Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Pat70, ja daar is het ook voor, dat ze niet mijn bumper kapot rijden maar die van zichzelf ;)
En ik vergeet mijn exames niet hoor, het is leren leren en leren en als ontspanning aan de kadett prullen…. En ja met een goede baan kan ik later leuke projectjes doen ;). Ga vandaag vloerbedekking eruit halen omdat er een rubbere dop aan de onderkant er niet goed inzit, dus kijke hoe de vloer eruit ziet.
Wilde kijke hoe ver ons pap wilde gaan..vroeg of het hele blok eruit mocht om zo er makkelijker aan de werken (roest verwijderen) maar het antwoord was “nee” :(…..te veel werk….
Dus ’s morgens en een deel van de middag leren en tussen 3 en 4 aan kadett werken tot half 6 als afleiding (beter dan die tijd achter de PC zitten)
Omdat volgende week mijn exames beginnen is het veel leren maarja alleen maar leren is ook niet goed, heb ook afleiding nodig. Daarom weer kleine dingetjes gedaan aan de kadett.
Alle kleine roestplekjes opgeschuurd, daarna schoongemaakt met wasbenzine en met een klein kwastje met primer behandeld en daarna met lakstifje weer ingekleur ;).
Er waren veel kleine puntjes (steenslag) dus duurde lang. En het slot van de bestuurdersdeur kon er nog niet in omdat de lak rond het gat nog gedaan moest worden want die was beschadigd door dat hij ooit gejat was.
Dus die wit gemaakt…2 keer gedaan omdat het een groot oppervlak is voor een lakstifje, zit er niet onaardig uit…


(hierna is het nog een keer met lakstifje behandeld)Nog te doen:
Een rubbere dop zit er nie goed in in de bodem, dus de vloerbedekking kan eruit (kan ik zien hoe de vloer er nog uit ziet)
En we hebben besloten om mijn moter met staalborstel schoon te maken en zwart te spuiten omdat het onderblok, carterpan en de kop een roestlaag en roestplekken hebben.We zijn aan het kijken wat er nog allemaal qua pakkingen vervangen gaan worden en ben aan het kijken voor een trekhaak(altijd handig, ook al mag ik maar max 600kg trekken ;))
staat je kadettje super :thumbup
ok, zal eens kijke. Op mijn type plaatje staat ook CH33…dus de mijne zou dan ook voor de zwitserse markt zijn….Heb wat gegevens die gelijk waren aan die van jou opgeschreven en de rest opgezocht…..paar weet ik er niet
Mijn komt uit ’86 maar is een ’87 model….en heb een afwijkende overbrengen (3.94:1). maar zal heb binnenkort wel een mailtje sturen..vragen of hij de onbrekende gegevens kan geven en natuur een foto van auto en typeplaatje……..Maar wil hij proberen om alle kadettjes die er nog zijn op een site te krijgen om zo te kijken hoeveel er nog zijn? Zou wel mooi zijn als dat zou lukken.
Saluma, sommige letters/nummers zie ik bij de lijst met codes er niet bij staan, hoe ben jij achter die betekenis gekomen, zoals CH33 en 5: dat is uit antwerpen komt……
Ik heb ook een 1.2sc motor in mijn kadett…….Misschien naar je contactpuntjes kijken (of heeft jouw kadett dat niet?)
leuke site, ga morgen het nummer opschrijven wat op het plaatje staat en dan maar puzzelen ;)…ben benieuwd…
Had een deal met ons pap….ik moest eerst mijn theorie halen voordat hij verder ging aan mijn auto. Vandaag was het zo ver…..ik was kei zenuwachtig en dacht dat ik het helemaal verprutst En toen ik het had gemaakt had ik er ook geen vertrouwen meer in maar er bestaan nog wonderen. Met de hakken over de sloot was ik geslaagd.
Gevaarsherkenning: van de 25 moet je er 13 goed hebben en had er 14 goed
Verkeersregels en inzicht: van de 40 moet je er 35 goed hebben en ik had er 36 goed.Dus maar net geslaagd maar geslaagd is geslaagd hè ;)
Dus ons pap kan weer verder met mijn auto..OLE :D
Lakstifje om mijn lak bij te werken ook binnnen dus daar kan ik ook weer mee verder. Dus komend weekend zal er weer wat gaan gebeuren.Na een snelle start zakt het nu weer een beetje in. Een rede van dit komt omdat ik nog op een lakstifje wacht om de lak bij te werken rondom het slot van de bestuurdersdeur, achterklep, onder het rubber van het raam in de achterklep en voor wat kleine roestpunten op de wielkastranden (nog een rede is het goede weer :P en omdat ik moet leren voor mijn school en theorie exame(s))
Omdat de lak op de deur nog nie gedaan is, kan het slot er nog niet geplaatst worden. Motorisch beginnen we pas als de rest klaar is dus ik heb maar een paar kleine dingen gedaan.Heb het dashbord helemaal schoongemaakt, was hard nodig want er zat een grote plakkerige vlek op het dashboard….nadat ik dat had gedaan schrok ik me dood, zo vies was de doek geworden…Maar gelukkig is het dashboard nu weer schoon. Verder wilde ik de accubak schoonmaken en roest verwijderen…maar tot mijn verbazing was die nu helemaal wit…geen puntje roest te vinden :D:D….de beugel die de accu op zijn plek houdt was wel wat roestig dus die ff schoongemaakt en zwart gespoten (moet iest doen). Dus het zijn maar kleine dingetjes die gedaan zijn, maarja die moeten ook gebeuren.
@Menerik:
Denk dat je dit plaatje bedoelt

Maar hij is gewoon recht, op de foto lijkt hij scheen maar dat is bedrog (gelukkig ;))En een startonderbreker gaat er nog opkomen….maar wanneer weet ik nog nie, maar wel voordat ik er mee ga rijden hoor :).
@saluma:
ja, mijn kadettje heeft nog contactpuntjes. Het is een 1.2 sc motor dus met een onderliggende nokkenas…blokje dat al in de C-kadettjes gebruikt werd (verbeter me als ik het fout heb)
En over die lekbakjes, wat een heel klein beetje vliegroest op (van die puntjes). Maar heb er tectyl opgespoten dus da zit wel goed.@Pat70:
Ja dan heb ik nog geluk met mijn 2 sleutels ;)Vandaag niet zo heel veel gedaan…ik had vandaag rijles.
Maar slot van de achterklep zit er nu in. En het slot van de bestuurdersdeur is eruit gehaald, want de lak er omheen was beschadigd omdat ze daar de schroevendraaier er haaks op hadden gezet en zo het slot open hadden (wilden) breken. Dus dat een beetje rechter geslagen en in de grondlak gezet…volgende week met pitlakje wit maken (moet wachten voor de juiste kleur wit).

Om het slot eruit te krijgen en het de deukje een beetje weg te werken moest de deurpaneel eruit en toen zagen we dat zelfs de binnenkant van de deur getectyleerd is.

(beetje lastig te zien)Ons pap had nog ff snel naar de motor gekeken. De v-snaar moet vervangen worden en wat slangen want die zijn aan de drogenkant. De pakking van de carterpan moet als het goed is vervangen worden want de lekt. En de contactpuntjes worden misschien ook nog vervangen.
Dus vandaag niet veel gedaan en nog steeds niets schokkends tegen gekomen (afkloppen)
@hanskadett:
Tot nu toe had ons pap en opa alles nog liggen wat ik nodig had, dus het heeft me nog niks gekost (…afkloppen ;)) behalve zweet en een beetje pijn..heb mijn hoofd al een keer volop tegen de achteras gestoten toen ik eronder lag
@kadettEsedan:
Nee gaat niet, het contactslot en bestuurderdeurslot waren beschadigd…..als de nieuwe set juist was hadden we alles over kunnen zetten, maar die set bestond uit 2 verschillende soorten dus dat gaat niet.
Dus heb nu 2 sleutels….1 voor deuren en contactslot en voor voor tankklepje en achterklep..dus zo erg is het niet.weer een dagje aan de kadett gewerkt.
roestplekje bij de linkerdeur behandeld….ook achter het voorscherm, want daar was ook wat roest

Daarna de dorpels verder met tencopal behandeld want de bokken stonden gister in de weg.Daarna heeft ons pap de stuurspen en de hele zooi eruit gehaald want hij is ooit gestolen geweest en als je de sleutel uit het contact haalde ging hij niet op stuurslot…

En toen zagen we het probleem:
In behuizing die om de stuurpen heen zit, zit een vierkant gat waar normaal het slot op bevestigd wordt. In dat gat komt een pin door als je de sleutel uit het contactslot wordt gehaald. Maar dat was verbogen.

hierdoor zou het slot er normaal niet opkunnen en had met het slot een beetje aangepast

Het voorste slot is het oude…hier kan je zien dat er niks om die pal zit en dus vrij rond kan bewegen. hierdoor bleef de pal niet in een gleuf zitten van de stuurpen waardoor het stuurslot niet werkte.Nu doet het stuurslot het weer en zit de stuurstang weer in de auto. Verder moeten er nog eenaantal sloten vervangen worden…maar de vorige eigenaar had een sloten set op de sloop gehaald en die half ingebouwd (contactslot en bestuurdersdeur). Bijrijdersdeur,achterklep en tankdop moet nog gedaan worden. Maar nu komt het rare, de sloten voor de tanktop en achterklep zijn een ander soort slot dus die palletjes kunnen niet veranderd worden omdat het een heel ander soort sleutel is. Dus die man heeft een sloten set gehaald die uit 2 verschillende soorten sloten bestond….
Dus straks 2 sleutels voor de hele auto…Dus vandaag veel tijd kwijt geweest aan het uitvogelen hoe het zat met de sleutels en sloten die we erbij hadden gekregen….
best raar verhaal hè met die sleutels en sloten ;)
spaghetti spruitstuk, de uitgangen komen bij 1 punt bij elkaar
http://www.tuning-gids.nl/spaghetti_spruitstuk.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Je kan zien dat de uitlaatgassen in dezelfde richting stromen en dus elkaar niet tegen werkeneen normaal spruitstuk komen ze niet allemaal tegelijk bij elkaar….dus je kan het vergelijken met een buis met T stukjes
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Ford_Cologne_V6_2.9_left.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
je ziet dat van links uitlaatgassen stromen uit de eerste cilinder….de uitlaatgassen van de 2de cilinder komen er haaks op dus dat remt iets af….en heb je dus minder vermogen.hoop dat ik je heb kunnen helpen
@vinci:
klopt, die bout los gehaalt en naar voren gehaalt, er zat een beetje oppervlakkige roest op…ff met staalborstel overheen gegaan en met pencopal behandeld
@Jurgen:
ja klopt…andere kant is wat minder verbogen..maar hij als het goed is niet meer op die bokken komen want ben als het goed is klaar met de onderkant. Maar misschien een keer recht kloppen, zal die inderdaad wel wat leuker vinden.@ kadettEsedan:
Ons pap wil het nog ff afwachten met de carterpan maar het is olie want daar ben ik niet geweest met de tectyl en mag er niet mee rijden wan hij is geschorst (maar het kan wel ;))……maar die roestplek bij het raam zal binnenkort wel aangepakt worden en inderdaad met novorox (als het goed is). update zal vanavond komen…want ben eigelijk nu aan het leren voor mijn exames ;)gister ff niks gedaan aan de kadett maar vandaag weer wel.
Eerst de bak waar het reserve wiel in ligt aan de buitenkant verder met tectyl behandeld.
Daarna de onderkant van de dorpels schoongemaakt en roest verwijderd…was gelukkig niet veel. En daarna met tencopal behandeld.Roestplekje schoongemaakt bij linker deur en spatbord

het moet nog wel behandeld worden maar dat gebeurt morgen.verder de onderkant nagekeken..alles zag er top uit. Er zit een dikke zwarte laag op de onderkant dus daar hoefde ik niet aan te doen. verder de remleidingen schoongemaakt en met tectyl behandeld.
Moet nog ff kijken wat ik ga doen met de carterpan want die is roestig


De roest zit ook onder de zwarte verflaag dus ik denk gewoon schuren en met tectyl behandelen.Morgen weer verder
-stuur eruit (als het goed is).
-Wielkasten voor schoonmaken en met tectyl behandelen
-wielkastranden voor behandelen met tencopal
Verder zullen er nog wel wat dingen gedaan moeten worden maar eerst die 3 dingen.@petrolhead wrote:
leuke wagen, hoe gaat het met rijlessen ?
met rijles gaat wel redelijk….totaal 5 uur gelest… nog geen schade gerede..
Ik heb een vrouwekwaal volgens mijn instructeur…ik haal links en rechts door elkaar ;)@jblfreak wrote:
voor t stuurslot hoeft het stuur er niet uit hoor
Je bedoelt het contact slot denk ik…die is al vervangen. Maar hij is ooit gestolen geweest en toen is men er niet zachjes mee omgegaan. Als je je sleutel uit het contact haalt, kan je normaal nog maar een beetje sturen en bij mij kan je het stuur nog lekker rond gooien…
man man man, da ze gewoon nie van andermans spullen af kunnen blijven. Hup touw vast maken aan zijn been en andere kant aan de trekhaak van een auto en ff over de snelweg rijden, dan leen ze het ook wel af.
Sterkte ermee.
hoop dat je iets moois hebt voor je gala wouter…succes met je zoektocht.
Nu ik dit zo lees bedenk ik me da ik ook nog een auto voor mijn gala moet regelen (gelukkig pas over anderhalve maand) en vind ik niks dan maar met mijn eigen spier witte kadettje ;)
Ben er vandaag geweest, bij opel stonden de Corsa en Insignia OPC en wa normale corsaatjes, verder de ampera, meriva, astra paris concept, extreme gt/e en de antara. Dus opel was helaas nie al te groot. En de corsa opc zit zoooo heerlijk :D
Mijn broer vond hem een beetje tegenvallen in vergelijking met vorige keer. Maar er stonden wel leuke dingen tussen. En een leuke demo in de demo hal, die is wel aan te raden, geur van rubber en veel drift werk. Maar er was genoeg te zien.
ff nog een verhaaltje:
Peugot was wel erg groot, ff weze kijke, kwam een mevrouw naar ons toe. vroeg aan ons pap wat vind u ervan (stonden bij een peugot cabrio) ons pap zei:”wa ge vindt moet je naar de politie brengen” En die vrouw keek ons pap aan of da ze water zag branden. (we houden het maar op een comminucatie probleem tussen brabanders en amsterdammers of tussen opel en peugot ;))15 april 2011 om 21:06 In reactie op: Slecht Nieuws Gsi turbo in de brand gestoken Nu met FOTO #17852752de GSI’tjes zien er super uit, hoop dat ze het leed een beetje kunnen verzachten.
idd een nette en leuke 16v maar da steur mag van mij meteen in de afvalbak
-
AuteurBerichten



