Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo vandaag de wiel-naaf er af gehaald

Zoals ik al verwachte is er enigszins wel ruimte om een ABS-Ring te plaatsen zie foto 2 en 3


Ik wil dit dus oplossen door een stukje van de naaf af te draaien naar 80 mm van af de kant van het binnen lager , hierdoor gaat er qua constructie stevigheid weinig verloren naar mijn inziens


Nu heeft Opel geen pasklare oplossing wat betreft een ABS-Ring maar die leen ik dan van Peugeot 306
Die hebben een ring van binnenmaat 80mm en 29 tanden verzet deze lijm ik dan vast met locktite
Onder mijn bovenste remschoen heb ik de ruimte om een gat te boren in de ankerplaat waar ik dan de ABS Sensor door heen kan steken!


Als er mede forum leden zijn die er een andere visie op hebben hoor ik die ook graag
Maar dit lijkt mijn voor nu de meest eenvoudige en kloppende manier om een ABS/Snelheid puls te genereren die gelijk is aan een Omega die ook op 14/15 inch staatWord vervolgd
Vanavond even bij Oenatje lang geweest , hij had nog een “Puls Converter” relais over die mocht ik van hem hebben. ( super bedankt nog)

Morgen ga ik de linker wiel-naaf er af halen en kijk ik hoe ik daar een ABS ring op kan monteren (waarschijnlijk iets af laten draaien) in de trommel heb ik genoeg ruimte dus dat moet goed komen
Doe dan morgen gelijk weer wat foto`s posten……………….
Wordt vervolgdMijn vrouw vind deze agila wel mooi http://click.autovooru.nl/personenautos/opel/agila/522392_te_koop_opel_agila_hatchback_35-deurs_1_3_cdti_70kw_5d.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Er zal ongetwijfeld een oplossing voor zijn
Moet gewoon lukken met ODBII
eerst ODB stekker er in en dan pas het contact aan op stand 2Laat hem even uitlezen en neem de codes even over dat geeft een hoop uitsluitsel en een hoop onnodig gezoek
Nee zonder lambda sonde loopt hij gewoon
Dat je pomp gewoon draait wil niet zeggen dat hij ook opbrengst heeft , Krukassensor zou ook kunnen maar dan doet hij meestal helemaal nietsErg kan je idd laten afdoppen en je kan een erg cheater plaatsen ( kosten ongeveer op ebay 20 euro) http://www.ebay.nl/itm/Opel-AGR-EGR-Cheater-Z22SE-Astra-Vectra-Omega-Zafira-etc-/181055448740″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Dan denk ik dat je brandstofpomp het gaat begeven ( deze zit in je tank )
Het beste is dat je eerst je brandstofdruk laat meten moet tussen de 2,9 en 3,8 bar zijn
Om bij je brandstofpomp te komen , door de kofferbakmat weg te nemen daar zit een ronde plaat met 3 schroeven daar onder zit je pomp deze zit met een warteldop vast gedraaid
Het besten om die los te draaien is door er met een grote schroevendraaier tegen de klok in los te tikkenOm wat voor omega gaat het ( Type motor)
Je zou er ook zelf één kunnen samen stellen van SIMONS dan kan je de pijpen en dempers zelf verbinden met klemmen of lassen
http://www.bogerstuning.nl/webshop/uitlaat–onderdelen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Hierbij wil ik Haasje17 e Theunm nog even bedanken voor hun aandeel
Jongens Bedankt :wors :thumbupNog steeds geen kilometer signaal maar er is hoop
Via Haasje17 op het Astra GSi forum gewezen naar aanleiding van mijn andere topic viewtopic.php?f=13&t=185281En nu kan ik via oenatje daar een relais op halen , dit relais zet pulsen om van de abs naar het kilometer signaal
Heb alles goed werkend , echter het enige wat nu nog niet werkt en ik niet werkend krijg is de kilometerteller
Die zou ook niet kunnen gaan werken zeggen ze want ik heb geen abs
Dit ga ik oplossen door Of een abs-ring aan mijn cardanas te maken Of ik maak een abs-ring aan mijn wiel-naaf links voor (dit moet ik even uitzoeken wat mogelijk is )
Het hangt een beetje van welke IC er in het relais zit en hoe die de pulsen telt als hij meet vanuit een wielomtrek en he bereik is 0000,01 tot 3999,99 dan kan hij zowel aan de wiel-naaf als op de cardanas, is het bereik kleiner dan kan ik het alleen in de wiel naaf maar dan ben ik beperkt met de ruimte omdat deze camper trommel remmen heeftEr is dus hoop !
Nog steeds geen kilometer signaal maar er is hoop
Via Haasje17 op het Astra GSi forum gewezen naar aanleiding van mijn andere topic viewtopic.php?f=13&t=185281En nu kan ik via oenatje daar een relais op halen , dit relais zet pulsen om van de abs naar het kilometer signaal
Heb alles goed werkend , echter het enige wat nu nog niet werkt en ik niet werkend krijg is de kilometerteller
Die zou ook niet kunnen gaan werken zeggen ze want ik heb geen abs
Dit ga ik oplossen door Of een abs-ring aan mijn cardanas te maken Of ik maak een abs-ring aan mijn wiel-naaf links voor (dit moet ik even uitzoeken wat mogelijk is )
Het hangt een beetje van welke IC er in het relais zit en hoe die de pulsen telt als hij meet vanuit een wielomtrek en he bereik is 0000,01 tot 3999,99 dan kan hij zowel aan de wiel-naaf als op de cardanas, is het bereik kleiner dan kan ik het alleen in de wiel naaf maar dan ben ik beperkt met de ruimte omdat deze camper trommel remmen heeftEr is dus hoop ! :jerry
Vind dat relais in dat artikel wel interessant maar wil heel graag eten welk OEM nummer dat is
Kan ook niets op Ebay vindenZit net de ABS pomp nog eens goed te bekijken en inderdaad blauw/rood in de kabelboom en in de print ook een tacho IC dus daar kwam het signaal vandaan
Nu kan ik natuurlijk ook heel lomp 4 ABS ringen p mijn aandrijfas monteren en het abs systeem foppen maar of dit et gewenste effect heeft ,,,,,,,,,,,,Ben bang van niet !Iemand misschien ervaring met aftermarkt kilometertellers ?
Ik denk dat het idd via het abs systeem heeft gelopen (dat is balen :swear )
Ik denk dat het niet eenvoudig word om er abs terug op te bouwen heb rondom trommels dus die optie is uitgesloten (had eerst wel schijven voor maar dan moet ik met 2 verschillende wielsteek rijden)
ga wel kijken of er en aftermarket kilometer teller voor auto`s isDat klopt Theun, echter zijn dat vrij dikke draden deze zijn maar 0,25 en dat zijn meestal signaal draden
Alles werkt voortreffelijk automaat schakelt ( op dit moment ) ook naar behoren dus hij krijgt wel een signaal naar welke versnelling bij welk toerental dus die berekeningen gaan wel correct naar en van de automaat ecu, maar een kilometersignaal blijft uitGekke vraag misschien , maar ik bij mijn ECU de IMMO laten uitschrijven ,,,,,,,, Nu zit ik de IMMO te bekijken en ook daar gaan een blauw/rode draad in en een blauw/rode draad uit!
de draad bezetting is als volgt
1-Rood = plus
2-Bruin/wit = motor/immo lampje
3-Blauw/rood =ingang (zit voor een diode+) ?
4-Blauw/rood =uitgang (zit achter een diode-) ?
5-Zwart = geschakelde +
6-Bruin = massa (-)
7-leeg
8-Bruin/blauw = immo naar ECU dus ik denk start onderbrekerNu de vraag zouden de 2 blauw/rode draden dan niet tussen de teller en ECU zitten ??? en is dit de puls converter
Het zou naar mijn mening gewoon moeten werken gezien de rest wel werkt,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :wtf

@Kadett68UF00 wrote:
Ik heb deze gebruikt:
Dat is op een handgeschakelde bak en gaat bij een elektronisch geschakelde automaat niet werken !
Mijn bak heeft een gezamenlijke puls met de ecu van de motor en de puls van de puls gever van de bak ,echter is deze puls van de puls gever niet de puls voor mijn kilometer signaal
Maar gezien mijn camper geen uit 1981 geen ABS heeft zal ik dus ook dat signaal niet hebbenik zoek dus de draad die het digitale gedeelte van mijn kilometerteller aanstuurt ( op de teller zelf is het IDD een blauw/rode draad)
Iemand anders nog een idee ?
@Vega wrote:
Nee komt van de ABS af, blauw/rood.
Van de ABS gaat er;
Geel naar de automaat en motor ecu
Bruin/geel motor ecu
Groen motor ecuMaar het ligt eraan uit welk jaar het spul komt hoe de kleuren eruit zien.
Hallo Peter het was uit een omega van 1996 , maar ik heb dus geen ABS op de camper ……………………..Vandaar dat ik geen KM signaal krijg
Weet je dan ook hoe ik het wel kan oplossen ?Mvg Ramon
Denk dat ik het gevonden heb , het signaal komt wel via de ECU van de automaat zelf , hier onder een lijstje
moet pen 3 hebben en dan kan mijn after-market cruisecontrol op pen 2Het was effe zoeken, maar het zou dit moeten zijn :
OBD 6 : K61 Pin 13
OBD 7 : K61 Pin 55Edit het was effe zoeken maar hier is de volle pinout van de ECU (zover ik heb kunnen vinden)
Ter. 1 Information to Motronic (Park/Neutral)
Ter. 2 Cruise control
Ter. 3 Pulse pick-up – transmission output speed
(+12 V)
Ter. 4 Load reduction ignition retard
Ter. 5 Pulse pick-up – transmission output speed
Ter. 6 Unoccupied
Ter. 7 Program display telltale
Ter. 8 Selector lever position switch terminal “C”
Ter. 9 TC or ABS active
Ter. 10 TC or ABS emergency off (diesel)
Ter. 11 Inductive pulse pick-up, engine speed
Ter. 12 Telltale “winter program”
Ter. 13 Bidirectional data lead
Ter. 14 Unoccupied
Ter. 15 Kickdown switch
Ter. 16 Ground for transmission fluid temperature sensor
Ter. 17 Unoccupied
Ter. 18 Inductive pulse, transmission output speed sensor
Ter. 19 Ground (battery)
Ter. 20 Unoccupied
Ter. 21 Input, AC
Ter. 22 Transmission fluid temperature sensor
Ter. 23 Selector lever position switch terminal “A”
Ter. 24 Unoccupied
Ter. 25 Unoccupied
Ter. 26 Selector lever position switch terminal “B”
Ter. 27 Unoccupied
Ter. 28 Ter. 30
Ter. 29 Telltale, instrument panel (MID/TID)
Ter. 30 Kickdown switch (for diesel)
Ter. 31 Tip switch “winter program”
Ter. 32 Unoccupied
Ter. 33 Selector lever position switch terminal “G”
Ter. 34 Tip switch “sport/economy program”
Ter. 35 Ground
Ter. 36 Unoccupied
Ter. 37 Ter. 15
Ter. 38 Converter clutch solenoid valve (ground)
Ter. 39 Brake lamp switch
Ter. 40 Pressure regulator solenoid valve (voltage supply)
Ter. 41 Pressure regulator solenoid valve (ground)
Ter. 42 Unoccupied
Ter. 43 2-3 shift solenoid valve (ground)
Ter. 44 Unoccupied
Ter. 45 Brake band solenoid valve (ground)
Ter. 46 Unoccupied
Ter. 47 Unoccupied
Ter. 48 1-2/3-4 shift solenoid valve (ground)
Ter. 49 Unoccupied
Ter. 50 Unoccupied
Ter. 51 Unoccupied
Ter. 52 Unoccupied
Ter. 53 Unoccupied
Ter. 54 Solenoid valves (voltage supply)Heb de fout ook al ontdekt denk ik heb geen geschakelde+ op de puls gever krijgt dus nu geen stroom
Morgen even verder koekeloeren !Getverdemme , krijg geen kilometersignaal deze komt toch uit de ECU vandaan meen de blauw/rode draad
de puls/signaal gever in de bak heeft een zwart/geel en blauw/groen als kleur codering
Iemand raad ?
Het gaat om een X20SE aan een ar25/ar35 automaat bakWelkom terug
en we horen de vragen vanzelf wel komen
Succes met je neue VectraZoals beloofd nog even de foto`s zoals Rietveld voor mijn een aandrijf as heeft gemaakt. ( kostenpost 275 euro)
De tussen adapter/tussenflens is van titanium gemaakt door de firma Veeken . (kostenpost kratje Jupilair )





-
AuteurBerichten
