Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://www.opel-infos.de/getriebe/f16_5.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
@turbo.d wrote:
Zit ff vluchtig je verhaal door te lezen, mooie dingen ben je aan het doen.
Heb jij misschien meer informatie over die Hammerite die op de vorige pagina (blz14) staat :?:Gr
MarcelHet is een wax welke dacht ik veel in Engeland gebruikt wordt. Komt bij de meeste test als beste uit de test wat je als particulier kan kopen. Heb wel laatst een site gevonden waar je Mike Sanders vet kan kopen als particulier die door professionals wordt gebruikt.
Vinci gaf mij de tip om het te gebruiken….die kan er vast meer over vertellen
Aangezien de E kadett mee doet aan de overgangsregeling, moet hij vanaf december van de weg….dusja, 2 auto’s en dan geen auto voor in de winter hebben dat kan eigenlijk niet. Dus dan maar een derde erbij :jerry , ben niet zo van spullen (auto) van andere lenen.


Hij is van 1997 met een x16szr, sport uitvoering met een kleine 160.000 op de teller. Van de tweede eigenaar gekocht en altijd dealer onderhouden. Beide eigenaren hebben hem een kleine 9 jaar gehad. Kreeg er 3 A4’tjes bij met wat er afgelopen 9 jaar gedaan is aan de auto bij welke kilometerstand.
Heeft een roestplekje op een wielkastrand en een klein plekje op de achterklep. Dus die ff aanpakken, winterbanden eronder en dan is de ‘pekelbak’ winter klaar ;)Hebben we nu bij ons thuis, een Kadett C en E, Astra F en G dus eigenlijk nog een D kadett en we hebben 5 op een rij ;)
Wat er een gek voor geeft……gsi’s met een 1800 motor zijn er niet veel. Een gsi (2,0lL 8v) in (super) goede staat zal ±€5000 op leveren, denk ik maar dan moet hij hele maar origineel zijn. Maar de ene zal zeggen dat het misschien €5000 waard is en de andere zal er nog misschien nog geen €2000 voor geven. Is gewoon wat een liefhebber er voor over heeft.
Denk dat als je een grotere pomp erbij gaat zetten dit weinig/geen nut heeft.
Stel pomp A (in de tank) kan 5L/min leveren (is veel maar ff met makkelijke waardes gebruiken). En pomp B, die 10L/min kan leveren ga je tussen de tank en de motor plaatsen. Dan kan pomp B ondanks dat hij een ‘capaciteit’ heeft van 10L/min maar 5L/min leveren omdat hij niet meer binnen krijgt doordat de pomp A maar 5L/min kan leveren.Weet niet of ik dit zo kan zien…..maar dat was mijn gedachten toen ik het las.
Eindelijk weer eens wat gelast in plaats van tectiel krabben….


Moet alleen de zijkant nog lassen.Welk plamuur en schuurpapier (korrel) kan ik het best gebruiken voor het strak maken?
@nova1.6 wrote:
@Raluph wrote:
Vandaag rond 21:00 in Veldhoven bij de mira een beige/gele Kadett D 1.3S, kenteken begon met JH
Deze??
http://www.speurders.nl/overzicht/autos/opel-d-kadett-1-3-s-144741196.html?sr_ab=0&query=kadett&category=2003&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=” onclick=”window.open(this.href);return false;Yep
Vandaag rond 21:00 in Veldhoven bij de mira een beige/gele Kadett D 1.3S, kenteken begon met JH
Dacht dat er van die klemmetjes zaten maar is al weer een jaar geleden dat ik er naar gekeken heb. Kan morgen wel ff kijken als je wilt.
Kleine update:
Heb de laatste tijd weinig gedaan aan de kadett. Dus het gaan langzaam….
Verhaal wordt een beetje eentonig….kaal maken en in de epoxy.

En het hoekstuk wat er in gelast zat, zat ook aan de voorkant vast :(

Zit straks voor het grootste deel achter de bumper dus hoop er straks zo min mogelijk van de zienvanochtend 7:45 in Einhdoven op de meerenakkerweg een oranje D kadett met Ronal Turbo velgen. Kwam van de N2 af ging richting de Hovenring
28 september 2014 om 19:38 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245120Van de twee cabrio’s helaas geen foto’s maar van de rest…..









27 september 2014 om 20:55 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245104Zoek er twee, om kleur verschil te voorkomen….ga denk ik wel ff naar de sloop bij ons in de buurt. Hadden ze dacht ik nog 2 staan. Maarja komt er maar niet van :???:
27 september 2014 om 19:37 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245101@KadAstra-EF wrote:
Ik heb even gekeken maar helaas kan ik je hier niet mee helpen.
Ik heb geen setje “over” zeg maar.Rik :(
geeft niet,toch bedankt :thumb
27 september 2014 om 19:20 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245099@KadAstra-EF wrote:
@Raluph wrote:
Even een vraagje, heeft er misschien iemand een net origineel setje standaard buitenspiegels voor mij?….heb de rechter van mij een keer door een vogel eraf gereden en is toen een imitatie erop gekomen….wil het nu toch weer origineel hebben.
Ik neem aan gewoon grijs ?
Niet in de kleur van de auto gespoten ?
Ik zal eens kijken of ik nog een setje heb liggen.Rik :D
Yep gewoon grijs…zou super zijn :thumb
26 september 2014 om 20:39 In reactie op: Kadett E meeting, de derde, zondag 28 september 2014 13:00 h #18245096Even een vraagje, heeft er misschien iemand een net origineel setje standaard buitenspiegels voor mij?….heb de rechter van mij een keer door een vogel eraf gereden en is toen een imitatie erop gekomen….wil het nu toch weer origineel hebben.
ziet er mooi uit :thumb
21 september 2014 om 15:10 In reactie op: Mijn Kadett Cabrio topic: Geschiedenisles op Autoweek #17870881ziet er goed uit :thumb
Oke, dus de Belgische kentekenpapieren meenemen en dan daar mee naar de RDW….apk zit erop maar hij is van 1959. Dus geen apk plicht in Nederland.
Weet niet wat voor 1800 je nu hebt (84pk, 90pk, 100pk, 112pk of 116pk). Neem aan dat het voor de kadett is van je ander topic (autoblubbering). Je kan voor een c20ne gaan. Zijn niet duur en aangezien je al een bigblock hebt (je 1800) kan je die er zo inbouwen (gok ik maar daar zijn hier op het forum die er veel meer van weten). Dan heb je standaard 116pk (c20seh heeft 130pk(moeilijker te vinden)). Je kan wel voor een C20XE (150pk)gaan maar is een stuk duurder (meer dan het dubbelen) of c20let (turbo, 204pk) en die zijn nog veel duurder.
Maar ik zou denken dat je dat niet nodig hebt. c20ne is onderin wat sterker en ik gok dat je daar met autoblubbering wat meer aan hebt.
Je kan ook voor iets compleet anders gaan, 6 cilinder (V6) maar die zijn zwaarder en weet niet of dat handig is met dat extra gewicht in de modder. Of iets van een ander merk maar dan zal je meer geld en tijd kwijt zijn.Gebruikt zijn ze nog te krijgen. Als je ze perse nieuw wilt hebben kan je misschien Vinci een bericht sturen. Misschien kan hij er nog aan komen.
Weinig gedaan de laatste tijd maar gisteren nog wel een leuke kilometerstand met de E kadett
:twisted: :jerryVandaag rond 16:50 op de Meerenakkerweg in Eindhoven een blauwe C Kadett coupe ,drie kwartier later reed er ook een witte E Kadett cabrio voorbij (is volgens mij al vaker gespot).
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m840876682-opel-kadett-1-3-caravan-s6-1988-rood-veel-ruimte.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
20 augustus 2014 om 20:28 In reactie op: Foto’s van lastig te krijgen originele onderdelen #18249337:thumb
75pk en small block
http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Kadett_E” onclick=”window.open(this.href);return false;
-
AuteurBerichten