RamSwa72

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 475)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225137

    Ohja nog een vraag omtrent de brandstofpomp
    Moet deze altijd draaien want er staat alleen stroom op bij het doorstarten van het contactslot ?

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225136

    Gbrttee e jkclj!#@#@#$

    Nu ben ik vandaag nou mijn lichaam een beetje mee wilde werken weer verder gegaan met de draadboom

    Rood op de constante+
    Bruin aan de min/aarde
    Zwart geschakelde+
    en voor de mak de rood/blauwe van de brandstofpomp direct op de plus

    nu had ik bougie nr4 er uit om te kijken voor een vonk
    Beetje onhandig van mij maar starten deed ik direct op de startmotor met een schroevendraaier

    Bij mijn eerste poging starte de motor gelijk Whoohoo


    > en viel weer stil
    Ik met goede hoop bougie 4 er weer in en een tweede poging gewaagd —-> en een derde


    > enz enz

    Maar geen vonk meer wat doe ik fout of werk in nu echt tegen de immobilizer aan (want deze heb ik er nu niet tussen)
    HELP!!!

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225135

    Bedankt Haasje voor de info.
    Dan wordt het nu verder speuren pfffff
    Komt tijd komt hoop

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225133

    Kan iemand mijn vertellen of het kastje van foto (Kiekert GM 90493865 / MW ) invloed heeft op de imobelizer?

    Foto 1

    Foto 2

    Foto 3

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225132

    Heeft er misschien iemand een link voor een pdf van het draadschema van een omega 2.0i B automatic?

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225131

    Vandaag druk bezig geweest met de kabelboom Ecu’s en Immobilizer
    Maar krijg geen vonk heb het nog niet opgeven maar hulp is natuurlijk welkom

    Dus als er iemand is die hier ervaring mee heeft bij het aansluiten van een draadboom , het gaat om een X20SE aan een AR25 automaat

    Het zou fijn zijn als er iemand is de mij tegen een kleine vergoeding wil helpen

    In reactie op: Forum gebruiker Sting overleden. #18225689

    Mijn wel gemeende medeleven , Sterkte met dit grote verlies

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225128

    Klopt Kadett1.2 het is ook het eerste type Hymermobil wat Hymer gebouwd heeft.
    Hij is in 1981 op camper kenteken gezet als nieuw , Maar omdat ik weet dat ze oudere cassis kochten uit Engeland is het cassis en motor van medio 1975 (dit had in mijn voordeel kunnen zijn)

    In reactie op: Manta A 1.6 naar 2.0 Turbo 4×4 #18201723

    Damn Dude’s wat een operatie petje af een diep respect :wors
    Toen ik zelf nog een gezond lichaam bezat heb ik in het verleden ook wel wat wilde creaties gemaakt !!
    Dit gaf zoveel voldoening , er tegen aan lopen/oplossen/creëren/resultaat Thats the spired :jerry

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225126

    Voor dat ik ziek werd was ik in mijn vrijetijd altijd druk voor een ander weinig er tussen uit geweest dus dat halen we op deze manier weer in
    Moet nog even 6 jaar wachten voor de blitz 40 jaar is dus nu nog even geen gas, en ik ben van het stempel Gas daar stook&kook je op hahaha

    Als het goed is en de motorwissel zit er op dan zou mijn wijfie er ook in moeten kunnen rijden , Geen gebruiksaanwijzingen meer hoop ik , Althans dat hoop ik rijden met choke en zo is niet echt een vrouwen ding :angel

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225124

    Ja dan is het idd niet rendabel : Kadett :
    Maar omdat ik dus thuis zit met mijn zenuwenspierziekte en mijn vrijheid afhankelijk is van die camper is het voor mijn wel de moeite waard
    Op het moment dat mijn lichaam er de bruiij aan geeft zet ik hem aan de kant en gaat rusten tevens mede doordat ik een invalide kaart heb (waar ik niet trots op ben)
    Kan ik de camper mitz hij niet in de weg staat overal neer zetten,
    Echt waar als je 41 bent en je lichaam doet zo nu en dan als of je tachtig bent dan is dat niet fijn :swear

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225122

    Dit is de nieuwe krachtbron
    Moet dus wel even een ander Carter pan onder i.v.m.. voortrein Blitz


    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219822

    Mijn camper topic staat hier


    >>> viewtopic.php?f=82&t=183772

    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219821

    Hij is 5,5 meter maar heeft een laag gewicht voor een camper weegt 1870 kg

    Heb zelf ook het complete contactslot met lezer er omheen en bijbehorende ecu en de sleutels met transponder
    Ga het ook gewoon gebruiken maar dan plaats ik het slot in het dashboard
    Moet dus gaan lukken :jerry

    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219819

    Klopt helemaal gaat vandaag of morgen er een Topic aan wijden
    Het ombouwen van mijn HymerMobil (1981) camper van Bedford 2.3L met een TH180 automaatbak, Naar Opel x20se met een AR35 automaat.

    Dit is hem trouwens

    In reactie op: X20SE kabelboom zonder stuurcode – startblokkering #18220994

    Kwam nog een leuke link tegen voor schema’s misschien heb je er wat aan , Ik wel tenminste!

    http://members.home.nl/opeltje/SCHEMA.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: iemand ervaring met een X20XEV en een TH180 bak #18222213

    Inmiddels heb ik een Opel Omega (1995) gevonden met achter schade
    het is er een met een AR35 4bak automaat de motor is een X20se met 115pk
    de omega heeft 160,000 gelopen en gaat er van uit dat er nog wel een ton tegen aan kan
    groot onderhoud was volgends de rekeningen pas gedaan (koppakking/waterpomp/distributie + rollen)
    Heb er even mee gereden en hij reed super fijn en schakelde boterzacht ondanks de achter schade

    Ben vandaag begonnen met het uitbouwen van de complete kabelboom
    Als ik dat gedaan heb gaat ik deze uitpluizen en pas maken voor mijn oldtimer camper
    Ik wil het klokkenspel ook pas maken voor de camper dus zal een hoop uit gepluisd gaan worden (TIPS ZIJN WELKOM)

    Ook loop ik later tegen een probleem met het inbouwen van het motorblok JaJa de bult van de carterpan
    Zijn er ook nog ander opties dan het carter van een Manta 18S ??

    Vandeweek weer een update :hmmz

    Geweldig SuperDuper :wors :thumb

    Wouw dat word wel een vette bak

    In reactie op: X25Xe draadboom pas makken/startklaar maken #18219815

    Geweldig deze info kan ik idd wat mee
    Mijn dank is groot :wors

    In reactie op: iemand ervaring met een X20XEV en een TH180 bak #18222210

    Hahaha, ja die muur lol
    ik heb al via via een carterpan met bult aan de achterkant en met aanzuigbuis die evt onder de x20xev past dus daar had ik idd al rekening mee gehouden

    Die ford motor pas ik voor die kan het gevecht met die muur ook niet aan plus dat het ook een zuipschuit is heb ooit een taunus gehad die had ook dorst

    Wil echt voor injectie gaan en het liefst recent

    Het klopt ook dat de motor schuin geplaats is en niet in het midden van de camper ( lijkt er op dat ze bij Bedford nog wat oude motoren kwijt moesten hahaha)
    overigens is er ook een CF geweest met een 3.0e motor maar alleen geleverd in de UK

    In reactie op: iemand ervaring met een X20XEV en een TH180 bak #18222208

    ik heb de keuze uit drie blokken een 2.6 dual-ram uit een senator een X20XEV uit een omega met weinig km en een 2.4cih maar deze motor heeft eerst revisie nodig (olie pomp probleem mee geweest) dus die valt sowieso af

    Met de 2.6 dual-ram schiet ik denk weinig op wat betreft het brandstof gebruik , al moet ik er bij melden dat ik geen snelheid duivel dus 1 op 9 is al beter dan 1 op 5 plus punt PeKa’s genoeg

    De X20XEV lijkt mijn de beste keuze dan zeker omdat ik dus niet hard rijd moet 1 op 11 goed haalbaar zijn

    Met de ophanging zie ik geen leeuwen en beren op mijn pad dat is niet meer als 2 motorsteunen en een bak steun bij RWD
    Misschien dat ik de aandrijfas moet aanpassen maar dat is ook geen probleem

    Komt toch de elektronica van de omega automaat weer om de hoek kijken Pfffffffff , het blijft voor mijn een moeilijk punt
    Ik weet dat er ook een senatorbak was zonder elektra maar die zijn zo schaars dat ze dus niet betaal baar zijn .

    In reactie op: iemand ervaring met een X20XEV en een TH180 bak #18222205

    Ik zal je in het kort even uitleggen wat de bedoeling is

    Ik heb in 2010 te horen gekregen dat ik een zenuwenspier ziekte heb, voor een hoop mensen die dit ook hebben/of ervaren houd het leven op!
    Dit geld niet voor mij , ik heb juist hierdoor meer levens kracht dan ooit.
    Mede daardoor hebben wij een campertje (hymer/Blitz bj 1981) gekocht zodat ik niet aan huis gekluisterd hoef te zijn.
    dus die camper betekend gewoon heel veel voor mij.

    Maar nu het punt waarom ik opzoek ben naar die X20XEV combi met automaat.

    In de camper ligt een Vauxhall/Bedford 2.3L lagedruk motor met 80 pk deze zit vast aan de TH180 automaatbak , mede hierdoor een verbruik van 1 op 5
    Gezien ik volledig ben afgekeurd en niet hoog vermogend ben is dit voor ons erg kostbaar plus erg goed mee komen met het verkeer doet hij ook niet.

    Dus ik wil een andere moderne en bedrijfszekere motor gaan plaatsen maar door mijn handicap moet het wel een automaat zijn
    de camper heeft een eigen gewicht van 1870kg dus een x20xev van 136pk zou dit in principe makkelijk moeten trekken.

    En waarom een automaat zonder elektronica, omdat ik denk dat dit het meest makkelijk is met inbouwen omdat de camper qua elektronica een dinosaurus is .
    een motordraadboom aanpassen gaat mijn zelf nog wel lukken ( rekening houdend met elektrische brandstofpomp en koelfan)
    Maar dit bij een moderne automaat is volgens mij andere koek , en daar door iets waar ik mijn vingers niet aan durf te branden.

    Heb al op meerdere forums info of hulp gevraagd maar nog niet het gewenste resultaat , ondanks ik zelf wel wat technische kennis heb.

    autogas en diesel zijn geen optie

    (voor ik ziek werd was ik werkzaam als onderhoudsmonteur van cnc metaalbewerking machines mat als hobby auto’s sleutelen)

    Dus hier mee hoop ik jou vraag beantwoord te hebben *ik snap niet waarom je met alle geweld een bak zonder elektronica wilt*

    Gouden tips en hulp is altijd welkom al moet ik de motor swap wel lowbudget doen denk aan zo een 800 tot 1000 euro

    Met vriendelijke groet Ramon

    In reactie op: iemand ervaring met een X20XEV en een TH180 bak #18222203

    Hallo Theunm
    Enig idee welke bak zonder elektronica wel past?

    In reactie op: automaatbak manta 1.8 achter een 2.0 16v #18220553

    Leuk onderwerp, waar ik ook nog een vraag over heb
    Welk vliegwiel gebruik je dan hier bij , want ik neem aan dat de koppelomvormer van de TH180 bak niet op het vliegwiel van de 2.0 16v past
    Of zie ik dit verkeert ( het zou mij namelijk ook heel erg helpen in de motorswap van mijn camper)

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 475)