Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
:jerry vandaag telefoontje gehad dat mijn aandrijfas klaar ligt bij de Firma Rietveld BV in Oosterhout
ik is blij ook is mijn aandrijfflens klaar die is gemaakt door de firma Veeken in Etten-Leur
zal straks foto`s plaatsenBen jaren lang onderhoudsmonteur geweest en geef dan ook niet zomaar een tip , maar een tip met een achtergrond niets meer en niets minder en dan vind ik het gezien uit mijn ervaring beter om te meten met een multimeter , wat is daar nou mis aan ?
Enne wie de schoen past trekt hem aan
en nu weer ON topicNee hoor gewoon je gezonde verstand gebruiken en een multimeter gebruiken
Heb ze bij de garage nog nooit met een lampje zien meten in een CAN-BUS systeem ,,,,,,,,,,,,,,,,Maar ik ken het mis hebben ……
http://nl.wikipedia.org/wiki/CAN-bus_systeem” onclick=”window.open(this.href);return false;drom zei ik al MULTIMETER , maar er zijn er altijd die weten beter :puke
zie topic viewtopic.php?f=6&t=185050
en meten doe je dan tussen een bruine en een gele draad BRUIN=MASSA
gewoon even de multimeter er bij pakken METEN=WETEN
Zet je dan ook de ecu over van je oude vectra ?
Voor niets gaat de zon op , en autorijden is nu eenmaal niet gratis :thumb
Succes bij het in leren “Gratis” :lol:Daar zal je mijn kids niet treffen ten eerste ze vloeken (rijden VW) ten tweede de tweeling meiden zijn 24 en een zoon van 22 geven niets om auto`s ( als ik zie hoe ze er mee om gaan)
toch lijkt het mijn best gezellig in de ballenbakHelemaal met Wim-v6 eens …….
Mijn eerste Opel Corsa a 1.2TR heb ik half Frankrijk mee gezien in een drieweekse vakantie en toen ik thuis kwam dacht ik even een check-up te doen bleek dat heel mijn kvs verdwenen was
heb de wagen nog 3 jaar gehad zonder enig motorisch probleem…………….. motor blok kan dus echt wel wat hebben
En ook eens wat minder lief geweest voor een Opel motor door hem op een pallet te spijkeren en daar na zonder olie en kvs te starten en kijken hoe lang deze het vol hield “dit wat een kadett blok een 16S met 3ton op de teller “voor dat er een drijfstank uit klapte waren we 12 minuten bezig zo kan je hem dus wel slopen :swearDat is toch bij Horst , dat is goed te doen hoor :lol: als de Mega weer op de weg is :thumbup :agent
Ik gebruik http://nl.tinypic.com/” onclick=”window.open(this.href);return false;
kastje zit rechts voor bij de passagiers kant ter hoogte van het onderste portierscharnier
dit heb je nodig denk ik
Het valt mee hoor heb zelf ooit een Fiat 130 3200CC Coupé van 1974 uit een boomgaard getrokken deze auto was van onder tot boven mosgroen zaten geen ramen meer in en stond daar al een 13 jaar één en al ongeluk zou je denken ……………
Maar na een grondige Kärcher hogendruk beurt kwam er een juweel van een auto vandaan mooi bronskleurig alleen de parfaan was rot en onder de bijrijders stoel voor de rest kei en kei hard , nadat de auto compleet was gemaakt bedrading klokkenspel bekleding en een motor en bak revisie en een stuk nieuw parfaan en wat spuit en cleaner werk en 7 maanden verder werd de auto met het eerste bod wat er op gegeven was verkocht voor een goeie 12,500 euro
Dus schrik niet als een auto groen is uitgeslagen , het schijnt zelfs als een beschermlaag te werken ( vergeet niet autolak uit die tijd was chemische zooi)@Kadett68UF00 wrote:
Ja, maar zo paste het en ik wilde rijden met ori luchtfilter.
Ik ga nu een filterbak zoeken die rechts past.
Je bedoeld er zo ééntje ?

Om jullie uit de natte droom te laten ontwaken dit is hem

@biancaatje wrote:
Hahaha allemaal grote mond hier maar ondertussen :jerry
Ik heb niet alleen een grote mond , maar dat terzijde :lol: :wors
@marcoklokker wrote:
ja is uit ecu weg
wie en waar gedaan?
Als je ECU is gefopt dan is hij ook niet meer uit te lezen dan krijg je code FFFF
Die gedachten heb ik ook anders zou je relais ook moeten werken wel zo aangesloten zo als onder beschreven
Kleurcoderingen: Bij opel blokken is de bedrading bijna altijd kleur op kleur.
Hieronder de betekenis van de draden:
Kleur Betekenis
Bruin / Geel Diagnose
Bruin / Wit Diagnose
Bruin / Blauw Motronic lampje dashbord
Rood Constante +…………………………………Dezen naar plus accu
Groen Toerentellersignaal
Rood / Blauw Brandstofpomp……………………Deze van af relais naar brandstofpomp
Blauw Koelwatertemperatuur
Zwart Geschakelde +……………………………..Deze naar contactslot/hoofdstroomschakelaar bij autocross
Zwart / Rood Startmotor…………………………Deze naar contactslot/startknop
Blauw / Groen Oliedruk lampje
Blauw / Wit Dynamo
Blauw / Geel Oliedruk meter (optioneel)
Bruin Massa…………………………………………Deze naar – van accu pool even als een kabel van je min pool naar de motor trekkenSucces
Welkom, en vragen staat vrij
Startonderbreker/Immo uit geschakeld ?
even weer een update , de afgelopen tijd bezig geweest met de draadboom van het dashboard en bij behorende attributen.
Alles werkt naar wens , deze week mijn aandrijfas die door de Firma Rietveld uit Oosterhout is gemaakt op halen ( voor wie het weten wil een as op maat bij hun kost 275 euro)
En ik laat bij de Firma Suplacon in Emmeloord een brandstoftank van RVS maken deze kost ommer naar bij 220 euro voor een 77 liter tank 700x550x200x2mm
Hiervoor heb ik zelf een klotspot/slingerpot gemaakt met een flens die ik dan op diepte kan zetten , ook kan ik dan dus de niveau / vlotter van de omega gebruiken


en nog een filmpje
de zoem die je hoort is de brandstofpomp
View My Video
View My VideoVrijdag nog één gemaakt , bij het wisselen van mijn automaatbak filter carter schoon gemaakt de magneet die daar inzit dito , alles weer in elkaar geschroefd en afgevuld met ATF :swear zie ik die magneet nog in een bakje liggen Pffffff,,,,,,,,,,,,,,,,, Baal , maar gelukkig had ik al wel een magneet in het kleine carter gedaan van de AR25 en gelijk een indrinium magneet die zijn veel sterker!
-
AuteurBerichten