Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
8 september 2014 om 18:55 In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225263
Hallo Gose91 bovenste foto is waarde van de motor bij stationair draaien ( dit klopt ook ) verhoogt bij gas geven
De onderste foto is van de automaat en inderdaad bij een draadbreuk zou hij dan een fout nul moeten geven en niet spanning haag zo als nu het geval isvan de TPS sensor weet ik zeker dat hij goed is mijn motor zelf loopt ook als een naaimachine
Ik denk ook dat het ergens een massa probleem moet zijnMijn selector schakelaar werkt ook tot de N gewoon normaal P lampje brand in P stand R lampje brand in R Stand N lampje brand in N Stand
Maar als ik hem in D zet branden alle lampjes en ik denk dat hier ook de fout uit voor komt
de pizza punt heb ik er al af gehad en schoon gemaakt en door gemeten die werkt zoals je zou verwachten.8 september 2014 om 17:24 In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225260Hoi Haasje
de eerste foto is van de motor ECU.
en de tweede foto is van de TCU8 september 2014 om 14:16 In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225258Vandaag weer eens de moed bij elkaar geraapt en weer eens een kijkje in de camper gedaan
Weer de Op-Com er bij even verder uitzoeken waarom mijn TPS niet goed is
WAT schept nu mijn verbazing er is niets mis met het TPS Signaal als ik de Op-Com de motor laat uitlezen
Dus dit is echt een bottleneck waar ik nu tegen aan loopAls ik dus terug ga in de Op-Com en ik ga naar automaat uitlezen krijg ik dus melding 71 TPS Belastinssignaal spanning hoog

Heb natuurlijk de draden door gemeten en die zijn prima in oorden
Ik zelf vermoed ook dat ik iets kleins over het hoofd zie !Al met al een enorme domper , Mijn lichaam gaat er ook al niet op vooruit en ik wil zo graag nog eens weg met Guppy maar zo als het er nu uit ziet gaat dat niet snel gebeuren.
Help!
20 augustus 2014 om 16:16 In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225257Hallo peepz
Deze week gaat ik weer een poging wagen om de automaat werkend te krijgen
Wordt vervolgdIk vroeg mij het bovenste ook al af
Maar zeg er ook bij 1 1/5 jaar is wel erg lang voor een revisieEn dan nu de :kewlpics ?
Geniaal , zo een project heb ik ook op stapel (zou ik graag willen :wub ), als Guppy eindelijk klaar is
Niet helemaal correct GSE kijk maar er zijn zelfs Vauxhall`s VXR’s met vier cilinder 2.0 turbo motoren
http://www.vauxhall.co.uk/vehicles/vxr-range/vxr-range.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Dit is niet een Motronic M15.4 die jij hebt
die heeft drie rijen pinnen en jij heb met 2 rijen als ik het goed heb
Dus dan zal dat schema niet geheel kloppen helaas :hmmz
Sorrywelke Motronic is het M15.4 ?
Dit is de pinbezetting van de M15.4
01 Bobine 2+3
02 Massa
03 Brandstofpomprelais
04 Klep luchtregeling stationair toerental
05 Klep actief koolfilter
06 (leeg, alleen voor Sintra)
07 Luchtmassameter
08 (leeg, alleen voor Sintra)
09 Regelmodule startblokkering, of wagensnelheidssensor bij wagens zonder startblokkering
10 Massa
11 Klopsensor
12 Gaskleppositiesensor
13 Diagnose-aansluiting
14 Massa
15 (leeg, alleen voor Sintra)
16 Injector 3
17 Injector 1
18 Constante plus
19 Massa
20 Bobine 1+4
21 (leeg)
22 Motorstoringslampje
23 Magneetklep EGR
24 Massa
25 Relais koppeling airco
26 Klep luchtregeling stationair toerental
27 Geschakelde plus
28 Verwarmde lambdasonde
29 (leeg)
30 Gaskleppositiesensor, Klopsensor, Luchtmassameter, Temperatuursensor inlaatlucht, Temperatuursensor koelvloeistof
31 (leeg)
32 Instrumentenpaneel
33 (leeg)
34 Injector 2
35 Injector 4
36 (leeg)
37 Relais motorregeling
38 (leeg)
39 (leeg)
40 Airco
41 Airco
42 Transmissieregelmodule
43 Toerenteller
44 Temperatuursensor inlaatlucht
45 Temperatuursensor koelvloeistof
46 Relais motorregeling
47 (leeg)
48 Krukaspositiesensor
49 Krukaspositiesensor
50 (leeg, alleen voor Sintra)
51 Transmissieregelmodule
52 Koppelingspedaalschakelaar
53 Gaskleppositiesensor
54 Transmissieregelmodule
55 Diagnose-aansluitingHallo Olaf , ben nog niet verder gekomen
Ik heb er ook even niet het lichaam voor helaas staat het nu even op een laag pitje , Maar ik geef niet opHeb de volle 27 minuten met genot bekeken , volgens mij werkt het echt want hij lijkt minder zenuwachtig in de snelle bochten
Ter illustratie hier een foto van de sleutel chip

Ben je deze kwijt gaat het niet meer lukken om de auto te startenOok het deel ( grijs blokje iets groter dan een rijst korrel) terug geplaatst ?
Dat is je Imobilizer (startonderbreker) heb je een reserve sleutel probeer dan die eens
En als je dan niet de juiste cc op de sloop kan vinden , kan je nog altijd voor deze gaan http://www.conrad.nl/ce/nl/product/851329/Waeco-Magic-Speed-cruise-control-MS-50?ref=list” onclick=”window.open(this.href);return false;
De solenoïdes in het brein van de bak worden bestuurd door de TCU
Dit kan ik ook met de op-com bedienen en dat werkt allemaal
Het gene wat Wim aan haalde daar zit ik zelf ook aan te denken ik mis een of andere spanning
Gaat er van de week wel weer aan verder nu lukt het allemaal niet zo best heb mijn lichaam niet bijNaar mijn weten moet hij wel geaard zijn er zit als het goed is aan je stekker bij je ecu ook een bruine draad met een oogje-31
ook in de diverse schema`s staat de behuizing als -31 aan geduid en -31 in de schema`s is massaligt je ECU er los bij ?
Maak hier ook een aarde draad aan!Warmtewisselaar kan je af laten persen !
Oke bedankt voor de info dat moet mij ook wel lukken ga dan alleen geen strip gebruiken maar massief 15×15 mm
Van die riem wil ik idd wel heel graag weten ( type staat op de riem rode letters)Keep up the good work :kewlpics
Wat Wim-v6 bedoeld , is dat de koppakking lek is
En na mijn mening is een lekke koppakking een defect aan je motor en HEEEEL verstandig dit te repareren
En dan niet met een flesje weyss of wat voor rommel dan ook maar gewoon de koppakking vervangen ,en als je dan toch bezig ben pak gelijk je distributie en waterpomp mee.
Olie in je KVS is een signaal dat er wat mis is , dat moet je niet negeren hoe fijn of je auto nu rijd , Dit kan dus zo maar af gelopen zijn …Het verhaal van Wim klopt helemaal , en dan kunnen ze het ook niet meten met zo een snuffelaar in je kvs want dan zitten er geen uitlaat gassen bij
En zal een compressie test ook niets uit halen …………..En toch is je koppakking dan lek !Die signalen komen ook gewoon binnen zowel in de ECU als in de TCU
Naar mijn inzicht moet het gewoon werken , of ik heb iets kleins over het hoofd gezien
Ik weet in ieder geval dat het zou moeten werken , ook zonder snelheid signaal want de bak schakelt op toerental en uitgaande as bak waar wel een hal sensor op zit
Maar deze bak heeft ook TC=traction control en dit wordt geregeld van uit de ABS die ik niet heb :swear dit zou naar een wit/zwarte draad moeten , deze draad heb ik ook wel gevonden in de kabelboom MAAR kan deze draad nergens terug vinden in de schema`sKrijg hem niet schakelend Wim , heb geen fouten er in op Op-Com
Had eerst wel een fout code 71 TPS belastingssignaal hoogAlle solenoids doen wat ze moeten doen als ik het activeer met op-com
dus ben inmiddels even uit geblust :swear -
AuteurBerichten