RamSwa72

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 475)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Kadett ’82 Berlina Voyage #18218795

    van die kleine gasflessen werkt ook prima lol :thumbup :kewlpics

    In reactie op: Welke benaming het juiste? #18231755

    dan durf ik met 90% zekerheid te zeggen dat he je tempratuurzender is , vraag je garagist deze door te meten ( meten is weten)

    In reactie op: Welke benaming het juiste? #18231753

    Het zit zo , Als je ECU (motorstuurcomputer) een signaal krijgt dat je koelwater niet op tempratuur is gaat hij je brandstof mengsel aanpassen , maar je motor is wel op tempratuur gaat deze dus beroerd lopen omdat het mengsel niet klopt bij de motor tempratuur
    Dus met andere woorden je ECU weet niet dat de motor al op bedrijfstempratuur is

    Als je s`ochtens de auto start dan rijd hij zeker de eerste 5km wel gewoon goed ?

    In reactie op: Toerenteller van een omega X20XEV aansturen #18229535

    En werkt het al?

    In reactie op: Welke benaming het juiste? #18231751

    Het is een Gas verdeel huis MET Stappenmotor ( zorgt er voor dat je motor stationair loopt )
    Laat je tempratuur zender maar eens door meten denk dat daar je storing vandaan komt als je zegt dat het op zowel gas en benzine is !

    In reactie op: Welke auto heb/had je het langst in het bezit #18207679

    Hier ook een Volvo 740 bi-fuell heb deze wagen in mei 1987 gekocht en hij werd in 2004 afgekeurd op een door gerotte achteras balk toen stonden er 1,3 miljoen op de teller
    waarbij er drie sets koppelingsplaten vervangen zijn 1 radiateur 2 thermostaten en 2 uitlaten versletenen 2 sets schokbrekers rondom ,,,,,,Ohja een storing gehad met een gas injector
    Voor de rest nooit stil gestaan met pech
    Daar naast ook een aantal Opels gehad A Manta / C Kadett / Omega A / Corsa A TR

    In reactie op: sleutelblunders? #17730287

    Ooit een oliekoeler met adapterplaat geplaats bij een A Corsa nadat ik de straat uit stuurde ging er een lampje bij mij branden en op het dashboard van de Corsa Whahaha lol was het oliefilter vergeten terug te plaatsen :swear

    In reactie op: Verbouwing van de E Cabrio-R C20XE – In de Primer #18219061

    Ben je al over de kleur er uit ?
    Porsche orange is wel vet

    In reactie op: Aandrijfas bottleneck #18231291

    @giuliettaevo wrote:

    Die as op de foto is levensgevaarlijk zonder hanglager. De middelste koppeling wordt naar buiten geslingerd en zal de hardy schijf slopen.

    Hoe langer je de as maakt hoe sterker hij moet zijn,meestal maken ze dan ook de diameter behoorlijk groter.

    As met 2 kruiskoppelingen en een schuifstuk werkt prima mits aan die sterkte gedacht wordt.

    Ook zou je de as zoals op de foto kunnen gebruiken met een hanglager, dan werkt het ook prima.

    De volgorde moet dan zijn; hardyschijf, as,hanglager, kruiskoppeling , as,schuifstuk, kruiskoppeling. Het schuifstuk moet in ieder geval in het achterste deel van de as komen,tussen beide kruiskoppelingen in.

    Nee het schuifstuk moet tussen de bak-flens en het lager komen !! Bron Rietveld!!

    Dit klopt ook er van uitgaande de originele Omega as

    In reactie op: Aandrijfas bottleneck #18231290

    Klopt helemaal in een AR35 automaatbak gaat deze vlieger niet op “Zie foto’s “
    Er zit tussen de bak-flens en de aandrijfas een rubberen schijf (Hardy schijf)

    Bak-flens

    Aandrijfas-flens

    In reactie op: Aandrijfas bottleneck #18231283

    Ik denk dat ik wel voor een geheel nieuwe as moet gaan want 1 van de kruiskoppelingen is niet helemaal lekker
    en aangezien ik best veel kilometers ga maken lijkt een nieuwe gewoon de juiste oplossing ( Bla Bla Bla


    > ik had en belasting meevaller )
    Dus daar laat ik dan de as van maken dan weet ik zeker dat het goed is , ook twijfel ik aan de plaats waar het schuifstuk nu zit , maar daar laat ik de firma Rietveld over beslissen.

    In reactie op: Aandrijfas bottleneck #18231280

    Dus als ik het goed begrijp eerst hardy schijf dan schuifstuk dan kruiskoppeling pijp en aan het einde weer een kruiskoppeling ?

    ik ben in deze volgorde een as in elkaar wezen zetten die ziet er als volgt uit



    Even voor de duidelijkheid deze as ga ik niet gebruiken , Ik ga met deze as naar de Firma Rietveld en laat er een naar deze spec’s na maken
    Zodat ik veilig de weg op kan!!

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225176

    @sleutel13 wrote:

    Misschien stomme vraag maar waarom geen diesel? Even buiten het omkeur probleem om.

    Stomme en domme vragen zijn pas dom en stom als ze niet gesteld worden

    Omdat ik dan de volle mep belasting mag betalen , en ik dat gezien mijn inkomsten en mijn gezondheid heb ik dat er niet voor over
    Ik heb dit al beschreven in het begin van het topic :???:

    In reactie op: Corsa x12xe start en slaat meteen af na motorwissel #18231182

    gooi je accu pool maar even 10 min los en probeer het daarna nog eens !

    In reactie op: Aandrijfas bottleneck #18231276

    Ja ligt in 1 lijn

    In reactie op: Aandrijfas bottleneck #18231274

    Ja houd idd rekening met het schuifstuk dit zit bij een omega in de as zelf , en op de bak zit een vaste flens , gaat morgen een voorbeeld as in elkaar zetten en daar gaat ik dan mee naar de firma Rietveld

    In reactie op: Aandrijfas bottleneck #18231272

    Was vergeten er bij te zetten dat de afstand nu tussen flens bak en flens cardan ca 1,3m is geworden

    Zal er morgen even foto’s van maken

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225174

    Ik denk dat het wel mee gaat vallen , het oude blok had 80 oldfasion pk’s aan een drie bak automaat
    Deze heeft er normaal gezien 115 pk maar is optimaal gechipt en zou er ongeveer 125 pk uit gooien
    Dus dit in combi met de geregelde 4 bak automaat en mijn rijstijl 95/100 kmph zou ik toch wel rekenen op 1 op10
    Heb zelf ooit een omega A gehad daar reed ik met een C20NE blok 1 0p 12 mee was dan wel geen automaat maar dat was goed haalbaar

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225172

    Zo vandaag weer wat verder gekomen , radiateur steun gemaakt en geplaatst, en heb Guppy ook zijn snoetje terug gegeven
    Alle front delen er weer netjes in gelast en in de primer gespoten
    Morgen weer wat prullen aan de aandrijf as , daar ben ik nog niet over uit of ik hem gezien de afstand uit één stuk maak (128cm) of dat er ook nog een tussen lager tussen komt
    Ideeën zijn welkom



    Wordt Vervolgd

    In reactie op: Rate the avatar #17409203

    Oh nou gewoon een 10 dan :jerry

    In reactie op: div projecten update 28-12 #17998766

    Ben benieuwd naar het eind resultaat,,,,,,,,,,,,, we will follow

    In reactie op: Koningsdag = Klusjes dag #18230917

    Ik ben altijd werkzaam geweest als onderhoudsmonteur voor ik ziek werd , dus kan me zelf best redden , Het gaat me alleen niet meer zo makkelijk af als vroeger.
    Maar met de juiste instelling en heel veel geduld kom ik ook heel ver :shock: er gaat alleen zoveel tijd in zitten,,,,,,,,,, meer dan normaal , maar ja het is maar gehobby’ en het uiteindelijke resultaat geeft mijn weer een geweldig gevoel van overwinnen , al verklaren mijn dokter en mijn neuroloog voor gek “DIT IS NIET GOED VOOR JOU LICHAAM” ik weet dat zelf ook wel maar het was ok niet gepland om over een week weer klaar te zijn , moet zeggen nu ik de smaak te pakken heb Bla Bla Bla :hmmz

    In reactie op: Koningsdag = Klusjes dag #18230915

    Ben zelf wel druk geweest
    Nou vandaag lekker aan het lassen geweest met mijn nieuwe speeltje TJEZUS wat een verademing Blij Blij Blij lassen ging geweldig :jerry
    Helaas vandaag geen foto’s geschoten dat doe ik morgen wel, Had nog een extra tank die heb ik vandaag omgebouwd naar injectie, had hier graag de pomp ingebouwd van de omega tank maar kwam 3 cm diepte te kort :swear Maar niet getreurd ik heb een bijna nieuwe externe pomp van een Mercedes 190 2.3E dus die komt er gewoon boven op.
    Verder heb ik vandaag de nieuwe bevestiging van de baksteunen gelast en de bak steun geplaatst alles staat prima in line .
    Morgen de aandrijf as op maat maken en voor hechten als die goed is gaat deze naar de firma Rietveld voor repro of als hun er wat moois van kunnen maken dan dat en balanceren

    In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225171

    Nou vandaag lekker aan het lassen geweest met mijn nieuwe speeltje TJEZUS wat een verademing Blij Blij Blij lassen ging geweldig :jerry
    Helaas vandaag geen foto’s geschoten dat doe ik morgen wel, Had nog een extra tank die heb ik vandaag omgebouwd naar injectie, had hier graag de pomp ingebouwd van de omega tank maar kwam 3 cm diepte te kort :swear Maar niet getreurd ik heb een bijna nieuwe externe pomp van een Mercedes 190 2.3E dus die komt er gewoon boven op.
    Verder heb ik vandaag de nieuwe bevestiging van de baksteunen gelast en de bak steun geplaatst alles staat prima in line .
    Morgen de aandrijf as op maat maken en voor hechten als die goed is gaat deze naar de firma Rietveld voor repro of als hun er wat moois van kunnen maken dan dat en balanceren

    Word vervolgd

    In reactie op: div projecten update 28-12 #17998764

    Hey leuk zo een CFje , mijn Blitz camper is van een CF chassis afgeleid
    Ik ben zelf bezig om een X20SE met automaat aan het in bouwen maar dan loop je toch nog wel tegen een paar bottlenecks aan .
    Ten eerste die 2.3L Vauxhall motor staat uit het midden geplaatst , ik heb mijn x20se meer naar achteren moeten plaatsen in verband met de inbouw diepte en het stuurhuis
    hierdoor een stuk uit de vloer moeten slijpen / zelf een nieuwe plaats voor de bak-steun moeten maken/ en dan moet de aandrijfas nog gedaan worden , ook moet de plaats van de aandrijfas lager verplaats worden ook moest er een strook van 4 cm uit het schutbord geslepen worden , dit zijn alvast wat dingen waar je rekening mee kan houden
    en wens jullie veel plezier en succes

    Groeten Ramon

    hier is het linkje viewtopic.php?f=82&t=183772

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 475)