Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Zo afgelopen week zowel de laatste kilometers met de C als met de E gereden. De E staat de winter weer in de stalling, dus zondag nog snel gewassen.

Ondertussen wat voorbereidingen gedaan voor de C kadett. De straalkast voor het eerst gebruikt en werkt super :thumbup
Frame waar de C kadett op komt te staan is eindelijk klaar

Vond nog een verstekeling achter de grill ;)

En nog een leuk “boekje”gekregen voor de C kadett

Ook even snel zitten te spelen met photoshop:
Orgineel:

En wat aanpassingen:




Maar ga hem origineel houden (op de carburateur na)
@kadett-supreme, je hebt het goed begrepen. Bedankt voor de tip :thumb
Doe nu idd eerst ironizer, afspuiten, wassen en weer afspuiten. Maar de volgorde zou dan moeten zijn: afspuiten ( heb geen foanpistool :( ), wassen, afspuiten, ironizer en weer afspuiten?@midnight black, Heb al bijna 2 jaar een motorkap liggen met steenslag om deze te vervangen. Moet die eigenlijk een keer kaal maken en spuiten maar komt er niet van net als de sponning van de achterklep :???:
De Ironremover werkt naar mijn mening goed maar heb alleen nog maar deze Ironremover gewerkt dus vergelijkingsmateriaal heb ik niet.Pffff, de kadett is gepoetst, was hard nodig :roll:
Het resultaat:


Volledig verslag:
viewtopic.php?f=124&t=193205&p=2533702#p2533702Yep, heb een DAP900 gebruikt.
Ben nu bezig met mijn E Kadett. Als het allemaal loopt hoe ik het wil dan heb ik die donderdag klaar. Nu heb ik het al veel minder afgeplakt. En aangezien ik toch de bumpers moest doen, heb ik die er maar afgehaald.Al lang de planning/idee gehad op de E kadett te polijsten want de lak is goed verweerd. Eerst op de “pekelbak” geoefend voor de zekerheid
viewtopic.php?f=124&t=193120En vandaag begonnen aan de E kadett maar nog lang niet klaar, alvast een sneakpreview….

Ik heb 12 inch onder mijn C kadett, en die ET waarde is 36 (weet het niet 100% zeker)
Ziet er netjes uit :thumb
De plekken binnenin de auto staan in de epoxy en heeft weer een kleurtje. Vandaag de wax in de holle ruimtes gespoten en de bovenkant van de draagarmsteunen.
Nu hopen dat het even een tijdje warmer wordt zodat de wax nog een keer goed kan uitvloeien maar daar ziet het niet naar uit de komende tijd :???:








Ondertussen ±1100km met de C gereden. Wat rijdt het heerlijk :D
Vorige week goed gekeurd dus kunnen we er weer 2 jaar mee rijden.

Ondertussen al begonnen aan de voorbereidingen voor de volgende werkzaamheden aan de C kadett.
Motorblok, versnellingsbak en de assen gaan er onderuit. Want ik ga de complete bodem kaal maken en in de epoxy. Aangezien de assen er dan toch onderuit zijn ga ik deze ook aanpakken. Nieuwe rubbers erin, stralen en dan poedercoaten of spuiten.Wat bevelen jullie aan, poedercoaten of spuiten?
Ben nu bezig om een frame te maken waar de kadett straks op kan staan (goed frame gevonden bij de ijzerboer), heb het al verbreed en moet het nog verlengen en nog bevestigingspunten op maken.

Verder ons mam lief aangekeken en gevraagd of ze een wcrolhoedje wil haken voor op de hoedenplank (voor de 70’s sfeer :agent). En moet even kijken welke rubbers etc. moet bestellen bij splendid.
Aangezien de Kadett C nu rijdt had ik tijd voor de Astra, her en der wat roestplekjes aangepakt en gespoten. Reed al sinds december rond met een witte wielkastrand :mrgreen: toen kaal gemaakt en met de kwast de epoxy aangebracht. Begon een beetje te roesten maar alleen op de plekken waar weinig tot geen primer zat door de structuur door de kwast ( met ±5°C aangebracht :angel ). Maar er onder niet verder roesten. Top spul! Toch maar kaal gemaakt en opnieuw gedaan; gelijk de chassisbalken achter, andere wielkastrand en een paar plekjes gedaan. Buurvrouw was wel even van slag, normaal herkende ze mijn auto aan de witte wielkastrand en die was opeens niet meer wit :mrgreen: beetje sociale controle bij ons in de straat ;)
En vandaag maar eens aan de E kadett begonnen, dit jaar nog geen 500km mee gereden :???:
4 jaar geleden voor het eerst aan begonnen en toen zat er een beetje roest in de dorpels. Toen zo goed mogelijk kaal gemaakt en blanke tectiel erover. Na vier jaar maar eens controleren hoeveel erger het geworden was :?:
4 jaar geleden “zo achtergelaten”:


En nu:


Had ik niet verwacht :shock: dat het er nog zo goed bij zou staan
Maar ik ga de wax die eigenlijk bestemt is voor de C kadett gebruiken voor de E kadett (verdient hij), planning om dat eind van de week te doen wanneer het iets warmer wordt.
Had nog wat plekjes bij het voeteneind die ik ooit had aangepakt, gelijk maar controleren en geen roest, wel weer kaal gemaakt en om het in de epoxy de zetten zodat ik voor elke auto dezelfde spullen heb gebruikt.

Zaten aan beide zijde een bultje in de bitium matten, moest denken aan de “horror”foto’s waar bij sommige kadetten er flink rot waren.
Gelijk de verfohn erop en het kaal gemaakt, is het een bultje wat ik de carrosserie hoort :D achja “better safe than sorry”

Dus je kan wel raden dat ik er blij van werd king:Jammer maar goed dat je een keuze gemaakt heb, het moet wel leuk blijven.
Heb zelf de mogelijkheid om een roestvrije (op de achterklep na) originele Astra GSI te kopen en dan zou de E kadett weg moeten maar ben bang dat ik daar spijt van krijg zodra de kadett weg is:???:
@Dkadett84 wrote:
Klopt, daar was ik ook aanwezig met mijn grijze 90-er Kadett GSI.
Met een motorkap als bodemplaat in de achterbak :jerry
En de waterpomp heeft het begeven :( ……denk dat het na 41 jaar net buiten de garantie valt ;)
Na 15 maanden in bezit heb ik afgelopen week er de eerste kilometers (±200) mee kunnen rijden.

Begin van de week de laatste delen gemonteerd; bumper, voorschermen en wielkuipen.
En de Kadett rijdt :D
Woensdag het eerste rondje gereden en vrijdag mee naar school gegaan.
Rijdt heerlijk, was eerst wel wennen met remmen want met trommelremmen rondom moet je toch flink trappen. En dan rijden met een “normale” auto moet je even omschakelen dus de eerste keer met mijn neus bijna op het stuur :lol:
En vandaag even met ons pap naar de meeting in Sevenum geweest, met een gangetje van ±95km/h rijdt het lekker. Toen we terug waren meteen de benzine slang en klemmen bij de tank vervangen en de slangen+klemmen tussen de carburateur en de benzine pomp. Nog een beetje mazzel gehad, busje dat de benzineslang met de carburateur verbindt zat los dus als die tijdens het rijden eruit was gevallen was het “feest” op een minder leuke manier.


5 juni 2015 om 20:46 In reactie op: Kadett E meeting, de vierde. Editie 2015. Zondag 7 juni 2015 #18274975Ben benieuwd wat de opkomst gaat worden….
Is nog niet zeker dat ik kom……zit te twijfelen tussen de E en C kadett meeting :???:
zit er netjes uit zo die deurstijlen
Alles is gespoten


Kleur komt mooi overeen alleen is er een oneffenheid te zien tussen het nieuwe deel en de rest (geen plamuur gebruikt) maar hier kan ik mee leven (bumper komt ervoor).
Interieur zit erin, alleen radio moet nog.


Deze week nog de voorschermen aanpakken, schokdempers voor monteren en de wielkuipen op maat maken.Ohja, natuurlijk de kadett gestart na ±1 jaar niet gelopen te hebben. En zoals het hoort, bij de eerste poging lopen :D
View My Video
View My Video
Vind het heerlijk klinken :D

Beetje roest uitgespuugd :angel

zoek nog bovenstaande Clipjes voor de bevestiging van de zwarte lijsten om de koplampen, weet iemand waar deze nog te krijgen zijn of heeft iemand er nog liggen?
En ik zoek een gordel voor de bestuurderszijde zonder oprol mechanisme (standaard uitvoering), de mijne is ’te gepluisd’. Dus mocht iemand iets hebben liggen…Hoop eind van de week te kunnen gaan rijden met de Kadett….kan niet wachten :mrgreen:
Hoek boven linker koplamp is nu klaar qua lassen

Vervolgens de wielkasten kaal gemaakt


En alles in de epoxy


Laatste schade nog repareren en dan ben ik klaar met lassen voor deze ‘fase’


Nog te doen:
Laate plekje lassen
Alles nog 1 keer in de epoxy zetten
Voorschermen wat aandacht geven+plaatsen
Wielkuipen erin
Verlichting voor
stoelen erin
Olie verversen en GAAN :D …..kan niet wachtenAl wel plannen gemaakt voor wanneer de herfst/winter begint:
-Vooras eronder uit (misschien ook achteras), stralen en nieuwe rubbers erin
-Onderkant rechter voorscherm aanpakken
-Vast nog wel wat meer maar laten we eerst het bovengenoemde maar eens doenHet voorscherm

Moet nog kijken wat ik er mee ga doen. Zelf een stuk maken of van een donor erin lassen (een goede zal moeilijk te vinden zijn) of een compleet nieuw scherm :hmmz maar daar kan ik nog ff over nadenken.
Ben benieuwd of ik heb in het eerste weekend van juni rijdbaar heb, kom telkens weer kleine dingetjes tegen en moet niks afraffelen…..Ziet er goed uit :thumb
13 mei 2015 om 20:01 In reactie op: E Kadett schutbord restauratie en geometrie wijzigingen!! #18059567mooie plannen :thumb
Snelle auto wat niet af te zien is aan de buitenkant
Vorige week de carburateurs opgehaald. Eerst de Kadett klaar hebben en wat mee rond hebben gereden en dan komen de SR carburateurs erop.

Deze week de wielkuipen binnen gekregen

En rond om de linker koplamp begint het weer in vorm te komen


Alleen de bovenkant in die hoek en dan is die hoek klaarHet heeft een kleine 6 weken geduurd maar ik heb de carburateurs, opgehaald bij GS2.6



Moeten nog wel wat aandacht krijgen, zoals een verbindingsstuk maken van de gas stang naar de carburateurs, schoonmaken, slangen vervangen en alles nakijken. Maar voordat ze op de auto komen moet de C kadett een ‘klaar’ zijn.
En het nummer komt overeen

http://www.alt-opel.org/clubzeitung208/vergaser.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
:thumb
-
AuteurBerichten