Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het oude hart van Guppy zit nog genoeg leven in
http://youtu.be/qXVkW4LmSm4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@Maatie wrote:
Heeft je auto geen obd-stekker ergens? Bij mijn Astra zit ‘ie bij de handrem.
Nee ben in mijn oldtimer camper een Opel Omega blok aan het in bouwen (x20se)
6 april 2014 om 16:02 In reactie op: Druppeltjeslekkage bij carterplug na doordraaien en M15tap #18227627Kan alleen vertellen dat Teflon niet oplost in olie of benzine .
Kan dit zeker weten want heb de carterplug van mijn generatoer ook dicht gekregen met teflontape
en heb de banjobout van de benzine toevoer ook met teflontape gedaan en dat zit al jaren dicht .
Succes !Zo vandaag een rustig dagje gehad maar niet stil gezeten.
Ben er aan begonnen het klokkenspel voor Guppy pas te maken


en gelijk de draadboom voor het dashboard uit te pluizen.
voor de geïnteresseerde hier het schemaSchema teller bak
Pin 1 motor lampje draad bruin/blauw
Pin 2 leeg
Pin 3 airbag detectie draad bruin/geel
Pin 4 leeg
Pin 5 leeg
Pin 6 knipper links draad zwart/wit
Pin 7 massa/aarde draad bruin
Pin 8 dashboard verlichting draad grijs/geel
Pin 9 gordel detectie draad bruin/zwart
Pin 10 ABS detectie draad bruin/geel
Pin 11 handrem draad bruin/rood
Pin 12 sportstand automaat draad zwart/geel
Pin 13 dynamo/accu lamp draad blauw /wit
Pin 14 olie druk lamp draad blauw/groen
Pin 15 mist lamp draad zwart/blauw
Pin 16 groot licht lamp draad wit
Pin 17 leeg
Pin 18 knipper rechts draad zwart/groen
Pin 19 km signaal draad blauw/rood
Pin 20 leeg
Pin 21 geschakelde + draad zwart
Pin 22 toerenteller signaal draad groen
Pin 23 leeg
Pin 24 tankmeter draad blauw/zwart
Pin 25 massa aarde draad bruin
Pin 26 tempratuurmeter draad blauwOok heb ik een nieuwe benaming voor het type Opel dat Guppy gaat worden

Vond hem zelf wel leuk bedacht@Boskje wrote:
Het stopje wat normaal in het gat zit waar de peilstok moet komen
Oké iemand nog een sloopblok waar ik dat stopje mag over nemen
Kop koffie en zelfs een broodje worst !1 :thumb
Ik heb het over de link van het rubbermagazijn http://www.rubbermagazijn.nl/collectie/” onclick=”window.open(this.href);return false; … x55mm.html
Daar kan je ze niet per stuk of twee kopen daar moet je er gelijk een hele batch af nemenOky duidelijk, kosten 125 euro inclusief de btw en verzendkosten.
Met vriendelijke groet,
Eurox Auto-Electronica
Noordersluisweg 37 J
8243 PR Lelystad
Tel 0320-260166
Tel 06-15372251
http://www.eurox.nlZo vandaag toch de stoute schoenen aan gedaan ondanks de pijn in mijn lijf , moest ik vandaag Guppy’s hart verwijderen
Dit is mij ook uiteindelijk gelukt met wat hulp van derde en wat toeschouwers , kennelijk zijn mensen dit ANNO 2014 niet meer gewend zo voor de deur


Afijn haar antieke rikketik ligt klaar voor de volgende eigenaar die er zin in heeftWordt vervolgd
Het verhaal hier boven klopt, maar alarmlichten doen het dus ook buiten het contactslot om dus er zou idd een draad na de wissel toch de ecu voeden
Goeie morgen peter ik heb een adres waar ze de IMMO kunnen uitprogrammeren ik heb dit ook laten doen krijg maandag of dinsdag mijn ecu terug , kosten waren 125 euro
En zo een prop Theun (waar de oude peilstok zat) dat gebruikt men voor dat gaatje op te vullen ?
Iemand?
Is er ook nog iemand die tip’s heeft omtrent het luchtfilter, want de filter box van de Omega gaan niet passen!
Ben dus benieuw naar ervaringen met zo gezegd open filters of zo .Dat rollen klopt ook , uit eigen ervaring
> maar dat deed de XR2i ook al heel makkelijkWelkom bij de Adam Opel Club
Leuk aangenaam blog , ikke ga volgen
Sjonge tjonge Man Man Man , Wat laat mijn lichaam mij in de steek en wat een pijn kan een mens hebben !
Maar er is weer goed nieuws onder de zon.
Vandaag verder gegaan om het oude hart los te maken van Guppy.
Ben inmiddels zo ver dat het Vauxhall 2.3L lagedruk motortje er geheel los in ligt,,,,,,,,,,, Moet het er alleen nog uit takelen, Maar zo als ik al begon “”IK HEB ER DE KRACHT NIET MEER VOOR””
Hier onder wat foto,s van hoe Guppy er nu bij staat, Had as steunen maar die waren te kort dus nu staat Guppy op twee 5KG gasflessen( werkt prima )



Als iemand nog interesse heeft in het 2,3L blok met automaat (TH180) heb al een open bod van 100 euro
Omdat het een lagedruk motor is gaat deze niet kapot als de distributieriem breekt
En omdat het een lagedruk motor is , is deze prima geschikt voor drukvulling (turbo/compressor)
In Engeland perzen ze er 300 pk uit schijnt maar pin mij daar niet op vast!!En ik heb een vraagje omtrent het gaatje wat over blijft nadat je een andere carterpan hebt geplaatst mede hier door ook de peilstok en carterventilatie naar achteren geplaats
waarmee stop je dit gaatje van de oude peilstok van 11/12 mm afHet is alleen erg jammer dat je ze bij het rubber magazijn NIET per stuk kan kopen
Heb dit zelf ook al geprobeerd voor mijn Blitz projectBen benieuwd het smoelt nu al leuk , tevens een mooi kleurtje die grondlak!
Heb zelf ook een leuk ongebruikelijk blog hier viewtopic.php?f=82&t=183772
Vandaag weer een update
Had de X20SE in een proefopstelling geplaatst om haar even te laten lopen , was mij uiteindelijk gisteren al gelukt met de Motronic ECU die er bij hoorde maar dat was voor 5 seconden keer op keer dus echt een gevalletje startonderbreker/IMMO .
Nu dacht ik slim uit de hoek te komen en een ECU van een C20NE te kopen zodat de motor als nog kan proef draaien
> Helaas dat werkt dus niet op een X20SE motorblok
Maar na contact te hebben gehad met Eurox.nl heb ik mijn ECU daar heen verstuur die konden hem IMMO vrij maken , dus afwachten wanneer ik deze terug krijg.
Uiteindelijk , omdat het toch moest gebeuren ben ik begonnen aan de openhartoperatie van Guppy, en omdat dit een ouder type cassis is zit de dwarsbalk gepuntlast in het geheel dus hebben wij de slijptol en boormachine maar ter handen genomen .
Als ik dit niet zou doen moet ik de hele camper zo een 90cm omhoog takelen en dat was niet echt mijn idee er achter nu volstaat 40 cm en dat geeft mijn toch een wat veiliger gevoel.Wanneer mijn lichaam er weer wat zin in heeft gaat de voortrein met motor er onder uit zodat ik kan gaan meten waar de nieuwe motorsteunen gemonteerd gaan worden.


Wordt Vervolgt
Misschien dat er iemand anders wel interesse er in heeft voor die 150 euro ( was uit mijn oogpunt goed bedoeld) Sorry !
Word vervolgd ?
Wordt Gevolgd !Hallo Peter ben jij er al in geslaagd ?
Dus dan is het toch de immobilizer want die sluit de brandstof en ontsteking af denk ik
Denk dat ik de ECU moet laten vrij maken , ben al op zoek naar iemand die dit voor een zacht prijsje kan doen
Word vervolgd…. -
AuteurBerichten