Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
mijn kadettje 1.2sc uit 86 heeft 60930 echte km op de teller (dus geen 160930)
@Vinci wrote:
Dat losgelaten kunstleer kun je zo weer verlijmen met bison kit in een injectienaald. Heel voorzichtig in het boord aan de achterkant gaatjes maken, vol spuiten en de lijm rond duwen…. Werkt echt super goed….
Dus gewoon het paneel los maken en dan via de achterkant gaatjes maken en erin spuiten….
bedankt voor de tip :thumbupAls het gelukt is dat ik het resultaat wel laten zien.
Woensdag was ik weer verder gegaan maar had geen tijd en was het ook een klein beetje vergeten om het weer te posten….
Eerst alles uit de auto gehaald, want we hadden alles er ingelegt omdat de auto weer op zijn plek moest. Dat dus eerst weer eruit gehaald.

Eerst begonnen met de auto uit te zuigen zodat alles onder de vloerbedekking ook schoon is. Daarna de stoelen, bank, vloerbedekking etc.
En toen er weer alles ingezet…ging makkelijker dan eruit halen alleen wilde de voorstoelen niet echt mee werken.



Voorstoel is er later wel ingezet omdat ik net nie over het dashboard kon kijken ;)
lijm van de armleuning achter heeft los gelaten…..zag het pas bij het inbouwen… :(…naja probeer jij maar iets bijna 25 op zijn plek te houden ;)Het einde komt nu wel in zicht maarja de kleine dingen die nog moetne gebeuren kosten ook veel tijd….
Vandaag bij VDL bus chassis.
Een rood/bruine achtige monza, had een nieuw kenteken letters in het midden begon met een N
Zag er super uit :thumbup@Vinci wrote:
Heb je bij de voeteinden goed gekeken? Daar zit bijna altijd rot, zeker onder de bitumen laag.
Nou zou het me niet verbazen als dat bij deze ook nog strak is, alles ziet er nog erg goed uit hoor! :thumb
Onder die bitumlaag niet maar de rest wel en dat zag er nog super uit dus da zal het onder die bitum ook wel goed zijn.
Zonde…maarja dat is rally….
Was je in de buurt van wintelre eraf gegaan want dab denk ik dat je de sloperij van den Bliek bedoelt.maar verder succes met het herstellen
Zo, heerlijk weertje vandaag (in zuid-oost brabant te minste) en dus weer lekker bezig geweest. Vandaag had ik ff hulp van mijn broer maar hij had last van zijn rug dus tillen ging die echt maar alle kleine beetjes helpen.
Eerst gingen de voorstoelen eruit en het voorste deel van de vloerbedekking…

(broertje helpt……hij is ouder maar ik ben groter dus daarom broertje ;))Daarna ff een stop in de vloer vervangen….was gescheurt en toen een van een astra G erin gedaan maar ons pap vond er nog een van een kadett dus die er maar ingedaan.
Daarna 3 roestplekjes van 1 bij 1 cm gevonden en behandeld en wat vliegroest in de rechterhoek…

En toen moest ik het alleen doen. De bank ging eruit…hij wild niet echt mee werken dus da duurde ff.
(geen zitting maar wel 2 rugleuningen, lowsitting style….daar doen we het voor ;))

Toen ging de rest eruit en raad eens….verder geen roestplekje te vinden. Is het nog wel een echte kadett?? :P

(mooi wit in niet lelijk)Wilde eigelijk de stickers van de achterklep halen maarja dan zie je de kleurverschil en een sticker is nog van de dealer waar hij nieuw geleverd was in 86 dus haal ik ze er toch nie van af (zijn er maar 2 trouwens, sticker van de dealer en een NL sticker).

Vond nog was bitjes voor een boormachine en ook een steeksleutel 22 onder de bank….en die kwam ook nog van pas…met een dopsleutel 22 lukte het niet om de bout los te maken van de reling waar de gordel aan de onderkant vast zit en met die steeksleuteel wel… dus had weer eens mazzel ;)
Ik had ze met een kleine schroevendraaier eruit gewipt aan de zijkant. En niks kapot gegaan…..
Het was vandaag echt lekker weer dus maar toch een uurtje of 12 met ons pap aan de kadett gewerkt.
Vandaag zijn de luchtroostertjes terug gezet….zijn nu helemaal schoon ipv al da stof in die gleuven. Ook is het klokje er terug ingezet want hij is weer schoon. Het was geen vocht, het zat aan de voorkant. met interieurspray schoongemaakt en hij is weer als nieuw :D

Verder is de schakelaar erin gekomen zodat ik de fan ook handmatig kan aanzetten. Ons pap had nog een mistlamp schakelaar liggen.

De toerenteller is ingebouwd en aangesloten en werkt (ook wel handig ;))
http://imageshack.us/clip/my-videos/717/wt0.mp4/” onclick=”window.open(this.href);return false;
(filmpje is wel op zijn kant….srr)
Deze week gaan de stoelen eruit en de vloermat, zodat we de vloer kunnen nakijken…
Maar het begint op te schieten…..OHV= onderliggende nokkenas (alleen 1.2 sc)
OHC= bovenliggende nokkenas (de rest, dus ook je 1.3)
Hier vind je iets meer info over de motoren (dan ff wel naar benede scrolleb)
http://de.wikipedia.org/wiki/Opel_Kadett_E” onclick=”window.open(this.href);return false;Na veel zeuren mag ik toch de voorstoelen eruit gaan halen om de bodem na te kijken (en misschien ook de bank want dan ben ik toch al bezig ;)), maar moet nog wel ff wachten want eerst moet er nog wat aan elektronica gedaan worden en het dashboard weer op zijn plek komen. Maar daarna kan ik mijn gang gaan :jerry
Verder heb ik de dorpels los gemaakt en weer schoon gemaakt….waren vies…
Voor:

Na:

het is maar een klein dingetje maar ze waren er toch af en het oogt ook frisser (niet dat je er elke keer naar kijkt maar toch ;))
Er gaat een toerenteller inkomen…..heeft vroeger in de dett van mijn ouders gezeten. Met bouten door de gleuven van het roostertje en dan met revette aan de onderkant vast. Ff gepasse en fotootje gemaakt.

En er zit een diepe kras achtig….zo’n schade geval van net te dicht langs een paaltje af…. het valt niet echt op omdat het laag zit. Als je met je vinger erover gaat dan voel je dat het ruw is. Hij is 4 maanden geleden in de was gezet dus het zal binnenkort niet gaan roesten maar toch…..Dacht om een sticker te laten maken met “Powered by 1.2 “te doen maar daarvoor zit eigelijk de kras te hoog en ik denk dat je het dan helemaal ziet doordat er dan een oneffenheid in de sticker te zien is.

Dus ff kijken wat ik daar nog mee ga doen…..
Nog een vraagje:
Weet iemand hoe ik de witte waas uit het klokje kan krijgen? (Als het niet gaat, pech…zat eerst geen klokje in dus het is beter dan niks)

@mantadevil wrote:
het is inderdaad jammer ,maar goed hij heeft ook enkel lakwerk
wielranden enz zijn knetter hard en ongelast
beetje blanke lak vind ik niet erg
beter dat dan uren staan lassenZelfde verhaal als mijn dettje, nog nooit aangelast, toen hij nieuwe was helemaal getectyleerd en het zit er nog steeds op. En her en der een deukje en krasje.
31 mei 2011 om 17:44 In reactie op: v6 in mijn c kadett hij loopt uuhh vliegt en op kenteken #17713588zit er super uit :thumb
Maar de rdw in veldhoven is toch alleen voor import van auto’s en toch nie om een ander blok op papier te zetten?
ziet er netjes uit…jammer van de motorkap maarja hij is nie nieuw en ga jij maar eens 25 jaar buiten staan ;)
Veel plezier ermeeZo vandaag is het lekker opgeschoten. De V-snaar is vervangen en na 4 maanden gestart (eerste paar keer wilde ie nie maar naar een paar keer startte hij deed ie het).
http://imageshack.us/clip/my-videos/10/bun.mp4/” onclick=”window.open(this.href);return false;
(Het luchthuis (of hoe je het wil noemen) zit er nog los op, daarom beweegt ie zo)
Verder is er de startonderbreker eringekomen en volgende week komt de schakelaar erin voor de fan handmatig te kunnen bedienen.

Ook is het klokje erin gekoken. Zat eerst een gat in, gelukkig lagen de draden er dus da was aansluiten en klaar.

Verder wat delen van het dashboard eruit gehaald en in een sopje gedaan. Zien er nu weer als nieuw uit, ipv de plakzooi die er eerst opzat ;)

en lekker in het zonnetje willen laten drogen, ging het zonnetje weg :swear
Dus die gaan volgende week er weer in en dan de vloer checken en dan is hij bijna klaar ;)Dacht dat er alleen een opel manta b 400 inzat maar nu ook nog een dettje C…..
:wors :wors :wors :wors :wors :wors :wors
@vinci, er moet toch bedrading gelegt worden voor de startonderbreker. En dan gaat da in een moeite door en het is best fijn. Ons pap heeft het ook (ivm de caravan) en mijn broer ook. En dan wordt ie zeker nie te warm.
We gaan ook bij het voeteneind de mat optillen en kijken hoe het eruit ziet, weet dat er 2 kleine roestplekjes aan de bestuurderkant zitten en verder aan die kant niks, verder is er nog nooit gelast aan de auto en hij was toen ie nieuw was helemaal getectyleerd. En de auto heeft bijna geen roest. Dus daarom is het een beetje onzin om dat te doen, ook de bak waar het reserve wiel in ligt is geen roestplekje te bekennen. Maar als het voeten eind erger blijkt te zijn dan zal het misschien wel gebeuren. Maar ik verwacht het niet.
En het is geen restauratie project hè ;)
Helaas, ons pap vindt het onzin om het te doen. Vloerdelen voor de stoelen kijken we wel en de rest zal we goed zijn want de dorpels en onderkant is ook helemaal hard dus da ook wel ;).
Dit weekend gaat de startonderbreker erin komen, dan wordt het al wat moeilijker voor de dief om hem mee te nemen. En kijken of we dan meteen de bedrading aanleggen om de motor eerder te kunnen koelen door op een knopje te drukken.Dus zaterdag avond zal er wel een update komen ;)
@saluma, ik zou dat wel willen doen. Maar er is nog een 2de persoon die me helpt…ons pap en die wordt daar nie zo blij van…..en aangezien dat hij me helpt…..maar een paar keer goed zuren en smeken en dan misschien wel ;)
En ik heb het bij jou gezien….hoop werk maar ja dan heb je ook wat en anders staat de dett ook alleen maar te staan en stof te happen ;)Maar zal kijken of het gaat gebeuren en dan horen jullie het wel.
Omdat ik nu exames heb (nu nog 2 te gaan) is er maar weinig gebeurt.
Heb van een collega van ons pap nog een v-snaar gekregen, heb er nu 4 dus er zal heus wel een tussen zitten die past ;).
Verder heeft ons pap olie gehaald bij de Action, stuk goedkoper dan andere olie en goed zat voor mijn dettje.
Verder een andere rubbere dop in de bodem gedaan (andere was gescheurt), was van een astra H en bleek ook te passen.Hoop zaterdag weer wat aan mijn dettje te doen want dan zitten de exames erop.
Zo moeten de luchtroosters schoongemaakt worden dus die eruit halen en in een sopje leggen, verdermoet de roest bij het raam van de achterklep nog aangepakt worden en er gaat nog een schakelaar inkomen zodat ik de ventilator eerder kan aanzetten dan dat hij normaal uit zich zelf doet. Heeft ons pap en mijn broer ook en is best handig, zo weet je zeker dat hij nie te heet word.
En dan weer verder met de motor…..Dus stiekem nog zat te doen maarja daar is het dan vakantie voor ;)
Een bordeaux rode corsa a 2 deurs sedan. Had een nieuw kenteken met de letters PZZ. Hij stond in Eindhoven op de ventweg naast de Boutenslaan. Zag er echt goed uit…..
De bussen eruit branden…..typische knegsels hè ;) ….maarja kost minder werk dan ze eruit te moeten halen.
Maar de kadett ziet er goed uit….vind rood echt mooi staan voor zo’n kadettje….
Veel succesGroeten uit veldhoven ;)
15 mei 2011 om 20:42 In reactie op: CORSA A AANHANGER "verbouwen / stylen" NU TE KOOP !!!! #17883313Zo vandaag weer wat gedaan:
De carterpan was roestig (zie foto op eerste pagina). Die wat geschuurt,in de primer gezet en zwart gespoten maar niet helemaal afgekregen omdat de zwart op was :swear , dus dat moet nog afgemaakt worden.


Er zitten een paar diepe putten in de motorkap, en aan de binnenkant zijn er 2 gaan roesten, dus die geschuurt en in de grondlak gezet (had lakstifje niet bij :( en daarna gaat er nog doorzichtige tectyl erop komen).


3 andere putten in de motorkap kan ik niet zien omdat die net op de plek zitten waar het frame van de motorkap zit dus die kan ik niet zien of die zijn gaan roesten….
In de tussen tijd had ons pap het slot is terug geplaatst in het portieren het deurpaneel er weer tegen gemaakt.

Er zat in de bodem een rubberde dop niet goed, hij bleek gescheurt te zijn dus die moet vervangen worden. Meteen gekeken hoe de vloer eruit zag……..2 kleine roestplekjes bij de stoel en verder niks…..we hebben we niks aan gedaan omdat je er zo veel moeite voor moest doen voor iets heel kleins (komt later misschien wel, waren toch heel klein).Gelukkig kan ons pap niks weggooien….had nog een koppakking liggen en 2 kleppendekselpakkingen…en nog wat andere pakkingen (onderandere voor de waterpomp)….ook nog een stuurapparaat van een GSI…maarja die zit er bij mij nie op ;)
Heb nog een vraag, mijn V-snaar moet vervangen worden. Ons pap had er nog 3 liggen….
9.5 X 963La
9.5 X 925
9.5 X 950La
klopt dat ik voor mijn 1.2SC motor de 950 nodig heb??? -
AuteurBerichten

