowel in de ECU als in de TCU
    Naar mijn inzicht moet het gewoon werken , of ik heb iets kleins over het hoofd gezien
    Ik weet in ieder geval dat het zou moeten werken , ook zonder snelheid signaal want de bak schakelt op toerental en uitgaande as bak waar wel een hal sensor op zit
    Maar deze bak heeft ook TC=traction control en dit wordt geregeld van uit de ABS die ik niet heb :swear dit zou naar een wit/zwarte draad moeten , deze draad heb ik ook wel gevonden in de kabelboom MAAR kan deze draad nergens terug vinden in de schema`s

    In reactie op: Standalone TCU ? #18241227

    Krijg hem niet schakelend Wim , heb geen fouten er in op Op-Com
    Had eerst wel een fout code 71 TPS belastingssignaal hoog

    Alle solenoids doen wat ze moeten doen als ik het activeer met op-com
    dus ben inmiddels even uit geblust :swear

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 475)