Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als het goed is zit er een groene draad in je motor draadboom die van af je ecu komt , deze draad moet je hebben
Schema teller bak
Pin 1 motor lampje draad bruin/blauw
Pin 2 leeg
Pin 3 airbag detectie draad bruin/geel
Pin 4 leeg
Pin 5 leeg
Pin 6 knipper links draad zwart/wit
Pin 7 massa/aarde draad bruin
Pin 8 dashboard verlichting draad grijs/geel
Pin 9 gordel detectie draad bruin/zwart
Pin 10 ABS detectie draad bruin/geel
Pin 11 handrem draad bruin/rood
Pin 12 sportstand automaat draad zwart/geel
Pin 13 dynamo/accu lamp draad blauw /wit
Pin 14 olie druk lamp draad blauw/groen
Pin 15 mist lamp draad zwart/blauw
Pin 16 groot licht lamp draad wit
Pin 17 leeg
Pin 18 knipper rechts draad zwart/groen
Pin 19 km signaal draad blauw/rood
Pin 20 leeg
Pin 21 geschakelde + draad zwart
Pin 22 toerenteller signaal draad groen
Pin 23 leeg
Pin 24 tankmeter draad blauw/zwart
Pin 25 massa aarde draad bruin
Pin 26 tempratuurmeter draad blauwZo kan het ook lol :D
http://youtu.be/OZVeP3Wsw_A” onclick=”window.open(this.href);return false;Zo als ik al in een eerder bericht aangaf , ik maak van die kabelvangers , die gaan door de steunen aan het blok en dan naar onderen aan de voortrein
Dit maak je heel simpel door 7mm RvS kabel met U-Kabelklemmen ( zo als ook in de stockcar en dragsters wordt gebruikt )Volvo motorsteunen hebben dit op de steun zelf met een 3mm kabeltje er doorheen dus is 7 mm lijkt mij ruimschoots voldoende.

Bedankt voor de tip Theunm :thumb :wors
Kleine update
Vandaag is het huwelijk voltrokken tussen Guppy en haar nieuwe krachtbron


Maar ik ben nog niet tevreden , het blok moet nog 3 cm zakken en mag ook nog wel één cm dieper alleen die ruimte moet ik creëren ( motor beschermkist verbouwen)En wordt weer vervolgd :cry
Ik vind het ook een goed punt , echter bij mijn camper zitten deze rubbers

en het motorblok wat er op bevestig zat was vele malen zwaarder
verzekering technisch heeft het ook met de type goedkeuring te maken van het voertuig , heel veel auto’s van voor 1990 hadden dit soort steunenMaar veiligheid boven alles ik monteer sowieso vangkabels aan de bovenzijden van mijn motorsteunen
hier de link voor de motoren info
http://www.opel-infos.de/motoren/motto.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
X20SE
Bauform: R4
Steuerung: OHC
Anzahl der Ventile: 8
Bohrung (mm): 86,0
Hub (mm): 86,0
Volumen (cm³): 1998
Leistung (kW bei min-1): 85 / 5200, 85 / 5400 (Omega B)
Drehmoment (Nm bei min-1): 172 / 2800, 178 / 2800 (Omega B)
Verdichtung: 10 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic M 1.5.4
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt
Steuerung: Zahnriemen
Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator
Eigenschaften:
Verwendung: Frontera A (MSG 5E-T), Omega B (R25, AR25)Delco Ecu in niet van de X20SE dit weet ik 100% zeker
die zitten vaak op lichtere 16v motoren zoals de C14NZIs dat niet je balast van je xenon verlichting ?
Gelukkig ben ik dus niet de enige met slechte ervaringen Pfieuw :jerry
Hier kan je ze wel per stuk kopen
http://www.iq-parts-shop.nl/product_info.php/cPath/529_530_611/products_id/4550″ onclick=”window.open(this.href);return false;
:thumbupPS: ik heb nog wel een codevrije C20NE ECU liggen
Oh dat is balen dacht dat geen verschillende X20SE Ecu’s waren
Welk nummer staat er bij jou op ?
dit is die van mij
Precies dat dus :swear :fy1 :argue
Ik wordt er zo moederloos van , maar de smoes van de computers werken niet @$%$#@#$ Hebben jullie geen back-up systeem DUDE we leven in 2014Vandaag niets kunnen doen , er was weer geen land te bezeilen met mijn lichaam
Morgen krijg ik mijn nieuwe motor steunen/rubbers binnen dan maar eens beginnen met de motor ophanging
En als het goed is krijg ik deze week nog een stuk aandrijf as binnen dan kan ik gelijk de cardanas uit gaan metenWordt vervolgd
Zo vandaag met weemoed weer begonnen met mijn draadboom en de bekabeling van het dashboard gecontroleerd Yeah :thumbup het werkt allemaal naar behoren , wel grappig een motorblok lopend in de takel en dan 210 kilometer per uur gaan lol
Heb dus de elektronica van de automaatbak ook voor elkaar schakelt heel mooi op en weer af kick down werkt ook
Dus er zit vooruit gang in het verhaal Guppy motor SwapWordt vervolgd
Wij hebben een huishoudelijke hulp , en die poetst hier op dinsdag en vrijdag , en dacht zal zijn toetsenbordje even schoon poetsen (terwijl mijn mappen wat betreft de camper open stonden) in dez mappen heb ik schema’s en tekeningen zitten hoe ik alles in ga bouwen ook van de motor ophanging en zo
> alles wegMaar heb nu met zo een freeware progje ( Recuva ) redelijk alles terug kunnen vinden dus kan weer lekker verder prullen Pfieuwww
Probeer het op een scheepswerf in de haven die hebben daar speciale walsen voor dan gaat de bladveer eerst in een oven en daarna door de wals , dit kan ook koud maar dan worden ze zwakker
Leuke topic trouwens
deze gaat ik volgen!Gekke gok maar probeer eens 4×6 6 is het zesde cijfer van het alfabet de F dus , je kan het allicht proberen
@RacesconaB204 wrote:
Nu de voorwielen er zo breed aan staan in combinatie met een kort stuurhuis is het sturen haast niet meer te doen zo zwaar…..daarom de volgende klus: elektrische stuurbekrachtiging inbouwen van een Corsa.
Ik heb 3 varianten; van links naar rechts: Corsa-B links gestuurd, Corsa-B rechts gestuurd en Corsa-C rechts gestuurd.
De rechts gestuurde versies lijken mij mooier omdat dan de zekeringkast niet hoeft te wijken voor de elektromotor.
We zullen zien :hmmz
(…en de stickers zitten erop, maar de achterbumpers was nog niet klaar. Wordt vervolgd.)
Hey dit wil ik ook in mijn camper zie topic viewtopic.php?f=82&t=183772
Is dit makkelijk te doen zonder canbus of wat dan ook ?F*CK dikke kink in de kabel die verrekte huishoudelijke hulp die ik heb vond het nodig mijn toetsenbord te poetsen terwijl mijn pc aan stond met alle mappen en sup mappen open met schema’s en handleidingen
> GVD alles weg kl*te wijf grrrrrrrrrrrrrrrrr 1000 de uren werk weg kwijt
fijn weekend :fy1Gisteren mijn ECU terug gekregen Van http://www.eurox.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze is IMMO vrij gemaakt ben er zo content mee
Heb vandaag de ECU even aan de motor gehangen , en bij de eerst klik liep hij als een zonnetje , zie filmpje hier onder
Vandaag ga ik verder met de kabelboom voor het dashboard dat alles netjes is , en ook moet ik nog een systeemzekeringenkast gaan maken
Want met de drie glaszekeringen die nu in Guppy zit red ik het niethttp://youtu.be/R4s9JcC34dA” onclick=”window.open(this.href);return false;
Word vervolgd
7 april 2014 om 14:20 In reactie op: [Opgelost][Z18XE] Distributie kapot, andere cilinderkop #18225995http://www.digicar.nl/egr-klep-uitschakelen.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten
