Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
rammaz
Deelnemerhaha vond het wel grappig……:P
niet lullig naar die peroon bedoelt hoor……mensen maken nu eenmaal fouten..:sleepingrammaz
Deelnemersorry hoor maar een email met een uitleg van de situatie….als er iets is…..moet toch kunnen….
en volgens een mede forummer is de persoon nog steeds onderdelen aan het verkopen….dus tja hoe zit dat nou?:pukerammaz
Deelnemerorigineel gepost door wim-v6
C12NZ en C14NZ zijn geen vrijlopers!!!!!Willem
waar kan je dat ergens opzoeken???
rammaz
Deelnemerhad je waarschijnlijk erug mazzel
rammaz
Deelnemertja scheef erin………ik heb gewoon de remzuiger gelijkmatig aan twee kanten de klauw ingeduwt.
heb de auto trouwens rustig laten rollen en dan remt ie wel.
de motor staat dan wel uit….dus heb ik geen bekrachtiging.denk toch dat de bekrachtiger niet goed is en dat ie daarom ervoor zorgt dat ik geen druk kan opbouwen…
even voor een andere zorgen…toevallig iemand eentje liggen…..?
laat het me weten + prijs.king:
rammaz
Deelnemerik heb gewoon de zuiger met de hand weer verder terug (ivm de nieuwe remblokken) de klauw in geduwt.
Toen de boel weer inelkaar zat ben ik gewoon proberen te rijden met het reservoir gesloten….ik heb het een en ander opgezocht op het net ….ga morgen maar eerst even kijken of er geen remolie in mn bekrachtiger zit.
king:
12 juli 2010 om 12:58 In reactie op: corsa tr erbij gekocht update 12-07-2010 dikke bumpers gespo #17691054rammaz
Deelnemeren wat brengt zon orginele tr dan nog op….300 euro?
ach ieder zn ding toch?
rammaz
Deelnemerer is een tijd geleden nog een mooie handleiding op dit forum daarvan geweest…..in het engels en met pics erbij.
weet niet of die nog rondzwerft op dit forum.
misschien even de zoekfunctie gebruiken……..tis alweer een paar jaar geleden.had het ooit eens ergens opgeslagen:hmmz
good luck!king:
rammaz
Deelnemeroke man:thumbup
rammaz
Deelnemerzoals als eerder vermeldt ,moet je niet gaan afvragen of het mag….maar of je het wilt.
juist die kleine kinderen vliegen door de hele auto wanneer er zich een botsing voordoet….en volgens mij wil je het echt niet op je geweten hebben als die kleine meid wat overkomt…:thumbdown
rammaz
Deelnemerpfffff…..ik heb niet zoveel ervaring met brandstofpompen aangezien ik zelf nog met corsa uit 86 rijdt en die heeft niet zon pomp bij de tank,maar op het blok zelf.
weet ook niet of je zon pomp zonder brandstof zomaar aan kan zetten…misschien dat iemand anders dat weet.
rammaz
rammaz
Deelnemerhe chris,
zoals je al onderaan je auto gezien hebt moet toch je middendemper en achterdemper eraf.
als je mazzel hebt of je hebt zelf de delen die inelkaar moeten ingevet dan moet dit geen probleem zijn.
als de achterdemper vast zit dan is dat kloten geblazen.
de middendemper/voorpijp kan je beter loshalen vanaf het spruitstuk…das meestal geen probleem.ook heb je nog te maken met je handremkabel……..als je tijdens het wisselen NIET je handrem aan trekt ,dan heb je volgens mij genoeg ruimte om de tank te bewegen en de nieuwe brandstofleidingen te vervangen.
de tank hoeft er dus niet onder vandaan,maar als je toch bezig ,zou ik het wel doen.
rijdt hem zo leeg mogelijk,haal hem eronderuit en controleer de staat van de tank,zonodig bijwerken/laag tectiel erover.
controleer ook gelijk of de beluchtingsslang goed is en niet verstopt.een tip:gebruik een oud stuk tapijt (om op te liggen en de tank niet te beschadigen)en probeer de achterkant van de auto m.b.v. “assteunen” omhoog te krijgen….dit geeft wat meer werkruimte.
ik gebruik zelf als ik onder de auto moet werken liever twee oude velgen met grote blokken hout ,zodat ik zeker weet dat de auto blijft staan(ben niet zo gek van assteunen).
best zwaar …750 kg op je barst!!!!LET WEL OP: de auto is van de handrem dus zet hem in een versnelling en blokkeer de voorwielen mbv stenen of geschikte spullen.
de brandstofleiding zou ik niet op bezuinigen….ik geloof dat dit best wel duur spul is,iets van 40 euro/m.(weet t niet zeker hoor!)
maar type slang is vrij sterk en ook moeilijk door te knippen,dus dat zegt genoeg.
ik had het van de opel-dealer….en vervang gelijk ook die dikke slang die aan je vulleiding zit,deze willen ook weleens lekken en zijn de wat minder kwalitatieve slangen.
kijk ook eens naar je brandstofleiding in je motorruimte naar je motorblok.
als deze lek raakt ,dan is de kans groter dat je auto in de fik kan staan,blokkie is immers lekker warm!beter in een keer alles goed ,dan over 2 maanden weer eronder toch?
pfff….al met al weer een heel verhaal….succes man! -
AuteurBerichten